Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa katsoisit että olet seksittömässä suhteessa

Vierailija
31.07.2025 |

ja lähtisit kävelemään? 

Tilanne on se että 3,5 kk mies ei ole tehnyt elettäkään että voitais harrastaa seksiä. Itse päätin etten enää aloitetta tee kun viimeset 4 vuotta on menty minun aloitteilla.

Pitäskö tämä nyt todeta että se oli siinä, vai vieläkö odottelisit? Ja ei, puhua ei osata, eikä se kyllä puhuminen ole mitä haluan vaan seksiä :)

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? 

Vierailija
2/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhuisin. Kannattaa opetella. Kysy vaikka onko joku syy miksei tee alotetta. Kertoisin myös omista tunteista liittyen päätökseesi. Suosittelen, koska seuraava suhde päätyy samaan jos ei opettele puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat yli 50.

Ap

Vierailija
4/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhuisin. Kannattaa opetella. Kysy vaikka onko joku syy miksei tee alotetta. Kertoisin myös omista tunteista liittyen päätökseesi. Suosittelen, koska seuraava suhde päätyy samaan jos ei opettele puhumaan.

Olen joskus suhteen alkumetreillä asiasta avautunut, niin hän vaan sanoi että no eikös se sama ole kumpi sen aloitteen tekee. Että sen tasoista keskustelua... ja tiedän että olisi hyvä opetella puhumaan, mutta yksin minusta ei puhumaan ole, vaan tarvitsisin siihen halukkaan kumppanin, eikä vaan pelkkää hiljaisuutta...

Vierailija
5/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ongelma ei ole vain tuo 3,5 kk vaan 4 vuotta sitä ennen myös, eli ei niinkään seksittömyys vaan yleisesti miehen haluttomuus? Kyllähän seksittömänä voi mennä pitkiäkin aikoja, jos sen taustalla on vaikka molempien kiireet, lapsiperhetilanne, fyysiset jutut tms., mutta jos kokee ettei ole enää itse haluttu, niin sen muuttamiseen ei välttämättä vaan tilanteen muuttumisen odottaminen auta. 

Voiko olla andropaussi miehellä!

Vierailija
6/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat yli 50.

Ap

Kyllä pitäisi olla vipinää vällyjen välissä vielä kymmenen vuotta. Olisiko miehellesi syytä käydä siniset pillerit?

Vierailija
7/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies haluton vai kyvytön? Ei silti, ei se puhuminen oikein kumpaakaan muuta. Joskus saattaa vaan huonontaa molempia jos se kumppani kokee että puhuminen = painostusta. Omassa suhteessa ainakin seksielämä lähti luisumaan vain huonompaan suuntaan kun toin esille sen että toivoisin sen olevan vilkkaampaa. Mies sai siltä jotenkin niin kovat paineet että ei kyennyt enää siihenkään vähään kuin aiemmin. 

Mutta kun suhde muuten on kaikkea sitä mitä toivon niin olen päättänyt jäädä. 

Vierailija
8/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat yli 50.

Ap

Kyllä pitäisi olla vipinää vällyjen välissä vielä kymmenen vuotta. Olisiko miehellesi syytä käydä siniset pillerit?

Tai lupa tapailla jotakuta muuta tarpeista huolehtivaa, jos ei halua erota.

Vierailija
9/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat yli 50.

Ap

Tai lupa tapailla jotakuta muuta tarpeista huolehtivaa, jos ei halua erota.

Ei keneltäkään voi pyytää lupaa tuollaiseen. Tai voi pyytää lupaa mutta kenenkään ei tarvitse sellaista antaa. Ei, vaikka seksiä ei olisikaan. 

Jos AP ei kestä seksitöntä suhdetta, AP voi lähteä. 

Vierailija
10/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No? Jos määritellään, että olet seksittömässä liitossa, mitä sen jälkeen?

Vierailija
11/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina valitatte seksittömyyttä, se ei ole onnen tae. Ikinä.

Vierailija
12/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä tarkoitat tällä? Että jos eroan niin mitä sitten teen vai mitä?

Sp

Vierailija
13/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 50 v ja mies 62 v. Itselläni juuri vaihdettiin hormoonikierukka kun gynekologi kertoi, ettei vaihdevuodet ole vielä lähelläkään (suvussamme alkaa vaihdevuodet n 60 v, ja hormonitestit näytti että ei ole vielä vaihdevuosia, eikä sen puoleen mitään oireitakaan)

Itselläni on hirveät halut ja koko ajan seksi mielessä Meillä on pitkä liitto ja ollaan toistemme parhaat ystävät. Meillä sovittiin avoimesta liitosta, ja minulla on vipinää, miehellä ei. 

Tämä toimii meillä. 

Vierailija
14/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun en enää muistanut, milloin viimeksi oli, aloin ajatella olevani seksittömässä suhteessa. Lähdin kuitenkin vasta useampi vuosi myöhemmin. 

Vierailija
15/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksittömyys vaikuttaa tosi paljon itsetuntoon. Se nakertaa hiljaa sisältä ja voi olla tosi vaikea paikka. Ainakin itselleni se on ollut iso kriisi jonka käsittely on vienyt vuosia. 

Vierailija
16/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi valitan, kun on vaan perustarve ihmiselle, näköjään, mulle ainakin. Ja itse asiassa mielestäni erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta.

Vierailija
17/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän on oleellista, onko parisuhde vain seksitön, vai puuttuuko siitä toisen huomioiminen ja helliminen muutenkin kokonaan. Meillä on menty seksittä todella paljon pidempään kuin 3,5 kk (en muista, kuinka pitkään), mutta mulle parisuhde on paljon muutakin kuin seksiä, enkä siis ole sen puutteen takia lähdössä.

Vierailija
18/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi valitan, kun on vaan perustarve ihmiselle, näköjään, mulle ainakin. Ja itse asiassa mielestäni erottaa parisuhteen ystävyyssuhteesta.

Tästä mä olen vähän eri mieltä. Seksittömässäkin parisuhteessa voi olla paljon sellaista läheisyyttä jota ei ole ystävyyssuhteissa. 

Vierailija
19/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä tarkoitat tällä? Että jos eroan niin mitä sitten teen vai mitä?

Sp

Niin. Päätätkö esim että jos elokuussa ei seksiä ole, otat eron?

Vierailija
20/90 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ja äkkiä!! Et pääse mitenkään enää takaisin valta asemaan kiristämään/lahjomaan seksillä miestä tekemään niin kuin sinä haluat jos mies ei suostu alistumaan siihen sinun kiristykseen tai lahjontaan. Itse en ole ainakaan keksinyt kienoja päästä takaisin valta asemaan jos mies ei suostu seksiin. Itse olen oppinut että kerran voi antaa miehelle mahdollisuus kiltaytyä mutta toisella kertaa se on ero välittömästi. Seksi on aina asemaan naisille millä saa miehestä vallan ilman aseita ja väkivaltaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän