Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, joka ghoustaa tai laittaa riitatilanteessa estoja, ei ole henkisesti tasapainossa

Vierailija
02.08.2025 |

Joten muistakaa, syy ei ole sinussa vaan siinä toisessa. Kukaan tasapainoinen ja normaali aikuinen ei toimi noin. Ei yhtäkkiä hiljene, eikä varsinkaan yhtäkkiä blokkaa. 

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää juttu on, että sun mielestäs muiden pitäisi aina vain kuunnella ja ymmärtää sun raivokohtauksiasi?

Ettei vain taas Kivikissa, Kristallikissa, Henna ole päässyt liian varhain hoidosta?

Ei. Tämä on jotain paljon sairaampaa. Mitä mieltä itse olisit, jos joku nauhoittaisi sinun seksiääniäsi? Tai järjestäisi sinut treffeille tutun tuttusi kanssa, koska haluaa tietää, montako sormea pilluusi mahtuu? 

Ja miten tämä liittyy mainittuun ghoustaaamiseen ja estämiseen? Oletko harhoissasi syyttänyt esim. naapuria tällaisesta? No sitten on kyllä syytä estääkin ja tehdä sinusta rikosilmoitus, jos sattui nauhalle jäämään sun kunnianloukkaukset.

Vierailija
42/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä ghostaa, hänen mielestä estää stalkkerihäirikön

Sun mielestä riitatilanne, hänen mielestä rasittava jankkaaja joka ei lopeta pyydettäessäkään. 

🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää juttu on, että sun mielestäs muiden pitäisi aina vain kuunnella ja ymmärtää sun raivokohtauksiasi?

Ettei vain taas Kivikissa, Kristallikissa, Henna ole päässyt liian varhain hoidosta?

Ei. Tämä on jotain paljon sairaampaa. Mitä mieltä itse olisit, jos joku nauhoittaisi sinun seksiääniäsi? Tai järjestäisi sinut treffeille tutun tuttusi kanssa, koska haluaa tietää, montako sormea pilluusi mahtuu? 

Kun juttu alkaa näin, niin minusta sillä ei ole mitään mahdollisuutta jatkua. Tätä ennen oli toiset treffit toisen miehen kanssa. Minua korpesi niin paljon toiminta, että vaikka en ollut yhtään kiinnostunut miehestä (hän oli haiseva pienimunainen alkoholisti) niin päädyimme panemaan varaston lattialle. Sillä kertaa mies kyllä sulki puhelimen, ettei voinut kuunnella. 

Mi

Siinä mielessä en ole terve, että jaksaisin taistella tuollaista vastaan. Kun tulee kuraa niskaan, niin lähden pois. Luovutan. Minä murrun. Muutan kokonaan elämäni suuntaa. 

Vierailija
44/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä vastaa kun siihen huutaa.

Vierailija
45/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs mies perui 2. Treffit kanssani ja laittoi estot päälle vaikka en ollut missään vaiheessa kirjoittanut mitään epäasiallista . En olisi muutenkaan mitään kirjoittanut, mutta silti Tosi huono maku jäi. 

Rakenna itsetunto. Se mies oli tollo, varmaan Malminkartanosta kotoisin. Yleensäkin näihin treffikumppaneihin kannattaa suhtautua hyvin kevyesti eikä ottaa itseensä, koska homma ei olisi edistynyt kuitenkaan. Väistit luodin, ole iloinen siitä.

Vierailija
46/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ehtivät jo narsistit / sosiopaatit / psykopaatit mukaan keskusteluun koska heitä on niin paljon Suomessa. MOT :)

Vierailija
47/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paitsi jos vastapäätä on narsisti, sosiopaatti, psykopaatti yms.

Marginaaliporukkaa, niin aivan turha edes mainita. Jokainen tietää, että tuollaiset pitää estää. 

Näitä on Suomi täynnä nykyään.

Ei ole. Vajaa 2% väestöstä. 

minkä tilaston mukaan, tuo on taas täysin tekaistu luku, jokainen tuntee näitä ko. ihmisiä

No sulle kaikki onkin näitä yön mustia kostajia, kun ensin itse draamailet ja riehut, ja sitten kun toinen pistää sille stopin haukut perään narsistiksi.

Vierailija
48/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletko sattumoisin taas 16. kuukautta raskaana ja riidoissa kuolleen isäsi ja äitisi kanssa, Henna?

Vierailija
49/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kukaan aikuinen ei myöskään riitele. Eri mieltä voidaan olla ja keskustella, mutta jos se menee siihen, että korotetaan ääntä ja haukutaan toisia, tiuskitaan ynnämuuta, niin ei silloin olla tunneälyltä aikuisia vaan yhä teinitasolla.

Estothan on ihan hyvä laittaa silloin, jos toinen haukkuu halveksivilla nimillä. Eihän tuollaisen kanssa kannata olla missään tekemisissä.

Vierailija
50/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämä liittyy mainittuun ghoustaaamiseen ja estämiseen? Oletko harhoissasi syyttänyt esim. naapuria tällaisesta? No sitten on kyllä syytä estääkin ja tehdä sinusta rikosilmoitus, jos sattui nauhalle jäämään sun kunnianloukkaukset.

No minä estän itseni elämästä. Niinkuin vaikka vuonna 2006, jolloin minut häiriköitiin työelämästä pihalle. Sain burnoutin. Irtisanoudun. Koskaan en enää toipunut tuosta. Siitä on 20 vuotta. Olen joutunut vaihtamaan ammattini. Rakentamaan identiteettini uudelleen. 

Sen sijaan, että taistelen. Minä muutan itseni. 

Vierailija
51/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oletko sattumoisin taas 16. kuukautta raskaana ja riidoissa kuolleen isäsi ja äitisi kanssa, Henna?

Ala JT. 

Vierailija
52/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea Talo. Tietäjät tietää, vaikka blogi on jo kadonnut.

Vierailija
53/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä estän itseni elämästä. Niinkuin vaikka vuonna 2006, joll

Tuhoan asioita ympäriltäni. Nyt taas tuntuu pimeys ympärilläni. 

Vierailija
54/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne tahallaan loukkaajat läheskään aina ole mitään rähjääjiä ja riitelijöitä. Se ilkeily voi olla hyvin hienovaraista, sivistynyttä ja hillittyäkin, mutta kuitenkin tahallista. Tahallinen satuttamisenhalu ratkaisee minulla. Jos huomaan sellaisen toistuvan, nostan epäröimättä kytkintä sellaisesta ihmissuhteesta. 

Vierailija
55/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Metsä vastaa kun siihen huutaa.

Mä en huuda. Mä tukehdun hiljaa. Tukahdutan itseni. 

Vierailija
56/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä estän itseni elämästä. Niinkuin vaikka vuonna 2006, joll

Niin, uhriutuva narsisti syyttää muita omista tekemisistään ja heittäytyy marttyyriksi, Henna.

Vierailija
57/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nyt varmaan ensin täsmentää mitä ghostaamisella tarkoitetaan. Yleisimmin sitä nimittäin käytetään siitä, että jättää hyvin tuoreen tapailun jälkeen vastaamatta enää mihinkään ja katoaa. Esim. ensimmäisillä treffeillä ei uskalla sanoa suoraan ettei halua toisille, ja sitten vaan ei enää ikinä vastaa.

Jos taas kyseessä on parisuhderiita, mihin toinen ei vaan enää jaksa suullisesti tai puhelimessa sanoa mitään, se ei ole ghostaamista vaan loppuun kulumista tai lannistumista. Joskus toki myös mykkäkoulua.

Ja jos kyseessä on joku sukulainen tai muu, jonka tökeröä käytöstä on seurannut vuosikaudet, niin ei ole ghostaamista katkaista välit kokonaan. Kaikille ei vain mene puhe perille, jolloin välien poikki pistäminen on ainut vaihtoehto.

Ja mitä tulee siihen, että laittaa riitatilanteessa estoja, kannattaa pysähtyä miettimään paria asiaa: 1. ratkeaisiko se riita siinä tunnekuohussa, jos toinen poistaisi eston? Epäilen että ei. 2. Jos tämä on toistuva ongelma, suhde ei ole terveellä pohjalla muutenkaan. Jos toinen menee niin lukkoon riitatilanteessa että katkaisee kaiken yhteydenpidon, kannattaa ehkä vaan pitää ne estot päällä lopun elämää ja jatkaa eteenpäin.

Vierailija
58/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Jos käyttäydyt sopimattomasti, yrität manipuloida tai loukkaat toista tämän tästä, olet ansainnut ghostauksen. Narsisti tietenkin raivostuu siitä, joten fiksumpaa olisi tehdä ghostaus vähitellen, esittää kiireistä vastaamalla viiveellä ja välillä jättää vastaamatta, jotta saa otettua etäisyyttä turvallisesti. 

Jos ihmissuhde aiheuttaa pahaa oloa jatkuvasti tai usein, kun on vuorovaikutuksessa, on omalle psyykeelle hyväksi irtautua siitä. Ystäviksi kannattaa valikoida ihmisiä, joiden seurassa on hyvä olla ja tapaamisista sekä viestittelystä jää yleensä hyvä fiilis. Myös sukulaisten kohdalla. 

Vierailija
59/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Metsä vastaa kun siihen huutaa.

Mä en huuda. Mä tukehdun hiljaa. Tukahdutan itseni. 

Ja jostain paskasta nousee taas karma. Ja kaikki ihmisen teot. Se ei ole mikään saatanan pöytä, jonka voi pyyhkiä puhtaaksi. Sinänsä ihan sama. Mutta tämä on minun elämäni. C 

Vierailija
60/114 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole henkisesti tasapainossa, joka jää roikkumaan toiseen. Miksi haluaisit olla yhteyksissä ihmiseen, joka ei halua olla yhteydessä sinuun? Kerropa se.

Mitään selittelyjä ja asioiden vatvomista ei tarvita, kunhan jatkaa elämäänsä, ja antaa toisen olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi