Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ KesäHeinät viikkoon 14 ¤¤¤

02.04.2007 |

[color=FF3030][size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[/quote]

[/quote]

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nyt tämän uuden pinon, kun en vielä sellaista nähnyt.

Tänään meillä siis se 4d ja jännittää jotenkin kauheesti :/ Toivottavasti kaikki on hyvin.

Täällä myös sairaat lisääntyvät, eli aamulla oli jo eskarilainenkin köhässä ja tuntui vähän lämpimältä. Eli kotiin jäi hänkin. Toivottavasti pääsiäiseksi porukka olisi kunnossa.

Eilisen päivän käytin tekemällä jos jonkinmoista hommaa, kun peruuntui se ti-ti nalle keikkakin. Tänään ei sitten huvitakaan tehdä oikein mitään. Odotan vain sitä iltapäivän ultraa :)

Mutta nyt lähden ruuanlaittoon.

Misti ja masu rv 26+3

Vierailija
2/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misti: niin, tosiaan, sinähän se sinne ultraan olet kanssa menossa tänään. Ehkä näemme siellä pikaisesti ;)

Muakin jänskättää se ultra kovasti ja mun tarttee vielä mennä ruotsin tunnillekin tässä välissä :( Arvatkaa vaan, onko nyt ruotsia päässä yhtään. Täytyy toivoa, etten joudu ketään arvostelemaan esitelmien yhteydessä, taitaa mennä kaikki ohi!! Sitten meidän tarttee vielä ehtiä sinne Hämeenlinnaankin ja löytää perille ;) Tosin ei kauhian vaikealta vaikuta!

Sitten mua jänskättää jo se ä-pakkauskin, vaikka varmaan se vanha vielä tulee, jos ne hakupäivien perusteella määräytyy. Mutta kun se uus olis mielikuvan vuoksi mukavampi saada. Ja kun kaikkien kavereiden vauvat on niissä -06 vaatteissa ja serkunkin vauva tulee olemaan, niin...

Tärkeintä se on toki saada :)

Ei maar, pakko alkaa etsiä tavaroita kasaan, jos mielin sinne tunnille lähteä!

Kuutar rv27+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

Olittepas te olleet vilkkaita vkonloppuna (tietty jos ei nuku koko yössä niin mitä sitä muutakaan kun täällä kirjoittelis =) Toivottavasti on nukuttanut nyt jo paremmin.

Mulla ei oikeasti väliä kumpi pakkaus tulee, molemmat käy. Toivoisin varmaan tota uutta jos olis tyttö tulossa, mut pojan kanssa ihan sama.

Mä sain eilen ikkunat pestyä ja olen tosi ylpeä Jullesta, että se jaksoi koko kolme tuntia olla nätisti mahassa. Nyt ei ahista läheskään niin paljon toi auringonpaiste.

Nyt pitäis pakata loppuun, pukea päälle ja lähteä kohti satamaa, Silja lähtee viideltä. Siellä odottaa commodore luokan hytti, joten luksuslomaa on tarjolla. JEI. Pitää vaan toivoa ettei tuule kovaa.

Joku (oisko ollut Misti?!?) mietti risteilyä, itse otin nyt kun viikkoja on se 26+3 kun en itsekään hirveesti myöhemmin uskaltais lähteä. Ja nyt jaksaa vielä sitten Tukholmassakin kävellä ilman suuria tuskia. Lisäksi oli pakko päästä kotoa pois edes hetkeksi, pääsiäinen menee kuitenkin tossa lastenhuoneen rempassa.

Mutta nyt pakko mennä pakkamaan, palailen linjoille taas palattuani.

Oikein hyvät viikot kaikille!

Vierailija
4/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistille ja Kuuttarelle ihanaa kokemusta 4d:stä! Muistan kun itseäkin jännitti, se kuuluu varmaan asiaan! Kertokaahan sitten kuulumisia :).

Reissuun lähtijöitäkin oli - kukas se suunnisti pohjoiseen ja ElluP lähtee laineille keinumaan - hyvää matkaa molemmille!

Senniina kyseli Ikaalisten kylpylä -kokemuksia. Me olimme siellä silloin helmikuussa pikareissussa ja lähinnä Ti-Ti -nallen talon takia. Ihan ok paikka, vaikka en minä sitä lähtisi kylpyläksi ihan ensimmäisenä kehumaan. Aikuisille yksi iso allas jossa muistaakseni yksi vesiliukumäki ja pari poreallasta. Lapsille onneton kahluuallas. Kyllä se enemmänkin on mielestäni vielä sellainen kuntoutuspaikka kuin kylpylä, mutta paikkana muuten ihan kiva ja ainakin tuollaisen 3-vuotiaan kanssa riitti puuhaa.

Kiitos S@ri@lle (kunhan en nyt taas sekoita nimimerkkejä) osaanottokommenteista isän syöpädiagnoosin suhteen. Siellä suunnassa ei uutta ihmeellistä, hoitoja ja leikkauksia suunnitellessa.

Unettomia on täällä siis muitakin :(. Mä en nyt sentään koko yötä kuku pystyssä, mutta yleensä aina tuossa 4 aikoihin aamulla alkaa se heräily ja asennon vaihtaminen. Sitä sitten kestääkin siihen asti kun kello pirahtaa ja touhu on yleensä maustettu vielä parilla mojovalla suonenvedolla. Huh, ja ei se tästä ainakaan helpota.

Mitenkä muilla, kun mulla on tuo vatsa aivan kivikova pallo ja sojottaa suoraan eteenpäin, niin tuntuu, että kyljet puutuvat öisin tosi helposti. Olisiko asentovinkkejä tai tyynynasetteluvinkkejä kenelläkään?

Navoista oli myös jossain vaiheessa puhetta - nyt on meikäläiselläkin kääntynyt napa ympäri ihan kokonaan. Hullun näköinen ja näkyy läpi kaikista vaatteista kohoumana.

Äitiyspakkauksiakin on mietitty - niin täälläkin :). Kun mekin nyt tiedämme, että poika tuolla rintalastan alla potkiskelee niin mullekin on ihan sama, kumpi pakkaus sieltä tulee vaikka tuo uusi onkin ehkä värimaailmaltaan vähän enemmän makuuni. Hakemuksen laitoin kuitenkin jo tänään eteenpäin, että laittavat sitten kumman laittavat. Vielä vähän kuitenkin tuolla takaraivossa koputtelee, ettei tämä kaveri ehkä pysy mahassa sinne heinäkuulle asti, niin parempi, että on sitten pakkaus jo kotona. Esikoisen pakkauksen vaatteetkin ovat kaikki vielä jäljellä ja nekin olivat sinisävyisiä - onpa sitten samaa sarjaa :). On se uusi haalari silti vaan niin söpö ja itse tykkään tosi paljon enemmän uudesta makuupussista. Että jos joku haluaa vaihtareita tehdä, niin ilmoitelkaa :).

Omaan napaan ei ihmeitä - supistelee vieläkin silloin tällöin, mutta onneksi Öttiäinen on noussut nyt ylemmäs eikä pompi enää siellä kohdun sisäsuun päällä, josko se auttaisi kiinnipysymisessä. Sokruja seurailen ahkerasti ja seuraava tsekkaus vauvan koon kanssa on todellakin kuun lopussa - toivottavasti vältyn insuliinilta, kohtahan sen näkee. Öttis potkii jo tosi lujaa :). Sunnuntai aamuna herätti meikäläisen ylös kun kehtasin yrittää nukkua vähän pidempään - monoa tuli siihen malliin että oli parempi nousta syömään aamupalaa kun tuntui toisellakin olevan nälkä ;).

Tulihan taas pitkä sepustus!

Hyvää Pääsiäisviikkoa kaikille!

-Cityäippä ja Öttiäinen 26+2-

Vierailija
5/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa reissua reissulaisille :)

Huhhelis, olenkin saanut monoa aika napakasti kohdunsuun tienoille tänään :D Tuskasta parahtaen pari kertaa sai mennä kaksinkerroin, pieni vaan tuntu innostuvan.. Oih ja voih, hienoa kuitenkin että liikkuu!!

Nukuttua on saanut vallan mainiosti, tietty vessareissuja tulee mutta nekin menee aika horteessa.

