Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamiset ja sukujuhlat tilanteessa jossa ei halua olla anopin kanssa missään tekemisissä?

Vierailija
31.07.2025 |

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja mietin jo etukäteen miten sopia ja järjestellä isovanhemman ja lapsen tapaamiset huomioiden etten tule anopin kanssa toimeen. En ole tietenkään kieltämässä anopin suhdetta lapseen, mutta olen miettinyt etten esimerkiksi aio pitää ristiäisiä sillä sekä anopin ulosjättäminen juhlista että hänen kanssaan samassa tilassa oleminen on sietämätön ajatus. Onko esim. realistista että kaikki mummon ja lapsen tapaamiset tapahtuu vain isän kanssa läsnäollessa?

Taustatietona että anoppini on minua kohtaan avoimen vihamielinen, ilkeä ja hänen mielestä kaikinpuolin väärä nainen pojalleen vaikka olemme olleet yhdessä lähes vuosikymmenen ajan. Olemme joskus yrittäneet tulla toimeen, mutta siitä ei tullut mitään sillä anopin mielestä minun olisi pitänyt pyydellä häneltä anteeksi, vaikka hän on ollut se osapuoli joka on arvostellut ääneen kaikkea ulkonäöstäni työhöni.

Kommentit (408)

Vierailija
381/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalasti anoppi-vihaa palstalla. Onneksi mulla on tyttöjä. Ehkä pojat ei ole noin vihamielisiä anopilleen?

Ei anopin kahjous riipu lapsen sukupuolesta. Anoppi halveksi varsin avoimesti minun sukulaisia, sotkeutui kaikkiin asioihin, kulki meidän asunnossa omilla avaimillaan ilman mitään ennakkoilmoituksia jne. Lisäksi joduin johonkin ihmeelliseen äidin ja tyttären väliseen kieroiluun - kumpikin kertoi toisistaan ikäviä asioita ja yritti saada minua puolelleen johonkin salaliitolta tuntuvaan. Minä en sen sijaan saanut arvostella anopin tekemisiä - exän mielestä "äiti haluaa vain hyvää".

Lopulta en edes tiennyt kumpi oikeasti oli suhteen ja liiton takana - tuli vaikutelma, että anoppi olisi painostanut tyttärensä naimisiin - ettei vain jäisi vanhaksi piiaksi. Häiden yhteydessä anoppi totesi, että "hyvä, että me löysimme sinut" - ja seuraavana aamuna exä kertoi istuneensa yksin olohuoneessa aamuun asti ajatelle onnellisena, että on vihdoin naimisissa. Tuli hieman esineellistetty olo.

Ero olikin sitten aika hauska prosessi - anoppi yritti petkuttaa ja huijata joka välissä - ja kun mikään venkoilu ei mennyt läpi, niin sitten alkoi tulemaan uhkauksia, että hän voisi hoitaa miehiä vähän käsittelemään minua suotuisamalle mielelle. Exä oli tietysti jo siinä vaiheessa vähän riekaleina ja uhkaili äidilleen, että jos prosessia ei saada päätökseen, niin hän hyppää metron alle. Anopin lopputoivotukset olivat, että hän hoitaa minulle potkut ja pitää huolen, etten saa enää mistään töitä (no, eipä hoitanut...)

Eikä kyseessä ollut edes mikään wt-draama vaan anoppi oli eläköitynyt toimitusjohtaja (sysätty eläkeputkeen alkoholiongelmien vuoksi?) ja exäkin korkeakoulutettu ja yrityksen johtoryhmässä...

Vierailija
382/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän pesän syndrooma menee  äkkiä ohi, kun huomaa, että elämä onkin helpompaa ilman nuorisoa, vaikka ne rakkaita onkin. Aikuisen lapsen kuuluu  lentää pesästä ja vaikka se hetken kirpaisee, äkkiä siihen tottuu, ettei enää tarvitsekaan ottaa muita húomioon, vaan voi elää omaa elämää. 

Muualla asuvat ja opiskeivat lapset eivät todellakaan kannattele äitiään vaihdevuosissa, vaan sen tekee hormooninkorvaushoito :D

Lapset elää omaa elämäänsä ja niin sen kuuluu ollakin. 

Minun anoppini sekosi yli kymmeneksi vuodeksi tuossa vaiheessa ja todellakin roikkui aikuisissa lapsissaan kuin takiainen. Saattoi ilmestyä oven taa pimputtelemaan pyhäaamuna aamukuudelta.

Sotki raha-asiansa, perusti täysin pöpin firman, johon meni talo ja kaikki haalittu omaisuus. Ja sen jälkeen hurahti uskoon ja alkoi sillä ahdistella meitä, lähetteli paimenkirjeitä vuoroin ja vuoroin kinusi rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä oonko ainoa, mutta en varmaan pystyisi olemaan suhteessa miehen kanssa kenen vanhempien kanssa en tule toimeen :D Miehen lähimmäiset ja rakkaat ihmiset haluan pitää yhteisessä elämässä mukana koska ovat miehelle tärkeitä ja itselle myös oma lapsuudenperhe tärkeintä maailmassa. N33

Vierailija
384/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä oonko ainoa, mutta en varmaan pystyisi olemaan suhteessa miehen kanssa kenen vanhempien kanssa en tule toimeen :D Miehen lähimmäiset ja rakkaat ihmiset haluan pitää yhteisessä elämässä mukana koska ovat miehelle tärkeitä ja itselle myös oma lapsuudenperhe tärkeintä maailmassa. N33

Ei sukulaiset aina ole tärkeitä, läheisiä tai rakkaita tai lapsellisesti rakkainta maailmassa.

Tässäkin ketjussa ja ap:n tapauksessa on kyse ihmisistä, jotka on sille miehelle itselleenkin vahingollisia.

Vierailija
385/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sukulaiset aina ole tärkeitä, läheisiä tai rakkaita tai lapsellisesti rakkainta maailmassa.

Tässäkin ketjussa ja ap:n tapauksessa on kyse ihmisistä, jotka on sille miehelle itselleenkin vahingollisia.

Mikä on vaimojen keksintö.  Kun pitää olla ainoa miehen elämässä, manipuloida häntä ja syödä huonolla käytöksellään, harhoillaan, lyhytnokkaisuudellaan muut ihmiset miehen elämästä pois.   

Vierailija
386/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelut osoittavat miten aikuisuus, hyvä käytös, hyvä terve itsetunto joka kestää erilaisia mielipiteitä ja ihmisiä on asia mitä moni nainen ei edes huomaa tavoitella itselleen.

Vierailija
387/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut osoittavat miten aikuisuus, hyvä käytös, hyvä terve itsetunto joka kestää erilaisia mielipiteitä ja ihmisiä on asia mitä moni nainen ei edes huomaa tavoitella itselleen.

Nainen? On niitä häiriintyneitä sukulaisia myös miespuolisia.

Vierailija
388/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaimojen keksintö.  Kun pitää olla ainoa miehen elämässä, manipuloida häntä ja syödä huonolla käytöksellään, harhoillaan, lyhytnokkaisuudellaan muut ihmiset miehen elämästä pois.   

Öh, ap:n anoppi on vainonnut kaikkia poikansa naisia. Ei hän ole vaimo, vaan miehen ns. äiti.

Vierailija
389/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kutsuisin hirviöanopinkin nimi juhlaan.  Ihan vaan siksi, että onhan se lapsen isoäiti.  Eihän sitä tiedä, jos se vaikka lapsen tavattuaan muuttaa käytöstään.  

Et kirjoittanut, onko anopillasi muita miniöitä tai vävyjä ja jos on, niin onko sama tilanne.

Olen koittanut elämässäni toteuttaa sitä periaatetta, että niin hankalaa ihmistä ei olekaan, ettenkö hänen kanssaan edes sen vaadittavan ajan pystyisi olemaan.  Tähän minut tuli kuluneeksi pitkäaikainen esimieheni, joka oli vaikealuontoinen ihminen

ja käytöksellään jopa karkotti alaisiaan muuten hyvästä työpaikasta.  Itsellä ei oikein ollut mahdollisuutta irtisanoutua, olisin joutunut tekemään muitakin irtiottoja sitten ja ennenkaikkea olisin menettänyt unelmatyöni.  Ja työttömyyskin pelotti.

Ajattelin, että se on vain yksi ihminen, sillä ei ole minun elämässäni muuta

No jättihän se anoppikin sinut työpaikalla rauhaan 

Itse asiassa vaikea pomo on vielä epämiellyttävämpi tapaus, kuin hankala anoppi, joka käy silloin tällöin kylässä.

Pomon kanssa ollaan tekemisissä joka ikinen työpäivä 8 tuntia.

Älä nyt väitä, että kun tulit töistä, oli anoppi oven takana joka päivä, ja oli teillä kahdeksan tuntia.

Minä opettelin olemaan se "harmaa kivi," jollainen usein neuvotaan olemaan, kun joutuu narsistin seuraan.  Pomo ei ollut narsisti, vaan muuten vaikea, mutta sama neuvo sopi tässäkin tapauksessa.  Myöhemmin se on auttanut muissakin hankalissa tilanteissa.  Ei tule itse tehdyksi ylilyöntejä, vaikka kohtaisi provosointia.

