Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valaiskaa junttia, mikä on asiantuntijatehtävä

Vierailija
31.07.2025 |

Mitä nämä kyseiset henkilöt siis tekevät

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mikä tahansa duuni, jota palstamammojen lapset tekevät.

Kaikkien palstailijoiden kersat ovat "vaativissa asiantuntijatehtävissä ulkomailla". 

Vierailija
22/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tämä joka viikko selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän tuntee asiaa. Käytännössä työ on monesti ohjeistamista, kouluttamista, neuvomista jne. 

Vierailija
24/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ, jossa päivä kuluu pääosin tietokoneella. 

Ja mitä siellä tietokoneella tehdään?

Painellaan eri nappeja.

Vierailija
25/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hän tuntee asiaa. Käytännössä työ on monesti ohjeistamista, kouluttamista, neuvomista jne. 

Meillä kävi joku asian tuntija konsultti neuvomassa. Äijällä oli käsitys asioista niin perseellään että jouduin 30 minuutin kohdalla viheltämään pelin poikki ja käskin alaiseni työhuoneisiinsa jatkamaan töitään.

Vierailija
26/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntijatehtävissä ja päiväni kuluvat etupäässä metsissä myös näin helteillä. Arvioin, luokittelen, määritän. Yksin työskentelen ja itse suunnittelen päiväni

Vierailija
27/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija eli ennen toimihenkilö

Vierailija
28/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu sossu ei riitä mihinkään

varsinkin jos ei sitä ole ollenkaan

kuka vei porstuasta taikaseinän?

voi siansorkat!

-winner-

Vierailija
29/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee työtä aivoillaan, ei käsillään. 

Ei nyt ihan. Monessa suunnittelutyössä ei istuta vaan perse koneella, vaan tehdään myös fyysisesti käsillä. Ja onhan kirurgikin käsityöläinen. Vaiko asiantuntija?

Vierailija
30/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusasiantuntijat ovat laidastaan entisiä juoppoja

ja narkkareita Onhan kuitenkin hieno titteli

Vierailija
31/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kemisti ja asiantuntijatehtävässä. Suunnittelen tutkimuksia, ohjeistan niiden tekemistä, katson tuloksia, teen niistä päätelmiä ja sen pohjalta kirjoitan raportteja ja suunnittelen uusia tutkimuksia. Tarkastan myös muiden kirjoittamia raportteja ja kommentoin tutkimustuloksia oman asiantuntijuuteni pohjalta. Tähän lisänä monet yrtyksen henkilöt kysyvät neuvoa ongelmiin ja minä otan selvää asioista sekä suosittelen ratkaisuja. Seuraan myös alan kirjallisuutta, koulutan muita organisaatiossa ja perehdytän tarpeen vaatiessa muita asiantuntijatyötehtäviin. Tuossa ne tärkeimmät.

Vierailija
32/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntija eli ennen toimihenkilö

Ei kai nyt sentään. Meillä rakennusliikkeessä on toimihenkilöitä vaikka millä mitalla, mutta ei ne kaikki kyllä asiantuntijoita ole. 

Tittelinsä perusteella ainoat asiantuntijat meillä taitaa olla talotekniikka-asiantuntijoita, eli siis meidän leipälajiin kuulumattoman mutta sitä olennaisesti sivuavan alan eksperttejä, jotka palvelee projekteja omalla asiantuntemuksellaan.

Tukitoiminnoissa ehkä on jotain softapuolen ja järjestelmien asiantuntijoita myös, jos ei tittelillisesti, niin ainakin toimenkuvan puolesta.

Vierailija
33/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon omalla kohdallani määritellyt sen niin, että silloin kun teen työtä, missä mun tehtävä on tietää ja ratkaista neuvoa, eikä mulla ole oikeastaan ketään jonka puoleen voi kääntyä pyytämään apua, sillä olen itse se jonka kuuluu tietää parhaiten.

Vierailija
34/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, joka vaatii jonkin alan erityisosaamista. Painosanalla sitä erityisosaamista, joka on pitkästi kouluttautumalla saavutettu

Vierailija
35/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ, joka vaatii jonkin alan erityisosaamista. Painosanalla sitä erityisosaamista, joka on pitkästi kouluttautumalla saavutettu

Ei se aina ihan koulutuksen kauttakaan tule, mä itse olen johtava asiantuntija-nimikkeellä alalla, jolle ei ole suoraa koulutusta, toki monella, kuten itsellänikin on jonkun alan korkeakoulututkinto. Varsinainen alan tieto ja taito on kuitenkin kerätty työvuosien aikana ja työssä kouluttautumalla erilaisilla kursseilla ja vähän laajemmmillakin kokonaisuuksilla. Korkeakoulututkinto ehkä auttaa siinä että on valmiuksia kouluttautua lisää ja mm. Etsiä tietoa ja käsitellä sitä. Itse koulutan, teen erilaisia ohjeistuksia ym.

Vierailija
36/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootille selittäminen on ajanhukkaa.

Et vain kykene🤣🤣

Vierailija
37/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija kertoo, oletko aina syönyt tomaatin väärin😁

Vierailija
38/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tutkija, lääkäri, sosiaalityöntekijä, insinööri. Tutkintotaso maisteri, tohtori tai y-amk. 

Vierailija
39/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi joku asian tuntija konsultti neuvomassa. Äijällä oli käsitys asioista niin perseellään että jouduin 30 minuutin kohdalla viheltämään pelin poikki ja käskin alaiseni työhuoneisiinsa jatkamaan töitään.

Tuttua. Firmassa menee hommat perseelleen, ja kun talon sisältä ei parempaakaan osaamista löydy, niin palkataan konsultti joka oikeasti osaa hommat. Firman äijäkerho "viheltää pelin poikki" ja hommat jatkuu niin kuin ennenkin.

Vierailija
40/46 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan voi olla mitä vaan, alasta, työpaikasta ja toimenkuvasta riippuen.

Asiantuntija vastaa usein itse tekemisistään. Ei kyttää kellokalle olkapään takana eikä pomo sano miten homma hoidetaan ja että mitä tehdään tänään. Kun olet pois töistä, niin kukaan ei tee töitäsi sillä aikaa, siellä ne odottavat pöydällä paluutasi.

Itsenäistä työtä tulosvastuulla.