Mietin, että tuleekohan musta kauhee hössöttäjä noin niinkun äitinä. Tiedän, etten todellakaan ole mieheni äiti, ja silti tekee mieli soittaa sen puolesta kaikki asiat, esim. lääkäri jne.. Vaikka hän tekee sen ihan kätevästi itsekkin. Ehkä on jotain halua auttaa kun ei ole asioinut suomen kielellä niin paljon..? Mutta mistä tää mun höösäysinto kumpuaa? Kun meillä kotona aina kaikki hoiti itse omat asiansa, itse oon lääkärit sun muut soitellut 12-vuotiaasta. Onko se joku perusluonne, että tykkää hoitaa asioita? Mutta TOISTEN asioita? Voi että, kyllä mua ärsyttäis olla minun kanssa yhdessä :D

Krääh, pittää pestä pyykkiä. Hössötykselläkin rajansa, olen aika boheemi mitä tulee kodinhoitoon ;) Miehellä taas Saksalainen kuri ja järjestys, näkisittepä miten hän viikkaa :D

Mukavaa alkuviikkoa kesäheinille!!

-pals 27+3

Vierailija
6/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uusi viikko käsillä. Niin ne viikot vaan vierii ja raskaudessakin keskiviikkona rv28.

Mulla on myös sellanen eteenpäin sojottava vatsa. Napakin töröttää vaatteiden läpi:-) Yöllä en ole vielä tyynyjä käyttänyt, mutta sohvalla makaillessa laitan yhden tyynyn selän taakse sillä lailla etten ole ihan kyljelläni enkä ihan selälläänkään. Ekasta raskaudesta en muista ollenkaan, mutta nyt tulee ihan selällään helposti hutera olo. Mulla on myös vaivana tuo klo 4:n herääminen. Se on niin kivaa, kun kello soi ennen seiskaa..

Reissuja tässä joillakin tulossa. Itse tosiaan menen Ikaalisiin. Harmi, jos allasosasto on ihan kökkö. Lähinnä ajattelin sitä, että pystyykö siitä mäestä laskemaan huonolla uimataidolla? Nettisivulla kehutaan, että turvallinen kaiken ikäisille. Joskus siellä toisessa päässä on kuitenkin niin syvää, että uimataidottoman on mahdoton siitä laskea. Ruoka siellä kuulema kuitenkin on erityisen hyvää ja sehän passaa!

Vai meinaa se Pals hössöttää:-) Eiköhän sitä kaikki äidit hössötä lastensa puolesta. Itse meinaan kyllä tehdä liikaa pojan puolesta ja pitäis pikkuhiljaa antaa hänelle enemmän pikku tehtäviä ja vastuuta, ettei ihan loiseksi kasva..Ei kai se toisten asioitten hoitaminen " aikuistasolla" mitään, jos se molemmista tuntuu ihan luonnolliselta tavalta hoitaa asioita. Meillä mies on sellanen pilkunviilaaja ja hän mielellään valittaa kaikesta, jos jotain valittamista on. Nytkin on vireillä yksi autoon liittyvä juttu kuluttaja-asiamiehellä. Ite oisin antanut olla..Hän myös saattaa esim. etsiä ilmaista parkkipaikkaa vaikka kuinka pitkään, kun mä taas ajan suoraan halliin ja maksan mukisematta. Mun mielestä rahaa menee yhtä paljon siinä bensaan, kun ajaa ympäri kaupunkia yhen ilmasen parkkipaikan takia. Luulis, että turkkilaiset ovat jotenkin suurpiirteisiä, mutta em. yksilö ei ainakaan:-)

Kiva kuulla 4d kokemuksia! Itellä on keskiviikkona neuvola ja kerron sitten kuulumiset. Painosta tulee varmaan sanomista ja jokohan kohta käy sokereistakin käry..

Vierailija
7/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuullaan vielä illalla ultralaisten kuulumiset: Jokohan saadaan lisää tyttöjen odottajia joukkoon? Ite ostelin heti 4d:n jälkeen pinkan vaaleenpunaisia hepeniä.

