Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamiset ja sukujuhlat tilanteessa jossa ei halua olla anopin kanssa missään tekemisissä?

Vierailija
31.07.2025 |

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja mietin jo etukäteen miten sopia ja järjestellä isovanhemman ja lapsen tapaamiset huomioiden etten tule anopin kanssa toimeen. En ole tietenkään kieltämässä anopin suhdetta lapseen, mutta olen miettinyt etten esimerkiksi aio pitää ristiäisiä sillä sekä anopin ulosjättäminen juhlista että hänen kanssaan samassa tilassa oleminen on sietämätön ajatus. Onko esim. realistista että kaikki mummon ja lapsen tapaamiset tapahtuu vain isän kanssa läsnäollessa?

Taustatietona että anoppini on minua kohtaan avoimen vihamielinen, ilkeä ja hänen mielestä kaikinpuolin väärä nainen pojalleen vaikka olemme olleet yhdessä lähes vuosikymmenen ajan. Olemme joskus yrittäneet tulla toimeen, mutta siitä ei tullut mitään sillä anopin mielestä minun olisi pitänyt pyydellä häneltä anteeksi, vaikka hän on ollut se osapuoli joka on arvostellut ääneen kaikkea ulkonäöstäni työhöni.

Kommentit (408)

Vierailija
361/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika erikoista, että ihminen on tullut koko pitkän elämänsä ajan toimeen toisten kanssa ja on jopa pidetty ja arvostettu, eikä ole tarvinnut riidellä eikä tapella kenenkään kanssa. On se kumma kun tulee toimeen entisen ja nykyisen puolison sukulaisten kanssa, oman jälkikasvun, kymmeniä vuosia olevien ystävien, serkkujen, satunnaisten ja uusien ystävien, naapureiden, työkavereiden, kissojen, koirien jne., mutta on yksi, jonka kanssa ei tule toimeen, koska saanut kuulla olevansa aivan vääränlainen ihminen. 

No ap kertoi, ettei se anoppi ole tullut toimeen yhdenkään poikansa eksän kanssa.

Ja jos on omistushaluinen takertuva äiti niin eihän hän takerru muihin kuin siihen poikaansa, höntti!

Vierailija
362/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se miniä ei voi olla se itsekeskeinen narsisti ?

Kummallinen olettamus.

Miniä kuitenkin keskittyy omiin asioihinsa ja omaan perheeseen. Anoppi tunkee sinne miniän rajan yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ristiäisten poisjättäminen anoåin takia on jo outoa settiä. 

Emme ole kirkonjäseniä, joten juhla olisi jonkinlainen nimiäisjuhla. Lapselle ei tule kummeja joten en jotenkin koe tarpeelliseksi pitää ns. leikkiristiäisiä. Menimme myös naimisiin maistraatissa ilman mitään juhlia joten tuo tuntuu ihan hyvältä tavalta. Etenkin huomioiden että anoppi olisi pakko kutsua nimiäisiin ja anopilla olisi varmasti sanottavaa kaikesta ihan nimivalinnasta lähtien.ap

No itse käytit aloituksessa sanaa ristiäiset.

Ei sitä provoa kirjoittaessa aina muista, mitä sanoja on käyttänyt.   

Vierailija
364/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoh.  Mitenkähän minä en oikein usko tätäkään juttua.  Mitä varten se anoppi olisi noin tehnyt?  Kai sillä selityskin oli?  Ja kai se nyt lapsi olisi voinut vaatia, että haluaa kotiin.

Ja anoppi kiikutti lasta ties missä.  Että mitenkä?  Eikö edes lapsi itse tiennyt, missä oli?

Nää tarinat ei todellakaan aina uppoa, mutta sepustelkaa toki.  

Minä kielsin sen rajattoman hääräämisen ja siksi sitten vietiin koko lapsi.

t. se jonka lapsi vietiin kaupungille

Mekin oltiin annettu rajattuja tapaamisia juuri noiden ongelmien takia. Niin sitten anoppi päätti, että eipä palautakaan lasta ennen kuin on ihan pakko. Anoppi ei myöskään kuuntele lapsen tahtoa ollenkaan eikä paljoa painanut, että 8-vuotias olisi halunnut kotiin. 

Vierailija
365/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika erikoista, että ihminen on tullut koko pitkän elämänsä ajan toimeen toisten kanssa ja on jopa pidetty ja arvostettu, eikä ole tarvinnut riidellä eikä tapella kenenkään kanssa. On se kumma kun tulee toimeen entisen ja nykyisen puolison sukulaisten kanssa, oman jälkikasvun, kymmeniä vuosia olevien ystävien, serkkujen, satunnaisten ja uusien ystävien, naapureiden, työkavereiden, kissojen, koirien jne., mutta on yksi, jonka kanssa ei tule toimeen, koska saanut kuulla olevansa aivan vääränlainen ihminen. 

No ap kertoi, ettei se anoppi ole tullut toimeen yhdenkään poikansa eksän kanssa.

Ja jos on omistushaluinen takertuva äiti niin eihän hän takerru muihin kuin siihen poikaansa, höntti!

Omistushaluinen? En ole asunut poikieni kanssa sen jälkeen, kun maailmalle lähtivat varhain omaa elämäänsä elämään ja tulevaisuuttaan rakentamaan. Vaikea olla omistushaluinen, höntti!

Vierailija
366/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo, ettei järjestä mitään juhlia, tulee olemaan jonkinasteinen ongelma. Jokainen lapsi on juhlansa ansainnut, tulee vielä muitakin juhlia.  On outoa, että syy olla järjestämättä ristiäisiä on tällainen. Toki ei ole pakko järjestää.

Ymmärrän kyllä hyvin kantasi. Ettekö pysty olemaan edes ns. asiallisissa väleissä sen parin tunnin ajan, vai mollaako anoppisi sinua silloinkin?   On selvä, että tuollaista ei tarvitse sietää.

Miten miehesi tähän suhtautuu?  Voisiko hän ilmoittaa äidilleen, että tämä on tervetullut, mikäli käyttäytyy asiallisesti?  

Ristiäiset voi pitää ihan vain kummien kanssa ( näin minä olen toiminut, edes isä ei ollut paikalla). 

Nmiäisiä ei ole pakko pitää laisinkaan, ilmoitus vain maistraattiin nyk. Digivirasto .

Vierailija
367/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistushaluinen? En ole asunut poikieni kanssa sen jälkeen, kun maailmalle lähtivat varhain omaa elämäänsä elämään ja tulevaisuuttaan rakentamaan. Vaikea olla omistushaluinen, höntti!

Itsekeskeinenn olet kuitenkin, kun kuvittelet, että nytkin puhutaan sinust.a

Vierailija
368/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo, ettei järjestä mitään juhlia, tulee olemaan jonkinasteinen ongelma. Jokainen lapsi on juhlansa ansainnut, tulee vielä muitakin juhlia.  On outoa, että syy olla järjestämättä ristiäisiä on tällainen. Toki ei ole pakko järjestää.

Ymmärrän kyllä hyvin kantasi. Ettekö pysty olemaan edes ns. asiallisissa väleissä sen parin tunnin ajan, vai mollaako anoppisi sinua silloinkin?   On selvä, että tuollaista ei tarvitse sietää.

Miten miehesi tähän suhtautuu?  Voisiko hän ilmoittaa äidilleen, että tämä on tervetullut, mikäli käyttäytyy asiallisesti?  

Ristiäiset voi pitää ihan vain kummien kanssa ( näin minä olen toiminut, edes isä ei ollut paikalla). 

Nmiäisiä ei ole pakko pitää laisinkaan, ilmoitus vain maistraattiin nyk. Digivirasto .

Olen tuo lainaamasi kommentin kirjoittaja. Ja olet kyllä oikeassa, ristiäiset/nimiäiset on helppo pitää pienesti tai olla pitämättä, voisi olla mukavakin vaihtoehto pienen vauvan kanssa.  

Mutta tulee muitakin juhlia. Lapselle ja lähisuvulle. 

Vierailija
369/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku miniä ottaa kantaa onko tosiaan kaikki miniät täyspäisiä ja täydellisiä?  Eikö ole nuoria mt-ongelmaisia, hulttioita, vailla kaikkea kotikasvatusta olevia naisia, pettäjiä, leväperäisiä?

En tunne yhtään tupakoivaa ihmistä, siksi puistattaa kun äiti työntää vaunuja tupakka suussa tai istuu pihapenkillä tuprutellen, yks hiekalla, toinen vaunuissa.  Näkyvät jopa autossa tupakoivan.  Hain lastenlasta hoidosta, pariskunta  tuli isolla perhemaasturilla omaansa hakemassa.  Kumpikin sytytti tupakan kun mukula oli autossa ja lähtivät ajamaan.

Eivät ole kaikki miniät täyspäisiä, täydellisyyteen ei kykene yksikään ihminen. Jos kertoo hankalasta anopistaan, niin se ei ole sama asia kuin itsensä julistaminen täydelliseksi.

Vierailija
370/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä outoja anoppeja. Jotenkin tuntuu, ettei tuollainen ihminen pysty synnyttämään ja kasvattamaan normaalia ihmistä, että kyllä sen pojankin on pitänyt imeä lapsuudekodistaan ihmeellisiä mielipiteitä ja ainakin osittain tuon anopin luonnetta. 

En oilsi kyllä varma, että olisin alkanut mihinkään suhteeseen tuollaisen äidin pojan kanssa. 

Tuokin anoppi vaikuttaa mt-ongelmaiselta ja ne monesti periytyy.  Ainakin tavat, eli tuo, että toista voi pitää kynnysmattona ja avoimesti pilkata ja mitätöidä. Ja ehkä miehesi onkin samanlainen ja pitää sinua kynnysmattona, koska antaa äitinsä kohdella sinua noin. 

Ei kai normaali mies tuollaista katselisi.

Minulla on poika ja hänellä vaimo ja jos minä käyttäytyisi huonosti miniän seurassa tai haukkuisin häntä niin voisi olla varma, ettei heitä taitaisi sen jälkeen meillä näkyä. 

Kyllä siitä suuttuisi niin miniä, mutta ennen ka

Meillä tosiaan anoppi se ongelma. Mies aikansa hoki, että ei äiti pahaa tarkoita, hyvää vaan... kun pyysin tarkentamaan mitä hyvää ja kenelle anoppi tarkoittaa sillä, että haukkuu mun vanhempia / koulutusta / tekemiset sekä tekemättä jättämiset... en saanut vastausta. Tuosta on jokunen vuosi, en ole vieläkään saanut vastausta. Anoppi menee aina oma etu edellä, lisäksi hänellä on joku velvollisuus olla totuuden torvena, kun totuuden aina saa sanoa! Totuus, kuten onpas sulla ruma mekko. 

Vierailija
371/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että jos anoppi vihaa ap:tä, niin miksi hän haluaisi olla ap:n kanssa missään tekemisissä. 

Jos mulla olis vastenmielinen vävy tai miniä jota vihaan, pitäisin kyllä tarkan huolen siitä, etten joutuisi tuon ihmisen kanssa mihinkään tekemisiin koskaa. 

Kiertäisin kyllä kaukaa. 

Tuokun olisi patempi kuin mun anoppi. Hän kovin mielellään pitäisi mua kynnysmattonaan. Sellainen, jota voi avoimesti pilkata, mitätöidä, haukkua osaamattomaksi, tyhmäksi ja laiskaksi. Lisäksi olen "pakollinen paha", kun miehet eivät voi lisääntyä ilman naista. Kovin pontevasti anoppi on vaatinut lapsiani hoitoon, viikon ikäisestä lähtien. Kun mä en kuulemma osaa... 

No ehkä sä et sitten todellakaan osaa.  Voisiko olla niin?

Miksi en olisi osannut? Varmaan kaikilla on varsinkin esikoisen kanssa paljon oppimista.

Anoppi oli sitä mieltä, että jos/kun teen asian eri tavalla kuin hän, teen asian väärin. 

Vierailija
372/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko lapsen isä sitä mieltä, että lapsensa saa mieluummin jäädä ilman juhlia kuin että ottaisi riskin, että omalle äitimuorille tulee paha mieli?

Vierailija
373/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs arveluttavaa työtä ap tekee?  Tankotanssija erotiikkakaupassa, puhelinennustaja, kaukoparantaja, jotain tämmöstä tuli mieleen. 

Mun siskon anopille riittää ihan se, että siskoni tienaa enemmän kuin miehensä.

Kyllä niin kaikki asiat selvitetään molempien vanhemmille.. herrajestas sentään , aikuistukaa.

Lapsenlapseni ovat olleet noin 2-vuotiaita kun yksin mummolassa.  Pieninä jos joskus hoidin, heidän kotonaan ja toinen vanhempi kotona etätöissä tai opiskelemassa tai sairaana.

En usko yhdenkään mummin haluavan rintavauvaa yökyliin.

Vaikka sinulla on mummona niin paljon järkeä ja kunnioitusta lapsesi perhettä kohtaan, että e

No tuokaan mummo ei ole käynyt täysillä. Mummoissa ja anopissa on ällistyyävä määrä joko ihan hulluja tai mt-ongelmaisia. Ja koska nuo anopit/mummut on tuskin tulleet hulluiksi vasta siinä kohtaa, kun heistä on  tullut anoppeja, vaan ovat olleet sitä aina, niin niitä voi päätellä, että aika suuri osa (ellei peräti suuri osa) naisista on hulluja ja mt- ongelmaisia. 

Vierailija
374/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella se mummous osuu vaihdevuosiin ja tyhjän pesän syndroomaan.

Takerrutaan ja tunkeudutaan kun omassa elämässä on tarpeettomiuden ja yksinäisyyden tunteita. Ja pannaan ne omat lapset kannattelemaan omaa tunnemaailmaa eikä kanneta sitä itse.

Vierailija
375/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoh.  Mitenkähän minä en oikein usko tätäkään juttua.  Mitä varten se anoppi olisi noin tehnyt?  Kai sillä selityskin oli?  Ja kai se nyt lapsi olisi voinut vaatia, että haluaa kotiin.

Ja anoppi kiikutti lasta ties missä.  Että mitenkä?  Eikö edes lapsi itse tiennyt, missä oli?

Nää tarinat ei todellakaan aina uppoa, mutta sepustelkaa toki.  

Minä kielsin sen rajattoman hääräämisen ja siksi sitten vietiin koko lapsi.

t. se jonka lapsi vietiin kaupungille

Mekin oltiin annettu rajattuja tapaamisia juuri noiden ongelmien takia. Niin sitten anoppi päätti, että eipä palautakaan lasta ennen kuin on ihan pakko. Anoppi ei myöskään kuuntele lapsen tahtoa ollenkaan eikä paljoa painanut, että 8-vuotias olisi halunnut kotiin. 

Meillä anoppi ei ole ikinä saanut viedä lapsia mihinkään. Ongelma alkoi, kun halusi viedä lapsen esiteltäväksi jonkun tuttavan luo. Suostuin, kun tuolloin vielä yritin tulla anopin kanssa toimeen. No, anoppi tuli hakemaan lasta. Mies siinä pisti vauvaa kaukaloon. Anoppi siinä kovaan ääneen kailottaa, että hän ottaa vauvan syliin (ja ajaa), kun matkaa vain n. 10 km. Mä ja mies sanottiin, että ei käy. Anoppi ihan ehdottomasti kieltäytyi kaukalosta. Mä otin lapsen syliin ja totesin, että nyt menee niin mahdottomaksi, että vauva ei lähde mihinkään. Poistuin paikalta. Mies jäi äitinsä kanssa väittelemään.

Tuosta opittiin, että turvallisuusasiat on anopille vitsi, eikä lasta voi anopin "hoitoon" jättää. 

Vierailija
376/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä outoja anoppeja. Jotenkin tuntuu, ettei tuollainen ihminen pysty synnyttämään ja kasvattamaan normaalia ihmistä, että kyllä sen pojankin on pitänyt imeä lapsuudekodistaan ihmeellisiä mielipiteitä ja ainakin osittain tuon anopin luonnetta. 

En oilsi kyllä varma, että olisin alkanut mihinkään suhteeseen tuollaisen äidin pojan kanssa. 

