Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri ottaa toisen kaverin tapaamiseen

Vierailija
02.08.2025 |

Mitä mieltä olette sellaisesta jos joku kaveri ottaa toisen kaverinsa yllättäen mukaan tapaamiseenne? Tämä kaveri on sellainen että te ette tunne toisianne. Tämä toinen kaveri tulee vieläpä yllätyksenä tyyliin kahvipöydässä istuukin kaverisi ja "Maiju". Kaveri sanoo: pyysin Maijunkin kahville. Itse en tykkää. 

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle joskus teininä yksi poika jonka kanssa "seurustelin" teki niin että otti mukaan treffeille tyttöpuolisen kaverinsa ja jutteli vaan tälle koko ajan. Pitäisin muuten tosi törppönä käytöksensä, mutta ikää pojalla oli 17 vuotta, että ehkä käytös menee iän piikkiin. 

Tähän vielä, että ne pojan ja hänen tyttöpuolisen kaverinsa jutut oli jotain heidän omia sisäpiirivitsejään joihin mulla ei ollut oikein mitään sanottavaa. Poika ja tyttöpuolinen frendi eivät kysyneet mitään multa koko aikana eivätkä huomioineet millään tavalla, ainut että tyttöpuolinen kamu esitteli itsensä tapaamisen alussa ja kätteli, ja poika esitteli mut tyttöpuoliselle kamulle tyttöystävänään. Minä kuuntelin heidän keskusteluaan ja tylsistyin. Eipä olisi poika paljon huonompia treffejä osannut järkätä, ja lisäksi poika haisi kauhealle hielle koko treffien ajan. Varmaan huonoimmat treffit joilla oon ikinä ollut, enkä sen jälkeen nähnyt sitä poikaa enää ikinä. Olisin muuten suuttunut huonoista treffeistä, mutta taisi poika olla niin lapsen kengissä vielä ettei osannut olla treffeillä.      

Vierailija
82/93 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle joskus teininä yksi poika jonka kanssa "seurustelin" teki niin että otti mukaan treffeille tyttöpuolisen kaverinsa ja jutteli vaan tälle koko ajan. Pitäisin muuten tosi törppönä käytöksensä, mutta ikää pojalla oli 17 vuotta, että ehkä käytös menee iän piikkiin. 

Tähän vielä, että ne pojan ja hänen tyttöpuolisen kaverinsa jutut oli jotain heidän omia sisäpiirivitsejään joihin mulla ei ollut oikein mitään sanottavaa. Poika ja tyttöpuolinen frendi eivät kysyneet mitään multa koko aikana eivätkä huomioineet millään tavalla, ainut että tyttöpuolinen kamu esitteli itsensä tapaamisen alussa ja kätteli, ja poika esitteli mut tyttöpuoliselle kamulle tyttöystävänään. Minä kuuntelin heidän keskusteluaan ja tylsistyin. Eipä olisi poika paljon huonompia treffejä osannut järkätä, ja lisäksi poika haisi kauhealle hielle koko treffien ajan. Varmaan huonoimm

Aika lapsellista käytöstä 17-vuotiaaltakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sinäkin ensi kerralla muutama oma kaverisi mukaan. Tai vaikka anoppi. 

Vierailija
84/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, että olisi käynyt itselleni noin koskaan. Miksi et tykännyt? Tuntuiko, että sinut jotenkin sivuutetaan?

Jos on ajatellut, että  juteltaisiin vähän henkilökohtaisemmistakin asioista, joista ei halua puhua vieraalle ihmiselle. Eria asia olisi, jos oltaisiin menossa jonnekin bileisiin tai muualle, missä olisi tarkoituskin pysyä kevyemmissä aiheissa ja mahdollisesti tutustua uusiin ihmisiin. -eri

Vierailija
85/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että tuntemasi kaveri tarvitsee tapaamiseen jonkinlaisen tukihenkilön jostakin syystä. Tämä siis tulee mieleen ensimmäisenä. Syytä tukihenkilön tarpeeseen en tiedä. Ehkä hän pelkää menettävänsä malttinsa sinun kanssasi jollakin tavalla?

Seuraava asia, jota ajattelen: ehkä tuntemasi henkilö onkin sinua sosiaalisempi ja ajattelee " the more the merrier" tai haluaa lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, säästää omaa aikaansa tapaamalla useita tuttavia yhtä aikaa.

Ehkä hän pelkää menettävänsä malttinsa sinun kanssasi jollakin tavalla?  

Siis onko yleistäkin, että tuollaista pelätään kaveria tavatessa? 

Vierailija
86/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, epäkohteliasta. 

Vierailija
87/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittävätkö nämä ihmiset sitten näyttää että he ovat niin sosiaalisia ja heillä on paljon kavereita, ettei heitä pysty tapaamaan yksitellen. 

Tai, ettet ole niin tärkeä minulle, että uhraisin arvokasta aikaani pelkästään sinuun?

Vierailija
88/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsytti joskus, kun pyysin ystävääni ulos. Sitten jossain vaiheessa hän pyysi miehensä seuraamme. Sinänsä mukava mies, mutta jos minä olen kutsuja pitäisi ymmärtää pitää se mies pois. Meni nk. tyttöjen illalta pohja pois. Lähdinkin sitten kotiin. Ja joskus se puhelin on ollut kolmas pyörä. 

Vierailija
89/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina tätä joidenkin naisten riippukivimäistä suhtautumista ystäviin. Mitä väliä, jos kahvipöytään istuukin joku tuntematon henkilö. Etkö pysty keskustelemaan kaverisi kanssa, jos paikalla on muita?

Oikeasti ongelma tulee siitä, että suurin osa naisista haukkuu muita takana päin. Miehille vieraan kaverin ilmestyminen pöytään ei aiheuta mitään ongelmia, koska säästä, autoista ja urheilusta voi keskustella kenen tahansa kanssa. 

Naiset usein haluavat keskustella henkilökohtaisemmista asioista. Niistä joko ei haluta kertoa vieraalle tai sitten ne on sellaisia, jotka ei vierasta kiinnosta eli niistä on silloin epäkohteliasta puhua.

Vierailija
90/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen juuri näin tänään. Meitä on 4 , kolme eivät tunne toisiaan.

Mikä ihme että ei voida ola useampia seurustelemassa? Ei ihme että yksinäisyyttä on. 

Riippuu vähän tilanteen luonteesta. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisesta etkä ole kertonut, että paikalle tulee muitakin tuttujasi, niin se on yllätys sille, jonka kanssa olet sopinut ikään kuin kahdenkeskisestä ajasta. Hän voi alkaa miettiä että yhtä hyvin minäkin olisin voinut tuoda tänne mukaan omia tuttujani, joita nuo muut eivät tunne. Jos kaikki toimisivat niin, niin tapaamisiin voisi kertyä aika paljonkin porukkaa.

Toinen syy on se, että jos halutaan keskustella luottamuksellisesti, niin se on vaikeaa, jos paikalla on ihan ventovieraita ihmisiä.

Mutta jos kyse on esim. vain jostakin pelitapaamisesta tai yhteisestä metsälenki

Eli et pysty luottamuksellisesti jauhamaan paskaa kenestäkään, jos paikalla on muitakin kuuntelemassa. Tuollaisia suurin osa naisista valitettavasti on. Olen itsekin nainen, joten tiedän. Tykkään aina enemmän miehistä kavereina, koska he ovat suorempia ja reilumpia.

Miehistä löytyy noita jauhajia ihan yhtä lailla.  

Vierailija
91/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri teki tuon kerran.

Ne kaverit selvästi inhosivat minua, joten ei ollut pitkä ilta ja eipä olla nähty monesti sen jälkeen.

Aika sosiaalisesti typerää. Tämä sama kaveri tekstaili kerran koko illan, eikä juuri nostanut katsettaan, joten en menettänyt paljon.

Vierailija
92/93 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen juuri näin tänään. Meitä on 4 , kolme eivät tunne toisiaan.

Mikä ihme että ei voida ola useampia seurustelemassa? Ei ihme että yksinäisyyttä on. 

Riippuu vähän tilanteen luonteesta. Jos olet sopinut jonkun kanssa tapaamisesta etkä ole kertonut, että paikalle tulee muitakin tuttujasi, niin se on yllätys sille, jonka kanssa olet sopinut ikään kuin kahdenkeskisestä ajasta. Hän voi alkaa miettiä että yhtä hyvin minäkin olisin voinut tuoda tänne mukaan omia tuttujani, joita nuo muut eivät tunne. Jos kaikki toimisivat niin, niin tapaamisiin voisi kertyä aika paljonkin porukkaa.

Toinen syy on se, että jos halutaan keskustella luottamuksellisesti, niin se on vaikeaa, jos paikalla on ihan ventovieraita ihmisiä.

Mutta jos kyse on esim. vain jostakin pelitapaamisesta tai yhteisestä metsälenki

Menemme yhteen tapahtumaan. Kerroin tietty kaikille että tuee muitakin ystäviä mukaan. Minusta on kiva kun ihmiset voivat tavata uusia kavereita. 

Ärsyttää kun joskus kysyy voitaisko tavata ja vastaus, ei kun olen luvannut tavata x än. Sen sijaan että sanoo voin kysyä jos on ok että tulet seuraan. 

Eihän tuo sitten ole mitenkään yllättäen, jos kaikki tietävät muitakin tulevan. Ei minua haittaisi tuollainen ja hyvin voisin osallistua, vaikka "kahvitreffeille" yllättäen jonkun vieraan mukaan ottamisesta en pitäisi.

Vierailija
93/93 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sellainen voi toimia ja olla ihan kivaakin jos kaverin toinen kaveri on mukava. Siinä tutustuu sitten uuteen ihmiseen. Mutta joskus on ollut niin, että kaveri ja hänen toinen kaverinsa ovat vaan jutelleet keskenään, niin olen siinä sitten silleen että mitä hittoa tässä teen edes.