Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koulunkäynnin ohjaaja ja hämmästynyt siitä miten moni opettaja

Vierailija
01.08.2025 |

Vain luovuttaa ja antaa periksi. Tiedän useita opettajia jotka oikeastaan inhoavat omaa työtään ja lapsia, ja ovat täysin luovuttaneet kaikessa. 

Opettaja ei anna esim jälki-istuntoa, koska ei itse halua jäädä koulupäivän jälkeen valvomaan jälki-istuntoa. Opettaja antaa kovapäisille oppilaille periksi. 

Tämä asia harmittaa ja hämmästyttää minua. En tietenkään ohjaajana voi ns kävellä opettajan yli, vaan minun tehtäväni on auttaa ja tukea opettajaa hänen tehtävässään ja huolehtia että opettajan ohjausta noudatetaan ja että autan oppimisrauhan saavuttamisesta, puutun huonoon käytökseen ja tuen oppilaita oppimisessa ja tehtävissä, kannustan ja motivoin. 

Olen sanonut omalle opettajalleni että koen että pitäisi olla tarkempi puhelimien ottamisen kanssa, ja itse käräytän heti oppilaan joka on luvatta puhelimella tai vessassa ym jos sen huomaan. Opettaja vain kohauttaa hartioita ja sanoo, ettei jaksa tapella kokoajan säännöistä. 

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ilmiö kuin huumeet vankilassa. Jos vanki rauhoittuu vetäessään kamaa ei siihen kukaan puutu.

Vierailija
122/124 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tarkemmin seuloa opettajaksi sopivat. Pitää olla muutakin kuin kiinnostus opettamaansa aineeseen. Pääpaino itse asiassa on sillä kaikella muulla. Wilmaviestit vähemmäksi ja välitön seuraus asioista. Eikö esim. Jälki-istunnon voisi pitää välitunnilla? Eikö se olisi lapselle hyvä rangaistus että ei pääse kavereiden kanssa hengaamaan? Tällöin opettajan ei tarvitse jäädä koulun jälkeen paikalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja joka vihaa työtään tulisi hakeutua muualle töihin

Opettajilla on yhä ne " kolme pointtia" ammatinvalintaan :kesä, heinä ja elokuu. 🤣 

Mikä siinä elokuussa on niin ihmeellistä? Koulu alkoi viimeksi 7.8. eli opeilla 5.8.

Vierailija
124/124 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tarkemmin seuloa opettajaksi sopivat. Pitää olla muutakin kuin kiinnostus opettamaansa aineeseen. Pääpaino itse asiassa on sillä kaikella muulla. Wilmaviestit vähemmäksi ja välitön seuraus asioista. Eikö esim. Jälki-istunnon voisi pitää välitunnilla? Eikö se olisi lapselle hyvä rangaistus että ei pääse kavereiden kanssa hengaamaan? Tällöin opettajan ei tarvitse jäädä koulun jälkeen paikalle. 

Perinteisesti jälki-istunnot ovat monessa paikassa olleet yhteisesti valvottuja, eli jälki-istunto on järjestetty kerran viikossa ja siellä on ollut oppilaita eri luokilta istumassa samassa tilassa yhden opettajan valvomina. Valvominen on ollut ihan normaali työvuoro niin kuin vaikkapa välituntivalvontakin.

Mutta sen myötä, kun suhtautuminen rangaistusten käyttöön kasvatuksessa on muuttunut negatiivisemmaksi, niin jälki-istuntojen käyttöä on yritetty vähentää mm. sillä keinolla, että jokainen opettaja joutuu itse valvomaan antamansa jälki-istunnot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän