Kaveri ottaa toisen kaverin tapaamiseen
Mitä mieltä olette sellaisesta jos joku kaveri ottaa toisen kaverinsa yllättäen mukaan tapaamiseenne? Tämä kaveri on sellainen että te ette tunne toisianne. Tämä toinen kaveri tulee vieläpä yllätyksenä tyyliin kahvipöydässä istuukin kaverisi ja "Maiju". Kaveri sanoo: pyysin Maijunkin kahville. Itse en tykkää.
Kommentit (93)
Yksi ex-ystävä teki välistä sitä, että pyysi minut johonkin tapahtumaan ja tapahtumapaikalla selvisi, että myös hänen miehensä on mukana. Hauska mies, ei siinä, mutta mielestäni todella outoa, että tästä ei voinut kertoa etukäteen. Oli muutenkin melko itsekäs ja omapäinen tapaus, niin välit hiutui lopulta katki.
Narsistit tekee tuota että triangeloi ihmisiä. Ja hän saattaa myös käännyttää ihmisiä toisiaan vastaan.
Mulle joskus teininä yksi poika jonka kanssa "seurustelin" teki niin että otti mukaan treffeille tyttöpuolisen kaverinsa ja jutteli vaan tälle koko ajan. Pitäisin muuten tosi törppönä käytöksensä, mutta ikää pojalla oli 17 vuotta, että ehkä käytös menee iän piikkiin.
Mulla oli ystävä joka toi erinäisiä poikaystäviään luokseni, yhden kerran niin että olin erikseen pyytänyt että ei. Sen jälkeen sanoin suoraan että ei tule, jos se mies änkeää mukaan, sitten kerran soitti että saako tulla kylään, sanoin että tule vaan, hyvä sunkin saada vähän lomaa siitä miehestä, silloin vasta myönsi että mies olisi myös tullut, sanoin että sitten ei tarvitse tulla. Ei hän tästä edes suuttunut, mutta ajauduimme erillemme kun hän vajosi syvemmälle alamaailmaan ja huomautin hänelle etten pidä aihetta toisen tappamisesta kovin mukavana, vaikkakin hän siirsi sen jälkeen puheen virkkaamiseen. Sen jälkeen en ole nähnyt.
Itselle on muutaman kerran käynyt niin että kaveri on ottanut toisen kaverinsa mukaan tapaamiseen ja jutellut melkein koko ajan pelkästään tälle. Nämä ovatkin aina jääneet viimeisiksi tapaamisiksi kyseisten kaverien kanssa. En ole itse enää ehdottanut tapaamista kaverille kun on tullut tunne että seurani ei kiinnosta. Jos kaveri on yrittänyt ehdottaa tapaamista, olen valitellut kiireitä, että voi voi nyt ei millään ehdi nähdä on niin paljon kiireitä.
Minulle on käynyt monta kertaa noin ja olen miettinyt, että ilmeisesti olen niin tylsä ihminen, että minun kanssa ei haluta viettää kahden kesken aikaa, vaan kutsutaan joku mielenkiintoisempi henkilö mukaan.
Ehkä sillä tavalla halutaan näyttää että mä oon niin suosittu ja mulla on niin paljon frendei
En tajua mitä järkeä siinä on kutsua kaksi toisilleen tuntematonta kaveria yhtä aikaa tapaamiseen. Ei siinä edes ehdi tutustua toiseen jos yhden kerran näkee. Ja tuskinpa on yleensä tarkoituksena hengailla jatkossakin kolmestaan. Eri asia jotkut juhlat jne missä olettaakin että on muita kavereita.
Ehkä teineiltä ymmärtää mut aikuisilta ihmisiltä ei.
Ota sinäkin seuraavalla kerralla joku oma kamusi mukaan tapaamiseen.
Kohteliasta ja reilua olisi kysyä onko ok jos toisen kaveri tulee mukaan. Ja jos tulee tehdään yhdessä asioita. Itsellä on kokemuksia missä kaveri on ottanut oman kaverinsa mukaan ja ollut oikeastaan hänen kanssaan, josta on tullut ulkopuolinen olo. Se ei ole kiva.
Säätämistä, mitä jotkut tekee jatkuvasti. Käydäänkin tuolla ennenkuin mennään leffaan, otetaan Maiju reissuun mukaan, lähde nyt heti tulemaan autolla tänne
Vaikka ei olisi ok että toisen kaveri tulee mukaan, kaikki ei kuitenkaan kehtaa sanoa ettei ole ok.
Yks kaveri teki näin. Jätin omat suunnitelmat illalle väliin ja menin tapaamaan häntä, ja paljastui että olinkin statisti isomman porukan tapaamisessa. Tyypit olivat minulle ihan outoja eikä jutuista päätellen ollut juuri mitään yhteistä, eikä kukaan mulle puhunutkaan koska muut tunsivat toisensa. Totesin etten enää jatkossa jätä omia menoja välistä tämän tyypin vuoksi. Sama tyyppi jostain luuli, ettei mulla ole kavereita, ja yritti usein järjestää mulle jotain ihme kaveritreffejä. Yritin siis monta kertaa sanoa, että hän ei vain tunne ystäviäni eikä mulla ole aikaa uusille ihmisille. Outo tyyppi kaikin puolin, ei oo yhtään ikävä!
Toisen kaverin kanssa meni välit myös sen takia, että hänen miesystävänsä oli aina mukana eikä enää voinut minnekään tulla yksin. Parit oharitkin siinä taisi hänen puoleltaan olla, ettei edes perunut vaan jätti vain vastaamatta puhelimeen. Totesin että ain't nobody got time for that.
Olin tutustunut naiseen, josta pidin. Hän kysyi viestitse minua kanssaan erääseen aivan kivaan museoon (en ole yleensä museoihmisiä), ja vilkkaalla tapaamispaikalla kun moikkasin häntä, niin hän saman tien esitteli perässään tulevan miehen etunimellä..."Suoritin" museokäynnin ja pian sen jälkeen toivotin heille kohteliaasti mukavaa illanjatkoa tms. En ole tavannut ko. naista sen koommin: Minusta hänen tekonsa oli tökerö, vaikkemme olleetkaan sopineet mistään treffeistä seurustelumielessä. Olin kuitenkin hänestä kiinnostunut ja hänkin vaikutti pitävän minusta, joten "kolmas pyörä" oli viimeinen asia, jota odotin tapaamiselta. Jos hän olisi kertonut - viestittelimme vielä vähän ennen tapaamista - että tuo mukanaan toisen miehen, en olisi ollut kiinnostunut tapaamaan ollenkaan.
Ymmärrän että esitellään jollekin toiselle kaverille, mutta tuolla tavalla yllätyksenä? Ei kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen juuri näin tänään. Meitä on 4 , kolme eivät tunne toisiaan.
Mikä ihme että ei voida ola useampia seurustelemassa? Ei ihme että yksinäisyyttä on.
Ylisosiaaliselle höpöttäjälle se onkin varmaan kivaa, kun on vaan paljon ihmisiä paikalla yleisönä kuuntelemassa. Ylisosiaalinen höpöttäjä harvoin jaksaa keskustella mistään henkilökohtaisemmasta, joten hän ei varmaan ymmärräkään, mitä arvoa on jutustelussa kahden kesken.
Itse kuuntelen jo työni puolestani paljon höpöhöpö-small talkia. En kyllä todellakaan jaksaisi, että kaveri järjestäisi aina sitä samaa myös vapaa-ajalle.
Jos kaveri jotenkin arvaa että toinen ei olisi kovin innostunut kun paikalle tulee toinenkin kaveri. Niin sanoo vasta tapaamispaikalla: ai niin, mä muuten pyysin yhden Mirvankin tänne. Hetki ennen kuin Mirva ilmestyy paikalle.
Joo, en kyllä tykkäisi. Tulisi mieleen, että ystäväni tarvitsisi mukaan jostain ihmeen syystä jonkun tukihenkilön eli mielestäni se kertoisi siitä, ettei hän koe oloansa riittävän luontevaksi olla kahdestaan minun kanssani. Tästä syystä loukkaantuisin, koska se kertoisi ettei hän pidä meidän ystävyyttä yhtä hyvänä kuin minä pidän.