Milloin leikataan virkamiesten lomista? Töissä vain 10 kk ja 2 kk lomilla.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 38 lomapäivää on iso syy pysyä nykyisessä työssä. Lähes 8viikkoa palkallista lomaa on paljon ja toki tämän myötä myös lomarahat on paljon paremmat kuin yksityisellä. T sh
Sama homma. Tietohallinnossa töissä. Palkka on hyvä, mutta 38 lomapäivää on tärkeämpää kuin raha.
Onneksi parin vuoden päästä pääsen eläkkeelle. Minun puolestani voitte leikata lomia ja palkkoja miten haluatte. Maksuun tulevat työeläkkeet nauttivat omaisuuden suojaa ja niitä tulee olemaan hyvin vaikeaa leikata. Indeksien jäädyttämisen siedän kertyneillä säästöilläni oikein hyvin.
Ja tiedoksi tuleville kommentoijille, välitän tosiaan vain itsestäni, ja tuijotan omaa napaani ahneesti minä, minä mentaliteetilla, kun olen nähnyt vuosien varrella, miten yhteiskunta huolehtii heikommista ja vanhuksista.
Vierailija kirjoitti:
Samoin esimerkiksi pappien lomasäännöt ovat huomattavasti paremmat kuin normaaleilla kansalaisilla. Eliitillä on eliitin edut.
Papeilla ei ole työaikoja. Ota selvää. Jos papeilla olisi tuntipalkka perusteinen palkka niin palkat olisivat 30 % suuremmat.
Olin ennen valtiolla ja monet aloittivat päivänsä lukemalla päivän lehden.
Vierailija kirjoitti:
Turha tuosta lomasta on pelkästään kadehtia. Itse menen ysin jälkeen töihin. Istun kahvilla noin tunnin. Lounas tunti ja iltapäiväkahvi tunti. Lähden kolmen jälkeen pois. Etänä olen 3 päivää viikossa ja teen mitä teen. Kuukausipalkka juoksee. Elämä on...
Höpö höpö. Julkisella ei ollut tuollaista edes kasarilla, ja silloin siellä oli todella leppoisaa.
Ysärillä leikattiin löysät pois, ja nykyään yksi virkamies tekee viiden työt. Vapaata voi tilille kertyä, mutta ehditkö käyttää sen ja silti saada työsi tehtyä on toinen asia.
38 lomapäivää + saikut eli omalomat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin esimerkiksi pappien lomasäännöt ovat huomattavasti paremmat kuin normaaleilla kansalaisilla. Eliitillä on eliitin edut.
Papeilla ei ole työaikoja. Ota selvää. Jos papeilla olisi tuntipalkka perusteinen palkka niin palkat olisivat 30 % suuremmat.
Ei oo työaikoija eikä taida olla juuri töitäkään. Kuluuhaan ne päivät toki kampaviineriä mussuttaen ja kaffetta ryystäen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 38 lomapäivää on iso syy pysyä nykyisessä työssä. Lähes 8viikkoa palkallista lomaa on paljon ja toki tämän myötä myös lomarahat on paljon paremmat kuin yksityisellä. T sh
Teetkö oikeasti töitä vai lusmuiletko kahvipöydässä ja vittuilet asiakkaille (tai "potilaiksi" sinä heitä kutsut)
Tulevat 10 miljardin säästötalkoot osuvat virkamiesten palkkoihin ihan pakosti. Tulee irtisanomisia tai palkkojen/työajan leikkauksia. Tekoäly hoitaa usean työt jo nyt
Vierailija kirjoitti:
Eikö lähes kaikilla ole noin kaksi kuukautta lomia? Kun olin työelämässä ja töissä Postilla, lomaa oli 42 päivää vuodessa.
No perkele ei ole.
Ainakin tuttava näyttää olevan jatkuvasti lomapäivillä. Nuohan sai lomina jossain vaiheessa lomarahatkin jos halusivat vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työministeri Matias Marttinen meni töihin loman lomassa, töissä ainakin tänään Jyväskylän rallissa.
Muuten, missä luontoa suojele nukketaetteri? Ralliautoilu saastuttaa, vai ajaako ne sähköautoilla?
En tiedä.
Ajaa varmasti sähköpeleillä, muutenhan neulasten laskijat oliisivat juosseet helmat hulmuten mieltä osoittamaan.
Ei me vihreät millään polkupyörillä liikuta, me ajamme lentokoneilla, takseilla ja diiselillä ulkomaille sekä verorahoilla maksetuista hyvistä palkkioistamme nauttien. Ne jotka saamme höynäytettyä "käpyjä" vahtimaan ovat alemmantason äänestäjiämme eli super- super viherhoroja !
t. Sofia Virta JA Fatim Dierra
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tuttava näyttää olevan jatkuvasti lomapäivillä. Nuohan sai lomina jossain vaiheessa lomarahatkin jos halusivat vaihtaa ja silti saa yhtä pajon lomapäiviä mutta sehän onkin viherhoro
Vierailija kirjoitti:
Tulevat 10 miljardin säästötalkoot osuvat virkamiesten palkkoihin ihan pakosti. Tulee irtisanomisia tai palkkojen/työajan leikkauksia. Tekoäly hoitaa usean työt jo nyt
Pyykkipojan älykin on ollut parempi kuin tusinan paperinpyörittäjän "TYÖ"
Kansalaisaloitteen paikka ... virkajannu syö sinun ruokapöydässä
Olen edellisessä työpaikassa ollut töiden puolesta tekemissä julkisen puolen kanssa. Tuntuu että siellä on järjestelmät ja systeemit aika joustamattomia ja hitaita. Ei tietenkään työntekijöiden vika. Uskoisin että aika paljon voisi tehostaa muuttamassa käytäntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lähes kaikilla ole noin kaksi kuukautta lomia? Kun olin työelämässä ja töissä Postilla, lomaa oli 42 päivää vuodessa.
No perkele ei ole.
No kiroilemaan olet oppinut vähilläkin lomilla!
Miksi yksityissektori ei myönnä tarpeeksi lomia? Koska osakkeenomistajat ovat ahneita sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunarilla 4vk kesäloma, 1vk talviloma, lomaltapaluurahat, palkalliset arkipyhät vaikket edes tunnusta uskontoa jonka mukaan ne saat, pakolliset saikut ymym helpolla tulee yli 2kk vapaata
T. Duunari
Kunnalla on 6vkoa kesäloma, 2 vkoa talviloma, lomaltapaluuraha, palkalliset arkipyhät, saikut ymym helpolla tulee yli 4kk vapaata.
Lisäksi työviikko on usein yksityistä lyhempi, luokkaa 36-37.25h vs 37.75h.
Luulitko ettei julkisella ole mainitsemiasi?
Omalla alallani julkisella työaika oli kyllä 40h45min viikossa, kun siihen sisältyi pakollinen ruokatunti 30min päivässä. Se laskettiin työajan päälle vaikka olisi syönyt voileivän koneen ääressä, kuten tein joka päivä koska muuta ei ollut tarjolla.
Et itse ymmärrä. Pekkaset nimenomaan maksetaan kahdesti ja eivät vastaa siksi liukumatunteja. Kun kerrytät pakkasia tekemällä töitä 40h viikossa saat 40h palkan. Sitten kun pidät pekkasen niin saat samoilta tunneilta uudestaan korvauksen.