Olen koulunkäynnin ohjaaja ja hämmästynyt siitä miten moni opettaja
Vain luovuttaa ja antaa periksi. Tiedän useita opettajia jotka oikeastaan inhoavat omaa työtään ja lapsia, ja ovat täysin luovuttaneet kaikessa.
Opettaja ei anna esim jälki-istuntoa, koska ei itse halua jäädä koulupäivän jälkeen valvomaan jälki-istuntoa. Opettaja antaa kovapäisille oppilaille periksi.
Tämä asia harmittaa ja hämmästyttää minua. En tietenkään ohjaajana voi ns kävellä opettajan yli, vaan minun tehtäväni on auttaa ja tukea opettajaa hänen tehtävässään ja huolehtia että opettajan ohjausta noudatetaan ja että autan oppimisrauhan saavuttamisesta, puutun huonoon käytökseen ja tuen oppilaita oppimisessa ja tehtävissä, kannustan ja motivoin.
Olen sanonut omalle opettajalleni että koen että pitäisi olla tarkempi puhelimien ottamisen kanssa, ja itse käräytän heti oppilaan joka on luvatta puhelimella tai vessassa ym jos sen huomaan. Opettaja vain kohauttaa hartioita ja sanoo, ettei jaksa tapella kokoajan säännöistä.
Kommentit (96)
Kun mitään ei saa vaatia,ei edes käytöstä.
Kyllähän kuri pitäisi olla.
Työrauha ja niille oppilaille mahdollisuus joita kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Et ole opettaja vaan räkänenien pyyhkijä veronmaksajien rahoilla lokkina
Onneks sunkin kakaralla on edes joku, joka sen räkänokan pyyhkii.
Vierailija kirjoitti:
Kun mitään ei saa vaatia,ei edes käytöstä.
Kyllähän kuri pitäisi olla.
Työrauha ja niille oppilaille mahdollisuus joita kiinnostaa.
Milläs vaadit kun et voi pakottaa. Jälki-istuntokaan ei tunnu missään, sitä ei voi antaa ilman huoltajan konsultointia (kiitos Li Andersson!) eikä oppilaan ole pakko saapua paikalle sinne.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se on vanhemmalla asenne kohdillaan. Ei ihme, jos kakarat ovat mitä ovat, kun kotona kuulee tällaista.
Missä opettaja saa antaa jälki-istuntoa samaksi päiväksi? Perusopetuslaki kieltää tuon, joten ap - nukuitko, kun koulutuksessasi käytiin säädöksiä läpi? Esimerkiksi välitunnilla saa mennä vessaan, siihen ei tarvitse pyytää lupaa! (vrt. "itse käräytän heti oppilaan joka on luvatta puhelimella tai vessassa")
Eikö koulunkäynnin ohjaajalle voisi maksaa isompaa palkkaa, jotta hän voi istua valvomassa noita jälki-istuntoja. Ei se nyt varsinaista opettajan työtä edes ole, ei muakaan kiinnostaisi. Se on ennalta-arvaamatonta ylityötä. Kotona sentään voisi mukavasti nojatuolilla korjailla tehtäviä.
Kiitos tästä, olen ex-koulunkäynninohjaaja ja huomannut saman. Opettajat ovat yksiä paskoja jos sanotaan suoraan, ihmettelen epäjärjestystä ja hankalia päiviä ja niiden annetaan vain jatkua, jatkua ja jatkua. Opettaja on vain yksi Suomen huonoista työntekijöistä. Ei mitään valtaa eikä kunniaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hienoa, että sinä pelastat koko opetusalan!
Miksi olet vain koulunkäynninohjaaja, etkö voisi opiskella opettajaksi? Pistät sitten kerralla kuntoon kaikki alan epäkohdat.
Helppoahan se on ohjaajan roolissa päteä, kun ei ole lopulta paljoakaan vastuuta. Kuvaamasi opettajan toiminta ei ole ok. Ei ole ok sekään, että ohjaaja rollaa ja valittaa opettajasta. Jos olet oikea ammattilainen, niin pystyt suoraan ammatilliseen keskusteluun asianomaisen kanssa.
No minähän juuri kerroin että olin itse asianomaiselle opettajalle sanonut suoraan, että pitäisi olla tarkempi puhelin asiassa ym. En ole puhunut asiasta koulussa kenelekään muulle asiasta, en puhu asioista ikinä seläntakana.
Olen ohjaaja, koska haluan juurikin olla ohjaaja ja pidän työstäni vaikka se onkin raskasta. Opettaja määrää ja päättää asioista, ja minä
Lässyn, lässyn. Olet vain liian laiska opiskelemaan.
Harkitsin aikoinaan opettajan työtä, mutten nykypäivänä suostuisi työskentelemään opettajana hetkeäkään.
Valtuudet ja keinot on viety.
Vierailija kirjoitti:
Harkitsin aikoinaan opettajan työtä, mutten nykypäivänä suostuisi työskentelemään opettajana hetkeäkään.
Valtuudet ja keinot on viety.
Eikä kukaan hyödy tästä naurettavasta kehityksestä, vaan kaikki kärsivät, niin lapset kuin koko yhteiskunta.
Kaltaisesi vajaaälyinen joutuu tyytymään paskahommiin, et edes kirjoittaa osaa.
Ainoa mikä toimisi olisi ruumiillisen kurituksen palauttaminen. Mitä muuta keinoa ei ole millä saa muutamassa minuutissa oppilaalta kuin oppilaalta uhman kitkettyä pois.
mietippä pas ka sitä että opettajana pitäs antaa ylimääräistä jälki istuntioa ILMAN LISÄPALKKAA ja ottaa muutenkin näistä lapsia paskiaista vastuuta ja pitää kaikkia prkleen vanhempien tapaamisia ja s hittiä!
sinun ei tarviio tehdä mitään sen kuin vaan istut luokassa ja pieret avustajana jolla ei oel mitään vastuuta!
Viisas opettaja valitsee taistelunsa.
P. S. Olen myös koulussa töissä.
Vanhemmat joiden lapset p* rseilevät pitäisi ottaa kakaransa kotikouluun.
No, monella opettajalla on vielä opintojen aikana sellainen harhaluulo, että he voivat työssään keskittyä pääasiassa asioiden opettamiseen. Sen sijaan aika menee peruskäytöstapojen tai ihan todella alkeellisen käyttäytymisensäätelyn valvomiseen / opettamiseen. Tämän vuoksi moni varmaan pettyy ja kyynistyy eikä näe, että pitkäjänteinen työ tuottaisi tulosta esimerkiksi juuri kurinpidollisissa asioissa. Eli mennään siitä mistä aita on matalin ja ajaudutaan nurkkaan, kun oppilaat venyttää sääntöjä koko ajan enemmän, kun seuraamuksia ei tule.
Hyvä että sinä jaksat puuttua, se on välittämistä. Onnea ja voimia valitsemallasi tiellä!
Vierailija kirjoitti:
Viisas opettaja valitsee taistelunsa.
P. S. Olen myös koulussa töissä.
Valitsee taistelunsa = katsoo melkein kaikkea huonoa käytöstä läpi sormien
Saako kysyä oletko kaupungissa kk-ohjaajana? Itse olen ollut päälle 15v. Kk-ohjaajana pienessä kunnassa ja olen kauhulla kuunnellut minkälaista meno on jossain kaupunkien kouluissa. Meillä toimii aikalailla periaate koko kylä kasvattaa eikä suurempia ongelmia ole ollut muutamia kaupungista muuttaneideden perhekodin nuoria lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks sunkin kakaralla on edes joku, joka sen räkänokan pyyhkii.
Ja onneksi lapsella on mahdollisuus edes koulussa oppia käytöstapoja, koska kotoa ei selvästikään moiseen ole apua saatavilla.
Olen opettaja ja tykkäisin työstäni, elleivät nykyään lasten vanhemmat olisi niin vaativia ja hankalia. Vanhemmat valittavat ihan älyttömistä asioista. Esim. lasta ei saa kieltää kiroilemasta tunnilla/syömästä karkkia tunnilla/lapsen on saatava räplätä puhelintaan tunnilla vaikka se on koulussa kaikilta kiellettyä/läksyjä annetaan aina liikaa tai liian vähän/kokeita ei saa olla maanantaisin/liikuntatunnilla ei saa patistaa lasta liikkumaan jos tämä ei halua/kokeista annettiin liian huono numero/kokeet olivat liian vaikeat... listaa voisin jatkaa loputtomiin.