Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avoin suhde sopii aikuiselle

Vierailija
01.08.2025 |

50+ ikä on tavallaan uusi nuoruus/teini-ikä. Enää ei kaipaa ihmissuhteeseenkaan pysyvää symbioosia. 

On parasta asua itsekseen, treffailla ja tuntea romanttista kaipuuta. Se ei tarkoita monisuhteisuutta. Kun on löytänyt jonkun, häneen kyllä sitoutuu tunteen tasolla. Kihlat, häät, omistusasunnot ja muut hössötykset loistavat poissaolollaan. 

Yhdessäolo on rentoa ja rakkaudellista. Vain me kaksi. Parasta on Nyt. 

Kommentit (252)

Vierailija
121/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos jo sen vuoksi, että joka kerta olisi suojauduttava kortsulla, ettei saa kumppanilta tauteja.

Vierailija
122/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#68 No eihän tarkoiteta. Seksiä *voi* olla, mutta sitä ei ole *pakko* olla. 

Lopeta saivartelu. Kestä oman typerän parisuhdemuotosi seuraukset. On se kumma kun joillakin on tarve panna muita.

Minä ap olen vain yhden kanssa juuri nyt. Voisin tehdä toisinkin, jos tahtoisin. Rakkaani samoin. Mutta emme tee, vaan nautimme toisistamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kirjoitti:

Kun on löytänyt jonkun, häneen kyllä sitoutuu tunteen tasolla. Kihlat, häät, omistusasunnot ja muut hössötykset loistavat poissaolollaan. 

Yhdessäolo on rentoa ja rakkaudellista. Vain me kaksi. Parasta on Nyt. 

Tämän allekirjoitan, mutta loput tuntuu vieraalta. Olemisen pitää olla yhtä helppoa kuin hengittäminen, silti sen toisen pitää olla se jolle haluat ensimmäisenä kertoa mitä juuri äsken näit

M4X

Mikä estää? Niinhän minulla onkin.

Vierailija
124/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta saivartelu. Kestä oman typerän parisuhdemuotosi seuraukset. On se kumma kun joillakin on tarve panna muita.

Ei kestä sosiaalisia seurauksia nämä. Aina uhriutumassa.

Eivätkä hyväksy sitä, että kaikki ei halua avointa suhdetta. Mulle on ihan paskan hailee toisten suhteet, mutta myös mulla on oikeus haluta sitä mikä on mulle oikein.

On näköjään...

Vierailija
125/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ap olen vain yhden kanssa juuri nyt. Voisin tehdä toisinkin, jos tahtoisin. Rakkaani samoin. Mutta emme tee, vaan nautimme toisistamme.

Pelko ja haavat ajavat tuohon malliin joka on loppu viimein kulissia, eräänlaista näytelmää ja performanssia vuorosanoineen. 

Kyvyttömyys sitoutua on taustalla. Eli kyvyttömyys rakastaa. Syvä tunneyhteys puuttuu. Ja inhimillisyys sekä ihmisyys loistavat poissaolollaan.

Vierailija
126/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä yli 50-vuotias ei ole oppinut, että se mikä sopii sinulle ei sovi kaikille? 

Eli asiasta puhuminen on tuputusta, pakottamista jne?

Juu ei. 

Vierailija
127/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelko ja haavat ajavat tuohon malliin joka on loppu viimein kulissia, eräänlaista näytelmää ja performanssia vuorosanoineen. 

Kyvyttömyys sitoutua on taustalla. Eli kyvyttömyys rakastaa. Syvä tunneyhteys puuttuu. Ja inhimillisyys sekä ihmisyys loistavat poissaolollaan.

Mitä jos menisit ja hoitaisit omat haavasi kuntoon?

Vierailija
128/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit j

Menikö ihon alle? Epävarma tuollaisessa itsepetoksen täyttämässä kulississaan elävä on turvaton ja joskus jopa vaarallinen puolisolleen että lapsilleen. 

Vierailija
129/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ymmärrä ettei samaniköinen mies jonka lapset ovat aikuisia tai lapseton mies koskaan anna hänelle samaa arvoa kuin mies jolla on naisensa kanssa lapset. Joo, ei todella yhteistä asuntoa tai mitään muutakaan koska avioliitto ei anna miehelle tuossa tilanteessa mitään lisäarvoa. On huvittavaa kun ap luulee olevansa ikäiselleen sinkkumiehelle muuta kuin pelkkä huvitus muiden joukossa. 

Vierailija
130/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyvyttömyys sitoutua on taustalla. Eli kyvyttömyys rakastaa. Syvä tunneyhteys puuttuu. Ja inhimillisyys sekä ihmisyys loistavat poissaol

Trololloo.... asia ei kuulu aikuisille lapsilleni, jos nyt minusta puhutaan. Suhde on vain minun ja rakkaani välinen juttu.

Anna olla jo.

Vierailija
131/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ymmärrä ettei samaniköinen mies jonka lapset ovat aikuisia tai lapseton mies koskaan anna hänelle samaa arvoa kuin mies jolla on naisensa kanssa lapset. Joo, ei todella yhteistä asuntoa tai mitään muutakaan koska avioliitto ei anna miehelle tuossa tilanteessa mitään lisäarvoa. On huvittavaa kun ap luulee olevansa ikäiselleen sinkkumiehelle muuta kuin pelkkä huvitus muiden joukossa. 

Katkeroitunut ap. Ei osaa rakastaa eikä ottaa sitä vastaan.

Vierailija
132/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä yli 50-vuotias ei ole oppinut, että se mikä sopii sinulle ei sovi kaikille? 

Juu ei. 

Ei ole silloin jos asiasta puhutaan siten että ydinperheitä ja perinteisiä parisuhteita ei haukuta tai solvata millään tavalla.

Vaan otetaan ne ensisijaiseksi lähtökohdaksi.

Hyväksytään oma poikkeavuus mutta ei vaadita muita hyväksymään sitä.

Se vaatii ihmiseltä paljon ja harva avoin suhteilija on psyykkisesti niin vahva että kestää sen että muut pitävät häntä poikkeavana.

Vierailija
133/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. 

Ei ole silloin jos asiasta puhutaan siten että ydinperheitä ja perinteisiä parisuhteita ei haukuta tai solvata millään tavalla.

Se vaatii ihmiseltä paljon ja harva avoin suhteilija on psyykkisesti niin vahva että kestää sen että muut pitävät häntä poikkeavana.

Olet nyt todella pahasti ulapalla. Kauho rantaan päin!

Vierailija
134/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+. Teini-ikä. Naisten äänioikeus totisesti oli virhe.

Vierailija
135/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minusta tuntuu taas, että mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä enemmän kaipaa sitä kalliota siihen viereen turvaksi.

Vierailija
136/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. 

Mutta mikä saa avoimen suhteilijan solvaamaan perinteisiä parisuhteita?

Vastaapa kysymykseen.

Vierailija
137/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. 

Mutta mikä saa avoimen su

En tiedä, koska en ole itse solvannut mitään suhdemuotoa. 

Vierailija
138/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minusta tuntuu taas, että mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä enemmän kaipaa sitä kalliota siihen viereen turvaksi.

Tämäkin on totta. Sen aika ei ole kohdallani nyt. Olen myös nähnyt, kuinka ne kalliot rapautuvat (ennenaikaisesti) vanhentuessaan. Mikään ei ole ikuista. 

Sen verran ollut kallion roolissa itsekin, ettei juuri nyt tarvitse. Aikansa kutakin. 

Vierailija
139/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi elääkin kulississaan. Vapauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Pelkkää pakenemista ja juoksemista.

Vierailija
140/252 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii vain niille jotka haluavat sitä. Minä en voi olla sellaisessa suhteessa. Pitää olla normaali parisuhde 

50+