Miksi välillä kutittaa niin kovasti ettei se mene ohi ennen kuin iho on rikki? Eikä siis ole itikka syönyt
Ärsyttävää kun välillä tulee joku kutina eikä se mene millään ohi, saa raapia ja raapia ja koventaa vaan otteita ja sitten raapia niin että nahka meni rikki niin sitten se vasta loppuu. Miksi? Ei ole kyse mistään ötökänpuremasta.
Kommentit (21)
Sibicort apteekista? Joku sänki voi ainakin kutista ja alkaa punottamaan, ärtyä. Ellei allergia pesuaineille vai ruoka tms?
Ei sitä silti tarvitse raapia niim, että iho hajoaa.
Mikromuovi tunkee ihon läpi ulos ja se kutittaa.
Kosketusallergia, jokin kasvi koskettanut ihoa? Ruoka-aineallergia, tai maksa tai munuaiset huonossa kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Pakko kun muu ei auta.
Spitaali. Kohta tippuu nenä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kun muu ei auta.
Tahdovoimasi on heikko.
Vierailija kirjoitti:
Sibicort apteekista? Joku sänki voi ainakin kutista ja alkaa punottamaan, ärtyä. Ellei allergia pesuaineille vai ruoka tms?
Nyt alkoi kutisemaan kaulalta sentin korvalehdestä alaspäin. Siinä mikään sänki kasva. Eikä ole mitään hajusteita. Yleensä kutisee nilkka tai jalkaterä.
Vierailija kirjoitti:
Punajäkälä (lat. Lichen ruber planus)
vuodesta 2016 olen raapinut ihon verille vaikka on välillä voide. Eli taisi geeni arpa onni osua myös aplle.
Minulla kutittaa sukkien resorien kumilangat nilkkaa.
Vaatteissa vain sukissa on kumilankaa, ja siinä missä resori on ollut on kutiavat kohdat.
Tosiaan kutina ei meinaa loppua.
Ostan nykyisin sukkia, joissa resorissa ei ole kumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuodesta 2016 olen raapinut ihon verille vaikka on välillä voide. Eli taisi geeni arpa onni osua myös aplle.
Ei ole kun ihossa ei näy mitään mikä voisi kutissa, ei punoitusta, ei näppylää, ei mitään. Raapimisen jäljet sitten kyllä näkyvät. Ja aina kutina tulee eri paikkaan. Nyt kaulalla eikä mene pois. Yritän välttää raapimista mutta ei pysty.
Kokeile, jos suihku auttaisi jos ei mitään iholla näy eikä antihistamiini auta. Mä usein saan ties mitä kutinaa kesällä allergioiden vuoksi, ja käytän kuivalle iholle suihkuharjaa raapimiseen, ei mene ihokaan rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kun ihossa ei näy mitään mikä voisi kutissa, ei punoitusta, ei näppylää, ei mitään. Raapimisen jäljet sitten kyllä näkyvät. Ja aina kutina tulee eri paikkaan. Nyt kaulalla eikä mene pois. Yritän välttää raapimista mutta ei pysty.
kauan on ollut?
Onko hyttynen päässyt sisälle tai iho kuiva. Jos iho kuivuu alkaa kutina ja eikä kesällä tavallinen voide ehkä auta.
Mulla ollut helteellä samaa jalassa, nilkassa. En mitään syytä löytänyt.