Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavapiirin kaikki tytöt menneet lukioon ja pojat amikseen

Vierailija
01.08.2025 |

Sukulaisten, työkavereiden ja muiden tuttavien lapsilla näin. Myös omat lapseni. Vain 2 poikkeusta, 1 poika lukiossa ja 1 tyttö amiksessa. Ihan hätkähdyttävää kun aloin kelata läpi perheitä, joita tunnen. Herää kysymys, miksi.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on tilastopoikkeamatuttavapiiri. Siitä se kertoo, ei muusta.

Meillä oli lukiossa 150 oppilaan vuosiryhmässä 120 tyttöä ja 30 poikaa. Tämä oli vuonna 2009. Oli kyllä eliittilukio, ehkä pojat sitten menevät huonompiin lukioihin? 

Mun tytön lukiossa on aika lailla puolet ja puolet. On kyllä luonnontieteisiin painottuva, että ehkä sinne sitten hakee lääkikseen jatkavat pojat.

Vierailija
42/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta lukiossa kilpailee turhuudesssaan tasapäisesti vuoden inttipalveluksen kanssa. Kummankin hyöty tulevan elämäni kannalta tasan nolla.

Sanoopi insAMK-DI-sähköarska

Jokseenkin sama polku minulla. Sähkärikin olen.

Mutta jos uudelleen voisin valita, kävisin kuitenkin lukion. Ihan yleissivistyksen vuoksi. Nyt sen hankintaan on joutunut panostamaan erikseen.

Mutta en valita, oikein hyvin on mennyt tältäkin pohjalta. Omat lapsen kävivät lukion. Kannustin siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa ei ole tilaa miesten oikeistolaisille ajatuksille, siellä suorastaan ylistetään vähä-älyistä vasemmistolaishömppää sukupuolisekoiluineen sun muineen. Amiksessa pojat sentään saavat olla Heteroita ja Miehiä.

Vierailija
44/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo.... itse olen yliopistotutkinnon suorittanut ja pääsin vakitöihin 3-kymppisenä aikoinaan. Tuli opiskeltua yhteensä 18 vuotta. Opintolainat sain maksettua 4-kymppisenä.

Vanhempi poika meni amikseen, valmistui autoasentajaksi ja jatkoi siitä autoalan insinööriksi AMK. Oli jo opiskeluaikana töissä merkkikorjaamon työnjohtajana ja valmistuttuaan yhden kansainvälisen teollisuusyrityksen pikkupomo, 30 alaista, vakihomma, palkka 4000€ +bonarit ja ikä nyt 28. Täysaikatyössä ollut nyt jo 8 vuotta. Ei opintolainaa.

Nuorempi poika opiskeli amiksessa sähkömieheksi ja siitä globaalin hissifirman oman ammattikoulun kautta hissejä rakentamaan. Vakihomma, käteen jää kahden viikon välein netto n 2000€ (palkka+lisät). Ikää 23, ollut vakitöissä jo 4 vuotta. Ei opintolainaa.

Molemmilla pysyy työkalut kädessä, osavat asentaa/korjata autoja, sähköjä jnejne. Eli siitä säästöä ja lisätienestejä. 

Kummallakin on yliopistossa opiskelevat opintolainalla kitkuttelevat tyttöystävät, jotka saa jotain hautausmaan kastelua tms keikkahommaa, jos saa.

Mun mielestä pojat on hoitanut hommansa paljon fiksummin kuin isäukko aikoinaan.

Vierailija
45/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Peruskoulussa kun ei vaadita mitään, niin poikien opppmistulokset romahtavat. Kun eivät itse välitä eikä perheissäkään painosteta opiskelemaan. Tytöt ovat tunnollisempia ja heiltä odotetaan enemmän. Myös kaveripiiri vaikuttaa paljon. 

Tytöt opettelee turhaa paskaa, jolla ei tee mitään elämässä. Tyttöjä suositaan ja koko koulu on tehty heitä varten. Pojat oppii tekemällä ja siksi ovat taitavampia, pitävät yhteiskuntaa pystyssä ja tienaavat enempi. Te naiset menette pääasiassa nettohaitallisille suojatyöaloille, kuten sossuiksi ja juristeiksi. Te suomalaiset naiset olette pääasiassa pelkkää paskaa. Siksi sinäkin täällä uliset, etkä ole oikeissa töissä.

Vierailija
46/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme vuotta lukiossa kilpailee turhuudesssaan tasapäisesti vuoden inttipalveluksen kanssa. Kummankin hyöty tulevan elämäni kannalta tasan nolla.

Mutta jos uudelleen voisin valita, kävisin kuitenkin lukion. Ihan yleissivistyksen vuoksi. Nyt sen hankintaan on joutunut panostamaan erikseen.

Mutta en valita, oikein hyvin on mennyt tältäkin pohjalta. Omat lapsen kävivät lukion. Kannustin siihen.

Katso vaikka naisia. Ei se lukio takaa sisvistystä.

t. ylioppilas + insinööri -mies

Vierailija
47/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu tuntuu olevan nykyään jokin päivähoitopaikka teini-ikäisille. Ei kai sieltä kaikki alat ole nepsynuorten päiväkoteja, mutta aika moni taitaa jo olla.

Vierailija
48/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on tilastopoikkeamatuttavapiiri. Siitä se kertoo, ei muusta.

Lukioiden enemmistö on ollut tyttöjä jo pitkään.

Vierailija
49/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Peruskoulussa kun ei vaadita mitään, niin poikien opppmistulokset romahtavat. Kun eivät itse välitä eikä perheissäkään painosteta opiskelemaan. Tytöt ovat tunnollisempia ja heiltä odotetaan enemmän. Myös kaveripiiri vaikuttaa paljon. 

Tytöt opettelee turhaa paskaa, jolla ei tee mitään elämässä. Tyttöjä suositaan ja koko koulu on tehty heitä varten. Pojat oppii tekemällä ja siksi ovat taitavampia, pitävät yhteiskuntaa pystyssä ja tienaavat enempi. Te naiset menette pääasiassa nettohaitallisille suojatyöaloille, kuten sossuiksi ja juristeiksi. Te suomalaiset naiset olette pääasiassa pelkkää paskaa. Siksi sinäkin täällä uliset, etkä ole oikeissa töissä.

Perus miehen logiikkaa, itsekin olet täällä ulisemassa. No joo, sehän tiedetään, että miehet soveltuvat paremmin sellaisiin yksinkertaisiin hommiin mitä amiksessa opetellaan. Naiset hoitavat ajattelun. 

Vierailija
50/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Niin tai sitten tytöt pyytävät enemmän palautetta ja vastaanottavat sitä paremmin. He ovat miellyttämisenhaluisia muutenkin. Pojat ovat itse yleensä sellaisia, ettei kiinnota kenenkään mielipide paitsi isojen poikien ja oman pipulin. Sitä niittää mitä kylvää.

Teillä vassareilla se on aina kikkelinpuute mielessä ja puheissa.

Vierailija
51/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmeellistä tuossa on? Miehet ja koiraat ovat aina olleet fyysisempi, alhaisempi sukupuoli, siinä missä naisten aivotoiminta on korkeampaa ja laajempaa. Miehet yltävät parhaimmillaan jonnekin rationaaliselle tasolle, sosiaailset aspektit ja luovuus loistavat poisaololollaan.

Lukio on kognitiivisesti kehittyneiden hommaa.

Se riski mikä tässä on on tietysti se, että nämä tytöt eivät opi itsenäiseen ajatteluun vaan toistavat typerinä kyseenalaistamatta kaiken sen mitä kirjassa lukee. Kun oppi tulee jostain psyko-amerikasta niin kohta on sellainen soppa käsissä kun tytöt alkavat vähän mangeeraamaan näiden psykojen opeilla, että oksat pois.

Paitsi että miehissä on enemmän huippuälykkäitä ja luovia yksilöitä. Naiset -kuten sanoit- uskovat kaiken kyseenalaistamatta.

Vierailija
52/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä oli sähköinssi, jolla oli sähköasentajan koulutus ennestään. Kannusti molemmat lapsensa lukioon ja sieltä edelleen DI-opintoihin. 

-ohis

Vierailija
53/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Miksi sinä täällä uliset? 

Vierailija
54/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Katsokaa tätä naisvihaa! Miksi vaihdatte miesten nimiin kun he vihaavat ja yleistävät teitä paskoiksi koko ajan? Mies vain vinkuu kun itse häviää. Ihan käsittämätöntä myrkkyä ja kieroutta. Miten jaksatte katsoa tätä miesten draamaa ja paskamaisuutta?

En toivo yhtäkään poikaa. Hirveitä kiusaajia ja kitisijöitä.

Vierailija
55/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuosta kuvaajasta selviää, miksi johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa."

Tuosta kuvaajasta näkyy myös se että ne keskiverrot "normaaliälykkyiset" ihmiset eli työelämän tavikset ovat useammin naisia kuin miehiä. 

Johtajille maksetaan jo nyt enemmän kuin muille joten miesten älykkyys on huomioitu siellä. Mutta miksi tavallisen normiälykkään työntekijän palkka on naisilla miehiä pienempi vaikka normiälykkäitä on naisissa enemmän?

Vierailija
56/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuosta kuvaajasta selviää, miksi johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa."

Johtajat ovat miehiä joten kaikkien miesten (myös niiden tyhmimpien) pitää saada enemmän palkkaa kuin kaikkien naisten? Onko logiikan ymmärtämisessäni jotain vikaa kun en oikein ymmärrä missä tuossa on se logiikka?

Vierailija
57/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vaikka naisia. Ei se lukio takaa sisvistystä.

t. ylioppilas + insinööri -mies

Ei näköjään insinööriyskään takaa sivystystä.

Vierailija
58/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stereotyyppisesti ne alaluokkaisten av-mammojen teinityttäret menevät heti yläasteen jälkeen lähihoitajan koulutukseen. Sama koskee järjestelmällisesti myös tietyistä piireistä olevia ulkomaalaistaustaisia teinityttöjä.

Vierailija
59/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 30 v:n opettajakokemuksella sekä ylä, että alakoulussa ja lukiossa sanoisin, että etenkin maaseutukunnissa ja teollisuistyövaltaisissa kynnissa /pikkukaupungessa poikien kulttuuri on sellainen, että vain mopot, traktorit, mönkijät, autot, metsästys ja kalastus saavat kiinnostaa. Jotkut joukkueurheilulajit voidaan hyväksyä myös. Ei ole miehekästä lukea, harrastaa soittamista, piirtämistä, maalausta jne. Tytöt taas puolestaan tekevät näitä asioita + käsitöitä sekä harrastavat enemmän liikuntaa. Tytöt ovat kiinnostuneempia siitä, miten maailma toimii  ja miten päätöksiin voi vaikuttaa. Kaikki nämä kehittävät aivoja ja auttavat oppimaan koulutyössä tarvittavia asioita. Mopon rassaajat päätyvät rekkakuskeiksi tai amiksen suorittavan työn puolelle.

Kaupungeissa pojatkin ovat mukana enemmän kulttuuriharrastuksissa ja pojille on muutekin sosiaalisesti hyväksyttävämpää ja suuremmat mahdollisuudet toteuttaa itseään eri tavoin. Kaupunkipojat ovat hyvin erilaisia, moninaisempi ja usein kiinnostuneempia kouluteksesta ja uravalinnoista. Esim. harkitaan jo yläkoulussa lääkärin tai diplomi-insinöörin uraa. 

Perheillä on tosin tässä suuri merkiys, etenkin isilöä. Pojilta pitää vaatia opiskelua, osaamista, huolellisuutta, tunnollisuutta, vastuuta. Niin tytöjen, kuin poikien kanssa pitää keskustella yhteikunnan toiminnasta, maailman tilasta, politiikasta, arvoista jne. Monet vanhemmat eivät kasvt poikiaan ollenkaan. Heidän kanssaan ei keskustella, eikä heidän elämällään tunnu olevan muuta väliä, kuin että pysyvät pois tieltä. Surullista.

Omat lapseni niin tyttö kuin poika ovat menestyneet koulussa yhtä hyvin. On vaaditty kummaltakin samoja asioita ja kannustettu samoihin tavoitteisiin. Luonteet ovat oleet erilaiset ja kiistat tulleet ehkä eri aikoina ja eri asioista. Murrosikä oli erilainen. Taipumukset ovat hiukan erilaiset, mutta kononaissuoritus samaa tasoa.

Vierailija
60/78 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun ovat aikuisia ja töissä, niin pojat tienaavat kuitenkin enemmän kuin tytöt

Niin. Olisiko niissä palkoissa tarkistamisen varaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän