Exä hehkuttaa elämäänsä somessa - Tekisi mieli laukoa muutamakin totuus
Joten avaudun tänne.
Elämänsä on niin ihanaa, on elämänsä kunnossaja kaikki on niin mahtavaa. Ei olla köyhiä tai kipeitä; on uusia vehkeitä, vaatteita ja muuta roinaa. Peukkuja satelee ja maireita kommentteja. Hurraa. Uusiin helmoihin hirveä hinku, kun on niin saalis. Ilmeisesti löytänytkin jo jonkun seuraavan huolehtijan.
Totuus.
Harkinta-aika kesken edelleen. Tuli jätetyksi. Ei todellakaan ollut "yhteinen päätös" niinkuin kertoo.
Eron syyt: Totaalisesti kommunikaatiokyvytön (vuosikausien vaikeneminen ja ongelmien ignooraus), lisälapsi, alkoholistiperheen lapsuustraumat käsittelemättä, kaikki oli levällään aina raha-asioista elämänhallintaan iät. Itsekäs ja mitään aikaansaamaton, kaikki jättää kesken. Erotessa ei pakannut itse ensimmäistä tavaraansa. Ei alkeellisimpia tunnetaitoja, joka näkyy myös lasten kanssa; Ei ymmärrä empatiaa. Eron yhteydessä paljastui velkaantuminen selän takana. Nyt sitten tasinko taskussa on velkansa kuitattu ja jäänyt hupirahaa.
Jättää jälkeensä pelkkää paikkomista, kaaosta, ignoorausta, luulee olevansa oikeinkin erityinen ja fiksu. Että onnea seuraavalle naiselle.
Minä; Someni on hiljainen. Ollut aina. Ollut nytkin. Ero oli elämäni parhaita päätöksiä. Minä pärjään ja lapsilla kaikki hyvin. Ei tässä silti vielä voi sanoa, että elämä hymyilee, vaikka elämäni onkin parempaa kuin aikoihin. Olen edelleen surullinen, pettynyt ja ero verotti paljon voimia. Olo on rikki ja kesken, mutta menossa oikeaan suuntaan. Koko kuvio vain tuntuu niin epäreilulta vielä tällä hetkellä.
Kommentit (44)
Sinulla on vielä oma prosessi kesken, siksi menee tunteisiin exän huolettomuus.
kyllä se siitä, kuuluu asiaan ja helpottaa ajan kanssa.
Se sun ex ei ollut liitonkaan aikana = sinä. Eikä hän myöskään muutu sinuksi nyt kun erositte.
Tuo kaikki alkoi vasta saatuanne lapsia? 😂
Suosittelen olemaan pois somesta. Elämänlaatu paranee huomattavasti.
Ihan peruskauraa. Itse tapailen juuri näitä vaimojensa pellolle viskaamia ukkeleita ja ainahan ne tuollaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Estoon meni somensa. Ja kyllä; Jokainen hoidelkoon oman eronsa itse, niinkuin hyvältä tuntuu. En kyttää, mutta enpä toisaalta ollut laittanut estoonkaan. Nyt olen.
Hyvää hänelle toivon.
Ja todellakin katsetta tulevaan. Ottaa itse opiksi, muuta ei voi. Surra, käsitellä asia itsensä kanssa. Mainio naapurin pappakin sen sanoi, että isoin virhe aikanaan kun itse erosi oli se, ettei osannut antaa itselleen aikaa surra. Ei yli kahtakymmentä vuotta voi hetkessä laittaa mielen lokeroon niin, että jäljellä on neutraali fiilis. Mutta ajallaan uskon, että tämä onnistuu. Ettei marssi kohti uusia tuulia kassit täynnä keskeneräisiä käsittelemättömiä asioita.
AP
Vau, vielä pikkupiikkittely exästä.
Kuulostat vähän mun miehen exältä. Hänen mukaansa mieheni on pelkästään täys roisto kaikessa, vaikka vuodet on kyllä näyttänyt hieman eri totuuden. :D
Voit toki puhua ihan tottakin, en sitä tuntematta voi arvioida, mutta usein nämä dramaattisimmat tarinat eivät aivan pidä paikkaansa. On hänkin pitkin nettiä kirjoitellut miehestäni, mutta jokaisen voisi halutessaan kumota. Hän on aina uhri kaikessa, antaa olla. Emme välitä enää katkerasta naisesta. Olemme yrittäneet kaikkemme.
Onpa täällä nihkeitä kommentteja. Ymmärrän että ärsyttää jos ex vääristelee totuutta, mikä liittyy suhun (eron syy.)
Tietyn tyyppiset ihmiset alkaa somessa postailemaan heidän elämästään eron sattuessa. Sillä yritetään näyttää ja todistaa kuinka kaikki on (muka) hyvin.
Exä todennäköisesti lopettaa tuon todistelun sitten kun on vähän toipunut erosta.
Hyvää kesää AP!
Tuo on muuten aina puppuvalhe jos erottiin ystävinä tai yhteinen päätös.
Miehen sepitys: yhteinen päätös. Totuus eksältä: vihaan eksää.
Samoin jos mies selittää että eksä on hullu, niin todennäköisesti hän on ollut suhteessa paha ja aiheuttanut naiselle mieletöntä kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Älä kyttää eksäsi somea.
Juuri näin.
Erosin 15 vuotta ja toisen kerran 8 vuotta sitten. Kertaakaan en ole katsonut kummankaan ex-vaimoni sometilejä. Mitä hyvää siitä voisi seurata? Ihan varmasti ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaikki alkoi vasta saatuanne lapsia? 😂
Monessa liitossa ongelmat nousevat esiin lasten myötä, kyllä. Sillä ne sitovat naisen 24/7. Tällöin miehelle lankeaa monta vastuuta: elatus, omista tunteistaan huolehtiminen ja usein myös vaimoa joutuu auttamaan vähän (pitämään lasta tunnin siellä, tunnin täällä).
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä nihkeitä kommentteja. Ymmärrän että ärsyttää jos ex vääristelee totuutta, mikä liittyy suhun (eron syy.)
Tietyn tyyppiset ihmiset alkaa somessa postailemaan heidän elämästään eron sattuessa. Sillä yritetään näyttää ja todistaa kuinka kaikki on (muka) hyvin.
Exä todennäköisesti lopettaa tuon todistelun sitten kun on vähän toipunut erosta.
Hyvää kesää AP!
Ja tosiaan usein nämä kaikista huolettomimmat ovat niitä, jotka paskovat mennessään ihmisiä eniten. Jättävät jälkeensä vanan rikkinäisiä sieluja.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Estoon meni somensa. Ja kyllä; Jokainen hoidelkoon oman eronsa itse, niinkuin hyvältä tuntuu. En kyttää, mutta enpä toisaalta ollut laittanut estoonkaan. Nyt olen.
Hyvää hänelle toivon.
Allan olevan perusteella en usko tuon toivotuksen vilpittömyyteen:
Ja todellakin katsetta tulevaan. Ottaa itse opiksi, muuta ei voi. Surra, käsitellä asia itsensä kanssa. Mainio naapurin pappakin sen sanoi, että isoin virhe aikanaan kun itse erosi oli se, ettei osannut antaa itselleen aikaa surra. Ei yli kahtakymmentä vuotta voi hetkessä laittaa mielen lokeroon niin, että jäljellä on neutraali fiilis. Mutta ajallaan uskon, että tämä onnistuu. Ettei marssi kohti uusia tuulia kassit täynnä keskeneräisiä käsittelemättömiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
En ole katkera, mutta kuitenkin. . .
Katkeruus kuten muutkin tunteet kuuluu asiaan, useimmiten. Menee aikanaan ohi. Ap saa tuntea niin mutta lopettaisin kyllä somen seuraamisen eksän osalta.
Anna olla.
Hyvä, että pääsit eroon luuserista.
Taas yksi päättynyt avioliitto, jossa kaikki viat oli miehessä.
Yllättäen somemaailma on valheellista hattaraa, pelkkää kulissia monen kohdalla. Turha kadehtia, kun ei tiedä mitä kaikkea taustalla on meneillään ja millainen ihminen on oikeasti.
Molemmat oli toisilleen sopimattomia. Elämä jatkuu myös sinulla kun sen oivallat
No niin. Eli oli hyvä, ettemme täällä alkaneet haukkua sun exää sun mukana, vaan kerroimme sulle miten edetä. Ja sen myös teit.
Hyvää loppukesää sinulle!