Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut vastustaa äpsejä viimeiseen asti?

Vierailija
01.08.2025 |

Nehän käteviä

Kommentit (220)

Vierailija
61/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua säälittää nää vastustajat ja ärsyyntyjät, jotka tekevät hallaa vain itselleen menettämällä hermonsa. Ja vielä kuvittelevat, että heidän kiukkunsa ja vastarintansa saa maailman perumaan sovellukset ja älypuhelimet :D 

Valtaosa normaaliälyisistä ihmisistä ei koe sovelluksia yhtään hankaliksi. Minusta olisi tyhmyyden huipentuma palata takaisin johonkin turhien muoviläpysköiden aikaan. Itselläni ainakin oli parin sentin nippu erilaisia kortteja, joita ei todellakaan voinut kaikkia kantaa mukana.

Kuulostaa siltä, että te äppi-ihmiset olette hermostuneempia muiden äpittömyyteen. Säälittää. 

En mä ole hermostunut vaan ihmettelen miten joku haluaa olla pahalla tuulella ja itse tehdä elämästään hankalaa. Sama kuin vastustaisi digitaalisia kellonäyttöjä, ärsyyntyisi joka kerta sellaisen nähdessään ja vaatisi, että kaikkien kellojen on oltava analogisia. Vaikeaa on elämä tuollaisella ihmisellä.

Vierailija
62/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua säälittää nää vastustajat ja ärsyyntyjät, jotka tekevät hallaa vain itselleen menettämällä hermonsa. Ja vielä kuvittelevat, että heidän kiukkunsa ja vastarintansa saa maailman perumaan sovellukset ja älypuhelimet :D 

Valtaosa normaaliälyisistä ihmisistä ei koe sovelluksia yhtään hankaliksi. Minusta olisi tyhmyyden huipentuma palata takaisin johonkin turhien muoviläpysköiden aikaan. Itselläni ainakin oli parin sentin nippu erilaisia kortteja, joita ei todellakaan voinut kaikkia kantaa mukana.

Joku säälisairas täällä jatkuvasti säälii muita. Kannattaisi ehkä sääliä nyt jo itseään🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Minäkin olen it-alalla ja juuri siksi en ota puhelimeeni mitään markkinointiin vähänkin liittyviä "äpsejä"

Sama täällä, tieto on lisännyt tuskaa. 

Vierailija
64/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen appi haluaa täyden pääsyn puhelimesi tietoihin, siis sijaintiisi, kuviisi, viestittelyihisi. Minusta ei mitenkään turvallista. Harva lukee ohjeita ennen hyväksyntää.

Ei halua. Eikä ole pakko hyväksyä ja vaikka hyväksyisikin, niin lupia voi koska tahansa muuttaa. 

Ja niinhän se menee, että jos sovellusta kiellät keräämästä tietoa, niin se ei sitä kerää, eihän 😆

Ihan satavarmasti kaikki tieto kerätään, tuo kuvan kysyminen käyttäjältä on kusetusta ja kosmetiikkaa.

Vierailija
65/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut äpit ovat ihan käteviä kuten pankkiäpit, spotify ja muut. Ja itse katson mieluummin tarjoukset lidliin äpistä kuin haluan kahdesti viikossa lehden kotiini. Sen sijaan se mikä ei ole kätevää, että liian moneen asiaan on erillinen äppi ja vielä usealta palveluntarjoajalta joista. Esimerkiksi pysäköidessä on ainakin viittä eri äppiä ja ikinä et etukäteen tiedä mikä niistä tällä kertaa kelpaa. Ja ainakin kerran on käynyt niin, että yksi näistä muutti yhtäkkiä palveluehtojaan ja olisi pitänyt alkaa maksamaan kuukausimaksua. Julkinen liikenne on toinen. Joka kulkuneuvolle joka kaupungissa on eri äpit, joka tekee matkustamisesta epäkäytännöllistä.

Ja sitten kun näitä harvemmin tarvittuja on puhelimessa, niin lopulta kun sitä tarvitsee niin olet kirjautunut ulos ja tarvitsee salasanan ja kolme eri varmennusta päästäksesi takaisin sisään.

Tuohan vaan siksi että parkkifirmoja (kuten latausfirmojakin) on monta. Onhan suoratoistoappejakin monta (netflix,hbo,mtv,prime, nelonen,yle yms.) Eikä kukaan valita niistä

Vierailija
66/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että te äppi-ihmiset olette hermostuneempia muiden äpittömyyteen. Säälittää. 

En mä ole hermostunut vaan ihmettelen miten joku haluaa olla pahalla tuulella ja itse tehdä elämästään hankalaa. Sama kuin vastustaisi digitaalisia kellonäyttöjä, ärsyyntyisi joka kert

Opin jo alakoulussa katsomaan kellosta ajan, ihan viisarien asennosta. Ehkä kaikki ei opi😅

Vierailija
67/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen appi haluaa täyden pääsyn puhelimesi tietoihin, siis sijaintiisi, kuviisi, viestittelyihisi. Minusta ei mitenkään turvallista. Harva lukee ohjeita ennen hyväksyntää.

Ei halua. Eikä ole pakko hyväksyä ja vaikka hyväksyisikin, niin lupia voi koska tahansa muuttaa. 

Nämä ihmiset kun eivät ole perehtyneet lainkaan siihen puhelimeen peruskäyttöä enempää, eivätkä osaa yksikertaisesti käydä niitä puhelimen ja sovellusten asetuksia ja lupia läpi. Jos antaa kaikki luvat kaikille sovelluksille, niin ei voi syyttää kuin itseään ja omaa tyhmyyttään. 

Vierailija
68/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie tilaa puhelimesta ja urkkivat tietoja. En halua luoda tunnuksia viiteensataan eri sovellukseen.

Miten saat tilan loppumaan puhelimesta? Ja normaalit sovellukset eivät urki yhtään mitään, käyttävät vaan niitä tietoja jotka annat niille.

Tilan saa loppumaan ottamalla kuvia ja videoita sekä lataamalla viisisataa äppiä. Kyllä sovellusten kautta tehdään profilointia, myydään asiakastietoja ym. Ja kun tietoturva on Kalahuussin Kenkä & Betonilla vähän rempallaan niin sieltähän ne minun korttitiedot sitten lähtee rikollisille tietomurrossa.

Sinä et ole vastuussa varastetulla kortilla ostetuista ostoksista vaan pankki tai luottokorttiyhtiö eli tuo on turha huoli. 

Tiliä ei suljeta vaan kortti. Eikä tarvi käydä pankissa vaan homma hoituu puhelimessa. Ottakaa ihmiset asioista selvää älkääkä olko mutu-tuntuman varassa

Vierailija
69/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Mulla on henkkarit, luottokortti ja kirjastokortti. Kyllä ne jaksaa lompakossa kantaa. 

Kirjastokortti ja luottokortti voidaan laittaa puhelimeen

Varmasti voidaan, mutta minä en sitä tee. Mutta kerro sinä uudestaan, kuinka ne painavat lompakossasi vähintään viisi kiloa. 

Vierailija
70/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole hermostunut vaan ihmettelen miten joku haluaa olla pahalla tuulella ja itse tehdä elämästään hankalaa. Sama kuin vastustaisi d

Kaikissa kelloissa ei ole viisareita

Vierailija
71/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on henkkarit, luottokortti ja kirjastokortti. Kyllä ne jaksaa lompakossa kantaa. 

Varmasti voidaan, mutta minä en sitä tee. Mutta kerro sinä uudestaan, kuinka ne painavat lompakossasi vähintään viisi kiloa. 

Minulla ei ole enää lompakko, pelkkä kännykkä

Vierailija
72/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole hermostunut vaan ihmettelen miten joku haluaa olla pahalla tuulella ja itse tehdä elämästään hankalaa. 

Enpä usko, että kovinkaan moni äpitön on tuosta syystä pahalla tuulella ja kokee elämänsä hankalaksi. Päinvastoin. Taitaa olla sinun kuvitelmia vain. 

Vierailija
73/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niinhän se menee, että jos sovellusta kiellät keräämästä tietoa, niin se ei sitä kerää, eihän 😆

Ihan satavarmasti kaikki tieto kerätään, tuo kuvan kysyminen käyttäjältä on kusetusta ja kosmetiikkaa.

Voi hyvä luoja. Puhelin ei anna sitä tietoa, jos sen ei anneta antaa sitä. Ei se laite toimi missään salaliitossa kauppiaiden kanssa vaan suorittaa niitä käskyjä, jotka sille on annettu. 

Vierailija
74/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton. 

Avuttomilla ei ole varapuhelinta ja siinä SIM korttia sellaisen tilanteen varalle että puhelin hajoaa tai varastetaan. Sama asia koskee pankkikortteja.  

Eläkemummolla on 1200 e eläke ja siitähän on varaa maksaa kahdesta liittymästä tai yleensä edes hankkia yhtä älypuhelunta. Monella on halpa näppäinpuhelin ja siinä ne teidän äppinne varmaan toimiikin hyvin😅🤣

Vierailija
75/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole enää lompakko, pelkkä kännykkä

Todennäköisesti sinun iso älykännykkäsi painaa enemmän kuin minun pieni vanha kännykkäni, joten miten ihmeessä jaksat kantaa sitä?

Vierailija
76/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen kylikseni kun äppiapinat sekoilee kassalla.

Vierailija
77/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selvästi kyse sukupolvien välisestä kuilusta. Sanoisin että raja menee n. 50v:ssä eli sen yli olevat ovat kehitystä vastustavia vänkääjiä

Vierailija
78/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton. 

Avuttomilla ei ole varapuhelinta ja siinä SIM korttia sellaisen tilanteen varalle että puhelin hajoaa tai varastetaan. Sama asia koskee pankkikortteja.  

Olen todella yllättynyt miten monet ihmiset ovat niin varautumattomia tällaisiin tilanteisiin. Sama asia kun tietokoneen kovalevy hajoaa eikä ole kopioinut tietoja muualle. Kai näillä sitten on yksi ainoa koti- ja autonavainkin.

Vierailija
79/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jossain asuntomessuilla tule olemaan äppi roskakatoksen avaamista varten. Ilman sitä ei pääse viemään roskia katokseen. Minusta se menee jo liian pitkälle.

Varmaan tulee vielä äppi myös hautausta varten. Ilman sitä ei voi huolehtia vainajan loppusijoituksesta. Ja omat äpit sairaalasynnytyksiä ja kätilöpalvelua ja neuvolaa varten. Jne.

Vierailija
80/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ole hermostunut vaan ihmettelen miten joku haluaa olla pahalla tuulella ja itse tehdä elämästään hankalaa. 

Enpä usko, että kovinkaan moni äpitön on tuosta syystä pahalla tuulella ja kokee elämänsä hankalaksi. Päinvastoin. Taitaa olla sinun kuvitelmia vain. 

Johan tässä ketjussakin on useampi, jota ärsyttää. Mikään ei hankaloita elämää niin paljon kuin se, että on jatkuvasti vähän pahalla tuulella.