Miksi jotkut naiset eivät edes yritä näyttää naiselta?
Miksi siis on naisia jotka eivät ole naisellisia? Monesti huomaa että on paljon naisia jotka eivät edes yritä näyttää naisilta joten eikö heitä naiseus tai naisena oleminen kiinnosta?
Minusta tämä on uskomatonta.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks mun naiseus ei ole kiinni meikistä, kukkamekoista tai muista irto-osista.
Ja ei, naiseus ei todellakaan kiinnosta tässä yhteiskunnassa, kun ei siitä ole kuin haittaa. Mutta valitettavasti kukaan ei voi irrottautua sukupuolestaan.
No nyt oli uhriutumista :D
Naiseus on miehisyyden vastakohta eli naiseus on sitä mitä miehillä ei ole ja miehisyys on sitä mitä naisilla ei ole.
Naiseutta on ulkonäkö,rinnat, sukupuolielin, naisten vaatteet ja naisen näköinen keho.
En pääse eroon kehostani (rinnoista tai elimistä) vain riisumalla sitä.
Ja vaatteet nyt on vaan vaatteita. Missä esimerkiksi ovat sinun korkokenkäsi, pitkät hiuksesi/peruukki tai raskas meikki? Nämä kaikki olivat miesten vaatteita ja osa sinun kutsumaasi "mieheyttä". Vai onko se niin, e
Hyvä pointti. Pitäisi jokaisen osata katsoa asiaa vähän laajemmin kuin vain niin, että mikä on käsitykseni asiasta v 2025, Suomessa. Opiskele, ap, opiskele.
Oletko ap bi-/panseksuaali? Yleensä mitä heterompi tai homompi joku on, niin sitä selkeämmin sukupuolet erottaa. Tai ehkä se pätee vain naisilla.
Feminiinisyyden ja maskuliinisen kirjo on yhtä laaja kuin on ihmisiä. Jotkut ovat enemmän ja jotkut vähemmän, suurin osa siltä väliltä. Toivottavasti kenenkään ei tarvitse oman luonnollisen olemuksensa vastaisesti olla muuta kuin miltä itsestä tuntuu ja korostaa tai olla korostamatta luontevaa itseään. Kulttuurieroilla voi olla jonkun verran merkitystä, mutta ulkoiset merkit, mitkään vaatteet, korut tai meikit eivät persoonaa mihinkään muuta.
Miksi pitäisi "näyttää naiselta", jos se vaatii jotain kummallista tälläytymistä? Kyllä se riittää, kun minä itse tiedän olevani nainen ja minulle on ihan sama, pitävätkö muut minua miehenä vai androgyyninä.
En piittaa muutenkaan kovin paljon toisten mielipiteistä.
Olen naisellisen näköinen, mutta mun luonteeni on vain jotenkin äijämäinen. Raskaana ollessa tunne hellitti hetkeksi kunnes taas meni ohi raskaus- ja imetyshormonien tasoituttua. En edes osaa sanoa mikä ihme mussa on sitä "äijää", mutta ei se lähde meikeillä, mekoilla tai korkokengilläkään.
Ap:lle naiset = panettavat ärsykkeet. LOL
Vierailija kirjoitti:
Naiseus ja naisena oleminen on ihan muuta kuin "näyttää naiselta".
Sitä ei muuten monet transnaisetkaan ymmärrä vaan heille just se överi naiselta näyttäminen on se juttu vaikka naiseus on jotain ihan muuta. Ainakin näitä julkisuudessa olevia kun katsoo.
Transnaisethan ovat ihan irvikuva siitä miltä naiseus näyttää ja kertoo vain siitä miltä miehen mielessä naiseus näyttää. Ylimeikkaus ja halpa pukeutuminen ei ole synonyymi naiseudelle.
Naiseus ei vaadi tälläytymistä. Mua naisena oleminen kiinnostaa esim. siten, että ymmärrän itseäni ja mitä naiseus (hormonien vaihtelut jne) mun elämässä tarkoittaa ja miten tyypillisenä naisena eroan tyypillisistä miehistä myös henkisesti. Joku tämän hetken naisellisuusnormien mukaan tälläytyminen ei kiinnosta. Miksi pitäis kiinnostaa? Naiseus on ihan muuta kuin ulkonäköä.
Ehkä mielikuva naiselta näyttämisestä on liian erkaantunut todellisuudesta, jos naisen tarvitsee yrittää näyttää naiselta.