Vierailija
390/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi alat väistellä omassa elämässäsi.

Kätät elämättä sen takia, että joku hyypiö pyörii siellä huonoa käytöstä.

Voihan sille sanoa, että meille saa tulla, jos käyttäytyy hyvin. En halua omaan kotiini avoimesta vihamielistä käytöstä. Se loukkaa minua ja lastani ja puolisoani.

Ihme ettei se anomoin poika olw sanonut äidilleen, että alkaa skarpata.

Jonkun pitää sanoa!

Ihan hölmöä tuollainen väistely.

Vierailija
391/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjän pesän syndrooma menee  äkkiä ohi, kun huomaa, että elämä onkin helpompaa ilman nuorisoa, vaikka ne rakkaita onkin. Aikuisen lapsen kuuluu  lentää pesästä ja vaikka se hetken kirpaisee, äkkiä siihen tottuu, ettei enää tarvitsekaan ottaa muita húomioon, vaan voi elää omaa elämää. 

Muualla asuvat ja opiskeivat lapset eivät todellakaan kannattele äitiään vaihdevuosissa, vaan sen tekee hormooninkorvaushoito :D

Lapset elää omaa elämäänsä ja niin sen kuuluu ollakin. 

Minun anoppini sekosi yli kymmeneksi vuodeksi tuossa vaiheessa ja todellakin roikkui aikuisissa lapsissaan kuin takiainen. Saattoi ilmestyä oven taa pimputtelemaan pyhäaamuna aamukuudelta.

Sotki raha-asiansa, perusti täysin pöpin firman, johon meni talo ja kaikki haalittu omaisuus. Ja sen jälkeen hurahti uskoon ja alkoi sillä ahdistella meitä, lähetteli paimenkirjeitä vuoroin ja vuoroin kinusi rahaa.

Tuohan on ollut piristävä tapaus kaikkien näitten täysin samaa kaavaa noudattavien muitten anoppien joukossa.

Vierailija
392/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouse ylös.

Nouskaa yhdessä ukkosi kanssa.

Kyllä

te voitte juhlat järjestää.

Anoppi mukaan, jos lupaa käyttäytyä kunnolla.

Anoppi veks, jos ei käyttäydy kunnolla.

Älkää luopuuko omasta elämästä tuon luonnehäiriöisen takia.

Kutsutte hänet sitten vaikka jälkeenpäin kahville. Tulee jos tilee. Hänen päätöksensä.

Jos käyttäytymiselläää ei ole mitään merkitystä, niin miksi meillä on tavat?

Anoppi osaa jos haluaa. Jos ei, niin eri ole tervetullut.

Ihan hyvin voitte sanoa.

Jos loukkaantuu tai panettele, niin mitä sitten? Sitähän hän jo tekee.

Vierailija
393/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sitä ja anoppi tätä.

S on vaan ihan tavallinen pieni tyttö tunteineen.

Aikuisen kuori.

Kerro, että loukkaa, ja et halua sellaista ollenkaan, etkä varsinkaan juhliisi.

Juhlat järjestät.

Sinulla on lapsi ja puoliso.

Ne ovat tärkeimmät.

Sinun ja miehesi juhlasi ja lapsesi juhlat.

Olet alkanut alusta asti mennä

piiloon. Tule nyt esiin. On sen aika.

Onnea vauvastanne ja äitiydestä.

Äitiys on myllerrys. Nyt on hyvä alkaa elää omalla ja teidän perheenne lailla. 

Älä väistä piiloon. Puhu.

Jos ei puhe tehoa, niin sitten et kutsu sitä ilkeilijää.

Silloin tietää miksi toimit kuten toimit.

Teidän koti. Teidän perheenne. Teidän säännöt.

Kunnioita ja arvosta teitä itseänne ja sitä uuttaa ihmistä. Hänelle on hyvä mallia, kun vanhemmat tulevat esiin eivätkä piiloudu ongelmien edessä.

🌸💗

Kasvun paikka sinulle ja miehellesi ja sille anopille myös.

Mahdollisuutena minä tuon näen.

Miten sen käytätte. Tehkää oma valintanne.

Muute tekevät omat valintansa,  ja se anoppikin sitten tekee omansa.

Olet vastuussa olet vastuussa.

Tukeutukaa miehenne kanssa nyt toisiinne.

Vierailija
394/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma äiti olis hirviöanoppi , jos olisi ollut mahdollisuus .(lapseni isä siis auu jenkeissä, ja pitkä välimatka erotti meidät jo varhain). 

Äitini on todella ripustautuva ja sekaantuva. Ennen lapsia en olisi edes itse maksamalleni vaihtovuodelle lähteä , kun hänet hylätään. Sitä ennen asuin toisella paikkakunnalla kun hän opintojeni vuoksi ja se oli taas hylkäämistä ja marttyyrimeininkiä. 

Kun sain vauvan, rajattomuus ja marttyrointi ampaisi kattoon: määräili milloin ristiäiset olisi pidettävä, ettei olisi lapsi jumalanhylkäämä, huusi nimiä, jotka olisi pitänyt antaa jne jne. Muutaman kuukauden ikäiselle lapselleni syötti kielloista huolimatta suolaista ja ravaista perunamuusia, " tykkää niin mummonmuusista", täytekakkuakin 4kk iässä, jos en olisi ehtinyt väliin. Kaikkea muutakin ja paljon. Yritti salaa supatella lapselleni miten toimia minun antamia ohjeita vastaan ja muuta kieroilua. Kun yritin asioista puhua, laittoi kädet korvilleen ja alkoi veisata. 

Narsistisen persoonallisuushäiriöisen kanssa asioista ei voi keskustella. Meillä yritykset loppui juuri tuohon kädet korvilla veisuun tai teatraaliseen parkuun. Niin, en ole tekemisissä lainkaan.

Vierailija
395/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olenkin tosi perhekeskeinen ja sukurakas vaikka en omia lapsia eli "perhettä" haluakaan. Rakkaus on lähimmäisistä välittämistä ja olisi aivan kamala ajatus jos en olisi väleissä jonkun lähipiiriin kuuluvan kanssa. Näin täällä, jossain toisaalla eri tavalla :) N33

Vierailija
396/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olenkin tosi perhekeskeinen ja sukurakas vaikka en omia lapsia eli "perhettä" haluakaan. Rakkaus on lähimmäisistä välittämistä ja olisi aivan kamala ajatus jos en olisi väleissä jonkun lähipiiriin kuuluvan kanssa. Näin täällä, jossain toisaalla eri tavalla :) N33

Rautalangasta: sukulaisuus ei tee kenestäkäön läheistä. Vielä vähemmän puolison sukulaisista.

Perhekeskeinenhön sinä et ole.

Vierailija
397/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rautalangasta: sukulaisuus ei tee kenestäkäön läheistä. Vielä vähemmän puolison sukulaisista.

Perhekeskeinenhön sinä et ole."

Ei tee ei, mutten ole niin väittänytkään. Itse olen aina ollut keskivertoa enemmän sukulaisten kanssa tekemisissä ja olisi harmillista jos kumppanin puolelta ei oltaisi väleissä edes hänen vanhempiensa kanssa. Voit itse olla niin vähän tekemisissä muiden ihmisten kanssa kuin haluat, se on sinun asiasi. Vaikutat saavasi mielihyvää toisten ihmisten henkilökohtaisten (sinuun liittymättömien) mielipiteiden lyttäämisestä. Onnea valitsemallasi tiellä. N33

Vierailija
398/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee ei, mutten ole niin väittänytkään. Itse olen aina ollut keskivertoa enemmän sukulaisten kanssa tekemisissä ja olisi harmillista jos kumppanin puolelta ei oltaisi väleissä edes hänen vanhempiensa kanssa. Voit itse olla niin vähän tekemisissä muiden ihmisten kanssa kuin haluat, se on sinun asiasi. Vaikutat saavasi mielihyvää toisten ihmisten henkilökohtaisten (sinuun liittymättömien) mielipiteiden lyttäämisestä. Onnea valitsemallasi tiellä. N33

Miten tämä liittyy yhtikäs mitenkään ketjun aiheeseen???? Etkö osaa lukea? Onnea vaan sitten.

Vierailija
399/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tulo on myös mahdollisuus, anopille on todennäköisesti tärkeää saada olla lapsen elämässä mukana. Ristiäiset eivät ole lapselle tärkeät, mutta lapsen kasvaessa hänelle tärkeitä juhlia tulee. Kertoisin anopille, että hän on tervetullut juhliin, jos käyttäytyy asiallisesti. Jos tämä ei onnistu, jatkossa kutsuja ei tule. Ja mies saisi olla läsnä tässä keskustelussa. Ehkä muiden vieraiden läsnäolokin helpottaa tilannetta.

Vierailija
400/408 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi on mieltä asiasta? Hänen äitinsä tuo anoppi kuitenkin on. Eikö anoppi myöskään kunnioita poikansa puolisovalintaa, jos sinua moittii jatkuvasti? Kuulostaa oudolta kuviolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän