Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen hyvä vanhempi, mun lapsi oli kotona koko kesän

Vierailija
02.08.2025 |

Mun lapsi ei mennyt kesähoitoon, vaan pidin hänet kotona koko kesän. Ollaan tehty paljon tosi kivoja asioita.

Hoidan lapsen yksin, ja mulla on ollut taukoa nolla sekuntia koko kesänä. En ole pystynyt tekemään yhtään mitään, mikä olisi ladannut mun omia akkuja. Roskat vein kerran lapsen nukkuessa yksin.

Olen niin uupunut, etten tiedä, miten selviän töihinpaluusta ensi viikolla. Päässä surisee, ja haluaisin istua viikon hiljaa ilman, että kukaan vaatii multa mitään.

Mutta hei, olenpahan loistava vanhempi, kun en vienyt poikaa kesällä päiväkotiin, ja otin oikein extravapaatakin, ettei tartte kesähoitoon mennä!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitallinko haluat tuosta? Nyt kuitenkin valitat täällä.

Vierailija
2/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis miksi olisitkaan omalla lomalla vienyt lapsen hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomalla viedä lasta hoitoon. 🤷

Vierailija
4/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin vievät 🤔 ja vielä niin että vanhemmat saa rauhassa kiertää terassit ja ryypätä. 

Vierailija
5/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla teiniäiti, tai muuten kouluja käymätön, kirjoitus kömpelöä.

Vierailija
6/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkin vievät 🤔 ja vielä niin että vanhemmat saa rauhassa kiertää terassit ja ryypätä. 

Siis kiertävät terasseja päiväsaikaan ja tulevat sitten kännissä hakemaan lapsen hoidosta? EIkö tuossa tule lasu heti?

Vierailija
7/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakevat kännissä lapsen hoidosta?

Mihin sun tieto perustuu?

Vierailija
8/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kiertävät terasseja päiväsaikaan ja tulevat sitten kännissä hakemaan lapsen hoidosta? EIkö tuossa tule lasu heti?

No kai ne tekee niin että toinen vanhempi on selvinpäin toivonmukaan. 

Vierailija
9/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on tosi arvostettavaa, kun vanhempi ei tarvitse itse yhtään mitään, vaan jaksaa raataa pyyteettömästi vuodesta toiseen ilman taukoa. 5 ateriaa päivässä pöytään, kaikki kotityöt siihen päälle, ja sitten lapsen kasvattaminen ja sosiaalistaminen ja harrastukset vielä. Illalla vanhempi voi ehkä mennä kuitenkin vaikka suihkuun ja rentoutua siellä. Ja aamulla sama uudestaan.

Vierailija
10/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet totaaliyksinhuoltaja, kannattaa kyllä ehdottomasti hakea apua ja tukea. Ei kenenkään ole tarkoitus jaksaa yksin lapsen kanssa. On se yhdessä puolisonkin kanssa joskus rankkaa. 

Vierailija
11/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ap olla teiniäiti, tai muuten kouluja käymätön, kirjoitus kömpelöä.

Tämä aloitus tietenkin kritisoi tälle palstalle pesiytynyttä ajattelua, että vanhempien pitää pitää lapset kotona aina, kun eivät itse ole töissä. Ja, että lapset pitää hoitaa yksin, kun sellaisia on kerran hankkinut. Vastauksista huomaa heti, miten outoa porukkaa tälläkin palstalla pyörii. 

Vierailija
12/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakevat kännissä lapsen hoidosta?

Mihin sun tieto perustuu?

Olen eri, mutta tiedän sellaista tapahtuneen.

Vierailija
13/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin vaikeaa lapsen kanssa kotona että ei edes roskia saa ulos, niin lapsi huostaan. Ne roskat kulkee ulos päivittäin samalla kun viet lapsen ulos. Myös pienen lapsen kanssa tehdään yhdessä ruokaa ja siivotaan.

Vierailija
14/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, on tosi arvostettavaa, kun vanhempi ei tarvitse itse yhtään mitään, vaan jaksaa raataa pyyteettömästi vuodesta toiseen ilman taukoa. 5 ateriaa päivässä pöytään, kaikki kotityöt siihen päälle, ja sitten lapsen kasvattaminen ja sosiaalistaminen ja harrastukset vielä. Illalla vanhempi voi ehkä mennä kuitenkin vaikka suihkuun ja rentoutua siellä. Ja aamulla sama uudestaan.

Ei meillä voi rentoutua suihkussakaan. Vesi maksaa niin hirveästi, että täytyy yrittää käyttää mahdollisimman vähän.

Vierailija
15/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyttä ei arvosteta, onhan se tullut nähtyä monet kerrat. Epäkiitollista hommaa. 

Vierailija
16/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli 2 päivää hoidossa mun loman aikana. Yhtenä päivänä kävin lääkärissä ja kampaajalla, toisena päivänä siivosin ja nukuin.

Mistä tää ihme jankki tulee, että lapsen vieminen kesällä hoitoon tarkoittaa itsekkäitä vanhempia, tai vanhempia, jotka ryyppäävät? Joka ikinen, jonka tiedän vievän, vie ihan pakottavasta syystä tai uupumuksen vuoksi, että saa edes hetken itse levätä ennen kuin ei enää pysty olemaan vanhempi ollenkaan.

Suurin osa, joka näitä jaksaa jeesustella, ei tajua yhtään, millaista on hoitaa kaikki yksin. Kun sulla ei ole KOSKAAN omaa aikaa, eikä kukaan toinen hoida ikinä yhtäkään pikku juttua sun puolesta.

Vierailija
17/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähoito ei ole huono asia, se että lapsi on hoidossa ja sinulla riittää voimavarat myös sen loman jälkeen tehdä työt hyvin ja hoitaa lapsi, on paljon tärkeämpää kuin se että lapsi on saanut olla kotona.

Vierailija
18/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietäisitpä vaan mikä tungos kesähoitoon on!

Vierailija
19/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi viittä ateriaa pöytään muulloin kuin lomalla, sen loputtua lapsi on tarhassa tai koulussa. En ymmärrä että omalla lomalla pitäisi lapsen olla tarhassa. Mitä sitten kun lapsi menee kouluun ja sitä ei voi laittaa tarhaan omien lomien ajaksi?

Vierailija
20/59 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin vaikeaa lapsen kanssa kotona että ei edes roskia saa ulos, niin lapsi huostaan. Ne roskat kulkee ulos päivittäin samalla kun viet lapsen ulos. Myös pienen lapsen kanssa tehdään yhdessä ruokaa ja siivotaan.

Joo koska tiedämmehän kaikki, että esim taapero kyllä kohteliaasti osaa tuutata itsestään ulos sen kuolemanhajuisen ripulikakan juuri siinä aikataulussa, että roskis saadaan kiikutettua nimenomaan uloslähdön yhteydessä roskiin. Muutenhan ei tarvitse koskaan viedä.

Ja aika turha ruveta yh:lle selittämään, että lapsen kanssa tehdään ruokaa ja siivotaan. Ihan kuin olis vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan