Aikuinen, joka ghoustaa tai laittaa riitatilanteessa estoja, ei ole henkisesti tasapainossa
Joten muistakaa, syy ei ole sinussa vaan siinä toisessa. Kukaan tasapainoinen ja normaali aikuinen ei toimi noin. Ei yhtäkkiä hiljene, eikä varsinkaan yhtäkkiä blokkaa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää juttu on, että sun mielestäs muiden pitäisi aina vain kuunnella ja ymmärtää sun raivokohtauksiasi?
Ettei vain taas Kivikissa, Kristallikissa, Henna ole päässyt liian varhain hoidosta?
Ei. Tämä on jotain paljon sairaampaa. Mitä mieltä itse olisit, jos joku nauhoittaisi sinun seksiääniäsi? Tai järjestäisi sinut treffeille tutun tuttusi kanssa, koska haluaa tietää, montako sormea pilluusi mahtuu?
Ja miten tämä liittyy mainittuun ghoustaaamiseen ja estämiseen? Oletko harhoissasi syyttänyt esim. naapuria tällaisesta? No sitten on kyllä syytä estääkin ja tehdä sinusta rikosilmoitus, jos sattui nauhalle jäämään sun kunnianlou
No joo. Olen yrittänyt löytää lääkkeen, joka ei lihota. Mutta nuppi heittää pahasti. Mutta en enää välitä. Ei ole oikein menetettävää. Näen pimeyttä. Näen valoa. Sellasta tämä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Kertatapahtumana ghostaus/estot on ihan ok.
Mutta jos tätä veivataan eli välillä on yhteys, joka taas katkaistaan, se on naurettavaa. Kummankin puolelta.
Tämä
Sinä, joka näet pimeyttä: anna elämäsi Jeesukselle ja tule pimeydestä valoon. Ne tapahtuneet ikävät asiat eivät määritä sinua. On olemassa syntien anteeksianto. Ole vapaa ja elä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin laitan eston päälle jos akka alkaa riitelemään jostain. Kun se on aina sama kaava, että minun pitäisi jotenkin muuttaa itseäni ennekuin riita ratkeaa. Keskustelu ei johda mihinkään, kun hän ei näe itsessään vikaa.
Hieno suhde teillä. Todella. Onko sulla oppimisvaikeuksia, lukihäiriö, oot pikkasen hidas päästä ja kova poika ottamaan kuppia ja sähläämään? Mä en tuollaista katselis, mutta kai teistä kumpikin jotain toiseltaan sitten saa. Tyydytystä läheisriippuvuuteen?
Sinä kuulostat ihan minun akalta. Just tuollaista tekstiä tulee myös sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuun otti juuri pari päivää sitten yhteyttä exä 25 vuoden takaa. Ja minä olen meistä kahdesta se tasapainoton kun en vastannut mitään vaan poistin viestin?
Jos olisit kypsä aikuinen, olisit vastannut edes tervehdyksellä. Emme tiedä, mitä exän viesti sisälsi, joten muuten mahdoton sanoa mitään asiasta.
Mutta se, että vain poistit viestin ja kumminkin kirjoitat siitä täällä, osoittaa, että et ole käsitellyt asiaa/suhdettanne loppuun.
Ei vaan tapaillessani häntä 2-3 kk ajan v. 2000 en todella sopinut mitään ikuisen yhteydenpidon velvoitetta vaan olen tässä välissä jatkanut elämääni ja niin aion vastedeskin elää. Ei tuollaiset entiset heilat vaadi kohteliaisuutta, eihän hän itsekään ollut kohtelias lähestyessään yks kaks.
Menin kerran treffeille yhden naisen kanssa. Ilmaisimme kiinnostuksemme toisiamme kohtaan. Hän pyysi, että mitä tahansa tapahtuu, etten ghostaisi häntä. Sanoin ettei huolta, en toimi sillä tavalla. Ehkä hänellä oli ollut huonoja kokemuksia. Näimme sitten toisen kerran. Treffit menivät jälleen hyvin. Emme kumpikaan hakeneet mitään kovin vakavaa, mutta olisin ollut valmis näkemään hänet uudelleen. No hän sitten ghostasi minut totaalisesti. Ironista eikö? :D
Tulen olemaan aina sellainen, että laitan puhelimeen estot. Katoan jonnekin. Kun en kestä enää.
Mutta sillä ei sitten ole väliä. Jotkut ihmiset pysyy elämässä, jotkut lähtevät. Olen epäluotettava.
Jos joku kohtelee minua epäreilusti, on oikeutettua kadota.
Olen kadonnut vuosiksi, joskus kuukausiksi, joskus päiviksi. Ihmiset ovat ihmetelleet, kun minua ei ole missään. Olen jossain. Mutta en enää niille ihmisille.
Hehe kun tajuat että ystäväsi tai tuttusi on narsisti, niin kaikki estot päälle mitä vaan löytyy 🤣
Nimim. Been there done that
Aatelkaa sitä lankapuhelinaikaa. Ei voinu estää. Ghostata pystyi, jos lopetti kirjeiden kirjoittamisen tai vaihtoi kadun toiselle puolelle, toisen tullessa vastaan. Oi niitä aikoja!
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka näet pimeyttä: anna elämäsi Jeesukselle ja tule pimeydestä valoon. Ne tapahtuneet ikävät asiat eivät määritä sinua. On olemassa syntien anteeksianto. Ole vapaa ja elä!
Minussa on se huono puoli, että on tosi vaikea antaa anteeksi. Alan määrittää itseäni epäreilun kohtelun mukaan. Ajelehdin. Mutta tiedän sen. Voin olla hiljaa vihainen koko elämäni. Saatan kadota.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se näin on, jos kyseessä on kaksi normaalia aikuista. Minut on kerran ghoustattu ja kerran estetty. Molemmissa tapauksissa masentuneet ja hukassa olevat aikuiset ihmiset. Ghoustaaja oli hyvä ystävä monen vuoden takaa. Yhtäkkiä vain poisti minut ystävistään. Ilman mitään ennakkovaroituksia. Ei ollut riitaa tai muutakaan. Estot laittoi ihminen, jonka kanssa oltiin oltu etäsuhteessa useampi vuosi. Tuli riita ja hyvin nopeasti estot. Molemmat tapaukset on tuntunut kuin puukon iskulta selkään. On jättänyt sellaiset traumat, etten luota enää että kukaan pysyisi elämässäni. Nuo kerrat sai minut sulkeutumaan ja pitämään suojamuurit ympärillä.
Vähästäpä "traumatisoiduit". Ettei nyt olisi itsesääli ja dramatiikkaa kyseessä. Kuulostat ihan teiniltä. Kasva aikuiseksi.
Riippuu nyt täysin mikä ghostauksen määritelmä kulloinkin on, mutta ghostaus vaikka erotilanteessa, haluttomuus tavata kasvotusten selvittelemään asioita jne., kielii toki ihmisen henkisestä kypsymättömyydestä ja pelkuruudesta. Ei ollenkaan hyvä lookki, ja sen toisen osapuolen, etenkin jos on tullut jätetyksi, kannattaa tuosta tajutakin, ettei se kumppani tämänkään käytöksen suhteen kovin kummoinen ihminen ollut. Tuskin siis menetti lopulta hirveästi.
Viestittelin ja yritin pitää yhteyttä entiseen parhaaseen kaveriin, yhteydenpito takkuili, vaikka hänellä oli kyllä aikaa pitää yhteyttä skypellä toiseen kaveriimme säännöllisesti. Matkustivat yhdessä ja insta täynnä yhteistä hauskanpitoa. Ghostasin sitten kokonaan tämän "parhaan kaverin", kun olimme sopineet että viikolla x jutellaan taas, eikä hänestä kuulunut mitään. Kyllästyin olemaan se, joka ottaa aina yhteyttä. Olisi minulle riittänyt olla vaan hyvä ystäväkin, mutta varmaan olin hänelle sitten tylsää seuraa tai jotain. Myöhemmin hän kyseli perääni, siis monien kuukausien päästä, mutten enää jaksanut vastata. Siihen loppui pitkä ystävyys kertaheitolla. Ehkä se olikin jälkeenpäin mietittynä valhetta vain kaikki. Välillä suren tätä, oli meillä tosi hauskaa ja kivaa yhdessä monet kerrat. Mutta sitten muistelen noita hetkiä ennen kuin ghostasin, eikä enää sureta.
Luuletko, että saat loukata ihmisiä, miten haluat ja kaiken lisäksi et ymmärrä mitä henkilölle on tapahtunut. Ajattelet, ettei ikävällä toiminnallasi ole seuraamuksia. Kyllä niillä on.
Estolla on varmasti syynsä. Kysy, miksi hän ei halua olla tekemisissä kanssasi, mutta pidät itseäsi täydellisenä, etkä koe sitä ansaittuna ja vuodatat täällä, miten ikävä joku on tekee sinulle eston.
Jos minulle laitettaisiin esto, yrittäisin selvittää syytä ja korjata virheeni ja pyytää anteeksi.
Miksi ap olettaa, että hiljentymiset ja blokkaamiset tehtäisi yhtäkkiä? Onko se ap:n oma tyyli?
Kyllä minä olen blokannut yhden ihmisen. Mutta sanoin ensin, että hänen viestiensä sisältö on liian aggressiivista. Ja sanoin, että jos sama vielä jatkuu, niin joudun blokkaamaan hänet omaan hyvintointiani turvatakseni. Kerroin myös, että odotan vuorovaikutukselta normaalia ystävällisyyttä.
Kun seuraava viesti häneltä oli edelleen yhtä aggressiivinen, niin en maanitellut enempää vaan blokkasin hänet.
En hiljentynyt yhtäkkiä. Enlä ole tasapainoton. Vaan olen suoraselkäinen, ja seison sanojeni takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuun otti juuri pari päivää sitten yhteyttä exä 25 vuoden takaa. Ja minä olen meistä kahdesta se tasapainoton kun en vastannut mitään vaan poistin viestin?
Jos olisit kypsä aikuinen, olisit vastannut edes tervehdyksellä. Emme tiedä, mitä exän viesti sisälsi, joten muuten mahdoton sanoa mitään asiasta.
Mutta se, että vain poistit viestin ja kumminkin kirjoitat siitä täällä, osoittaa, että et ole käsitellyt asiaa/suhdettanne loppuun.
Ei vaan tapaillessani häntä 2-3 kk ajan v. 2000 en todella sopinut mitään ikuisen yhteydenpidon velvoitetta vaan olen tässä välissä jatkanut elämääni ja niin aion vastedeskin elää. Ei tuollaiset entiset heilat vaadi kohteliaisuutta, eihän hän itsekään ollut kohtelias lähestyessään yks kaks.
Katkeruutta ilmassa -
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi tuttava joka aina itse ottaa välillä minuun yhteyttä ja sitten laittaa estot päälle siihen "väliajalle". Itse en muista vuosiin olleeni se aktiivinen yhteydenottaja, mutta huomaan tuon kyllä Whatsappissa että hän on blokannut minut. Jonkin ajan odottelun jälkeen hän taas ottaa estot pois ja alkaa pommittamaan minua viesteillä.
Blokkaisin kyllä itse tuollaisen ihmisen. Osoittaa epästabiiliutta ja itsekkyyttä ottaa vain yhteyttä silloin kuin itse sopii, enkä tarvitse tuollaisia ihmisiä elämääni.
On omituista, miten jotkut ihmiset sietävät tuollaista tuulella käymistä hyvin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Tulen olemaan aina sellainen, että laitan puhelimeen estot. Katoan jonnekin. Kun en kestä enää.
Mutta sillä ei sitten ole väliä. Jotkut ihmiset pysyy elämässä, jotkut lähtevät. Olen epäluotettava.
Jos joku kohtelee minua epäreilusti, on oikeutettua kadota.
Olen kadonnut vuosiksi, joskus kuukausiksi, joskus päiviksi. Ihmiset ovat ihmetelleet, kun minua ei ole missään. Olen jossain. Mutta en enää niille ihmisille.
"Jos joku kohtelee minua epäreilusti, on oikeutettua kadota." Näin ehkä on, mutta ei ole oikeutettua kadota niille ihmiselle, jotka kohtelevat sinua hyvin.
Itse poistan puhelimesta surutta tuollaiset katoamistempun tekijät. Kohtelen kaikkia hyvin, mutta siitä huolimatta ovat tietyt tyypit tehneet katoamistempun. Mutta se on heidän ongelmansa, enkä voi siihen puuttua.
No se nyt vähän riippuu siitä toisesta osapuolesta myös. Joku psykonarsistipersereikä on parasta vaan sulkea päättäväisesti ja täydellisesti omasta elämästään ulos. Että jos tulee jatkuvasti ghostatuksi ja estetyksi niin kannattaa varmaan miettiä sitä omaa toimintaa myös. Harvalla on aikuisena aikaa ja kiinnostusta alkaa asioita hankalien ihmisten kanssa sen kummemmin setvimään kun ei ole pakko.