Listataan asioita, jotka helpottaa terveellistä syömistä!
Kaikki terveellistä syömistä helpottavat tuotteet ja niksit on tervetulleita! Ap aloittaa.
- Pakastevihannekset. Kun ei jaksa pilkkoa niin wok-vihannekset pannulle tai uunijuurekset uuniin. Tai kiireessä hernemaissipaprikat mikroon ja lisukkeeksi.
- Valmiit salaattisekoitukset. Kaataa kulhoon/lautaselle ja heittää esim. kirsikkatomaatteja ja viinirypäleitä sekaan niin salaatti on valmis ilman minkäänlaista pilkkomista
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kerralla ruokaa 2 annosta per syöjä.
Eli 2 henkilölle 4 annosta. Toinen annos jääkaappiin, ja se syödään myöhemmin.
Pinottavat annoskulhot on kätevä lastata päällekkäin pikkulautaset väliin ja kanneksi.
Jaan siis ruuan heti annoksiin.
Huolehdit toisenkin henkilön annosmääristä?
-suunnittele ruoat pari päivää, jopa viikko etukäteen
-noudata ateriarytmiä, vältyt napostelulta
-ennakoi tilanteita. Esim. harva jaksaa treenien jälkeen alkaa tekemään ruokaa, valmista siis ruoka etukäteen. Tai jos sinulla on taipumus naposteluun/herkutteluun väsyneenä, laita terveellisiä välipaloja laukkuun, jonka voit ottaa esim. iltapäivällä.
-juo 1,5l vettä päivässä. Vettä voi maustaa yrteillä, hedelmillä tai marjoilla. Hyviä yhdistelmiä on mm. lime+minttu ja appelsiini+rosmariini.
-pyri syömään kasviksia 800g päivässä. Tämä vastaa noin 5-6 omenaa, eli ei mahdoton määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto. Ateriat vain kolme kertaa päivässä. Puhtaita ruoka-aineita.
Vain kolme kertaa? 😂
Niin no suositushan on 4-5 ateriaa päivässä niin onhan se siihen nähden vain? Eihän kaikki ateriat tietenkään ole päivällisen kokoisia lämpimiä aterioita.
-Ap
Miksi pitää vertailla noiden välillä? Eiköhän jokaiselle se oma ruokailumäärä ole juurikin se sopiva.
"Normaali ruokailu" ei todellakaan ole kaikille paras! Ei muuten neljäsosa kansasta olisi ylipainoisia jos luonnostaan oikein syöminen olisi niin helppoa. Suurin osa ihmisistä joutuu syömään vastoin luontaisia halujaan jos haluaa pysyä terveenä.
Salaattibaari kotona jääkaapissa. Valmiiksi pilkottuna ainekset rasioissa ja siitä on sitten helppo koota esim. lounas etätöiden lomassa nopeasti. Valmiiksi koottu salaatti ei pysy yhtä pitkään hyvänä, kuin erillisissä rasioissa olevat ainekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta piri kirjoittaa :D
Piri piri , se ei nyt anna kirjoittaa sun oikein koska autocorrect😄
Pirin terveellisyydestä en kyllä ole varma 🤔
-Ap
Mutta kieltämättä tehokas lääke painonhallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto. Ateriat vain kolme kertaa päivässä. Puhtaita ruoka-aineita.
Vain kolme kertaa? 😂
Niin no suositushan on 4-5 ateriaa päivässä niin onhan se siihen nähden vain? Eihän kaikki ateriat tietenkään ole päivällisen kokoisia lämpimiä aterioita.
-Ap
Miksi pitää vertailla noiden välillä? Eiköhän jokaiselle se oma ruokailumäärä ole juurikin se sopiva.
No ei tarvitsekaan. Kysyttiin terveellistä ruokavaliota tms. Omasta mielestäni se on laadukkaan monipuolisen ruoan syöminen kolme kertaa päivässä. Syö vaikka 10 kertaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kerralla ruokaa 2 annosta per syöjä.
Eli 2 henkilölle 4 annosta. Toinen annos jääkaappiin, ja se syödään myöhemmin.
Pinottavat annoskulhot on kätevä lastata päällekkäin pikkulautaset väliin ja kanneksi.
Jaan siis ruuan heti annoksiin.
Huolehdit toisenkin henkilön annosmääristä?
Tottakai huolehdin, koska valmistan ruuat meille aina. Kaapista toinen ottaa sen mitä tahtoo lisäksi, ja ottaa tai jättää ottamatta.
Ei tartte mun tekemiä syödä, mutta syöhän hän kuitenkin.
Ja meillä saa syödä oman tarpeen ja halun mukaan.
Annosastioihin panen ruuat heti valmistuksen jälkeen, että saan jääkaappiin ylimääräiset.
Kattilat ja pannut pesuun heti. En säilytä ruokaa kattiloissa. Vie liikaa tilaa jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Salaattibaari kotona jääkaapissa. Valmiiksi pilkottuna ainekset rasioissa ja siitä on sitten helppo koota esim. lounas etätöiden lomassa nopeasti. Valmiiksi koottu salaatti ei pysy yhtä pitkään hyvänä, kuin erillisissä rasioissa olevat ainekset.
No ei kyllä kannata valmiiksi pilkkoa nahistumaan! Salaattiainekset pilkkoo parissa minuutissa. Mitätön ajansäästö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä kannata valmiiksi pilkkoa nahistumaan! Salaattiainekset pilkkoo parissa minuutissa. Mitätön ajansäästö.
No sun ei ole pakko pilkkoa? Miksi joka ketjuun tulee näitä pahanilmanlintuja omaa paremmuuttaan korostamaan? Mun puolesta sinä voit vaikka kasvattaa joka päivälle itse uudet salaattiainekset, mutta minun arkea nuo valmiiksi pilkotut ainekset helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minä pilkon vuorokaudeksi salaatit valmiiksi. Ei ne silloin pilaantumaan ehdi. Eli yht vähintään 4 annosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei muuten nahistu kovin nopeasti jos sopivan kokoisissa tiiviissä lasisissa rasioissa säilyttää. Jollain lautasella varmaan nahistuuksin.
Ensimmäinen juttu on mitä aineksiä löytyy kotoa. Jos ostaa einesmättöä, karkkia, keksejä ja suklaata kotiin niin kyllä ne tulee syötyö myös.
Pitää ostaa pelkästään terveellisiä perus raaka-aineita. Paljon tuoreita kasviksia. Niistä sitten ihan alusta asti itse ruokaa tekemällä syntyy terveellisiä aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei muuten nahistu kovin nopeasti jos sopivan kokoisissa tiiviissä lasisissa rasioissa säilyttää. Jollain lautasella varmaan nahistuuksin.
Minä käyn puutarhasta poimimassa tuoreita salaatinlehtiä ja avomaankurkkuja jokaiseen annokseen. Puistattaa ajatuskin syödä jotain yön yli jääkaapissa muhinutta muhjua.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen juttu on mitä aineksiä löytyy kotoa. Jos ostaa einesmättöä, karkkia, keksejä ja suklaata kotiin niin kyllä ne tulee syötyö myös.
Pitää ostaa pelkästään terveellisiä perus raaka-aineita. Paljon tuoreita kasviksia. Niistä sitten ihan alusta asti itse ruokaa tekemällä syntyy terveellisiä aterioita.
Tässä on pointtinsa mutta minusta ei ole kaikkein helpointa tehdä kaikkea itse alusta asti. Pakasteet helpottaa paljon.
Minä kans viipaloin tomaatit ja kurkut valmiiksi jääkaappiin.
Sieltä on helppo lisätä niitä vaikka leivän päälle.
Puoliso on laiska itse pesemään ja siivuttamaan vihanneksia, niin siksikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn puutarhasta poimimassa tuoreita salaatinlehtiä ja avomaankurkkuja jokaiseen annokseen. Puistattaa ajatuskin syödä jotain yön yli jääkaapissa muhinutta muhjua.
No sinä se oletkin niin näpsäkkä emäntä, että ihan kateeksi käy.
Hyvä sääntö on lukea kaupassa tuotesisällöt läpi. Jos tuote sisältää jotain minkä nimeä et osaa lausua, eikä sitä löydy kenenkään keittiönkaapista niin ei sellainen tuote ole ruokaa ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Aterioiden valmistaminen etukäteen.
Mä oon varmaan poikkeus tässä. Jos teen vaikka viikon ruuat etukäteen pakkaseen, niin huomaan ruokien edelleen puolen vuoden päästä olevan pakkasessa ja sit olen ostanut kaupasta jotain valmista koska "kotona ei ole ruokaa" :D
Vierailija kirjoitti:
Hei tämähän kuulostaa näppärälle, käyttöön heti!
Pirin terveellisyydestä en kyllä ole varma 🤔
-Ap