Miksi jotkut vastustaa äpsejä viimeiseen asti?
Kommentit (220)
Odottavat puhelimessa käyttöä ja kun viimein tarvitset sitä, se on vanhentunut versio ja vaatii päivittämisen ja uudelleen kirjautumisen ja uuden salasanan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie tilaa puhelimesta ja urkkivat tietoja. En halua luoda tunnuksia viiteensataan eri sovellukseen.
Miten saat tilan loppumaan puhelimesta? Ja normaalit sovellukset eivät urki yhtään mitään, käyttävät vaan niitä tietoja jotka annat niille.
Tilan saa loppumaan ottamalla kuvia ja videoita sekä lataamalla viisisataa äppiä. Kyllä sovellusten kautta tehdään profilointia, myydään asiakastietoja ym. Ja kun tietoturva on Kalahuussin Kenkä & Betonilla vähän rempallaan niin sieltähän ne minun korttitiedot sitten lähtee rikollisille tietomurrossa.
Vierailija kirjoitti:
Odottavat puhelimessa käyttöä ja kun viimein tarvitset sitä, se on vanhentunut versio ja vaatii päivittämisen ja uudelleen kirjautumisen ja uuden salasanan...
Puhelimen äpit pitää päivittäin päivittää. Joko automaattisesti tai manuaalisesti. Tämä nyt on ihan perusasia. Tietoturva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie tilaa puhelimesta ja urkkivat tietoja. En halua luoda tunnuksia viiteensataan eri sovellukseen.
Miten saat tilan loppumaan puhelimesta? Ja normaalit sovellukset eivät urki yhtään mitään, käyttävät vaan niitä tietoja jotka annat niille.
Tilan saa loppumaan ottamalla kuvia ja videoita sekä lataamalla viisisataa äppiä. Kyllä sovellusten kautta tehdään profilointia, myydään asiakastietoja ym. Ja kun tietoturva on Kalahuussin Kenkä & Betonilla vähän rempallaan niin sieltähän ne minun korttitiedot sitten lähtee rikollisille tietomurrossa.
Sinä et ole vastuussa varastetulla kortilla ostetuista ostoksista vaan pankki tai luottokorttiyhtiö eli tuo on turha huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun.
Kaiken voi tehdä SELAIMELLA, eikä se ole edes LAITERIIPPUVAINEN. Miljoona äppiä puhelimessa viemässä tilaa ja sotkemassa sitä. Sitten kun tarvit äppiä niin arvot että millähän näistä neljästä äpistä juuri TÄMÄN asian pystyi tekemään kun samalta palveluntuottajalta on ne neljä eri äppiä, ja sitten kaikkien toimintalogiikka vielä hiukan erilainen...
Pitää olla kyllä älyssä vikaa, jos on vaikea hahmottaa mitä sovellusta milloinkin käytetään.
OK. kerropa tarkistamatta että mitä äppiä
Miksi pitäisi tietää tarkistamatta? Tarkistuksessa menee 15 sekuntia
Puhelimen rajallinen muistitila täynnä jotain jonniinjoutavia sovelluksia eikä toimi sitten ollenkaan. Perinteisellä kunnon tietokoneella nettiselaimen kautta toimii kaikki aivan hyvin, mitään apina-appeja ei tarvita. Sovellukset saastutettu mainoksilla ja kunkin sovelluksen ylläpito on kyseenalaista mm. tietoturvaltaan, eikä niitä näy kukaan tarkastavan kun vähän väliä on uutisia että google play kaupan kautta levitetty saastuneita sovelluksia jne.
Tämäkin on taas ihan täyttä perceilyä "palveluntuottajien" taholta, voivat tehdä mitä tahansa puolivillaista sontaa ja vain kuluttaja on vastuutettu tietoturvaongelmista, mitäs latasit, mitäs teit sitä, mitäs et tehnyt tuota, haistakaa paska!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole vastuussa varastetulla kortilla ostetuista ostoksista vaan pankki tai luottokorttiyhtiö eli tuo on turha huoli.
Miksi jonkun apinan pitää tätäkin tietoa alapeukuttaa? On todella yleinen harhaluulo että joudut maksamaan rikollisten sinun kortilla tekemät ostokset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen äpit pitää päivittäin päivittää. Joko automaattisesti tai manuaalisesti. Tämä nyt on ihan perusasia. Tietoturva!
Tietoturvankin kanssa olisi syytä miettiä käytännöllisyyttä. Ei ole mitään järkeä pyytää kirjautumista latausäppsien kanssa kovin tiuhaan, kun kertalatauskulut ovat muutaman euron. Sen sijaan se harmittaa, jos latauspisteellä pitää alkaa säätämään äppsin kanssa, kun sitä ei olekaan käyttänyt pariin kolmeen viikkoon.
Vierailija kirjoitti:
eivät ole. Ärsyttää että suunnilleen joka ikiselle asialle pitäisi olla ihan oma äppinsä, pahimmillaan 3-4 eri äppiä samalta palveluntarjoajalta.
Ok, mummo.
Nehän on siis siis vaan datan keräämistä varten, kun lataat kaupan alennusapsin, annat samalla luvan myydä tietojasi eteenpäin. Kaikkea toimintaa seurataan. En ymmärrä miten joku ei tajua tätä ja se ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun.
Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton.
Vierailija kirjoitti:
Laitapa mummo päälle se sovellusten automaattinen päivitys. Löytyy ihan jokaisesta puhelimesta.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen rajallinen muistitila täynnä jotain jonniinjoutavia sovelluksia eikä toimi sitten ollenkaan. Perinteisellä kunnon tietokoneella nettiselaimen kautta toimii kaikki aivan hyvin, mitään apina-appeja ei tarvita. Sovellukset saastutettu mainoksilla ja kunkin sovelluksen ylläpito on kyseenalaista mm. tietoturvaltaan, eikä niitä näy kukaan tarkastavan kun vähän väliä on uutisia että google play kaupan kautta levitetty saastuneita sovelluksia jne.
Tämäkin on taas ihan täyttä perceilyä "palveluntuottajien" taholta, voivat tehdä mitä tahansa puolivillaista sontaa ja vain kuluttaja on vastuutettu tietoturvaongelmista, mitäs latasit, mitäs teit sitä, mitäs et tehnyt tuota, haistakaa paska!!
Puhelimessa on nykyään vähintään 128Gb muistia joka tarkoittaa.että voit ladata yli 1000 (tuhat) sovellusta puhelimeesi
Vierailija kirjoitti:
Yritysten tarjoamat lisäsovellukset eivät lähtökohtaisesti sisällä mainoksia.
Joku pankkiäppi on kätevä, mutta on todella ärsyttävää että pian lähes kaikkia toimintoja varten on pakko luoda äppi. On myös niin kökköja sovelluksia, että Pihtiputaan mummokin tekisi notkeamman. Käytettävyyttä ei ole suunnittelijat osanneet miettiä ollenkaan.
Jokainen appi haluaa täyden pääsyn puhelimesi tietoihin, siis sijaintiisi, kuviisi, viestittelyihisi. Minusta ei mitenkään turvallista. Harva lukee ohjeita ennen hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton.
Kuinka usein sun puhelin yleensä "viedään"? Ihme fobia sulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken voi tehdä SELAIMELLA, eikä se ole edes LAITERIIPPUVAINEN. Miljoona äppiä puhelimessa viemässä tilaa ja sotkemassa sitä. Sitten kun tarvit äppiä niin arvot että millähän näistä neljästä äpistä juuri TÄMÄN asian pystyi tekemään kun samalta palveluntuottajalta on ne neljä eri äppiä, ja sitten kaikkien toimintalogiikka vielä hiukan erilainen...
Ei niitä äppejä ole pakko ladata ja käyttää. Ja miksi ihmeessä sinulla on 4 äppiä samaan tarkoitukseen vai etkö tajua mihin sitä tiettyä äppiä käytetään? Eikö niitä voi puhelimestasi poistaa vai oletko ihan kuutamolla näiden asioiden kanssa? Minkä ikäinen olet? Itse 53 eikä minulla ole tuollaisia ongelmia.
Jaa, mun 70+ äitini on ylläpitänyt esim nettisivuja ja käyttää TikTokia. Asennekysymys. Älä heittäydy vanhaksi, kun et sitä ole.