Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö miehet olettavat naisten tekevän enemmän kotitöitä kuin he itse?

Vierailija
01.08.2025 |

Vieläkö on miehiä, joille ruuanlaitto tai vessan pesu ei kuulu? Miten perustelette?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on naisia, joille renkaiden vaihto, terassin rakentelu, nurmikon leikkuu, puiden kaato tai talon/pihan muut rakennus- ja huolto toimenpiteet ei kuulu? Miten perustelette?

Me asumme Helsingin keskustassa. Ei ole tarvetta ropata terasseja. Auton renkaat vaihdetaan korjaamolla.

Oletko kuullut pesukoneista ja robotti-imureista? 

Eri kirjoittaja 

Olen eri myös. Meillä on ollut robotti-imuri siitä lähtien kun tulivat markkinoille. Nykyinen on hyvä koska se tyhjentää itse säiliönsä eikä vaadi jatkuvaa ylläpitoa. On kätevä kun lattiapinta-alaa on paljon eikä ole esimerkiksi lasten leluja ympäriinsä (meillä ei ole lapsia). Pesutornimme on monen tonnin viritys mutta se ei silti osaa laittaa vaatteita sisään, siirtää niitä koneesta toiseen ja ripustaa kaappeihin. Vähän sama kuin jääkaappimmekaan ei tee ruokaa tai tiskikoneemme täytä ja tyhjennä itseään. Minä ja puolisoni onneksi kykenemme paikkaamaan koneidemme tämänhetkiset puutteet. Ensimmäinen kunnollinen kotitalousrobotti on yhteisellä ostoslistalla.

Vierailija
22/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on naisia, joille renkaiden vaihto, terassin rakentelu, nurmikon leikkuu, puiden kaato tai talon/pihan muut rakennus- ja huolto toimenpiteet ei kuulu? Miten perustelette?

Renkaiden vaihto 30-45 min kaksi kertaa vuodessa. Terassin rakennus kerran kahdessakymmenessä vuodessa. Toki pitää joka vuosi öljytä, tunti kuluu siihen ja puolikas pesuun. Nurmikon leikkuu 20 min joka toinen viikko. Puita ei tarvii kaataa, eikä halkoja hakata. Talo on maalataan 10 vuoden välein talkoopurukalla. Rännien putsaus kerran vuodessa syksyllä 15 min. Kylpyhuone- ja saunaremontin teki ulkopuolinen firma. Parketti on hiottu 20 vuotta sitten ulkopuolisen firman toimesta. 10 vuotta sitten on maalattu seinät ihan itse, ei tapettia. Perus kaupunkikämpässä ei ole mitään sellaista työtä, että miesten tarviis keulia niillä ja jättää nainen pyörittämään sisätiloihin koko muuta pakettia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Meillä menee kotityöt tasan, mutta mies odottaa tästä äärettömän loputonta kiitollisuutta. Minä tykkäisin siitä että molemmat kiittävät toista 

Mutta pääasia, että molemmat tekee

Vierailija
24/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuuden kodissa äiti teki kaikki nuo: joko itse tai osti palveluna. Isä kävi töissä (tienasi vähemmän kuin äiti).

Erona palstauleihin oli se, että äitini aidosti teki enemmän kuin isäni ja silti ulinaa oli vähemmän

Vierailija
25/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolin naisen joka osaa suitsait sukkelaan korjata 10 lovisen automaattilaatikon purkaa ,korjata ja kasata pihalla.

Etkö itse osaa? Vai onko vaihdelaatikkojen rassaus ammattisi ja hankkisit naisen orjatyöhön?

Tiedätkö: et ole sopiva kenenkään naisen kumppaniksi. Sori siitä.

Vierailija
26/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän puolisonne valitsette. En minä ainakaan olisi suhteessa jos siinä tuntuisi minkäänlaista epäreiluutta missään asiassa. 

M39

Sama. Siksi olenkin sinkku. Oletko sinäkin?

N68

Vierailija
27/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on naisia, jotka vaativat miestä tekemään kotityöt naisen haluamalla tavalla?

Vierailija
28/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöitä tekevä nainen on seksikäs

Vierailija
29/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on naisia, jotka vaativat miestä tekemään kotityöt naisen haluamalla tavalla?

No, samalla liinalla ei pyyhitä pöytää ja lattioita. Etsi ohjeet Martoilta, niin menee oikein.

Vierailija
30/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on arkea edelleen hyvin monille. Suomessakin asuu kymmeniä tuhansia arabmaista tulleita eikä näillä naisilla ole samanlaista vapautta valita koulutusta ja uraa kuin suomalaisilla. Käy vaikka Itäkeskuksessa ja mieti, miksi näiden naisten pitää pukeutua myös helteellä kokomustiin huntuihin, ostaa kärryt täyteen jauhoja ja valmistaa kaikki ruoka käsin ja miksi ne ostokset maksetaan käteisellä. Keskustellaan sitten lisää, miten tasa-arvo Suomessa toteutuu.

Suomessahan nuo alisteiset ählämvaimotkin asuvat, eikö?

Asioita tarkastellaan aina siinä ympäristössä ja yhteydessä, missä ne esiintyvät. Omenia ei verrata appelsiineihin.

Vierailija
31/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä perää. Itse lopetin (olen nainen) kaikkien ns. turhien kotitöiden teon. En viikkaa pyyhkeitä tai lakanoita, saavat olla kaapissa ihan hujan hajan. En järjestele kaappeja, koska voimme miehen kanssa kaiken turhan roinan kirpparille tai kaatopaikalle. En järjestele maustehyllyä, koska kyllä ne mausteet löytyvät sieltä muutenkin. Kyllä tulee ihan perussiivoukset tehtyä, ja totta kai kodin hygieniasta pidetään huolta, mutta en jaksa stressata muusta. 

Elämä on paljon helpompaa näin :D 

Vierailija
32/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään ongelmaa tehdä noita. Jos vaimo vaan lopettaisi kälättämästä, että teen kaiken väärin, niin se olisi hyvä. Kun asuttiin vielä erillään aikaisemmin, niin ikinä ei sanonut että mun kämppä olisi likainen, vaikka ihan samalla tavalla hoidin sitä kuin nykyistä. Nyt on kaikki pielessä

Vierailija
33/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä tarvitse noita tehdä päivittäin. Ja nuokin on sellaisia hommia, joita tehdään lähinnä keväällä ja kesällä.

Vierailija
34/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin ehti imuroida useita kertoja päivässä, vaikka on koulut käyty ja kova ura.

Näytti hyvin mallia kaikille naisille, miten kuuluu tehdä ja miltä kuuluu näyttää!

Vierailija
35/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään ongelmaa. Vaimo tekee kotityöt sisällä, auttelen jos ehdin ja viitsin ja minä teen kotityöt enimmäkseen ulkona.

Yhdessä oloa 32 vuotta ilman feministä miesviha-kälätystä. Kaikki hyvin. 

Vierailija
36/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siivoo enkä tiskaa. T Mies

Vierailija
37/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään ongelmaa tehdä noita. Jos vaimo vaan lopettaisi kälättämästä, että teen kaiken väärin, niin se olisi hyvä. Kun asuttiin vielä erillään aikaisemmin, niin ikinä ei sanonut että mun kämppä olisi likainen, vaikka ihan samalla tavalla hoidin sitä kuin nykyistä. Nyt on kaikki pielessä

Tämä johtuu ainoastaan siitä, että ihan kaikki naiset ovat kontrollifriikkiejä ja negatiivisia nalkuttajapäsmäreitä. 

Toistan vielä, ihan kaikki naiset, kaikkialla ja jopa vieraissa galakseissa. 

Ihan kaikki. 

Vierailija
38/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen naisena noita kaikkia. 

Samoin. Ei ole rakettitiedettä. 

Vierailija
39/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en siivoo enkä tiskaa. T Mies

Äitisikö teki nuo sinun puolesta, kun olit sinkku? Vai asutko vielä äitisi kanssa?

Vierailija
40/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikone pesee pyykit 2h, naiselle tuo tarkoittaa 2h kovaa fyysistä työtä koko sen ajan,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi