Milloin leikataan virkamiesten lomista? Töissä vain 10 kk ja 2 kk lomilla.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu itse kaupungille tai valtiolle töihin. Sillä siitä kateudesta selviät
Valtiolla on hyvät edut, ei kaupungilla.
Kokemusta molemmista.
Ei valtiolle pääse noin vaan, että mene.
Ehdottomasti työntekijöiden kannatta kateilla ja tapella toisiaan vastaan!! Hallitus ja EK kiittävät ja oikea porsasteleva eliitti!!
Jaa, olen julkisella ja koska virkavuosia on edelleen alle 15, saan vuosilomaa 30 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä Kansalaisaloite tästäkin asiasta. Moni tulee kyllä se allekirjoittamaan
Kansalaisaloitteet ovat hyödyttömiä. Jos edes päätyvät käsittelyyn, ne nuijitaan kumoon ensimmäisessä asiaa käsittelevässä kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin esimerkiksi pappien lomasäännöt ovat huomattavasti paremmat kuin normaaleilla kansalaisilla. Eliitillä on eliitin edut.
Nämä papiston käsittämättömät edut lomapäiviä laskettaessa ovat jokin sairas jäänne luokkayhteiskunnasta. Luokkayhteiskunnasta johon nyt olemme palaamassa. Pappis-säädylle tämä varmasti sopii oikein hyvin.
Kohta saa taas omat uuden ajan torpparit palvelemaan ilmaiseksi laiskanpulskeita ja itseriittoisia pappeja.
Onko sinulla mitään käsitystä minä viikonpäivinä pappi on töissä? Kuinka monta vapaata viikonloppua vuodessa?
Olen pariinkin otteeseen ollut tuollaisissa julkisrahoitteisissa organisaatioissa töissä, missä ihmisillä on näitä 7vko vuosilomia. Siis todellakaan siellä ei muutenkaan tehdä kovin tehokkaasti töitä. Ensinnäkin kaikki pitää tiukasti työajoista kiinni (haha, olen siis myös ollut yksityisellä suurimman osan työurastani, ja siellä ei tulisi kuuloonkaan katsella niin tarkkaan kelloa, ja töitä tehdään iltaisin ja viikonloppuisin myös ilman, että sitä mihinkään kirjataan). Kun kello tulee neljä, kaikilta tippuu hanskat (kuvaannollisesti, puhun asiantuntijoista ja päälliköistä lähinnä, korkeakoulutettuja suurin osa).
Itse en kummassakaan jaksanut kovin pitkään olla. Kaikki asiat hoitui niin verkkaisesti, keksittiin vain lisää byrokratiaa byrokratian päälle siten, ettei mikään lopulta edennyt yhtään mihinkään. Hirveästi kehuttiin, että kuinka olen niin nopea hommissani, vaikka lusmuilin niin paljon kun kehtasin. Yksityisellä olisin tehnyt ainakin 3 x enemmän tietyssä ajassa.
Koko työkulttuuri kahdessa eri julkisrahoitteisessa organisaatiossa oli niin lusmuilua, ettei mitään rajaa. Itse en jaksanut kumpaakaan kovin pitkään katsella, vaan vaihdoin takaisin yksityiselle, missä tekemisessä on sentään joku tavoite.
Ja sitten vielä ne lomat. Jos joku avainhenkilö on melkein 2kk vuodesta jossain ihme vuosiloma ja työvuosipalkinkolomalla, niin kyllä se aika paljon syö asioiden etenemistä. Ei heillä niin huonot palkat ole, että nuo lomat olisi mitenkään perusteltuja, ja ainakaan työn kuormittavuudella niitä on turha perustella. Yksityisellä puolella työ kuormittaa paljon enemmän, koska sitä oikeasti tehdään.
Uraa pitää olla 15 vuotta. Eiköhän AI korjaa tämän ja niitä virkamiehiä noin 10 vuoden aikajänteellä.
Henkilökohtaisesti pidän mieluummin nämä pidennetyt lomat kuin ottaisin palkankorotuksen joka korvaa menetetyt lomapäivät. Hakeuduin valtiolle osittain siksi että lomat on pidemmät vaikka palkassa vähän häviänkin.
Jättämällä ajot väliin, rahaa voisi lahjoittaa vaikkapa MobilePaylla hurjasti nälkää näkeville ja kuoleville lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Samoin esimerkiksi pappien lomasäännöt ovat huomattavasti paremmat kuin normaaleilla kansalaisilla. Eliitillä on eliitin edut.
Kerropa niistä. Pappi on periaatteessa sitoutunut olemaan aina töissä. Vai luuletko, että papilla on se tunn8n jumalanpalveluskeikka sunnuntaisin. Muu aika on vapaata, mitä.nyt välilä,käy heittämässä monttukeikan ja saa taas mättää täytekakkua naamaan ja *kahvia juodakseen*.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 38 lomapäivää on iso syy pysyä nykyisessä työssä. Lähes 8viikkoa palkallista lomaa on paljon ja toki tämän myötä myös lomarahat on paljon paremmat kuin yksityisellä. T sh
Tämä. Ja pitää huomata, että se 38 lomapäivää tarkoittaa tosiaan sitä, eikä niin, että lauantait vähentävät lomapäiviä, kuten yksityisellä. Ts. 7vko ja 3 arkipäivää lomaa. Lisäksi meillä (ei sote-sektori) saa aika vapaasti vielä vaihtaa lomarahoja vapaaksi ja jos sekään ei riitä, niin palkatontakin irtoaa käytännössä omalla ilmoituksella.
Työ sitten itsessään on kyllä aikamoista tervanjuontia. Mikään ei etene minnekään, kukaan ei tee päätöksiä eikä ota vastuuta mistään, vaan päivät istutaan luurit korvilla palavereissa diskuteeraamassa. Loma kyllä tulee tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Julkisen työntekijät jättivät aikoinaan palkankorotukset ottamatta neuvottelemalla ne vapaaksi. Nyt kun kateus on kasvanut niin voidaan toki muuntaa saadut vapaat palkankorotuksiksi ja luopua vähän paremmista lomaeduista. Eli asia on korjattavissa varsin helposti???
Julkinen on nykyään palkkajohtaja. Sulla on vanhaa tietoa.
Vuosi on 2025 ja edelleen iso osa jengistä haluaa että työtä tehdään enemmän enemmän enemmän ja kansalaisten vapaa-aikaa vähennetään.
Vierailija kirjoitti:
Duunarilla 4vk kesäloma, 1vk talviloma, lomaltapaluurahat, palkalliset arkipyhät vaikket edes tunnusta uskontoa jonka mukaan ne saat, pakolliset saikut ymym helpolla tulee yli 2kk vapaata
T. Duunari
Meinaatko ettei virkamies saa juhannusaatosta palkkaa? Ettäkö heillä kalenterin punaiset arkipäivät olisi palkattomia?
Älä nyt viitsi.
Kansanedustajilla ja ministereillä vasta pitkät Lost onkin. En ymmärrä, että suomea ei johda kukaan pitkinä loma aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen julkisella ja koska virkavuosia on edelleen alle 15, saan vuosilomaa 30 päivää.
Yksityisellä on viikko vähemmän. Eli turha valittaa, pitkät lomat on sullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen työntekijät jättivät aikoinaan palkankorotukset ottamatta neuvottelemalla ne vapaaksi. Nyt kun kateus on kasvanut niin voidaan toki muuntaa saadut vapaat palkankorotuksiksi ja luopua vähän paremmista lomaeduista. Eli asia on korjattavissa varsin helposti???
Julkinen on nykyään palkkajohtaja. Sulla on vanhaa tietoa.
Missä ammateissa? Veikkaan että juristit ja asiantuntijat, päälliköistä puhumattakaan saavat edelleen vähemmän palkkaa kuin yksityispuolella vastaavissa tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pariinkin otteeseen ollut tuollaisissa julkisrahoitteisissa organisaatioissa töissä, missä ihmisillä on näitä 7vko vuosilomia. Siis todellakaan siellä ei muutenkaan tehdä kovin tehokkaasti töitä. Ensinnäkin kaikki pitää tiukasti työajoista kiinni (haha, olen siis myös ollut yksityisellä suurimman osan työurastani, ja siellä ei tulisi kuuloonkaan katsella niin tarkkaan kelloa, ja töitä tehdään iltaisin ja viikonloppuisin myös ilman, että sitä mihinkään kirjataan). Kun kello tulee neljä, kaikilta tippuu hanskat (kuvaannollisesti, puhun asiantuntijoista ja päälliköistä lähinnä, korkeakoulutettuja suurin osa).
Itse en kummassakaan jaksanut kovin pitkään olla. Kaikki asiat hoitui niin verkkaisesti, keksittiin vain lisää byrokratiaa byrokratian päälle siten, ettei mikään lopulta edennyt yhtään mihinkään. Hirveästi kehuttiin, että kuinka olen niin nopea hommissani, vaikka lusmuilin niin paljon kun kehtasin. Yksityisellä
Minusta siinä, että tehdään töitä iltaisin ja viikonloppuisin kirjaamatta niitä mihinkään, ei ole mitään hienoa tai ihailtavaa. Oli töissä missä firmassa tahansa, niin tehdyistä tunneista tulee saada korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se niin mene. Palkankorotuksissa on nykyisin vientivetoinen malli. Asia ei ole korjattavissa helposti koska palkankorotukset eivät saa ylittää vientialoja.
Mitä enää odotat?