Käytättekö ruuan maustamiseen lihaliemikuutioita? Paras merkki?
Kommentit (69)
Fondit on paljon parempia, mutta ei todellakaan ne karseat Knorrin fond du chefit! Kerran kokeilin ja suurin osa piti heittää roskiin, olivat aivan kamalan pahoja.
Meillä käytetään lasipulloissa myytäviä Bong Touch of taste -fondeja.
Ja Jamie Oliver on oikeassa - liharuokiin käy usein parhaiten kanafondi. Vinkkinä.
Maggi extra paras, oon käyttänyt monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Fondit on paljon parempia, mutta ei todellakaan ne karseat Knorrin fond du chefit! Kerran kokeilin ja suurin osa piti heittää roskiin, olivat aivan kamalan pahoja.
Meillä käytetään lasipulloissa myytäviä Bong Touch of taste -fondeja.
Ja Jamie Oliver on oikeassa - liharuokiin käy usein parhaiten kanafondi. Vinkkinä.
Vesi, suola 11%, aromi, lihauute, tomaatti, vasikanliemi, modifioitu perunatärkkelys, happo: maitohappo, säilöntäaine (kaliumsorbaatti).
Tämäkin on ihan sama kuin lisäisi vettä ja suolaa itse. Muita ainesosia on mitättömän vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suola 47%, palmurasva, arominvahvenne (mononatriumglutamaatti), VEHNÄproteiinihydrolysaatti (VEHNÄGLUTEENI, suola, auringonkukkaöljy), maissitärkkelys, sokeri, aromit, naudanliha (2,1 %), väri (ammoniumsulfiittimenetelmän sokerikulööri), mustapippuri, hapettumisenestoaine (rosmariiniuute)
Ne eivät ole lihaliemikuutioita, vaan suola/rasvakuutioita. Eikö voi itse lisätä suolaa, sokeria ja hitusen mustapippuria, sen sijaan että ostaa niiden lisäksi kalliilla läjän lisäaineita ja palmurasvaa?
Ihan turhaa nillitystä. Meni nämä "terveys"intoilut liian pitkälle. Yrityksetkin ovat kärsineet näiden takia.
Helppous on hyvä asia ja perinteiset terveelliset kotiruoat.
Antakaa jokaisen itse päättää miten elää ja syö. Ei kannata demonisoida kaikkea, menee koko elämä ja Suomi pila
Suola ei ole sama asia kuin liemikuutio, mitä ihmettä. Toki ainahan voisi alkaa keittämään perkeistä liemiä, mutta tuskin kenelläkään on arjessaan sellaiseen aikaa.
Käytän liha-tai kasvisliemikuutioita riisin keitinveden tai pastan keitinveden maustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suola 47%, palmurasva, arominvahvenne (mononatriumglutamaatti), VEHNÄproteiinihydrolysaatti (VEHNÄGLUTEENI, suola, auringonkukkaöljy), maissitärkkelys, sokeri, aromit, naudanliha (2,1 %), väri (ammoniumsulfiittimenetelmän sokerikulööri), mustapippuri, hapettumisenestoaine (rosmariiniuute)
Ne eivät ole lihaliemikuutioita, vaan suola/rasvakuutioita. Eikö voi itse lisätä suolaa, sokeria ja hitusen mustapippuria, sen sijaan että ostaa niiden lisäksi kalliilla läjän lisäaineita ja palmurasvaa?
Ihan turhaa nillitystä. Meni nämä "terveys"intoilut liian pitkälle. Yrityksetkin ovat kärsineet näiden takia.
Antakaa jokaisen itse päättää miten elää ja syö. Ei kannata demonisoida kaikkea, menee koko elämä ja Suomi pilalle, on toki jo mennytkin mutta oppia ikä kaikki!
Jos tekee perinteistä ja terveellistä kotiruokaa laittamalla sinne ultraprosessi-einesmöykyn, niin voiko sitä enää sellaiseksi todella sanoa?
En juurikaan kuutioita enää käytä. Maustekaapissa oleva msg-pussi on korvannut kuutiot, eikä kaikki maistu enää kanaliemikuutiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antakaa jokaisen itse päättää miten elää ja syö. Ei kannata demonisoida kaikkea, menee koko elämä ja Suomi pila
Ortoreksiasta kärsivällä ihmisellä on varmasti vaikeaa.
Pakkohan Suomessa on käyttää noita myrkkykuutioita kun ei mikään yrtti kasva pihoilla ja tuskin kaupoissakaan myydään vaikka lipstikkaa, rosmariinia, salviaa ja timjamia jne. En jumat lykkää ruokiini kuutioita joissa on lisäaineita noin 400 erilaista ja huonoa rasvaa, suurin osa epäterveellisiä ja semmoinen kuutio haisee kamalalta ja siis myös maistuu kamalalta.
Käytän Reformi Luomu liemikuutioita. Kalaliemen olen keittänyt itse ja pakastanut sillä en ole löytänyt kelvollisia kalaliemivalmisteita. Reformi on riittävän hyvä arkiruokiin. Jos teen parempaa ruokaa niin käytän valmiita liemiä.
Vierailija kirjoitti:
Maggi extra paras, oon käyttänyt monta vuotta.
Samoin, ja vielä Maggi extra persilja
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan Suomessa on käyttää noita myrkkykuutioita kun ei mikään yrtti kasva pihoilla ja tuskin kaupoissakaan myydään vaikka lipstikkaa, rosmariinia, salviaa ja timjamia jne. En jumat lykkää ruokiini kuutioita joissa on lisäaineita noin 400 erilaista ja huonoa rasvaa, suurin osa epäterveellisiä ja semmoinen kuutio haisee kamalalta ja siis myös maistuu kamalalta.
Lipstikkaa en ole laittanut tänä vuonna kasvamaan. Noi muut löytyvät takapihalta, lipstikkaa on kyllä maustekaapissa. Se on myös kuivattuna erittäin hyvä.
Mä olen pitkäjänteinen ja annan ruoan maustua kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipstikkaa en ole laittanut tänä vuonna kasvamaan. Noi muut löytyvät takapihalta, lipstikkaa on kyllä maustekaapissa. Se on myös kuivattuna erittäin hyvä.
Ihmiset käyttävät ihan liian vähän lipstikkaa. Hieno yrtti ja ihan ehdoton lähes keittoon kuin keittoon ja kastikkeisiin. Varovainen pitää sen kanssa olla ettei jyrää makuja.
Vierailija kirjoitti:
Käytän liha-tai kasvisliemikuutioita riisin keitinveden tai pastan keitinveden maustamiseen.
Sama käyttö mutta eniten käytän kanaliemikuutioita. Oli terveellisiä tai ei, niin käteviä ovat silti.
Oon käyttänyt n. 20 vuotta kasvisliemikuutioita. Aloitin silloin kun tuli hullunlehmäntauti ja lihaliemikuutiot valmistetaan naudan aivoista.
Kasvisliemi sopii mielestäni lähes kaikkeen ruuanlaittoon. Sis. suolan ja mausteet.
Ei kannata käyttää
suolaa, kasvirasvoja (kuten palmuöljyä), tärkkelystä, arominvahventeita (kuten mononatriumglutamaattia), sokeria, naudanlihaa tai muuta lihaa, mausteita ja muita aromeja. Monet lihaliemikuutiot sisältävät myös hiivauutetta ja väriaineita, kuten sokerikulööriä. Jotkut saattavat sisältää myös maitoa, kananmunaa, soijaa, selleriä tai kalaa. Lähde AI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama käyttö mutta eniten käytän kanaliemikuutioita. Oli terveellisiä tai ei, niin käteviä ovat silti.
Kokeilin kerran kipeänä juoda kanaliemikuutiosta tehtyä lientä. Kamalan makuista, ei pystynyt. Lihaliemi menee vielä jotenkuten.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata käyttää
suolaa, kasvirasvoja (kuten palmuöljyä), tärkkelystä, arominvahventeita (kuten mononatriumglutamaattia), sokeria, naudanlihaa tai muuta lihaa, mausteita ja muita aromeja. Monet lihaliemikuutiot sisältävät myös hiivauutetta ja väriaineita, kuten sokerikulööriä. Jotkut saattavat sisältää myös maitoa, kananmunaa, soijaa, selleriä tai kalaa. Lähde AI
No ilmankos maistuvat niin herkulliselta.🤤
mä kaadan puoli litraa lihalientä makaronilaatikkoon maidon sijasta. säilyykin paremmin.