Tuokin anoppi vaikuttaa mt-ongelmaiselta ja ne monesti periytyy.  Ainakin tavat, eli tuo, että toista voi pitää kynnysmattona ja avoimesti pilkata ja mitätöidä. Ja ehkä miehesi onkin samanlainen ja pitää sinua kynnysmattona, koska antaa äitinsä kohdella sinua noin. 

Ei kai normaali mies tuollaista katselisi.

Minulla on poika ja hänellä vaimo ja jos minä käyttäytyisi huonosti miniän seurassa tai haukkuisin häntä niin voisi olla varma, ettei heitä taitaisi sen jälkeen meillä näkyä. 

"Meillä tosiaa anoppi se ongelma...".......

Ja se anopin poika ei vieläkään sano mitään?  Ja aina vaan menette anopille haukuttavaksi. 

Miksi se mies ei katkaise välejään äitiinsä. Ei meillä poika toista kertaa lapsuudenkotiinsa tulisi, jos hänen vaimonsa olisi meillä haukuttu ja pilkattu. 

Noin  toimisi mies joka rakastaa vaimoaan ja minusta se olisi ihan oikein toimittu.  Ja miksi pitää vaan olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka ei osaa olla kunnolla. Kyllä miehen pitää pitää vaimonsa puolia, eikä äitinsä. Miksi te olette tuollaisia nössöjä. Jos minut olisi anoppi aikoinaan haukkunut, en toista kertaa olisi siitä ovesta astunut. Onneksi oli mukava ja herttainen anoppi. Piti aina minun puolia, jos jotakin hämminkiä oli ja komenteli poikaansa olemaan kunnolla :D

Vierailija
377/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

375/376  Siis oikeasti noin hullua ihmistä ei voi olla, että kuvittelee ajavansa vauva sylissä 10 km. 

Eikö teitä yhtää ihmetytä miten typerästä, hullusta ja täydestä idi*ootista teidän mies on syntynyt??? Kannattaako noin typeriä geenejä jatkaa eteenpäin? 

Voisin kuvitella, että joku kansallispukuinen voisi noin tehdä, mutta että joku valkolainen? Ei saatana miten typeriä akkoja.  Tuollaislta autokortit ja kansalaisoikeudet pois. 

Miten ihan oikeasti  noinkin typeriä ihmisiä on olemassa? Onneksi en ole moiseen typeryyteen ikinä omassa elämässä törmännyt. Ihan puistattaa. Tuollainen mummo lapsella. Hakisin kyllä lähestymiskieltoa. Tuo hulluhan on vaaraksi lapsen terveydelle. 

Vierailija
378/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella se mummous osuu vaihdevuosiin ja tyhjän pesän syndroomaan.

Takerrutaan ja tunkeudutaan kun omassa elämässä on tarpeettomiuden ja yksinäisyyden tunteita. Ja pannaan ne omat lapset kannattelemaan omaa tunnemaailmaa eikä kanneta sitä itse.

Tyhjän pesän syndrooma menee  äkkiä ohi, kun huomaa, että elämä onkin helpompaa ilman nuorisoa, vaikka ne rakkaita onkin. Aikuisen lapsen kuuluu  lentää pesästä ja vaikka se hetken kirpaisee, äkkiä siihen tottuu, ettei enää tarvitsekaan ottaa muita húomioon, vaan voi elää omaa elämää. 

Muualla asuvat ja opiskeivat lapset eivät todellakaan kannattele äitiään vaihdevuosissa, vaan sen tekee hormooninkorvaushoito :D

Lapset elää omaa elämäänsä ja niin sen kuuluu ollakin. 

Vierailija
379/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti anoppi-vihaa palstalla. Onneksi mulla on tyttöjä. Ehkä pojat ei ole noin vihamielisiä anopilleen?

Vierailija
380/408 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, toisesta silmästä sisään, toisesta ulos. Mutta lapsen juhlat juhlitaan ja lapsi ei saa kärsiä. Sen verran pitää lapsen takia epämukavuutta sietää, että lapsen elämässä ovat normaalilla tavalla läheiset ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi