Vieläkö miehet olettavat naisten tekevän enemmän kotitöitä kuin he itse?
Vieläkö on miehiä, joille ruuanlaitto tai vessan pesu ei kuulu? Miten perustelette?
Kommentit (78)
Ei ole sattumaa että Auri Kananen on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on arkea edelleen hyvin monille. Suomessakin asuu kymmeniä tuhansia arabmaista tulleita eikä näillä naisilla ole samanlaista vapautta valita koulutusta ja uraa kuin suomalaisilla. Käy vaikka Itäkeskuksessa ja mieti, miksi näiden naisten pitää pukeutua myös helteellä kokomustiin huntuihin, ostaa kärryt täyteen jauhoja ja valmistaa kaikki ruoka käsin ja miksi ne ostokset maksetaan käteisellä. Keskustellaan sitten lisää, miten tasa-arvo Suomessa toteutuu.
Minä olen ymmärtänyt, että huivinaisilla on poikkeuksellisen hyvä palvelu kotona. Siskollakin on turkkilainen mies. Osti ison talon vaimolle. Jos ei itse ehdi kotitöihin, tulee kaveri hätiin kitkemään kukkapenkit ja luuttuamasn lattiat. Siskon tarvitsee hoitaa vain itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on naisia, jotka vaativat miestä tekemään kotityöt naisen haluamalla tavalla?
Tässä on kyllä perää. Itse lopetin (olen nainen) kaikkien ns. turhien kotitöiden teon. En viikkaa pyyhkeitä tai lakanoita, saavat olla kaapissa ihan hujan hajan. En järjestele kaappeja, koska voimme miehen kanssa kaiken turhan roinan kirpparille tai kaatopaikalle. En järjestele maustehyllyä, koska kyllä ne mausteet löytyvät sieltä muutenkin. Kyllä tulee ihan perussiivoukset tehtyä, ja totta kai kodin hygieniasta pidetään huolta, mutta en jaksa stressata muusta.
Elämä on paljon helpompaa näin :D
Niin minäkin olen tehnyt. Uudeksi ongelmaksi tuli valittava mies, kun vaatteet ei olekaan enää viikattuina kaapissa vaan isona kasana sohvalla. Mies tekee hyvin harvoin ruokaa ja siitäkään hän ei tykännyt, että maustepussit oli miten sattuu laatikossa. Ennen laitoin nekin aakkosjärjestykseen, voi luoja. Onneksi tulin järkiini. Sekin miestä rassaa, kun paistinpannu ei odota puhtaana ruuanvalmistusta vaan se pitää ensin pestä.
Onhan noita miehiä olemassa. Kaksi exää oli sitä mieltä, että naisen tehtävä on hoitaa koti ja lapset. Toki nämä miehet myös muistuttivat, että naisenkin pitää käydä töissä, eikä olla lompakkoloisia. Molemmat yllättäen ovat edelleen lähes nelikymppisenä sinkkuja ja lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on naisia, joille renkaiden vaihto, terassin rakentelu, nurmikon leikkuu, puiden kaato tai talon/pihan muut rakennus- ja huolto toimenpiteet ei kuulu? Miten perustelette?
näitäkö tehdään päivittäin/viikottain? ei taida ihan samat työtunnit täyttyä. t. nainen joka hoiti kodin sisäpuolella hommat ja myös nurtsinleikkuun/lumityöt, koska patalaiska mies. Ai niin juu hänkin vetosi siihen että hän vaihdatti(!) renkaat 2 kertaa vuodessa ja ajoi auton huoltoon tarvittaessa. Semmosen helmen päästin karkuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on naisia, joille renkaiden vaihto, terassin rakentelu, nurmikon leikkuu, puiden kaato tai talon/pihan muut rakennus- ja huolto toimenpiteet ei kuulu? Miten perustelette?
Minusta ne kuuluvat. Mieheni ei valitettavasti halua päästää minua autonsa kimppuun ja on itse innoissaan ostamassa milloin mitäkin työkalua jotta voi niillä sitten suristella ja huristella pitkin pihamaata. En oikein siihen väliin mahdu.
Tietenkin.
Naisten tulee palvella miehiä kuuliaisesti ja siveellisesti.
Ei hitto, pitäis vissiiin pistää mies sit tuohon llavuaari- ja lattiakaivovuoroon. Eikös ne oo miehisiä hommia.
Ei kun niin. Minä se oon niistä vastuussa, kuten kaikesta hemmetin muustakin. Juu, olen ollut muutaman vuoden työttömänä, mut tosiaan tehnyt kaikki kotityöt plus kokkaamiset.
Tälleen miehen kesäloman aikaan odotin edes pientä osallistumistta. Piti anella, että veisi roskat kerran.
Ja hän ei tosiaan tee jotain 12 fyysistä työvuoroa, vaan työskentelee 5,5h päivässä iltapäiväohjaajana.
Silti, kaikki kotityöt vissiin vaan kuuluu minulle. Jopa hänen murujensa kerääminen leipien teon jälkeen.
Alkaa jo vituttaa aika helvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita miehiä olemassa. Kaksi exää oli sitä mieltä, että naisen tehtävä on hoitaa koti ja lapset. Toki nämä miehet myös muistuttivat, että naisenkin pitää käydä töissä, eikä olla lompakkoloisia. Molemmat yllättäen ovat edelleen lähes nelikymppisenä sinkkuja ja lapsettomia.
Kertoohan tämä sinun omasta tasostasikin ihan kaiken
Vierailija kirjoitti:
Huolin naisen joka osaa suitsait sukkelaan korjata 10 lovisen automaattilaatikon purkaa ,korjata ja kasata pihalla.
Ja tämän taidon omaamisesta on mitä hyötyä?
Vaihdelaatikkoremonttia en ole autooni ikinä tarvinnut enkä todennäköisesti tule tarvitsemaankaan. Ja jos jostain syystä tarvitsisinkin niin teetän sen huollossa jossa saa työlle jopa takuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto, pitäis vissiiin pistää mies sit tuohon llavuaari- ja lattiakaivovuoroon. Eikös ne oo miehisiä hommia.
Ei kun niin. Minä se oon niistä vastuussa, kuten kaikesta hemmetin muustakin. Juu, olen ollut muutaman vuoden työttömänä, mut tosiaan tehnyt kaikki kotityöt plus kokkaamiset.
Tälleen miehen kesäloman aikaan odotin edes pientä osallistumistta. Piti anella, että veisi roskat kerran.
Ja hän ei tosiaan tee jotain 12 fyysistä työvuoroa, vaan työskentelee 5,5h päivässä iltapäiväohjaajana.
Silti, kaikki kotityöt vissiin vaan kuuluu minulle. Jopa hänen murujensa kerääminen leipien teon jälkeen.
heh, juu, mun ex-mies yökkäili vieressä kun siivosin lattiakaivoa..:D ja tosiaan muisti erikseen kerjätä vuoden aviomies ansiomerkkiä kun kerran pari vuodessa laittoi tiskarin päälle tai jopa imuroi ilman pyytämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoohan tämä sinun omasta tasostasikin ihan kaiken
Hyvä taso hänellä tuntuu olevan, kun ei ole kauaa katsellut laiskoja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Pesuaine- ja siivousvälinevalmistajat ovat tutkineet vuosikymmeniä ja tutkivat yhä tätä asiaa, ja tulos on aina sama: naiset ovat huomattavasti miehiä enemmän kiinnostuneita noista asioista.
no ei kaikki naisetkaan rakasta siivoamista, mut se sotkussa elelykään ei kovin terveellistä ole eli on helpompaa pakottaa itseään suht säännöllisesti siivoamaan että joku terve siisteystaso pysyy kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sinulla ole aikaa hoitaa perusjutut, kun kerran muuten vain makoilet kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolin naisen joka osaa suitsait sukkelaan korjata 10 lovisen automaattilaatikon purkaa ,korjata ja kasata pihalla.
Ja tämän taidon omaamisesta on mitä hyötyä?
Vaihdelaatikkoremonttia en ole autooni ikinä tarvinnut enkä todennäköisesti tule tarvitsemaankaan. Ja jos jostain syystä tarvitsisinkin niin teetän sen huollossa jossa saa työlle jopa takuun.
ja heittämällä väittäisin että 90% miehistäkään tätä ei osaa, ammattilaiset poislukien tästä tilastosta.
Vastaus ketjun aiheeseen kyllä. Lisätään listaan myös miehen tarpeista huolehtiminen makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö on naisia, jotka vaativat miestä tekemään kotityöt naisen haluamalla tavalla?
Tässä on kyllä perää. Itse lopetin (olen nainen) kaikkien ns. turhien kotitöiden teon. En viikkaa pyyhkeitä tai lakanoita, saavat olla kaapissa ihan hujan hajan. En järjestele kaappeja, koska voimme miehen kanssa kaiken turhan roinan kirpparille tai kaatopaikalle. En järjestele maustehyllyä, koska kyllä ne mausteet löytyvät sieltä muutenkin. Kyllä tulee ihan perussiivoukset tehtyä, ja totta kai kodin hygieniasta pidetään huolta, mutta en jaksa stressata muusta.
Elämä on paljon helpompaa näin :D
Niin minäkin olen tehnyt. Uudeksi ongelmaksi tuli valittava mies, kun vaatteet ei olekaan enää viikattuina kaapissa vaan isona kasana sohvalla. Mies tekee hyvin harvoin ruokaa ja siitäkään
Meilläkin mies valitti kun stressaan kuulemma liikaa kotitöistä. Lopetin sitten kaiken ns turhan tekemisen, ja sitten alkoikin valitus siitä, kun miehen ei ollut alusvaatteet viikattuna kaapissa ja ruuaksi oli pakastepitsaa.
Jos nainen rakastaa siivoamista, niin hän on vain iloinen, mitä enemmän mies ja lapset sotkee kotona. Kuinka monella miehellä on oikeasti tuollainen vaimo?
Meillä on ollut helteiden aikana ruokana lähinnä kaupan valmissalaatteja. Tykkään tosi paljon, kun ei tarvitse laittaa ruokaa. Mies ei jostain syystä tykkää.
Pesuaine- ja siivousvälinevalmistajat ovat tutkineet vuosikymmeniä ja tutkivat yhä tätä asiaa, ja tulos on aina sama: naiset ovat huomattavasti miehiä enemmän kiinnostuneita noista asioista.