Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut vastustaa äpsejä viimeiseen asti?

Vierailija
01.08.2025 |

Nehän käteviä

Kommentit (220)

Vierailija
41/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on siis siis vaan datan keräämistä varten, kun lataat kaupan alennusapsin, annat samalla luvan myydä tietojasi eteenpäin. Kaikkea toimintaa seurataan. En ymmärrä miten joku ei tajua tätä ja se ei haittaa.

Onko todellakin niin kauhea että kauppa saa tietää sinun ostavan kiisseliä ja korppuja ja sanaristikkolehden?

Vierailija
42/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen appi haluaa täyden pääsyn puhelimesi tietoihin, siis sijaintiisi, kuviisi, viestittelyihisi. Minusta ei mitenkään turvallista. Harva lukee ohjeita ennen hyväksyntää.

Ei halua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie tilaa puhelimesta ja urkkivat tietoja. En halua luoda tunnuksia viiteensataan eri sovellukseen.

Miten saat tilan loppumaan puhelimesta? Ja normaalit sovellukset eivät urki yhtään mitään, käyttävät vaan niitä tietoja jotka annat niille.

Tilan saa loppumaan ottamalla kuvia ja videoita sekä lataamalla viisisataa äppiä. Kyllä sovellusten kautta tehdään profilointia, myydään asiakastietoja ym. Ja kun tietoturva on Kalahuussin Kenkä & Betonilla vähän rempallaan niin sieltähän ne minun korttitiedot sitten lähtee rikollisille tietomurrossa.

Jankon Betoni...

- kuulkaa, tämä teidän paska sovelluksenne vei pankkitililtäni 500 tuhatta euroa, lukitsi puhelimeni ja tyhjensi kuvat ja osoitekirjat, miten te voitte tehdä tällaista paskaa ihmisten harmiksi??!!

No... me... tuota... öööh...

- Eikö teillä ole ketään pätevää henkilöä ylläpitämään näitä sovelluksia? Vttu mä haastan teidät oikeuteen. Ai niin, ja vielä yksi asia, kuunelkaa tarkkaan: HAISTA PASKA!!

aasia kunnossa...

Vierailija
44/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää nää vastustajat ja ärsyyntyjät, jotka tekevät hallaa vain itselleen menettämällä hermonsa. Ja vielä kuvittelevat, että heidän kiukkunsa ja vastarintansa saa maailman perumaan sovellukset ja älypuhelimet :D 

Valtaosa normaaliälyisistä ihmisistä ei koe sovelluksia yhtään hankaliksi. Minusta olisi tyhmyyden huipentuma palata takaisin johonkin turhien muoviläpysköiden aikaan. Itselläni ainakin oli parin sentin nippu erilaisia kortteja, joita ei todellakaan voinut kaikkia kantaa mukana.

Vierailija
45/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti on äpsi? Olet varmaan näitä idareita, jotka kutsuvat muffinia muffinsiksi. Tai muffinssiksi.

Vierailija
46/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liioittelematta VIHAAN sanoja äpsi ja äpsejä. Ihan kamala eikä minkään kielen kielioppien mukainen. Englanniksi se on application, lyhennettynä app, monikossa applications/apps. Suomeksi voi käyttää sanoja sovellus, ohjelmisto, ohjelma jne. tai jopa lainasanaa applikaatio, puhekielessä jopa äppi (yhdestä sovelluksesta puhuttaessa) koska englannin a kuullostaa sanassa ä:ltä. "Äpsi" sanassa on tuo i joka tekee englannin lyhennyksen monikosta suomalaisen yksikön ja "äpsejä" sanassa on tuplana monikko. Käyttäkää mieluummin meidän oman suomenkielemme sanaa sovellus, jooko.

Vierailija
47/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Mulla on henkkarit, luottokortti ja kirjastokortti. Kyllä ne jaksaa lompakossa kantaa. 

Vierailija
48/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha ja pudonnut kelkasta. Kaikki uusi pelottaa.

Vierailija
49/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen appi haluaa täyden pääsyn puhelimesi tietoihin, siis sijaintiisi, kuviisi, viestittelyihisi. Minusta ei mitenkään turvallista. Harva lukee ohjeita ennen hyväksyntää.

Ei halua. Eikä ole pakko hyväksyä ja vaikka hyväksyisikin, niin lupia voi koska tahansa muuttaa. 

Vierailija
50/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua säälittää nää vastustajat ja ärsyyntyjät, jotka tekevät hallaa vain itselleen menettämällä hermonsa. Ja vielä kuvittelevat, että heidän kiukkunsa ja vastarintansa saa maailman perumaan sovellukset ja älypuhelimet :D 

Valtaosa normaaliälyisistä ihmisistä ei koe sovelluksia yhtään hankaliksi. Minusta olisi tyhmyyden huipentuma palata takaisin johonkin turhien muoviläpysköiden aikaan. Itselläni ainakin oli parin sentin nippu erilaisia kortteja, joita ei todellakaan voinut kaikkia kantaa mukana.

Kuulostaa siltä, että te äppi-ihmiset olette hermostuneempia muiden äpittömyyteen. Säälittää. 

Vierailija
51/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie tilaa puhelimesta ja urkkivat tietoja. En halua luoda tunnuksia viiteensataan eri sovellukseen.

Miten saat tilan loppumaan puhelimesta? Ja normaalit sovellukset eivät urki yhtään mitään, käyttävät vaan niitä tietoja jotka annat niille.

Tilan saa loppumaan ottamalla kuvia ja videoita sekä lataamalla viisisataa äppiä. Kyllä sovellusten kautta tehdään profilointia, myydään asiakastietoja ym. Ja kun tietoturva on Kalahuussin Kenkä & Betonilla vähän rempallaan niin sieltähän ne minun korttitiedot sitten lähtee rikollisille tietomurrossa.

Jankon Betoni...

- kuulkaa, tämä teidän paska sovelluksenne vei pankkitililtäni 500 tuhatta euroa, lukitsi puhelimeni ja tyhjensi kuvat ja osoitekirjat, miten te voi

Muista ottaa lääkkeet! Harhasi vaan jatkuvat kun unohdat ottaa ääkkeet

Vierailija
52/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton. 

Avuttomilla ei ole varapuhelinta ja siinä SIM korttia sellaisen tilanteen varalle että puhelin hajoaa tai varastetaan. Sama asia koskee pankkikortteja.  

Vierailija
53/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun kohta kuselle käymiseenkin pitää olla oma appi. Ja siihen kun ymppää sen että iso osa appseista on bugisia paskoja, niin on se ihanaa.

Vierailija
54/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Mulla on henkkarit, luottokortti ja kirjastokortti. Kyllä ne jaksaa lompakossa kantaa. 

Kirjastokortti ja luottokortti voidaan laittaa puhelimeen

Vierailija
55/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottavat puhelimessa käyttöä ja kun viimein tarvitset sitä, se on vanhentunut versio ja vaatii päivittämisen ja uudelleen kirjautumisen ja uuden salasanan...

Puhelimen äpit pitää päivittäin päivittää. Joko automaattisesti tai manuaalisesti. Tämä nyt on ihan perusasia. Tietoturva!

Täh, ei edes pysty tekeen päivittäin että.

Vierailija
56/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Siinähän se on kaikki kätevästi aina mukana samassa puhelimessa. Olen toki It-alalla enkä pelkää kehitystä. Mutta että joku mielummin kantaa mukanaan kortteja tms, ei mene jakeluun. 

Ja kun puhelin viedään, oletkin hetken aika avuton. 

Avuttomilla ei ole varapuhelinta ja siinä SIM korttia sellaisen tilanteen varalle että puhelin hajoaa tai varastetaan. Sama asia koskee pankkikortteja.  

Sim kortti on nykyään sähköinen eli fyysistä korttia ei enää tarvita

Vierailija
57/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen it-alalla ja juuri siksi en ota puhelimeeni mitään markkinointiin vähänkin liittyviä "äpsejä"

Vierailija
58/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole vastuussa varastetulla kortilla ostetuista ostoksista vaan pankki tai luottokorttiyhtiö eli tuo on turha huoli. 

Entäs hetun varkaus? Liian moni yritys yhä vaatii hetun, vaikkei sitä mihinkään tarvittaisi.

Vierailija
59/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äpit ovat ihan käteviä kuten pankkiäpit, spotify ja muut. Ja itse katson mieluummin tarjoukset lidliin äpistä kuin haluan kahdesti viikossa lehden kotiini. Sen sijaan se mikä ei ole kätevää, että liian moneen asiaan on erillinen äppi ja vielä usealta palveluntarjoajalta joista. Esimerkiksi pysäköidessä on ainakin viittä eri äppiä ja ikinä et etukäteen tiedä mikä niistä tällä kertaa kelpaa. Ja ainakin kerran on käynyt niin, että yksi näistä muutti yhtäkkiä palveluehtojaan ja olisi pitänyt alkaa maksamaan kuukausimaksua. Julkinen liikenne on toinen. Joka kulkuneuvolle joka kaupungissa on eri äpit, joka tekee matkustamisesta epäkäytännöllistä.

Ja sitten kun näitä harvemmin tarvittuja on puhelimessa, niin lopulta kun sitä tarvitsee niin olet kirjautunut ulos ja tarvitsee salasanan ja kolme eri varmennusta päästäksesi takaisin sisään.

Vierailija
60/220 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole vastuussa varastetulla kortilla ostetuista ostoksista vaan pankki tai luottokorttiyhtiö eli tuo on turha huoli. 

Eikä pankki korvaa sitä vaivaa, joka sinulle syntyy tilin sulkemisesta ja käynnistä pankissa, jotta saat taas rahasi käyttöösi.