Minä olen henkilökohtaisesti tarkoituksellisesti vähentänyt naisellisuuttani yli 30-vuotiaana, koska siedän yhä heikommin ja heikommin monien miesten asennetta siitä että kuinka nainen on kuin vain silmäkarkki, jota voi arvostella yksityiskohtaisesti. Silmäillään heti ihan häpeilemättä kasvot tarkasti läpi, sitten rinnat ja takapuoli. Tulee vain sellainen väsynyt olo, että mikähän tuokin luulee olevansa toista arvostelemaan, kun ei miehistä suurin osa millekään miesmallille näytä. Kun tunnutaan ajattelevan, että nainen on kuin karjaa jota voi mielin määrin pisteyttää mielessään, vaikka itse mies ei olisi edes millään muotoa hyvännäköinen, edes välttävästi. Monet miehet tuntuvat ihan oikeasti ajattelevan, että nainen joka esimerkiksi meikkaa, ehostautuu ja kaunistautuu ihan vain heitä varten. Melko harhaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi "näyttää naiselta", jos se vaatii jotain kummallista tälläytymistä? Kyllä se riittää, kun minä itse tiedän olevani nainen ja minulle on ihan sama, pitävätkö muut minua miehenä vai androgyyninä.
En piittaa muutenkaan kovin paljon toisten mielipiteistä.
Sama. Ostan miesten kenkiä ja paitoja kun istuvat paremmin kuin naisten mallit. Ei ole kukaan tullut kaupassakaan valittamaan. Ihanaa, kun suomi on sukupuolivapaa maa.
Naiset luovuttaa kun täyttävät 40. Tukka nirhaistaan polkaksi ja kolttu päälle mikä peittää vartalon.
Mähän olen persoonaltani varsin naisellinen nainen, vaikka esim. käytän miesten vaatteita. Suomalainen kulttuuri on käytännöllistä, ei täällä tälläydy miehet eikä naisetkaan. Mennään mukavuus ja toimivuus edellä.
Toisaalta nyt kesällä näkyy katukuvassa kyllä tosi paljon kukkamekkoja. Että kyllä enemmistö naisista myös noin perinteisen feminiinisti ainakin näin lämpimällä säällä pukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiseus ja naisena oleminen on ihan muuta kuin "näyttää naiselta".
Sitä ei muuten monet transnaisetkaan ymmärrä vaan heille just se överi naiselta näyttäminen on se juttu vaikka naiseus on jotain ihan muuta. Ainakin näitä julkisuudessa olevia kun katsoo.
Transnaisethan ovat ihan irvikuva siitä miltä naiseus näyttää ja kertoo vain siitä miltä miehen mielessä naiseus näyttää. Ylimeikkaus ja halpa pukeutuminen ei ole synonyymi naiseudelle.
Hiuspidennykset, silarit ja ankkahuulet.
Suomalainen nainen ei todellakaan ole haluttavan näköinen ja jätkämäinen käytös lisää tätä vastenmielisyyttä. Ei ihme, että syntyvyys laskee koko ajan, kun panohalut ovat olemattomat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen ei todellakaan ole haluttavan näköinen ja jätkämäinen käytös lisää tätä vastenmielisyyttä. Ei ihme, että syntyvyys laskee koko ajan, kun panohalut ovat olemattomat.
Ei pöhöttynyt naama ja kaljamaha miehillä panohaluja kyllä lisää naisillakaan.
Sitä samaa mäkin oon ihmetellyt. Esim urheilu naiset, etenkin ne, joilla ei juurikaan erota rintoja.......edes moukarin yms painavan esineen heittäjillä ei ole niitä. Eikä edes uimareilla ! Pienet vain, just erottuvat. Missä on vikaa ? Niin nuoret, , U n vähemmän vanhemmatkin. Ja ekö kukaan tajua, et noi uimarit, jotka edustavat jotakin tyhmää ryhmää nimeltään neutraalit urheilijat a ja b, ovat SELVÄSTI venäläisiä jokainen ????? Miten he ovat voineet päästä mihinkään kisoihin ???? Eikös heiltä ole kielletty osaiistuminen ????? Ei ole olemassakaan maata nimeltä neutraalit. Alkaa jo raivostuttamaan !!!! Kaikki ne pois kisoista, edustavat he sitten mitä maata tahansa ! Ja mun mielestäni pitäisi kilpailijan olla tasan oman maansa kansalainen, siis syntynyt siellä, nimi pitää olla sen maan, sukunimi kans, ja pitää näyttääkin sen maan kansalaiselta ! Ei saa olla mikään esim adoptio lapsi mistään Kiinasta, ja edustaa esim suomea.
Kaikki naiset eivät ole löytäneet naiseuttaan ja jotkut naiset ovat oppineet ties mistä, että riuska työihminen ei vaatteilla koreile. Sitten on näitä naisia, jotka eivät ole sinuja naisellisten muotojensa kanssa tai eivät vain hyväksy vartaloaan sellaisensa kuin se on esim. suuntautumisensa takia ja yrittävät näyttää miehiltä ja ovat sitten usein lähinnä koomillisen näköisiä miehisesti pukeutuneina ja stailattuina. Vartalo on kuitenkin jokaisen oma ja pukeutuminenkin oma asia kunhan pukeutuminen ja muu ulkoinen olemus kuitenkin on niissä rajoissa ettei siitä seuraa kanssaihmisille kiusallista oloa tai myötähäpeän tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Hauska provo, mutta joku teini voi luulla aloituksessa olevan järkeä :D
Voi että :D
Hormonit mutta kyllä sen sukupuolen silti erottaa.