Kaveri ottaa toisen kaverin tapaamiseen
Mitä mieltä olette sellaisesta jos joku kaveri ottaa toisen kaverinsa yllättäen mukaan tapaamiseenne? Tämä kaveri on sellainen että te ette tunne toisianne. Tämä toinen kaveri tulee vieläpä yllätyksenä tyyliin kahvipöydässä istuukin kaverisi ja "Maiju". Kaveri sanoo: pyysin Maijunkin kahville. Itse en tykkää.
Kommentit (93)
Kerran kaverini tuli kylään kotiini ja toi mukanaan yllätysvieraana oman kaverinsa. Oli mielestäni todella tökerösti tehty.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri jotenkin arvaa että toinen ei olisi kovin innostunut kun paikalle tulee toinenkin kaveri. Niin sanoo vasta tapaamispaikalla: ai niin, mä muuten pyysin yhden Mirvankin tänne. Hetki ennen kuin Mirva ilmestyy paikalle.
Noloa.
Mulla on yksi naisystävä, joka aina välillä kutsuu kylään illan viettoon. Ollaan vuosia sitten pantu kerran, mutta ei ole mitään romanttista. Ollaan vaan vissiin molemmat toistemme mielestä hyviä tyyppejä. Sitten kun sinne menee, sillä on paikan päällä 1-3 jotain mulle tuntematonta miestä kaljaa juomassa :) Alkuun toi oli vähän outoa, kun itsellä on tapana kertoa etukäteen ketä muita on tulossa illanviettoon. Olen tottunut asiaan. Aika monesti käy niin, että tulee juteltua niiden muiden vieraiden kanssa enemmän kuin itse emännän. Kaipa se johtuu siitä, että olen suupaltti ja huomionkipeä :)
Yks toinen, mun yksi parhaista kavereista (mies kuten minä) on lähes mahdoton tavata kahdestaan. Toki perheellinen mies varmaan haluaa maksimoida ajankäyttönsä tapaamalla monta frendiä samalla kertaa. Ja nämä kaverit mä kaikki tunnen hyvin. Se ei ole ongelma. Mutta joskus olis hauska hänenkin kanssa jutella sellasia asiaoita, mitä ei tuu neljän ihmisen kesken juteltua.
Ap:lle vittumaisesti tehty. Pitäisi ilmoittaa etukäteen ketä on tulossa ja kysyä sopiiko, jos on sovittu etukäteen. Jos on tyyppejä kellä on tommonen taipumus kutsua esiliinoja ja hännännostajia, niin voihan sitä kysyä jo sopiessa, että ollaanko kahdestaan. Jos sovittu, että ollaan ja toinen valehtelee niin lähtisin pois jos vituttaa, enkä jäisi kuuntelee kolmantena pyöränä jotain paskaa... Tsemppiä...
Ihan ok, jos on tehnyt sen tilannetajuisesti. Siellä mistä olen kotoisin, tuota tapahtuu paljon ja jännästi meno on yhteisöllisempää kuin vaikka ankeassa Helsingissä. Mutta ihmiset jotenkin vaistoavat milloin tapaaminen on sellainen, johon ei pyydetä muita.
Mulla on tämmöinen ystävä, joka usein ihan kysymättä haalii mukaan tapaamisiin muita ihmisiä. Tai saattaa jopa kutsua muiden juhliin tai ehdottamiin tapaamisiin muita.
En tykkää kummastakaan tavasta, mutta ensimmäistä versiota siedän. Jos on sovittu vaikka viinilasillisesta terassilla, niin mennessäni sinne terassille siellä istuukin ystäväni seurassa Kaisa, jonka ehkä etäisesti tunnen jostain.
Hiljattain olin järjestämässä pieniä illanistujaisia, niin ystäväni kertoi kutsuneensa meille erään tyypin, jota en tunne ollenkaan, somesta tuttu jollakin lailla. Illanistujaisten aikakin vielä vaihtui ja suunnitelma muutenkin, niin oli hiukan kiusallista. Sanoin suoraan, että älä kutsu mun kotiin mulle tuntemattomia ihmisiä.
Meidät kutsuttiin monen sadan kilometrin päähän yön yli vierailulle. Isäntä halusi baariin ja soitti kaverinsa ja tämän vaimon mukaan. Piti olla tunti siellä, oltiin neljä, isännän halusta. Tämän jälkeen kutsui tämän toisenkin pariskunnan vielä yömyssylle. Emme tunteneet tätä toista pariskuntaa eikä heidän kanssaan löytynyt oikein mitään yhteistä. Isäntäpari jutteli lähinnä tämän toisen pariskunnan kanssa ja me istuimme keskenämme. Kun tämä pariskunta sitten lähti, meni emäntä ja isäntä samalla nukkumaan. Me jäätiin puolison kanssa kaivelemaan kaapeista jotain ruokaa kun edellisestä syömisestä oli 9 tuntia.
Suosittelisin vahvasti opettelemaan isännöinnin ja emännöinnin, sillä mekään emme enää koskaan tule menemään heidän vieraakseen, emmekä kutsu heitä luoksemme.
Vierailija kirjoitti:
Aika huono tilannetaju kaverilla on jos pyytää kaksi toisilleen tuntematonta kaveria tapaamiseen, ja juttelee vaan toiselle niistä. Eikö tosiaan tajua että ei ollut kovin kiva tapaaminen ainakaan sillä kaverilla jolle ei juteltu mitään? Vai voiko olla kyse välinpitämättömyydestä tai tahallisesta ilkeilystä?
Mun mielestä ei olisi kivaa sekään jos olisi kaveritapaaminen, ja kaveri juttelisi mulle kaikkea ja tapaamisessa olisi joku kolmas pyörä mukana joka istuisi hiljaa vaivautuneen oloisena.
Onko joillain sitten niin paljon kavereita että pitää buukata kaksi tapaamista yhtä aikaa? Mulle olisi edes vaikeaa järjestää tuollaista tapaamista jossa olisi monta eri kaveria kun kavereita on mulla niin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi.
Sama.
En tykännyt, kun meidän piti tavata Särkänniemessä ystävä ja lapsensa ja meidän lapsi. Yhtäkkiä olikin sen kaverin lapsen kaveri kans mukana.
Olimme hölmistyneitä. En tiennyt miten reagoida. Oltiin sitten sen meidän oman lapsen kanssa.
En yhtään tykännyt.
Kohteliasta on edes kysyä tai ilmoittaa suunnitelman muutoksista.
Ei voi vaan ottaa ylimääräisiä toisten yli.
Tätä en nyt ymmärtänyt että miksi huvipuistoon mennessä haittaa jos kaverin lapsi on ottanut kaverinsa mukaan, voisivat olla kolmestaan teidän lapsen kanssa? Lapset ei yleensä puhu mitään yksityisasioita kuten aikuiset ja huvipuistossa oleminen on muutenkin sellaista rennompaa että käydään laitteissa ja kierrellään ja siinä voi
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että se kolmas lapsi jätetään ylimääräiseksi, kun toinen tulee oman kaverinsa kanssa. Toinen on se, että useimmat laitteet on sellaisia, joihin mennään pareittain. Silloin tämä yksi jää automaattisesti laitteissa yksin ja se tuntuu oikeasti tosi kurjalta katsoa vierestä kun toiset pitää kahdestaan hauskaa ja jää itse ulkopuolelle. Varsinkin kun on odottanut, että saa viettää päivän huvipuistossa kaverin kanssa ja sitten tulee hylätyksi.
Ei ole kiva kaveritapaaminen sellainen että kaveri ei edes juttele mitään kanssani. Joku toinen kaveri on mukana jolle kaveri juttelee. Tulee olo, että mitä edes teen täällä? Kuuntelen kaverin keskustelua toisen kaverinsa kanssa? Voiko sellaista oikeastaan edes kaveritapaamiseksi sanoa... Ja nolottaa, että mitä se toinen kaveri ajattelee kun minä siinä roikun mukana.
Nolo kaveri sulla. Paljonko teillä on ikää?
Vierailija kirjoitti:
En muista, että olisi käynyt itselleni noin koskaan. Miksi et tykännyt? Tuntuiko, että sinut jotenkin sivuutetaan?
Ei minullekaan ole koskaan noin käyny, mutta en pitäisi siitä, että joku tuntematon ilmoittamatta ilmestyy. Toki olisin hienotunteinen ja ystävällinen. Miettisin jatkossa kahvitteluja meillä tuon ystävän kanssa. Voisin tavata kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen juuri näin tänään. Meitä on 4 , kolme eivät tunne toisiaan.
Mikä ihme että ei voida ola useampia seurustelemassa? Ei ihme että yksinäisyyttä on.
Riippuu vähän tilanteen luonteesta. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisesta etkä ole kertonut, että paikalle tulee muitakin tuttujasi, niin se on yllätys sille, jonka kanssa olet sopinut ikään kuin kahdenkeskisestä ajasta. Hän voi alkaa miettiä että yhtä hyvin minäkin olisin voinut tuoda tänne mukaan omia tuttujani, joita nuo muut eivät tunne. Jos kaikki toimisivat niin, niin tapaamisiin voisi kertyä aika paljonkin porukkaa.
Toinen syy on se, että jos halutaan keskustella luottamuksellisesti, niin se on vaikeaa, jos paikalla on ihan ventovieraita ihmisiä.
Mutta jos kyse on esim. vain jostakin pelitapaamisesta tai yhteisestä metsälenkistä tai pinnallisesta kahvitteluhetkestä, silloin
Mietin, että kun minulla on tapana laittaa esiin tarjottavaa ja olisinkin varautunut kahdelle. No siinähän joutuisi sanomaan, että en osannut varautua ja joudun jakamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko yksityinen ihminen. En avaa elämääni jokaiselle vastaantulijalle. Ystävien kanssa taas haluan puhua hyvinkin avoimesti ja heidän kanssaan on muutakin puhuttavaa kuin "mites töissä". Kolmannen pyörän tuominen kahvipöytään ei tuntuisi kauhean hyvältä. En minä täysin tuntemattomalle halua kertoa asioita, joita kertoisin ystävälle. Sitten tapaaminen jää pinnalliseksi. Eikä siinä mitään, voisin ihan hyvin istua kahville kolmestaan, jos tietäisin etukäteen, että mukaan tulee joku itselleni tuntematon. Yllätysvieras sen sijaan harmittaisi, kun ystävien kanssa ei niin usein kuitenkaan tule nähtyä.
Vielä kamalampaa olisi, että ystävä aloittaisi keskustelua sinun asioihin liittyen, olettaen, että on normaalia jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri jotenkin arvaa että toinen ei olisi kovin innostunut kun paikalle tulee toinenkin kaveri. Niin sanoo vasta tapaamispaikalla: ai niin, mä muuten pyysin yhden Mirvankin tänne. Hetki ennen kuin Mirva ilmestyy paikalle.
Noloa.
Itse varmaan sanoisin, että onpa kiva, koska yllätyävän menon vuoksi, voin viipyä vain hetken. Laittaisin viestiä miehelleni tai pojalleni, että soittaa 20min. kuluttua ja siitä hyvä siirtyä takavasemmalle.
Aivan kammoa sellainen että pölähdetään jonkun ventovieraan tai tutummankin kanssa tapaamiseen jonka piti olla kahdenkesken. Joskushan oikein useampi kaveri mukana että oikein otetaan se tilanne haltuun. Sellaisia teinityttöjen juttuja nuo.
Minulla oli 2 opiskeluajoilta jäänyttä kaveria, joista toisesta aloin erkanemaan, kun oli selvästi taipumus kohti väkivaltaista alkoholistia. Miehiä siis me kaikki. Tämän ykköskaverin kanssa sovittiin tapaaminen baariin ja just kun olin lähdössä, niin ilmoitti että tämä toinen on tulossa kanssa. Siellä sitten vähän aikaa katselin yksinäni pöydässä, kun nämä 2 pelasivat jotain peliautomaattia. Lähdin sitten kotiin. Hauska ilta :(
Tässä on kyllä vahva sävyero sukupuolten välillä. Ok Jos kaverin kanssa on tarkoitus palaveerata vaikka henk.koht juttuja tuoreesta erosta tai muista jutuista, niin eihän noin tehdä. Miesten keskenkään.
Jos taas tarkoitus on nähdä vaan koska nyt satutaan olemaan vaikka samoilla suunnilla, niin voi noinkin tehdä? Jos se vieras kaveri on vaikka ollu tän toisen kaverin kanssa tekemässä jotain hommia tms. Niin ihan ok, että lähtee liukumaan.
Aika huono tilannetaju kaverilla on jos pyytää kaksi toisilleen tuntematonta kaveria tapaamiseen, ja juttelee vaan toiselle niistä. Eikö tosiaan tajua että ei ollut kovin kiva tapaaminen ainakaan sillä kaverilla jolle ei juteltu mitään? Vai voiko olla kyse välinpitämättömyydestä tai tahallisesta ilkeilystä?