Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viihtyykö teinisi mökillä?

Vierailija
01.08.2025 |

Mitkä asiat saavat teinisi viihtymään mökillä? Riittääkö se että on vaikka oma aitta ja yksityisyys, kunnollinen nettiyhteys ja telkkari josta voi striimata ohjelmia kuten kotona? Pitääkö olla kaveri mukana? Kalastelu, suppailu, lautapelit? Pitääkö olla mukavuuksia kuten sisävessa ja suihku? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa vuokrata mökki. Me vuokraamme joka kesä viikoksi, ja molemmat teinit viihtyvät siellä.

Vierailija
22/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei saanut teininä enää mökille mitenkään. En nauti yhtään kuumuudesta, hyttysistä, tai haisevasta järvivedestä. Joitakin ihmisiä ei vain ole luotu röllipeikoiksi.

Jos mökillä olisi ollut ilmalämpöpumppu, hyttysverkot ja palju, olisitko viihtynyt yhtään paremmin? 

Hyttysverkot eivät ole kallis sijoitus, ja palju on kyllä kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes aikuisena ymmärrä mökkeilyä. Lähdetään kotoa pienempään kotiin, miksi? 

Vierailija
24/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa vuokrata mökki. Me vuokraamme joka kesä viikoksi, ja molemmat teinit viihtyvät siellä.

Tää vois olla hyvä ratkaisu. Näkisi ainakin viihtyykö se teini siellä ja mitkä asiat on oleellisia sen suhteen. Mulla vaan kun on pitkä kesäloma niin olin jotenkin ajatellut että ehtii olla enemmänkin mutta ehkä pitää vaan luopua siitä ajatuksesta, ainakin alkuun. 

Ap

Vierailija
25/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes aikuisena ymmärrä mökkeilyä. Lähdetään kotoa pienempään kotiin, miksi? 

Siellä pääsee alkiukantaiset vietit valloilleen ja voi olla rennommin (ellei liikaa rehki).

Vierailija
26/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille kaveri mukaan, niin viihtyy ehkä paremmin. 

Vierailija
27/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyin lapsena mökillä oikein hyvin. 15-vuotiaana piti mennä riparille ja kesätöihin. 16-vuotiaana kielikurssille ja kesätöihin. Sen jälkeen kesät olivat työntekoa 25-vuotiaaksi saakka. Olisin minä mökillä viihtynyt, mutten sinne ehtinyt.

Miten teidän teineillänne on aikaa olla kesämökillä?

Hyvä pointti. Mun teini haki täksi kesäksi ekaa kertaa kesätöitä mutta ei saanut. Ensi kesäksi toivottavasti jo jotain. Mutta tuskin saa koko kesäksi, en tiedä. 

Mä siis vasta mietin mökin ostamista mutta haluaisin että teinikin viihtyy siellä. Mä en ole sellainen että voisin lähteä mökille ja jättää teinin kotiin. 

Ohis. En itsekään jätä teinejä kotiin kun menemme mökille. Mökin kannattaa olla niin lähellä, että sinne voi mennä yhdeksikin yöksi tai päiväksi.

Meillä mökillä ei ole tv:tä. Mutta padista katselevat joskus suoratoistoa. Toisinaan viihtyvät, toisinaan eivät.  Tehdään reissuja lähikaupunkiin, pyytävät kavereita mukaan, pyydetään sukulaisia, lähdetään kotiin. Koko perhe ei ole aina mökkeilemässä samaan aikaan.

Vierailija
28/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei saanut teininä enää mökille mitenkään. En nauti yhtään kuumuudesta, hyttysistä, tai haisevasta järvivedestä. Joitakin ihmisiä ei vain ole luotu röllipeikoiksi.

Kuivalla maalla ei ole järven hajuja eikä ötököitä!

Vierailija
29/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mökillä olisi ollut ilmalämpöpumppu, hyttysverkot ja palju, olisitko viihtynyt yhtään paremmin? 

Jos siinä mökissä ei ole mitään eroa kaupunkiasuntoon, niin mitä eroa siinä sitten on, että kummassa on?

Vierailija
30/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan heidän toteuttaa erilaisia sisustusideoita. Tuntevat paremmin omakseen. 

Sisustus ei kuulu mökkeilyyn, se on kaupunkilaisten ja usein hömppelien hommaa!

Mökille kuuluu ne hylätyt kalusteet ja laitteet ja pesuaineet sun muut.

Vierailija
31/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä  "mökki" on viimeiset 15v ollut käytännössä ulkomailla. Hyvin ovat viihtyneet. 

Matkustelu ja mökkeily ovat 2 eri asiaa!

Vierailija
32/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti en, koska olisin ollut sisällä koko loman ajan. Meillä mökki oli keskellä ei mitään, joten ulkonakaan ei ollut mitään tekemistä. Ehkä mökkeilystä nauttiminen vaatii todella paljon mielikuvitusta. Tai jonkinlaista yhteyttä luonnon kanssa.

Vierailija
33/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maalaisilla ikinä mökkiä?

Onhan monella kaupunkilaisellakin hyvin mökkimäinen talo, oma piha ja  metsämäinen tontti, jos joku sitä miettii?

En ole koskaan kuullut, että maalta lähdettäisiin vaikka jonnekin vielä syrjempään tai mihinkään kakkosasuntoon?

Olin lapsena aina kaikki kesät alusta loppuun mökillä, enkä myöskään muista, että kukaan paikallisista olisi ikinä matkustanut myöskään ulkomaille?

Onko matkustelu ja mökkeily siis vain kaupunkilaisten juttu?

Vierailija
34/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14v haluaa olla kavereiden kanssa kaupungilla tai kotona. Ei pidä raahata väkisin maalle.

Vierailija
35/37 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14 v lähtee (nuristen) mukaan. Viihtyy parhaiten jos on kaveri mukana. Jos ei ole niin muutaman päivän viihtyy. Mökillä netti joten voi pelata kavereiden kanssa. Lisäksi tykkää uida ja saunoa.

Vierailija
36/37 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mökkiä. 

Vierailija
37/37 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini käy kalassa yksin ja minun kanssa. Kalastamme aika paljon ja kalaa tulee. Ahventa tulee, minä fileoin kalat ja pakkaamme ne vakuumipakettiin ja myymme ne. Ahven menee kaupaksi ja teini tienannut niin kuukaudessa 200 euroakin.  Pelaamme krokettia myös ja teinillä välillä kaveri mukana niin puuhailevat jotain.