Olen koulunkäynnin ohjaaja ja hämmästynyt siitä miten moni opettaja
Vain luovuttaa ja antaa periksi. Tiedän useita opettajia jotka oikeastaan inhoavat omaa työtään ja lapsia, ja ovat täysin luovuttaneet kaikessa.
Opettaja ei anna esim jälki-istuntoa, koska ei itse halua jäädä koulupäivän jälkeen valvomaan jälki-istuntoa. Opettaja antaa kovapäisille oppilaille periksi.
Tämä asia harmittaa ja hämmästyttää minua. En tietenkään ohjaajana voi ns kävellä opettajan yli, vaan minun tehtäväni on auttaa ja tukea opettajaa hänen tehtävässään ja huolehtia että opettajan ohjausta noudatetaan ja että autan oppimisrauhan saavuttamisesta, puutun huonoon käytökseen ja tuen oppilaita oppimisessa ja tehtävissä, kannustan ja motivoin.
Olen sanonut omalle opettajalleni että koen että pitäisi olla tarkempi puhelimien ottamisen kanssa, ja itse käräytän heti oppilaan joka on luvatta puhelimella tai vessassa ym jos sen huomaan. Opettaja vain kohauttaa hartioita ja sanoo, ettei jaksa tapella kokoajan säännöistä.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Opettaja joka vihaa työtään tulisi hakeutua muualle töihin
Ne oppilaat siellä ovat vaihtuneet sellaisiksi, että työ ei ole enää mukavaa, joten heidän tulisi hakeutua muualle.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa, että sinä pelastat koko opetusalan!
Miksi olet vain koulunkäynninohjaaja, etkö voisi opiskella opettajaksi? Pistät sitten kerralla kuntoon kaikki alan epäkohdat.
Helppoahan se on ohjaajan roolissa päteä, kun ei ole lopulta paljoakaan vastuuta. Kuvaamasi opettajan toiminta ei ole ok. Ei ole ok sekään, että ohjaaja rollaa ja valittaa opettajasta. Jos olet oikea ammattilainen, niin pystyt suoraan ammatilliseen keskusteluun asianomaisen kanssa.
Jos opettaja koko ajan puuttuu jokaiseen epäkohtaan, siihen se koko tunti sitten meneekin ja opetusta ei tapahdu lainkaan, tämä on toki varmaan se paras ja tehokkain keino laskea sitä rimaa oppimisessa.
Lisäksi, siellä jälki-istunnossa saa istua joka päivä 5 tuntia töiden jälkeen ilman palkkaa, jos antaa jälki-istuntoa kaikesta, mistä sitä kuuluisikin antaa.
Minäkin inhoaisin työtäni jos olisin opettaja pääkaupunkiseudulla erityisesti. koko homma on mennyt ihan pelleilyksi. Puolet luokasta ei välttämättä edes tajua suomea, joten opeta siinä sitten.... yksi vitsi koko työ nykyään. Samoin suomalaisten lapsissa on nykyään paljon käytöshäiriöisiä, kun vanhempia ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet vain koulunkäynninohjaaja, etkö voisi opiskella opettajaksi? Pistät sitten kerralla kuntoon kaikki alan epäkohdat.
Helppoahan se on ohjaajan roolissa päteä, kun ei ole lopulta paljoakaan vastuuta. Kuvaamasi opettajan toiminta ei ole ok. Ei ole ok sekään, että ohjaaja rollaa ja valittaa opettajasta. Jos olet oikea ammattilainen, niin pystyt suoraan ammatilliseen keskusteluun asianomaisen kanssa.
Jos opettaja koko ajan puuttuu jokaiseen epäkohtaan, siihen se koko tunti sitten meneekin ja opetusta ei tapahdu lainkaan, tämä on toki varmaan se paras ja tehokkain keino laskea sitä rimaa oppimisessa.
Lisäksi, siellä jälki-istunnossa saa istua joka päivä 5 tuntia töiden jälkeen ilman palkkaa, jos antaa jälki-istuntoa kaikesta, mistä sitä kuuluisikin antaa.
SE ON JUURI NÄIN, enkä keksi muuta keinoa, kuin sakko kotiin jokaisesta lapsen rikkeestä, tällainen systeemi pitää luoda, sitten se lapsen käytös ja kasvatus alkaa siellä kotonakin kiinnostamaan ja päästään ongelman alkulähteelle.
Nyt näitä tietyn värisiä vanhempia ei kiinnosta pätkääkään, joten tähän muutos ja heti.
Pitäisi antaa enemmän rangaistuksia puhelimien käytöstä
Itse asiassa koulunkäynnin ohjaaja (huom. sanat erikseen!) on oikein kirjoitettuna erikseen eikä siis yhdyssana.
Olen koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaja. Tästä johtuu sanojen erottelu - ohjaan siis koulunkäyntiä, toimintaa koulun jälkeen tai molempia. :)
Olen erityistä tukea vaativien oppilaiden ryhmässä, oppilailla on erilaisia haasteita mm. autismia ja ylivilkkautta. Uhmakkuushäiriö on nykypäivän suurin ongelma luokissa, tietäisittepä vaan miten huonosti jotkut lapset käyttäytyvät. Sen takia toinen aikuinen luokassa voi olla korvaamaton tuki myös opettajalle, olkoot nimike vaikkapa luokkapiika, täysin yhdentekevää mulle.
Opettajat ovat väsyneitä ja kuormittuneita monestakin syystä. Hyvä ohjaaja kannattelee luokan ilmapiiriä ja taiteilee sekä oppilaiden että opettajien "puolella" tilanteesta riippuen.
Älkää väheksykö meidän ammattikuntaamme, itse olen tehnyt pitkään töitä tällä alalla, olen ohjannut ja auttanut lapsia kehitysvammaisista poliisin kanssa kiinnipidettäviin puukon kanssa heiluviin teinipoikiin. Olen myös toiminut yläkoulussa ja esikoulussa. Olen älykäs ihminen, vaikka koulutus on matala.
Surullista on se, miksi niin monilla on vanhemmuus hukassa. Aikuista ei kunnioiteta enää.
Mutta pidän työstäni ja kohtaamisista lasten kanssa, lapset ovat meidän tulevaisuus! Pidetään huolta toisistamme, ei arvostella! :)
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat joiden lapset p* rseilevät pitäisi ottaa kakaransa kotikouluun.
Ai naamalappumuijien? Mitähän ne mahtaisi opettaa
Tutkimusten mukaan opettajaopiskelijat ovat kaikista akateemisista opiskelijoista heikkolahjaisimpia.
Miksi pitäisi sitten töissä tsempata?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa koulunkäynnin ohjaaja (huom. sanat erikseen!) on oikein kirjoitettuna erikseen eikä siis yhdyssana.
Olen koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaaja. Tästä johtuu sanojen erottelu - ohjaan siis koulunkäyntiä, toimintaa koulun jälkeen tai molempia. :)
Olen erityistä tukea vaativien oppilaiden ryhmässä, oppilailla on erilaisia haasteita mm. autismia ja ylivilkkautta. Uhmakkuushäiriö on nykypäivän suurin ongelma luokissa, tietäisittepä vaan miten huonosti jotkut lapset käyttäytyvät. Sen takia toinen aikuinen luokassa voi olla korvaamaton tuki myös opettajalle, olkoot nimike vaikkapa luokkapiika, täysin yhdentekevää mulle.
Opettajat ovat väsyneitä ja kuormittuneita monestakin syystä. Hyvä ohjaaja kannattelee luokan ilmapiiriä ja taiteilee sekä oppilaiden että opettajien "puolella" tilanteesta riippuen.
Älkää väheksykö meidän amm
Enää ei ole kurittomia lapsia. Sen sijaan on uhmakkuushäiriöisiä lapsia, adhd-lapsia jne. Sellaista lasta jolla on häiriö ei pysty pitämään kurissa joten tottelemattomuus ja kaaos on vain hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
OAJ täysin pihalla ja mitä ihmeen koulunkäynnin ohjaajia ja koulunkäyntiavustajia nyt tarvitaan. Ilmankos kukaan ei opi enää yhtään mitään ja huumekauppiaat päivystävät koulujen porteilla.
Kännykkäkieltokin? Kukaan reppana ei uskalla huntuhemmoja kieltää olemasta yhteydessä imaameihinsa. Kieltoa ei ole muutenkaan kunnolla suunniteltu ja harkittu kuinka toimitaan.
Että riepoo, vaikka mun lapsesi ei tässä helvetillisessä koulumaailmassa nyt joudu opiskelemaan.
Säälittää kun niin monen meidän lapsen tulevaisuus pilataan, tarkoituksellako.
Niin, edellisen hallituksen aikana OAJ miehitettiin S D P:n, Vih reiden ja Vas emmiston, nykyisen hallituksen aikana RKP:n. Eli sama vi hervase mmistolainen agenda kaikilla. Ei ihme, että koululaitokset ovat sukeltaneet surkeuteen. Onneksi omani ehtivät yliopistoon, ennen tätä hulluutta. Mutta itsepä äänestätte mitä äänestätte. Kuuntelin juuri YLEn MOT Ilmastokatastrofi peruutettu 2009. Googlaa. Silkkaa valehtelua ja tilastoinnin vääristelyä. Koko Vih er vasemm istolainen kulttuuri on samaa son taa.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja tykkäisin työstäni, elleivät nykyään lasten vanhemmat olisi niin vaativia ja hankalia. Vanhemmat valittavat ihan älyttömistä asioista. Esim. lasta ei saa kieltää kiroilemasta tunnilla/syömästä karkkia tunnilla/lapsen on saatava räplätä puhelintaan tunnilla vaikka se on koulussa kaikilta kiellettyä/läksyjä annetaan aina liikaa tai liian vähän/kokeita ei saa olla maanantaisin/liikuntatunnilla ei saa patistaa lasta liikkumaan jos tämä ei halua/kokeista annettiin liian huono numero/kokeet olivat liian vaikeat... listaa voisin jatkaa loputtomiin.
Opetushallitus viitoittaa opettajien työtä. Itse te opettajat äänestätte Vih reitä, SD P:ta, RKP:ta ja sen seurauksena tehdään poliittisia virkapäätöksiä. Eli saatte juuri sitä mitä tilaatte. Kestäkää!
Koska jälki-istunto on muuttanut yhtään mitään?
On se melkoinen saavutus Opetushallitukselta tuo koululaitoksen alas ajo. EU:n viitoittamalla tiellä, medioiden tuella, taitaa kaikki olla mahdollista. Kyllä tätä tulevaisuudessa ihmetellään. Suomi oli opetuksen mallimaailma. Paino sanalla OLI.
Ja se, että mitään ei tehdä, tai mitään sellaista, joka palauttaisi hyväksi todetun, ei tehdä, se on tässä hullussa maailmassa hulluinta.
Opettajat ovat ammattiryhmä, jonka jäsenet vaihtavat toiseen ammattiian parin ensimmäisen vuoden työkokemuksen jälkeen useimmin kuin muiden ammattiryhmien ihmiset, kun huomaavat, mitä työ on käytännössä.
Kouluissa on myös hyvin tarkka nokkimisjärjestys ja hiearkia. Uudet opettajat opetetaan talon tavoille armeijan alokasaikaa muistuttavalla menettelyllä. Kokemusta on.
Jälki-istunnot istutaan isoissa ryhmissä. Ei se jälkän kirjoittaja sitä itse vahdi.
Tietäisit, jos oikeasti olisi koulussa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Koska jälki-istunto on muuttanut yhtään mitään?
Se on pelote monille minkä ansiosta ei uskalleta olla tottelematta opettajaa/ohjaajaa. Jälki-istunnossa on tylsää ja se on todella noloa kun vanhemmat saavat tietää että on ollut jälki-istunnossa.
Virallinen kasvatustiede ei toki pelotteisiin usko, mutta käytännön elämässä ne yleensä toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minähän juuri kerroin että olin itse asianomaiselle opettajalle sanonut suoraan, että pitäisi olla tarkempi puhelin asiassa ym. En ole puhunut asiasta koulussa kenelekään muulle asiasta, en puhu asioista ikinä seläntakana.
Olen ohjaaja, koska haluan juurikin olla ohjaaja ja pidän työstäni vaikka se onkin raskasta. Opettaja määrää ja päättää asioista, ja minä
Yksityisen mielipiteesi ideana palstalla on lisätä vihapuhetta opettajakuntaa kohtaan.
Olenkin ihmetellyt mistä näitä rooliaan ymmärtämättömiä kpäitä tulee hyppimään akateemisten silmille, mutta tässä oli erinomainen esimerkki. Ei nämä tyypit tue ketään, sössivät ja vaikeuttavat vain opettajan työtä. Olisi kaikkien etu, kun häipyisivät pätemään typeryyksiään muualle.
Niin mutta silloin välinpitämättömät ja huolettomat vanhemmat joutuisivat maksamaan tyhmyyksistään itse ja jälkeläisensä muodossa. Eihän se veronmaksajille todellisuudessa kuulu.