Minkä maalaiseksi teitä veikataan ulkomailla?
Arvataanko suomalaiseksi? Vai jonkun muun maalaiseksi?
Kommentit (222)
PAriisin lentokentällä, joku lentokenttätyöntekijä (ruotsalaine) tuli vaan sanomaan, "Du måste vara svensk".
Mulla on sellaine geneerinen pohjoismaalaisen ulkonäkö. Maanteinharmaa tukka, siniset silmät ja vaalea iho.
Kun somali muuttaa Suomeen ja asuu täällä muutamia vuosia niin hän on muuttunut suomalaiseksi, eikö niin?
Ja asia toisinpäin, jos joku suomalainen muuttaa Somaliaan ja asuu siellä muutaman vuoden niin hän on sittemmin muuttunut somaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun somali muuttaa Suomeen ja asuu täällä muutamia vuosia niin hän on muuttunut suomalaiseksi, eikö niin?
Ja asia toisinpäin, jos joku suomalainen muuttaa Somaliaan ja asuu siellä muutaman vuoden niin hän on sittemmin muuttunut somaliksi.
Eikö näiden kansallisuus-muutosten kuulu olla symmetrisiä eikä vain yhden suuntaisia muutoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vihreille sellainen olisi kunnia-asia ja parasta mitä heille on koskaan aiemmin tapahtunut.
Italialaiseksi, Olen pitkä tumma ja tykkään kyllä Italialaisista kengistä, Italialaisista silmä/aurinkolaseista lyhyistä nahkatakeista ym no tosin puvut on mieluummin Boss:in kuin Armanin. Ihmiset tulee usein juttelemaan minulle ulkomailla, paitsi Englannissa ihmiset ottavat helpommin kontaktia vaimooni joka aitoine punaisine hiuksineen ja pisamineen muistuttaa enemmän Brittiä tai Aussia. Aivan Suomalaisia olemme kuitenkin kumpikin.
Ei koskaan arvata suomalaiseksi. Eniten italiailaiseksi, mikä on outoa: olen pitkä ja ristiverinen.
Edelliselle: pohjoisitalialaiset ovat germaaneja suurelta osin.
Minulta kysytään usein, että mistä mieheni on kotoisin. Hänellä on sellainen aika geneerinen nimi, joka voisi olla melkein mistä vaan länsimaasta. Hänellä on todella tumman vihreät silmät ja tummat pitkät ripset ja kulmakarvat. Hiukset taas on ruskeat, jotka taittaa johonkin punertavaan sävyyn. Ruskettuu kesällä vaan näkemällä, että ulkona paistaa aurinko. Eri keski-Euroopan maita on veikattu todella usein.
Tyttärestämme myös oletetaan jostain syystä usein (siis tietämättä mitään hänen isästä), että ei ole täysin suomalainen. On perinyt isänsä silmien värin. Mutta on ainakin toistaiseksi sellainen mansikkablondi. Saa nähdä tummuuko hiukset.
Minua on aikojen saatossa oletettu eniten ruotsalaiseksi ja minulla onkin enemmän heille stereotyyppisiä piirteitä kuin suomalaisia. Perheenä yhdessä matkustaessa ei ole koskaan veikattu suomalaisiksi.
Venäläiseksi tai viimeksi Latviassa luultiin paikalliseksi.
Minua luultiin palestiinalaiseksi
Saksalaiseksi. Ehkä se on toi nenä....
Mulle ei ole vatunkaan väliä minkä maalaiseksi luulevat. Pysykööt etäällä minusta.
Saksa/viro on ollut veikkaukset. Puhun saksaa, joten se selittää sen. Itävallassa pitivät kummallisena, että joku puhuu saksaa, olematta sieltä kotoisin.
Venäläiset alkoi puhua meille russiaa ja tarjosivat votkaa omasta pullosta ravintolan pöydässä, kunnes tajusivat meidät suomalaisiksi. Tapahtui Thaimaassa 2022 jälkeen. Tunnelma happani nopeasti.
Sulla on siis takatukka, kyömynenä ja sukat sandaaleissa.
T. Tsekissä asuva