Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri ottaa toisen kaverin tapaamiseen

Vierailija
02.08.2025 |

Mitä mieltä olette sellaisesta jos joku kaveri ottaa toisen kaverinsa yllättäen mukaan tapaamiseenne? Tämä kaveri on sellainen että te ette tunne toisianne. Tämä toinen kaveri tulee vieläpä yllätyksenä tyyliin kahvipöydässä istuukin kaverisi ja "Maiju". Kaveri sanoo: pyysin Maijunkin kahville. Itse en tykkää. 

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ymmärtäisin jos nämä kaverit myös tuntisivat toisensa ja olisivat myös kavereita keskenään. 

Vierailija
22/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen juuri näin tänään. Meitä on 4 , kolme eivät tunne toisiaan.

Mikä ihme että ei voida ola useampia seurustelemassa? Ei ihme että yksinäisyyttä on. 

Riippuu vähän tilanteen luonteesta. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisesta etkä ole kertonut, että paikalle tulee muitakin tuttujasi, niin se on yllätys sille, jonka kanssa olet sopinut ikään kuin kahdenkeskisestä ajasta. Hän voi alkaa miettiä että yhtä hyvin minäkin olisin voinut tuoda tänne mukaan omia tuttujani, joita nuo muut eivät tunne. Jos kaikki toimisivat niin, niin tapaamisiin voisi kertyä aika paljonkin porukkaa.

Toinen syy on se, että jos halutaan keskustella luottamuksellisesti, niin se on vaikeaa, jos paikalla on ihan ventovieraita ihmisiä.

Mutta jos kyse on esim. vain jostakin pelitapaamisesta tai yhteisestä metsälenkistä tai pinnallisesta kahvitteluhetkestä, silloin

Menemme yhteen tapahtumaan. Kerroin tietty kaikille että tuee muitakin ystäviä mukaan. Minusta on kiva kun ihmiset voivat tavata uusia kavereita. 

Ärsyttää kun joskus kysyy voitaisko tavata ja vastaus, ei kun olen luvannut tavata x än. Sen sijaan että sanoo voin kysyä jos on ok että tulet seuraan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko yksityinen ihminen. En avaa elämääni jokaiselle vastaantulijalle. Ystävien kanssa taas haluan puhua hyvinkin avoimesti ja heidän kanssaan on muutakin puhuttavaa kuin "mites töissä". Kolmannen pyörän tuominen kahvipöytään ei tuntuisi kauhean hyvältä. En minä täysin tuntemattomalle halua kertoa asioita, joita kertoisin ystävälle. Sitten tapaaminen jää pinnalliseksi. Eikä siinä mitään, voisin ihan hyvin istua kahville kolmestaan, jos tietäisin etukäteen, että mukaan tulee joku itselleni tuntematon. Yllätysvieras sen sijaan harmittaisi, kun ystävien kanssa ei niin usein kuitenkaan tule nähtyä.

Mietitkö koskaan, että minä tuntematon siinä viereisessä pöydässä kuulen koko avautumisesi ystävälle? En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitää mennä muiden keskelle puimaan yksityisiä asioita, eikö sitä voi tehdä kotona?

Vierailija
24/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jos tuo kolmen hengen kokoonpano olisi toimiva, ja kaverin kaverikin pitäisi minusta ja olisi kiinnostunut tutustumaan. Mutta usein näissä tapaamisissa on, että kaksi vaan juttelevat keskenään ja yksi on kolmas pyörä. 

Vierailija
25/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävätkö nämä ihmiset sitten näyttää että he ovat niin sosiaalisia ja heillä on paljon kavereita, ettei heitä pysty tapaamaan yksitellen. 

----------En yritä.MInun tuttavat ovat tavallaan yksinäisiä. Eräs ulkomaalainen komistus, minun kaveri, ja kaksi naistuttavaa.

Tämä nuori mies on niinkuin minun lapsi, että ei muusta ole kysymys. Nuorempi opiskelja , insinöörintekele.  ja halusi tavata minut joten näin päätimme. 

Vierailija
26/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mene kahvilaan puhumaan syvällisiä, joten ihan kiva, jos tapaan muitakin kuin ystäväni. Aikaa on kuitenkin se 30 min max, ei kahvilla sen pitempään ole tarkoitus olla. Siinä ehtii kauhistelemaan säätä, kyselemään töihinpaluusta ja kertomaan uudesta harrastuksesta. Ei ole tarkoitus ratkoa kauppataseen alijäämää tai nuorisotyöttömyyttä.

Vierailija
27/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään jos tuo kolmen hengen kokoonpano olisi toimiva, ja kaverin kaverikin pitäisi minusta ja olisi kiinnostunut tutustumaan. Mutta usein näissä tapaamisissa on, että kaksi vaan juttelevat keskenään ja yksi on kolmas pyörä. 

Jos olet aina se kolmas pyörä, niin mietipä, miksi on noin. Mikä tekee sinusta ikävää seuraa?

Vierailija
28/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melko yksityinen ihminen. En avaa elämääni jokaiselle vastaantulijalle. Ystävien kanssa taas haluan puhua hyvinkin avoimesti ja heidän kanssaan on muutakin puhuttavaa kuin "mites töissä". Kolmannen pyörän tuominen kahvipöytään ei tuntuisi kauhean hyvältä. En minä täysin tuntemattomalle halua kertoa asioita, joita kertoisin ystävälle. Sitten tapaaminen jää pinnalliseksi. Eikä siinä mitään, voisin ihan hyvin istua kahville kolmestaan, jos tietäisin etukäteen, että mukaan tulee joku itselleni tuntematon. Yllätysvieras sen sijaan harmittaisi, kun ystävien kanssa ei niin usein kuitenkaan tule nähtyä.

Mietitkö koskaan, että minä tuntematon siinä viereisessä pöydässä kuulen koko avautumisesi ystävälle? En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitää mennä muiden keskelle puimaan yksityisiä asioita, eikö sitä voi tehdä kotona?

En minä siellä julkisella paikalla mitään henkilötunnusta ja sairaushistoriaa luettele. Ei ne ole salaisia juttuja, mistä ystävän kanssa puhutaan, mutta ne on kuitenkin sellaisia etten niistä puhu vieraan läsnäollessa. Voihan sitä kotioloissa nimenomaan puhua, mutta tässä kuvitteellisessa skenaariossa oltiin nyt kuitenkin ulkona.

Miksi kuuntelet muiden ihmisten puheita?

Vierailija
29/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilahtuisi. Toki kahvittelisin sovitut kahvittelut, mutta olisin jatkossa tarkempana. Mulla on niin vähän kiinnostusta tavata ihmisiä, että jos jotakuta tapaan, niin olen varannut sen ajan ja energian juuri tämän tietyn ihmisen tapaamiseen, eikä "yleiseen sosiaalisuuteen". Itse menen myös yhtään vieraampien ihmisten seurassa vähän sellaiseen työmoodiin, ja olen päättänyt, että kun palkka ei juokse niin en vapaa-ajalla harrasta sellaisia sosiaalisia tapahtumia jotka tuntuvat työltä.

Vierailija
30/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kavereita, jotka kutsuisi tapaamaan niin ei ole tätäkään ongelmaa. Mielelläni tutustuisin uusiin ihmisiin. M42

Vierailija
31/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet aina se kolmas pyörä, niin mietipä, miksi on noin. Mikä tekee sinusta ikävää seuraa?

Ainakin olen vähän hiljainen ja introvertti mikä voi tehdä minusta tylsää seuraa joidenkin mielestä. Mutta yleensä ne kaksi muuta valitsevat puheenaiheenkin niin ettei minulla ole siitä juteltavaa, tyyliin kaksi muuta on vauvojen äitejä ja itselläni ei ole lapsia. Sitten kaksi muuta juttelevat imetyksestä koko ajan. Voisivat muut ihmisetkin yrittää ottaa toisia huomioon eikä pyrkiä jättämään ulkopuolelle. 

Vierailija
32/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysjutut on parhaita. 

Vierailija
33/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen on yltiösosiaalisten ihmisten tai narsistien juttu. 

Vierailija
34/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapahtunut, mutta pohjiin minun luona ja baari-iltaan liittyen tämä tapaus. Eipä haitannut ja kivaa oli. Kaverini sanoikin,  että uskalsi tehdä näin, kun olen niin avoin. 

Siis USKALSI? Miksei vaan soittanut ja kysynyt että toisinko kaverin mukaan, saattaisi olla kivaa kolmistaan? 

Vierailija
35/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit juoda kahvisi kotona myös

Vierailija
36/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt vielä mitään, mutta meille tuli viikonlopuksi kylään mukana ystäväni sisko! Asuttiin Helsingissä Herttoniemessä silloin. Ystäväni kanssa oltiin sovittu, että tulee meille viikonlopuksi ja käydään eräällä keikalla ja syömässä ja shoppailemassa. Kun olivat jo matkalla meille, ystäväni soitti autosta, että hänellä on sisko kuskina. Ok, ajattelin, että se varmaankin on menossa jonnekin muualle Helsinkiin. Sieltä ne tuli sisarukset sisään ja ihan koko viikonlopun oli se siskokin meidän mukana. Minun avomiehen piti vielä käydä ostamassa ylimääräinen vieraspatja, että on jokin nukkumapaikka sille siskolle, kun ei meidän Hettsikan asunnossa ollut kuin makuuhuoneessa parisänky ja yksi vieras mahtui nukkumaan sohvalla. Hyvin se loppupeleissä sujui ja mukava viikonloppu siitä tuli.

Vierailija
37/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi.

Sama.

En tykännyt, kun meidän piti tavata Särkänniemessä  ystävä ja lapsensa ja meidän lapsi. Yhtäkkiä olikin sen kaverin lapsen kaveri kans mukana.

Olimme hölmistyneitä. En tiennyt miten reagoida. Oltiin sitten sen meidän oman lapsen kanssa.

En yhtään tykännyt.

Kohteliasta on edes kysyä tai ilmoittaa suunnitelman muutoksista.

Ei voi vaan ottaa ylimääräisiä toisten yli.

Vierailija
38/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi.

Sama.

En tykännyt, kun meidän piti tavata Särkänniemessä  ystävä ja lapsensa ja meidän lapsi. Yhtäkkiä olikin sen kaverin lapsen kaveri kans mukana.

Olimme hölmistyneitä. En tiennyt miten reagoida. Oltiin sitten sen meidän oman lapsen kanssa.

En yhtään tykännyt.

Kohteliasta on edes kysyä tai ilmoittaa suunnitelman muutoksista.

Ei voi vaan ottaa ylimääräisiä toisten yli.

Tätä en nyt ymmärtänyt että miksi huvipuistoon mennessä haittaa jos kaverin lapsi on ottanut kaverinsa mukaan, voisivat olla kolmestaan teidän lapsen kanssa? Lapset ei yleensä puhu mitään yksityisasioita kuten aikuiset ja huvipuistossa oleminen on muutenkin sellaista rennompaa että käydään laitteissa ja kierrellään ja siinä voi mielestäni olla useampiakin mukana ja lapset yleensä tykkää olla porukassa. Olit siis ajatellut että teidän lapsi on vain sen ystävän lapsen kanssa eikä silloin saisi olla muita? 

Vierailija
39/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ystävä,joka teki tätä että esim. oltiin sovittu,että lauantaina mennään tunnin matkan päähän suurempaan kaupunkiin ostoskeskukseen.Sitten hän töissä kertoi tästä suunnitelmasta ja joku työkaveri pyysi päästä mukaan.Itse olin aivan hölmistynyt!Hänen osallistuminen onneksi peruuntui viime hetkellä.Toisen kerran sama ystävä otti vastaavalle shoppailureissulle mukaan sukulaisnaisen,joka oli minulle puolituttu.Itse olin nuorempana huono puolustamaan itseäni.Nykyään sanoisin,että ei ole ok.Joten en tykkäisi,jos kahvitteluun otettaisiin mukaan muitakin.Voi kysyä etukäteen,että onko ok!? 

Vierailija
40/93 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt vielä mitään, mutta meille tuli viikonlopuksi kylään mukana ystäväni sisko! Asuttiin Helsingissä Herttoniemessä silloin. Ystäväni kanssa oltiin sovittu, että tulee meille viikonlopuksi ja käydään eräällä keikalla ja syömässä ja shoppailemassa. Kun olivat jo matkalla meille, ystäväni soitti autosta, että hänellä on sisko kuskina. Ok, ajattelin, että se varmaankin on menossa jonnekin muualle Helsinkiin. Sieltä ne tuli sisarukset sisään ja ihan koko viikonlopun oli se siskokin meidän mukana. Minun avomiehen piti vielä käydä ostamassa ylimääräinen vieraspatja, että on jokin nukkumapaikka sille siskolle, kun ei meidän Hettsikan asunnossa ollut kuin makuuhuoneessa parisänky ja yksi vieras mahtui nukkumaan sohvalla. Hyvin se loppupeleissä sujui ja mukava viikonloppu siitä tuli.

Niin, no soitti kuitenkin etukäteen matkalta ja varoitti. Ettei ihan yllätyksenä vain saapunut.