Vaimon kalliit kosmetiikat, silti turhaa?
Olen sen verran perillä että ymmärrän Diorin olevan eri kuin joku perusmyymälästä ostettu edullinen tuote. Kuitenkin myydään ihan kaupassa, eikä temussa, eli jonkun seulan läpi menneet.
Ihan riittäviä normaalille pieni/keskituloiselle. Rikkaat sitten briljeeraa Diorioilla, ja mun vaimo!
Ei se sen kummempi ole. Ihan hyvin voisi ostaa halvempaakin. Kuten mun sisko: jo 43 v ja edullista käyttänyt ja hyvässä kunnossa on iho ja muutenkin. Olen tietoinen että ihon hoito kulmioituu myös kokonaisvaltaisesti. Ei riitä että ostaa Diorit jos muuten homma on levällään.
Olisi euroilla muutakin käyttöä. Lapset kasvaa, talo/autolainat ym. Mulla lomautusuhka, tosin voi olla ettei toteudu.
Miksi jotkut ostaa ylihinnoitettua kosmetiikkaa?
M 35
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on markkinoinnin uhreja. Heidän itsetunnolle, ajankäytölle ja lompakolle tekis ihan hyvää vähentää kaiken maailman kosmetiikkatuotteiden käyttöä.
Voithan sä kokeilla puhua tästä sun vaimolle ja esittää noi perustelut joita laitoit aloitukseen. Järkevän ihmisen pitäis kyllä ymmärtää että kun on taloudellisesti vaikeeta, 70 e ripsiväristä on täyttä turhuutta.
N35
Ei ole.
Diorin tuotteet ovat todella hyviä, vaikkapa puuteri.
Eläköön pieni turhamaisuus!
Lottoon, tupakkaan, roskaruokaan, pikkusälään ja viinaan saa kulumaan monta x enemmän.
Sinä kenties levität niveaa saunan jälkeen, mutta jotkut haluavat panostaa.
Ot, mutta mitä nää halpamaisen näköiset Diorin
Ot mutta halpamainen ei tarkoita halvan näköistä. Halpamainen = alhainen, itsekäs, halveksittava eli adjektiiveja jota käytetään ihmisistä, ei esineistä.
Trolli-ap ei ole keksinyt muuta brändiä trollialoitukseensa kuin Diorin kun on nähnyt sitä myytävän Sokoksella/Stockalla. Mitään vaimoa hänellä ei ole eikä tule olemaankaan.
Naiset kyllä osaa tuhlata pakkeleihin ja vaatteisiin rahaa ja aikaa loputtomasti ,mutta silti harva pitää huolta omasta itsestä,elintavoista,painosta..
ei ne kilot pakkelilla lähde eikä kunto parane.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse vaimosi valinnut. Tykkäsit varmaan tavatessanne, kun oli viehättävä nainen.
Minulla on varakas puoliso ja olen kotirouvana. Rahaa olisi käyttää kaikkeen hömpötykseen, mutta minua ne ei kiinnosta. Jouluisin ostan kosmetiikkaa sisältävän adventtikalenterin. Se on hauska juttu. Lapsi avaa suklaakalenteria ja minulle tulee jotain naamanläträyspurkkeja. Ne on matkoilla käteviä, joten hukkaan ei mene mitkään.
Minkäs takia et ole töissä vaan loisit miehesi rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kaikki mihin nainen päättää panostaa on turhaa. Miehille sallitaan koneet ja vehkeet ja moottoripyörät sekä veneet. Ne eivät ole koskaan turhia.
Ap: kerroin yllä etten minä ole sellainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyllä osaa tuhlata pakkeleihin ja vaatteisiin rahaa ja aikaa loputtomasti ,mutta silti harva pitää huolta omasta itsestä,elintavoista,painosta..
Mikä on tämä naurettava mielipide :D Meikillä ei ole tarkoituskaan peittää ylipainoa. Eihän puuterilla liikakiloja piiloteta :D
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä erikoisia vastauksia. Monet kalliit kosmetiikkatuotteet kyllä ovat joka sentin väärti; niitä ovat kehittäneet todelliset alan ammattilaiset ja pidemmässä käytössä kyllä huomaa, kuka on käyttänyt tällaisia tuotteita ja kuka ei. Toki poikkeuksia on olemassa (myös eräät edulliset merkit ovat ihan hyviä ja eräät kalliit merkit taas eivät niin kovin hyviä) ja elintavat vaikuttavat enemmän ihoon kuin tuotteiden käyttö. Silti sanoisin, että kalliita tuotteita kyllä kannattaa käyttää jos on mahdollisuus, ja nettikaupoista niitä voi löytää välillä ihan suhteellisen edullisestikin.
Eivät ole:) Hönöiltä otetaan rahat pois ja "alan ammattilaiset" ovat hujareita:) Onneksi en ole nainen niin ei tarvitse tököttejä ostella. Naisen elämä on kyllä täyttä helvettiä tökötteineen ja gynegologieineen.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä erikoisia vastauksia. Monet kalliit kosmetiikkatuotteet kyllä ovat joka sentin väärti; niitä ovat kehittäneet todelliset alan ammattilaiset ja pidemmässä käytössä kyllä huomaa, kuka on käyttänyt tällaisia tuotteita ja kuka ei. Toki poikkeuksia on olemassa (myös eräät edulliset merkit ovat ihan hyviä ja eräät kalliit merkit taas eivät niin kovin hyviä) ja elintavat vaikuttavat enemmän ihoon kuin tuotteiden käyttö. Silti sanoisin, että kalliita tuotteita kyllä kannattaa käyttää jos on mahdollisuus, ja nettikaupoista niitä voi löytää välillä ihan suhteellisen edullisestikin.
Olet oikeassa sen huomaa. Naama kiiltää luonnottomasti kilsan päähän
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ostaa ylihinnoiteltuja autoja? Ihan tavallinenkin kun riittäisi kuljettamaan paikasta toiseen. Miten perustelet rouvalle Mersun? Ihan sama Diorissa ja vastaavissa. Osa laadusta on brändimielikuvaa niin autoissa kuin kosmetiikassa mutta osa hinnasta on perusteltavissa myös oikeasti laadulla. Vai onko Toyota samaa laatua kuin Mersu? Anna vaan rouvan ostaa Dioria, se ei edes ole kalleimmasta päästä.
Jos 5 luomivärin paletti on 74€, ja se ei ole kallista niin mikä sitten on? Ennen tätä ketjua edes tiennyt että noin kallista luomiväriä onkaan. Tarkistin sokkarin sivuilta ja kyllä, oli se!
Sano vaimollesi, että ostaa salikortin sillä rahalla niin ei ole tukeva. Ei niillä tököteillä ole mitään merkitystä jos pylly ei ole piukka ja kroppa hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Ja moni mies tuhlaa järjettömiä summia autoihin/veneisiin/moottoripyöriin/elektroniikkaan ja maha roikkuu polvissa, iho on punainen ja läikikäs, henki haisee ja jo pieni kävely hengästyttää. Vaatteita ei osata pestä ja hygieniasta pitää huolta, mutta ovathan nämä sentään MIEHIÄ, joten ei hätää.
Tämä aloitus osoittaa kyllä hyvin monen - ei kaikkien - miehen hölmöyden. Moni valitsee naisen joka on kuvankaunis ja joka sattumoisin myös käyttää rahaa sen ulkonäkönsä ylläpitoon. Sitten kun tulee perhettä niin mies odottaa että nainen näyttää täysin samalta, mutta rahaa siihen ei saisi kulua.
Ei, näin se ei toimi. Jos valitset naisen ulkonäön perusteella, niin hyväksyt myös sen että rahaa siihen ulkonäköön kuluu myöhemminkin. Elä itse tekemien valintojesi kanssa.
Osallistuuko ap teillä molemmat yhtä paljon lainojen yms pakollisten menojen hoitoon? Mua aikanaan hiersi suhteessa se, että minä maksoin suurimman osan pakollisista menoista ja mies osti omalla palkallaan niitä miesten leluja itselleen. Ja välillä kinuski multakin rahaa lainaksi. Voi että olinkin nuorena tyhmä.
Ihonhoidossa luksusbrändit ovat ihan höpöhöpöjuttuja verrattuna esimerkiksi korealaisiin ihonhoitotuotteisiin, joita saa merkittävästi edullisemmin. Kalliimmissa brändeissä erona on yleensä pidempi INCI-lista ja tunnistettava tuoksu. Edullisempaa ja helpompaa on lätkiä ne tehoaineet kasvoihin edullisina seerumeina ja hakea kosteutus tavallisista tuoksuttonista kosteusvoiteista. Pääsee vähemmillä kemikaaleilla.
Rasvoista suurin osa on vaseliinia, merkkiin katsomatta. Naiset ovat markkinoinnin uhreja. Tätini käyttää muutaman euron rasvoja ja näyttää huomattavasti itseään nuoremmalta. On yli 70-vuotias. Ei ole kärventänyt itseään auringossa eikä polttanut tupakkaa juuri koskaan. Tärkein asia on kuitenkin geenit. Tädin äidinkin iho on yllättävän sileä, on liki satavuotias.
Vuosia taistelin kesivän naamani kanssa ja keväällä viimein löysin siihen helpotuksen seerumista ja voiteesta. Nyt ei naama enää hilseile! Käytin useita satasia joihinkin apteekkihömpötyksiin kunnes aloin ostaa tunnon tuotteet joilla on kyllä hintaakin. En tosin meikkaa ollenkaan että säästyy sieltä päästä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Rasvoista suurin osa on vaseliinia, merkkiin katsomatta. Naiset ovat markkinoinnin uhreja. Tätini käyttää muutaman euron rasvoja ja näyttää huomattavasti itseään nuoremmalta. On yli 70-vuotias. Ei ole kärventänyt itseään auringossa eikä polttanut tupakkaa juuri koskaan. Tärkein asia on kuitenkin geenit. Tädin äidinkin iho on yllättävän sileä, on liki satavuotias.
Ei ole ollut enää vuosikymmeniin. Miksi puhut asiasta josta selvästi et tiedä yhtään mitään? :D
Se suuri ero halpojen ja laadukkaiden voiteiden välillä on usein nimenomaan ne raaka-aineet. Halvassa voiteessa on usein mineraaliöljyjä jotka herkälle iholle tai helposti tukkeutuvalle iholle aiheuttavat monella iho-oireita. Laadukkaammissa voiteissa se rasvapohja saavutetaan rasva-alkoholeilla ja laadukkailla kasviöljyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ostaa ylihinnoiteltuja autoja? Ihan tavallinenkin kun riittäisi kuljettamaan paikasta toiseen. Miten perustelet rouvalle Mersun? Ihan sama Diorissa ja vastaavissa. Osa laadusta on brändimielikuvaa niin autoissa kuin kosmetiikassa mutta osa hinnasta on perusteltavissa myös oikeasti laadulla. Vai onko Toyota samaa laatua kuin Mersu? Anna vaan rouvan ostaa Dioria, se ei edes ole kalleimmasta päästä.
Jos 5 luomivärin paletti on 74€, ja se ei ole kallista niin mikä sitten on? Ennen tätä ketjua edes tiennyt että noin kallista luomiväriä onkaan. Tarkistin sokkarin sivuilta ja kyllä, oli se!
Yksittäinen nappi Diorin luomiväriä 40€. Tosin sokos ei myy mutta muualla. Jos tää ei ole kallista niin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse vaimosi valinnut. Tykkäsit varmaan tavatessanne, kun oli viehättävä nainen.
Minulla on varakas puoliso ja olen kotirouvana. Rahaa olisi käyttää kaikkeen hömpötykseen, mutta minua ne ei kiinnosta. Jouluisin ostan kosmetiikkaa sisältävän adventtikalenterin. Se on hauska juttu. Lapsi avaa suklaakalenteria ja minulle tulee jotain naamanläträyspurkkeja. Ne on matkoilla käteviä, joten hukkaan ei mene mitkään.
Minkäs takia et ole töissä vaan loisit miehesi rahoilla?
Meistä kumpikaan ei tee palkkatöitä. Elämme perinnöllä sekä pääomatuloilla. Ei ne miehen rahoja pelkästään ole, millä me eletään.
No höpön pöpön pöppö. Vaimo ei tarvitse mihinkään noita kalliita tököttejä. Mersu on myös nolo hönöiltä rahat pois, jossa maksetaan kymmeniä tuhansia turhasta. Määrittele"laatu"? Toyota on paljon kestävämpi kuin Mersu. Kummatkin ovat länsikuplassa elävien ihmisten noloja juttuja ja kummatkin ovat mahdollisia vain riistämällä muita maanosia.