Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut vastustaa äpsejä viimeiseen asti?

Vierailija
01.08.2025 |

Nehän käteviä

Kommentit (220)

Vierailija
81/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie tilaa puhelimesta ja urkkivat tietoja. En halua luoda tunnuksia viiteensataan eri sovellukseen.

Miten saat tilan loppumaan puhelimesta? Ja normaalit sovellukset eivät urki yhtään mitään, käyttävät vaan niitä tietoja jotka annat niille.

Mulla ainakin on sen verran vanha ja halpa puhelin, että tilaa ei ole loputtomasti. Ja kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa ostaa kalliimpaa. Vanha toimii kuitenkin mun tarpeille, että en turhaa lähde ostelemaan uutta vielä. 

Vierailija
82/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset luulee, että firmat suunnittelevat äppejä ihan hyvää hyvyyttään, ihmisten elämää helpottaakseen ja antaakseen tarjouksia=)  Ne ovat tietojenkalastelua varten ja tietojen eteenpäin myymistä varten. Profilointia, että ostaisit mahdollisimman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös jossain asuntomessuilla tule olemaan äppi roskakatoksen avaamista varten. Ilman sitä ei pääse viemään roskia katokseen. Minusta se menee jo liian pitkälle.

Varmaan tulee vielä äppi myös hautausta varten. Ilman sitä ei voi huolehtia vainajan loppusijoituksesta. Ja omat äpit sairaalasynnytyksiä ja kätilöpalvelua ja neuvolaa varten. Jne.

Entä sitten?

Vierailija
84/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka häkellytte äpeistä, pelkäättekö, että ette löydä äppiä nopeasti? Ainakin iPhonessa on helppo etsiä. Swipe ylhäältä alas ja esiin tulee hakukenttä. Kirjoitatte vaikka Lidl ja esiin tulee Lidl-äppi siinä kassalla.  Helppoa ja nopeaa. 

Vielä kun nämä äppiapinat älyäisitte etsiä sen äppinne jo siinä jonottaessa, eikä vasta siinä vaiheessa kun jo pitäisi maksaa ja painua hlvettiin toisten tieltä.

Vierailija
85/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on selvästi kyse sukupolvien välisestä kuilusta. Sanoisin että raja menee n. 50v:ssä eli sen yli olevat ovat kehitystä vastustavia vänkääjiä

Mä olen yli 50 ja äppien tehokäyttäjä. Kyllä se on asennekysymys. 

Vierailija
86/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset luulee, että firmat suunnittelevat äppejä ihan hyvää hyvyyttään, ihmisten elämää helpottaakseen ja antaakseen tarjouksia=)  Ne ovat tietojenkalastelua varten ja tietojen eteenpäin myymistä varten. Profilointia, että ostaisit mahdollisimman paljon.

Ei kukaan niin kuvittele. Omat tiedot myydään kauppojen sovelluksissa alennuskuponkeja vastaan. Mutta on myös olemassa paljon sovelluksia, jotka eivät liity millään tavalla ostamiseen, jos et tiennyt.

Vierailija
87/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on selvästi kyse sukupolvien välisestä kuilusta. Sanoisin että raja menee n. 50v:ssä eli sen yli olevat ovat kehitystä vastustavia vänkääjiä

Oon kolmekymppinen sovelluskehittäjä, enkä lataa turhia sovelluksia.

Vierailija
88/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan turhia sovelluksia olekaan lataamassa vaan niitä, joita tarvitsee ja käyttää.

Vierailija
89/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää tässä teknologiassa se, että ohjeet ovat huonot ja jokainen tekninen tekele on erilainen kuin muut. Joka puhelimessa on erilaiset valikot ja näytöt yms. Jos ei ole luonteeltaan insinööri tai tekniikasta kiinnostunut, niin tämä tuntuu hankalalta.

Esim. Mobile pay. Kun sitä uutena mainostettiin tv:ssä meille fossiileille, mainoksessa ei kerrottu eikä näytetty, miten sen saa toimimaan. Mainoksen informaatioarvo oli silloin siis lähes nolla omasta näkökulmastani.

Mainoksessa tyttö vain pyöräytti käsivarttaan ja sillä muka oli maksu maksettu. Jokainen tietää, ettei mikään äppi toimi sillä tavalla. Ei melkein mitään informaatioarvoa silläkään mainoksella siis.

Vierailija
90/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut äpit ovat ihan käteviä kuten pankkiäpit, spotify ja muut. Ja itse katson mieluummin tarjoukset lidliin äpistä kuin haluan kahdesti viikossa lehden kotiini. Sen sijaan se mikä ei ole kätevää, että liian moneen asiaan on erillinen äppi ja vielä usealta palveluntarjoajalta joista. Esimerkiksi pysäköidessä on ainakin viittä eri äppiä ja ikinä et etukäteen tiedä mikä niistä tällä kertaa kelpaa. Ja ainakin kerran on käynyt niin, että yksi näistä muutti yhtäkkiä palveluehtojaan ja olisi pitänyt alkaa maksamaan kuukausimaksua. Julkinen liikenne on toinen. Joka kulkuneuvolle joka kaupungissa on eri äpit, joka tekee matkustamisesta epäkäytännöllistä.

Ja sitten kun näitä harvemmin tarvittuja on puhelimessa, niin lopulta kun sitä tarvitsee niin olet kirjautunut ulos ja tarvitsee salasanan ja kolme eri varmennusta päästäksesi takaisin sisään.

Tuohan vaan si

Niin tiedän kyllä mistä se johtuu, mutta se on silti kuluttajan näkökulmasta epäkäytännöllistä. Jos joka paikassa kävisi kaikki pysäköintisovellukset, niin silloin voisi aina käyttää sitä mikä parhaiten toimii.

Vierailija
91/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Neljä sanaa "it-alalaiselle":

Single point of failure.

Joko tajuat?

Vierailija
92/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, jos jokainen painettu kirjakaupan kirjakin toimisi eri menetelmillä. Yhtä pitäisi lukea oikealta vasemmalle, toista vasemmalta oikealle, kolmannen sivut ylhäältä alas, neljännen alhaalta ylös. Joissakin olisi peilikirjoitusta tai joka toinen sivu ylösalaisin. Jne. Ja kirjan avaamiseen tarvittaisiin salasana.

Vierailija
93/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka häkellytte äpeistä, pelkäättekö, että ette löydä äppiä nopeasti? Ainakin iPhonessa on helppo etsiä. Swipe ylhäältä alas ja esiin tulee hakukenttä. Kirjoitatte vaikka Lidl ja esiin tulee Lidl-äppi siinä kassalla.  Helppoa ja nopeaa. 

Vielä kun nämä äppiapinat älyäisitte etsiä sen äppinne jo siinä jonottaessa, eikä vasta siinä vaiheessa kun jo pitäisi maksaa ja painua hlvettiin toisten tieltä.

Tuo olisi äppiapinoilta hieman liikaa vaadittu. Kuten sen, ettei niitä äppejä asiakkaan hyväksi tehdä. Ehei. Niiden takana on markkinoinnin paras psykologinen osaaminen, ja niiden tehtävä on maksimoida yritysten voitto.

Vierailija
94/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton. 

Avuttomilla ei ole varapuhelinta ja siinä SIM korttia sellaisen tilanteen varalle että puhelin hajoaa tai varastetaan. Sama asia koskee pankkikortteja.  

Eläkemummolla on 1200 e eläke ja siitähän on varaa maksaa kahdesta liittymästä tai yleensä edes hankkia yhtä älypuhelunta. Monella on halpa näppäinpuhelin ja siinä ne teidän äppinne varmaan toimiikin hyvin😅🤣

Varapuhelimen saa alle satasella ja et ole vissiin kuullut prepaid liittymistä? Ja miten nämä asiat yleensäkään koskee niitä keillä on näppäinpuhelin?Ei ne mitään älypuhelimia ole. Jos ei älypuhelimen omistaja halua varautua sen puhelimen hajotessa tai kun se on tippunut tai varastettu niin voi voi. Sinä et selkeästi ainakaan ole varautunut etkä yhtään edes perillä siitä mitä kannattaa näiden tilanteiden varalle tehdä. Pankitkin suosittelevat kahden kortin omistamista ja niille eri käyttötarkoitukset. Ei ihme että moni on höynäytettävissä kun ymmärrys asiosta on tuolla tolalla.

Vierailija
95/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi äppiapinoilta hieman liikaa vaadittu. Kuten sen, ettei niitä äppejä asiakkaan hyväksi tehdä. Ehei. Niiden takana on markkinoinnin paras psykologinen osaaminen, ja niiden tehtävä on maksimoida yritysten voitto.

Vai oikein "äppiapinat"😂

Vierailija
96/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan turhia sovelluksia olekaan lataamassa vaan niitä, joita tarvitsee ja käyttää.

Tässä puhutaan sovelluksista ja jokaisen mahdollisen sovelluksen lataamisesta. Siis kauppaan lataat yhden sovelluksen, pysäköintiin viisi sovellusta, vaatekauppaan jokaiselle omat, sitten vielä kenkäkaupoille ja apteekeille. Ei kannata.

Vierailija
97/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kaivaa lompakko ja sieltä maksuväline kassalla, kuin kaivaa kännykkä, avaa lukitus, etsiä äppi, avaa äppi, näyttää äppiä. 

Verkkopankkia käytän mieluummin kotona. Ei ole tullut tilannetta vastaan, jossa olisin tarvinnut verkkopankkia muualla kuin kotona.

Muissa asioissa en keksi edes että mitä hyötyä äpistä voisi olla.

Äpit myös seuraavat vähän turhan tarkkaan ihmisen kännykän ja siihen synkronoitujen laitteiden käyttöä. Miksi muuten jokaisen äpin käyttöehdoissa tulee antaa lupa mm viesteihin, puheluihin ja kännykän sisältöön. 

Vierailija
98/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottavat puhelimessa käyttöä ja kun viimein tarvitset sitä, se on vanhentunut versio ja vaatii päivittämisen ja uudelleen kirjautumisen ja uuden salasanan...

Ihan perusasia, pidä puhelin ja sovellukset ajantasalla. Vika ei tässäkään ole puhelimessa, vaan sen käyttäjässä. 

Vierailija
99/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärennetyt versiot suosituista äpeista. Siinähän sitä sitten varmentelet, että kyseessä on oikea versio 🧐

Vierailija
100/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nettiselain riitä? Appit vaatii kaikenlaisia oikeuksia ja puolet vakoilee minkä ehtii.

Eikä ole kerta eikä kaks kun maksutilanteessa app haluaa alkaa päivittämään itseään just sillä hetkellä.

Ja joku pankin mobiili, puolet pankkiasioista sellaisia että no-can-do kun tämä ominaisuus on vain selainversiossa. Mulla ei ole minkään ongelma käyttää sitä selainta joka kerta.