Miksi jotkut vastustaa äpsejä viimeiseen asti?
Kommentit (220)
Menee vähän aiheen sivusta.. Minullahan niitä appeja onkin, mutta tasaisin väliajoin puhelimeni muistuttaa, etten käytä niitä. Tulee ilmoitus että sovellukset siirretään syvään lepotilaan. Turhia siis ovat.
Ei mulla olisi mitään sitä vastaan, että joku Lindexin (pelkkä esimerkki, ei takerruta tähän) appi olisi se pelkkä kortti digitaalisessa muodossa. Mutta ei. Pitää olla kaikki tiedot, alekupongit, mitkä kaikki. Käyttäisin noita ehkä kahdesti vuodessa ja tietysti juuri silloin se on kirjannut minut ulos enkä ala kassajonossa salasanoja vaihtamaan.
Hyvää tässä on ostokäyttäytymiseni muuttuminen. En välitä alennuksista tai kanta-asiakaseduista. Ostan vain tarpeeseen ja maksaa minkä maksaa.
Vastustavat siksi, etteivät osaa käyttää niitä ja kokevat ne liian hankaliksi. Ja koska niitä ei hallita tai ymmärretä, niin ne aiheuttavat myös pelkoa. Tämä on ainoa syy vaikka yrittäisitte väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Menee vähän aiheen sivusta.. Minullahan niitä appeja onkin, mutta tasaisin väliajoin puhelimeni muistuttaa, etten käytä niitä. Tulee ilmoitus että sovellukset siirretään syvään lepotilaan. Turhia siis ovat.
Ei mulla olisi mitään sitä vastaan, että joku Lindexin (pelkkä esimerkki, ei takerruta tähän) appi olisi se pelkkä kortti digitaalisessa muodossa. Mutta ei. Pitää olla kaikki tiedot, alekupongit, mitkä kaikki. Käyttäisin noita ehkä kahdesti vuodessa ja tietysti juuri silloin se on kirjannut minut ulos enkä ala kassajonossa salasanoja vaihtamaan.
Hyvää tässä on ostokäyttäytymiseni muuttuminen. En välitä alennuksista tai kanta-asiakaseduista. Ostan vain tarpeeseen ja maksaa minkä maksaa.
Miksi alat selvittää niitä salasanoja vasta jonossa? Tuohan on ihan omaa hölmöyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun.
Eihän ne kaikki mihinkään kortteihin liity.
Minäkin olen it-alalla. Minusta ne edustavat webin rappiota. Ennen se oli kuin pistorasia, aina sama, ja saatoit kytkeä siihen laitteen kuin laitteen. Nyt pitää olla joka värkkiä varten oma pistorasiansa.
Kortti on kätevä silloin, kun puhelimesta loppuu akku.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun.
Ei mahdu kaikki mahdolliset äpsit puhelimeen. Vanha puhelin, vähän tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Väärennetyt versiot suosituista äpeista. Siinähän sitä sitten varmentelet, että kyseessä on oikea versio 🧐
Tämä on harhaa, apple/google storessa ei ole väärenettyjä s tai k-appseja. Kaikkea ne ihmiset luuleekin🤣
Vierailija kirjoitti:
Vastustavat siksi, etteivät osaa käyttää niitä ja kokevat ne liian hankaliksi. Ja koska niitä ei hallita tai ymmärretä, niin ne aiheuttavat myös pelkoa. Tämä on ainoa syy vaikka yrittäisitte väittää muuta.
Jos ASIAKAS kokee appin hankalaksi, niin vika ei ole asiakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kaivaa lompakko ja sieltä maksuväline kassalla, kuin kaivaa kännykkä, avaa lukitus, etsiä äppi, avaa äppi, näyttää äppiä.
Verkkopankkia käytän mieluummin kotona. Ei ole tullut tilannetta vastaan, jossa olisin tarvinnut verkkopankkia muualla kuin kotona.
Muissa asioissa en keksi edes että mitä hyötyä äpistä voisi olla.
Äpit myös seuraavat vähän turhan tarkkaan ihmisen kännykän ja siihen synkronoitujen laitteiden käyttöä. Miksi muuten jokaisen äpin käyttöehdoissa tulee antaa lupa mm viesteihin, puheluihin ja kännykän sisältöön.
Ei lue eikä niitä tarvitse antaa, tai jos sovellus toimiakseen tarvitsee sen luvan, sen voi rajata vain siihen hetkeen kun sovellusta käyttää. Toki toiset sen luvan vaativat ylipäätään että se sovellus toimii niin kuin se on tarkoitettu eli esim. viestisovellus ja puhelut tarvitsevat niihin pääsyn.
Minä kyllä käytän pankin sovellusta hyvin usein. Ensinnäkin pidän pankkikorttini päivittäisen maksurajan alhaalla ja nostan sitä tarpeen mukaan ja lasken sen sitten taas käyttämälleni alhaiselle perustasolle. Tämä ihan turvallisuuden takia jos sattuu kortti katoamaan enkä sitä heti huomaa, niin ei epärehellinen löytäjä saa sillä isoa vahinkoa aikaan. Kortti kun voi huoletta käyttää niin kauan kun se kysyy sitä pin koodia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ASIAKAS kokee appin hankalaksi, niin vika ei ole asiakkaan.
Et ole haluttu asiakas
Jos jollakin on aikaa säätää äppien kanssa, tuskin käy töissä tai on mitään elämää. Lapseton it-nörtti tai työtön yh tulee mieleen. Pankkikorttia vilauttamalla kaikki on helppoa. Itselläni kaksi tiliä ja korttia, jos toinen ei toimikaan, kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mun lähes 80-vuotias äitikin käyttää äppejä sujuvasti. Täysin käsittämätöntä, että nuoremmat aikuiset ihmiset eivät kykene.
Niin en ole riippuvainen älylaitteista en tarvitse kuin peruspuhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös jossain asuntomessuilla tule olemaan äppi roskakatoksen avaamista varten. Ilman sitä ei pääse viemään roskia katokseen. Minusta se menee jo liian pitkälle.
Varmaan tulee vielä äppi myös hautausta varten. Ilman sitä ei voi huolehtia vainajan loppusijoituksesta. Ja omat äpit sairaalasynnytyksiä ja kätilöpalvelua ja neuvolaa varten. Jne.
Tosi epäkäytännöllistä joku äpin käyttäminen roskiksella. Jos pitää olla lukkojen takana, niin silloin joku sähköinen lukko, joka aukeaa avainta lukijalle näyttämällä on varmaan paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lähes 80-vuotias äitikin käyttää äppejä sujuvasti. Täysin käsittämätöntä, että nuoremmat aikuiset ihmiset eivät kykene.
Niin en ole riippuvainen älylaitteista en tarvitse kuin peruspuhelimen.
Mutta olet kuitenkin riippuvainen alkoholista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken voi tehdä SELAIMELLA, eikä se ole edes LAITERIIPPUVAINEN. Miljoona äppiä puhelimessa viemässä tilaa ja sotkemassa sitä. Sitten kun tarvit äppiä niin arvot että millähän näistä neljästä äpistä juuri TÄMÄN asian pystyi tekemään kun samalta palveluntuottajalta on ne neljä eri äppiä, ja sitten kaikkien toimintalogiikka vielä hiukan erilainen...
Pitää olla kyllä älyssä vikaa, jos on vaikea hahmottaa mitä sovellusta milloinkin käytetään.
OK. kerropa tarkistamatta että mitä äppiä
Ei ole todellista. Et siis ymmärrä selkeästikkään näiden eroja ja mitä varten kumpikin on. Ei vika ole äpissä vaan sinun käsityskyvyssäsi.
Vierailija kirjoitti:
Väärennetyt versiot suosituista äpeista. Siinähän sitä sitten varmentelet, että kyseessä on oikea versio 🧐
No hanki I phone, ei tartte tollasiakaan miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alat selvittää niitä salasanoja vasta jonossa? Tuohan on ihan omaa hölmöyttä.
Eikö noitten salasanoja voi sitten tallentaa johonkin salasanojen hallintapalveluun? En tiedä kun en äppejä käytä.
Mutta se vasta epäkäytännöllistä onkin, jos kerran tai kaksi vuodessa käy jonkin ketjun myymälässä, ja pitäisi sitä vasten kaivaa jostain esiin, mikä se salasana olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdu kaikki mahdolliset äpsit puhelimeen. Vanha puhelin, vähän tilaa.
No päivitä se puhelimesi. Herran jestas, miten tällainenkin asia pitää erikseen mainita.
En vaan tykkää asentaa kaikkia turhia apseja.
Äpit ovat hyvin epäkäytännöllisiä, ellei ole kännykkä riippuvainen, jolla on puhelin koko ajan kädessä auki.
Ei se nyt noin vaikeeta ole :D Kaikki sovellukset toimivat hyvin pitkälti samalla logiikalla ja normaaliälyinen ihminen hoksaa hyvin nopeasti mistä on kyse vaikka ei olisi ihan tasan samanlaista sovellusta vielä kohdannut.