Nyt vasta sain sen viimeisimmän 9kk lehden käsiini ja oli niin kiva saada edes yhdelle meidän ryhmäläiselle kasvot. Näin kun anonyymisti kirjoitellaan, niin menee helposti nickit sekaisin, kun ei ole sellaista konkreettista tutustumista ihmisiin.

Joku oli jo ikkunoita pessyt. Puuh, olis tosiaan se ilo edessä kotona ja sitten vielä putiikilla. Että sitä hommaa siis piisais. Ei vaan millään nappais.

Vauveli on viime aikoina tullut vatsassa melko railakkaaksi potkuttelijaksi. Melkein pahoinvointia tulee välillä. Väsyttää, kun öisin on unet niin katkonaisia.

Töiden puolesta alkaa piakkoin helpottaa. Enää 4 viikkoa ja mulla aloittaa sit uus työntekijä liikkeessä. Heti, kun on kotiutunut, niin minä jään kotiin ja toivon että kaikki sujuu hyvin.

Vierailija
8/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vauvakerho!

Ultraterveisiä! Meilläkin oli tänään 3d-ultra (Tampereella, Terveystalo). Vauvalla kaikki hyvin: poikana on pysynyt ja koko hieman keskikäyrän yläpuolella, arvioi että melkein 1,2 kg olis painoa. Kohdun kaula oli sitten lyhentynyt alle hälytysrajojen mutta oli kuitenkin ulkoa päin tutkittuna vielä kiinni ja kiinteä. Sairaslomaa olisin siis saanut, jos voisin sitä pitää...

Minulla on olo ollut tosi hyvä, ei mitään kipuja tms. Mistähän tuo kohdunkaulan lyhentyminen oikein voisi johtua? Ja kuinka vaarallista se on ts. kuinka todennäköistä on että synnytys voisi käynnistyä? Vähän mietittyttää... Minullahan on ehkä perinnöllistä alttiutta ennenaikaiseen synnytykseen kun sekä minä että kaikki sisarukset ollaan synnytty ennen laskettua ja äiti on joutunut syömään jotain lääkkeitä (nykyään se on kai vaan lepo mitä määrätään?)

täytyy nyt sitten ottaa lääkärin neuvosta vaari ja mennä sohvalle loikoilemaan :-)

t. Fiikus (keskiviikkona tosiaankin jo 28+0)

Vierailija
9/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa nyt käyty ja kaikki tuntui olevan todella hyvin :) Painoa oli vauvalla arvion mukaan 1001g, eli täsmälleen keskikäyrillä kasvaa. Meillä lääkäri ultrasi ensin ihan sillä perinteisellä ultralla kaikki rakenteet ja vasta sitten katsottiin 4d:llä. Ehkä vähän näkyi lääkärin kokemattomuus 4d:n käytössä, mutta ihania kuvia onnistui kuitenkin saamaan ja kaikki oleellinen tuli nähtyä. Ja lääkäri itsessään oli kyllä todella mukava ja asiallinen. Lopuksi katsoi vielä, pyynnöstäni, kohdunsuun ja-kaulan tilanteenkin sekä käsin että ultralla. Ja sielläkin suunnassa kaikki oli kohdillaan. Kiinteää ja kiinni :) Kokonaisuudessaan käynti kesti yli tunnin ja hinta (itselle jäi maksettavaa vain 105¿) oli siihen nähden kyllä todella kohtuullinen. Joten suuri kiitos Kuutar tästä vinkistä :)

Toivottavasti Kuuttarella on muuten ollut samansuuntainen kokemus? Odotushuoneessa kun nopeasti törmättiin :) Ja nyt mulla on muuten ainakin yksi todistaja sille, että mun maha ei ole pieni! :)

Senniinalla on sama tyynytaktiikka kuin mullakin. Eli tyyny sohvalla ollessa tai peitto mytyssä yöllä on ristiselän takana tukemassa asentoa. Ja selälläni en minäkään enää pysty olemaan. Äläkä muuten Senniina siitä painosta stressaa, mä liityn kyllä kanssa tonnikeijujen kerhoon tämänkin raskauden aikana :(

Ai niin, sukupuolesta vain sen verran, että pals, en taida sittenkään vaihtaa sitä äitiyspakkausta, jos sen uuden saan :) Vähemmistö taitaa saada tältä suunnalta vahvistusta. Ja jos nyt eräs läheinen tämän lukaisi, niin suuta soukalle vain :)

Nyt jään odottamaan kuuttaren kuulumisia, ja muidenkin tietty!

Misti 26+3, edelleen

Vierailija
10/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista reissuista, että kävin esikoista odottaessa rv30 tienoossa Lontoossa. Lennot meni hyvin ja muutenkin. Kauheesti en tietysti jaksanut kävellä, mutta aikalailla kuitenkin. Ainoa " takaisku" oli, että piti vaihtaa hotellihuonetta, kun en mahtunut mahani kanssa suihkukaapin ovesta sisään. Oli kyllä koominen tunne, kun tukka roikkui paskasena naamalla ja yritin sinne koppiin tunkea ja kun ei mahtunut niin ei:-) Eli iso olin silloin ja iso olen nyt. Mukavaa, että joku on tätä painotaakkaa kantamassa kanssani:-) Mahanympärys on sellaset 118-119 cm nyt ja painoa tullut 12-13 kg. Makeanhimo on hillitön, enkä ole juurikaan pystynyt herkkuja vastustelemaan.

Vierailija
11/35 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni tuohottomasti aikaa, käytiin pikaisesti mun kaverilla Hämeenlinnassa sen 4d:n jälkeen, mutta meillä meni siellä lääkäriasemalla puoli kahdeksaan, tosin siinä välillä vissiin 20 minsaa kökittiin odotushuoneessa, josko vauva heräilisi ja saataisiin parempia kasvokuvia.. No heti sen paussin jälkeen olis saatu, mutta kun lääkäri jäi odottamaan VIELÄ parempia... Eli kaikkinensa meillä ultrattiin sellaiset 1,5 tuntia, hinta oli kanssa sen 105¿ ja saatiin kaks dvd:tä, kun se eka täyttyi.... Eli perusteellinen lääkäri oli! Tosin mulle olis riittänyt vähempikin tiirailu, tuli nimittäin heikko olo siinä lopussa, kun niin kauan oli ollut selällään ja mahaa paineltu. Ts. en mä niitä kasvokuvia niin kauhiasti olis tahtonut, tai siis niitä aina vaan parempia, mutta se oli lääkärille kovin tärkeätä...

Poika meille olis tulossa, se varmistui nyt. Mutta ilmeisesti koeputkilapset useimmiten onkin poikia. Tyttöähän me enempi molemmat toivottiin, mutta kyllä kai sitä poikaankin tottuu. Terveeltä pikkuinen ainakin näytti kaikin puolin ja se on tärkeintä!

Niin juu, painoa pikkuisella 1065g arvion mukaan, keskikäyrällä siis :)

Kuutar rv27+6

Vierailija
12/35 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa olen viettänyt palstan suhteen mutta.... Kiire ja väsymys verottaa. Töissä on tosi rankkaa, mutta ei tarvis enää kauaa painavia mummoja ja pappoja nostella (eikä tarvi juosta pää kolmantena jalkana osastoa päästä päähän) joten sen vuoksi hissukseen olen ollut. Yövuoroissa oon käyny juttuja lukemassa mutta silloin ei ajatukset kulje joten vastaaminen on jäänyt.

Oli mukava kuulla ultra kuulumisia..Ja kaikille jotka lomailevat toivotan mukavaa lomaa.

Itse vietän pääsiäisen töissä mutta näin halusin koska jostain kumman syystä raha painaa tällä hetkellä enemmin kuin oma vapaa-aika.

Navasta ainakin puhelitte joku pv..Mulla napa vielä normaali, ja mahakin on vasta alkanut kasvaa. Painoa on tullu huikeat 5kg (viikkoon 28 mennessä), mutta kyllä huomasi että oon ollut paljon kotona flunssan takia.

Työhyvinvointipäivä Tallinnassa ois 18.4 mutta...Jätän välistä.ja sitäkös pomo ihmetteli. Mut ei paljon nappaa lähtä reissuun kun se on äärettömän pitkä päivä(satamassa pitäis klo7 ja kotona aikasintaan 22.30..).Toki rouva ehdotti että hyttiinkin voi jäädä. Mitäs iloa siinä sitten...ja kun ei päivän aihe muutenkaan kiinnosta kun työ loppuu kohta.

Vauva ja äiti voivat hyvin. Vauva kasvaa keskikäyrällä viikkoihin nähden. Ja ei tiedetä mitä on tulossa, koska ei olla käyty kun kunnan tarjoamissa ultrissa.

Jepulis...mutta tää vapaapäivän viettäjä jatkaa pyykkäämistä joten tulen taas linjoille kun ehdin...

Miiu+ vaavikka 28+5

Ps.Kaikille masun kasvattajille voimia ja jaksamista kevääseen, etenkin kun tuo kevään tulo hetkellisesti kylmeni.. =)

Vierailija
13/35 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pohdin noita vaunuhommia (taas) ja mietin tota pyörä-asiaa...minkälaiset pyörät olette kärryihinne hommanneet?

Ilmakumipyörät vai kennot? Noi ilmakumiset taitaa olla nykyisin suosituimmat? Onkohan niillä käytännössä mikä ero ja kuinka suuri? Pyörähdin taas katsomassa liikkeessä niitä ja myyjä sanoi molempien olevan suositut ja makuasia.

Mulle vaan iski " hulluus" ja taidan sittenkin ostaa ne emmaljungat, sellaiset punaiset, olikohan ne ceroxit...jestas muistakkaan enää :)

heittoaisa oli ja pehmeä kantokoppa. Huomaan kyllä hyvin et kun johonkin hurahtaa, sitä miettii ja pohtii hullun lailla. Hassu pieni masupotkutin saa tällaisen aikaan :)

Tänään ollut muuten pitkästä aikaa päivä ettei väsymys paina riippana mukana, eikä ole kivistellytkään!

-S

Vierailija
14/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nostoa! Lääkärineuvolassa tänään kaikki hyvin. En vielä pyytänyt saikkua, mutta jos unettomuus jatkuu tällä mallilla, niin ei tätä kauan kestä. Viime yönä heräsin klo 3:n jälkeen ja sain unta varmaan joskus 5.30. Herätä piti sitten 6.30..

Kaikki arvot siis neuvolassa ok. Hemppaa ei edes mitattu, kun se on ollut niin hyvä koko ajan, enkä ole huomannut olossa muutoksia. Verenpaineet hyvät ja sf-mitta käyrillä 27cm. Viikkoja nyt siis tasan 28. Onneksi on pääsiäinen tulossa ja saa rentoutua ja levätä!

Ostin muuten bikinit eilen, kun ent. uikkari ei mahdu päälle. Olen kyllä mahtava näky:-) Piti ostaa dd-koon yläosa, kun on tuo rintavarustus turvonnut jonkin verran..

Noihin varustekeskusteluihin en edelleenkään osaa ottaa osaa, kun lähes kaikki on valmiina. Niissä mun retrovaunuissa on sellaset täyskumiset pyörät eikä niissä ole ollut mitään vikaa.

Päivänjatkoja kaikille!

S+Ernesti rv28

Vierailija
15/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varattiin kanssa ne Emmaljngat, oisko niissä ne puhkeemattomat, eli kennot? Vai miten? Eniveis, kevyiltä tuntuivat..

Töisssä olen, pikavastaus.. Illalla lissee..

Vierailija
16/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt vaateongelma¿ Eli meidän olis tarkoitus miehen kanssa tänään illalla mennä vähän shoppailemaan (ja jatketaan lauantaina), tässä olis nyt listaa, mitä jo löytyy:

Yöpuku 56cm, 62cm, 70cm

Kietaisubody pitkähih. 60cm, 62cm

Hihaton body 56cm

lyhythih. body 56cm, 62cm

housut 56cm

puolipotkarit 62cm

¿takki¿ (sellainen sisäkäyttöön tark.) 56cm

huppari 62cm

bodyja 60*3cm

potkarit 60cmx4, 62cm

body 68cm*2

paita 60cm, 68cm, 70cm*7

Loput on sitten isompia mitä mulla tuosta löytyy¿ Sittenhän pakkauksesta tulee muutama 60-senttinen body ja potkarit ja 70-senttisenä myös.

Mutta mitä mun nyt kannattais ostaa..?! Ainakin yöpukuja tarttis olla enemmän¿ Kattaa varmaan ostaa noita 56-senttisiäkin vielä muutamia vaatekappaleita joka laatua¿ Ja sitten 62-kokoa. Kun en yhtään osaa sanoa, että kuinka monta mitäkin vaatekappaletta olis riittävästi..?!! Isompia vaatteita tullaan sitten varmasti saamaan lahjoina vauvan synnyttyä, tuskin kukaan mitään 62-senttisiäkään lahjaksi tuo.. Ja minkäpaksuista vaatetta ylipäätään kesällä sitten tarttee, kun la on kerran 26.6, että kannattaako sellaista fleece-pukua ostaa 56-kokoisena, vai olisko 62 parempi..?! Ihan 50-senttisiä en taida ostaa, niitä pitää hakea sitten jos tarve vaatii.

Mä siis sain käytettyjä jonkin verran, muttei ne tosiaan olleet niin pieniä kuin olin kuvitellut! Muut ovat ilmeisesti sitten saaneet isompia vauvoja¿

Tietty mä haluan myös tosiaan uusia vaatteita muutenkin, tai sitten edes kirpparilta parempia käytettyjä kuin nuo mitä saatiin (tai miehen siskolle piti kyllä maksaakin noista, olis halunnut enemmänkin, mutta minusta ne eivät olleet niin hyväkuntoisia, että esim. kirpparilta ostaisin sellaisia. Ja jos ne on heillä jo kolme vuotta jossain kaapissa pyörineet, eivätkä ole missään myyneet, niin aika hassua, että nyt sitten haluaisivat ne kovaan hintaan myydä!!!). Eli jos nyt joku osais äkkiseltään auttaa, että mitä kannattais katella vielä!

Tulipa sepustus¿ Sori...

Jos nyt joku sai ihmeellisen kuvan ed. viestistäni, niin ihan yhtä hyvä se poika toki on :) Saadaanpa anopin iloksi kasvattaa sitten hälle pitkät hiukset ja laitetaan korvis ;) Tympii vaan, kun miehen isä on hokenut jo vuosikaudet, että tehkääpäs kuulkaa POIKA. Eli kun osalle ihmisistä lapsi ei ole mitään jos se EI OLE poika. Että mieluusti nyt sitten sanotaan, että tyttöä me niin haluttiin, mutta kyllä pojasta toki yhtä rakas tulee. Sopeutumista vaatii toki, mutta varmasti synnytyksen jälkeen vaatii sopeutumista sekin, että ylipäätään on se lapsi siinä!

VAUNUJEN RENKAISTA; meidän Emmaljungissa on sellaiset ilmakennopyörät... Kaupassa kehui niitä hyviksi. Ja kun ne nyt niissä City Jeteissä oli kerran ja niihin me tykästyttiin muuten niin älyttömästi, niin pakkohan sitten oli niihin renkaisiinkin tyytyminen.. Mutta uskon kyllä, että noi on hyvät renkaat. Sellaisia täyskumisia en olis halunnut ollenkaan ja ilmatäytteisiä joutuis sitten aina tsekkailemaan, että onko pyörissä tarpeeksi ilmaa ja ne renkaathan pitäis sisätiloissa peittää sellaisilla päällisillä, kun niistä saattaa lähteä sitten väriä...

Misti; onko teillä kumpaakin sukupuolta edustettuna kotona jo entuudestaan..? Ainakin se sun masu on isompi kuin omani :) Ja mulla tosiaan jo viikkoja enempi... Mutta tietty se vaikuttaa kans, että tää on meidän eka.

Kuutar rv28+1

Vierailija
17/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutar: MLL:n oppaassa oli hyvä ohje, että 3 kutakin vaatetta (ei tietenkään haalareita ym. kalliimpaa): yksi päälle, yksi pesussa, yksi kuivumassa. Käytännössähän kaikilla on varmaan kaikkia enemmän. En ostaisi fleecepukua kovin pienenä, enkä 50cm vaatteita muutenkaan kovin montaa. Muutama heti sopiva on tietysti kiva, mutta kyllä ne jäävät pieneksi todella nopeasti. Itse tykkäsin paljon kietaisupaidoista, potkupuvuista ja puolipotkareista. Sukilla lahkeita saa hyvin sopivamman mittaksiksi.

Esikoinen oli talvivauva, joten vaikea arvioida kesän tarpeita. Fleecepuku on kyllä hyvä ja puuvillaista neuletta ajattelin väsätä itse. Esikoisella pidin kesällä puuvillaista neuletakkia vaunuissa niin, että laitoin sen väärinpäin päälle eli siis selkä auki. Selkä ei ollut sitten hikimärkä vaunulenkillä.

Vierailija
18/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista, tyttöni kyseli tota määrää myös ja hänelle neuvoin että vähintään 4 kpl jokaista lajia perusvaatteita. Mutta hänelläkin on jo huomattavasti enemmän tullut ostettua ja samoin itselläni huomaan olevan reilusti enemmän. Mulla on kaksi aika pientä hupparipukua, jotka on hieman topattuja ja niitä mietin että tuleekohan käyttöön ollenkaan jos kova helle...mutta eivät maksaneet kuin pari euroa per puku kirpparilla ja tosi sööttejä joten en malttanut olla ostamatta.

Nauroin illalla itselleni ja tolle vaunuintoilulleni, mä kun vannoin alussa etten " sorru" mokomaan...ja tässä intoilen kuin mikäkin.

Mulla olis kyllä ollut myöäs sellaiset retrovaunut, mutta ehdin ne jo aikoja sitten hommata pois, kun luulin ettei vauvoja enää tulisi.

Tätähän neitiä ei laitettu alulle tietoisesti, vaan on yllätysvauveli ehkäisystä huolimatta...mutta plussan saatuani, erittäin toivottu ja odotettu tapaus. Niin että luulen noiden renkaiden olevan joka tapauksessa paremmat kuin vanhoissa vaunuissani olleet.

Niin ja minähän jäin heti tämän raskauden alussa yh-äidiksi, joten silläkin tämä vauva on minulle hyvin rakas. Onneksi on touhua ja tohinaa ympärillä joka pitää jalat maassa ja elämän arvot esillä.

Ja poikani ovat jo " miehiä" joten heiltä olen saanut apua kinkkisiin tilanteisiin.

Ulkona oli muuten hyytävän kylmää aamulla ja eikös luvannut lumisadettakin? Pitäkäähän itsenne lämpimänä vaikka keli kylmenikin :)

Ja mukavista ultrakuulumisista onnittelut! Kivaa että tyttösakkikin saa vahvistusta kun pojat ovat vallanneet tämän vauvakerhon tykkänään.

Vierailija
19/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun jotain Kuuttaren vaate pohdintoihin. (Nää on sitten vaan ihan mun mielipiteitä :) ) Eli tottahan se on, että nopeasti se vauva kasvaa ja siksi niitä ihan pieniä ei niiiin hirveesti tarvita. Mutta sitten taas toisaalta, meillä ainakin aina ihan alussa on ollut paljon tarvetta esim. puolipotkareille ja bodyille, samoin niille yöpuvuille. Alkuun kun saattaa olla, että vauva esim. yöllä (tai päivällä) syö vähän enemmän kuin olisi tarpeenkaan ja hetken päästä pulauttaa puolet pois. Tai sitten, kun ei vielä tiedä että mikä vaippamerkki istuu parhaiten ja yöllä kuuluu vaipasta pruuuts ja sitä tavaraa tulee puntistakin ulos, niin on ihan kiva, että niitä vaihtovermeitä on muutamat ihan käden ulottuvilla :) Ettei tarvii sitten ihan yhden tai kahden vaatteen takia sitä pyykkikonettakaan pyörittää. Mutta siis ihan perus vehkeillä pääsee pitkälle, niitä " kylävaatteita" ei sitten niin kauheasti tarvita ja ne jää yleensä tosi vähälle käytölle, vaikka kauniita ovatkin. Mussa tosin on vähän sellasta hamstraajan vikaa eli joku vois hienosti pärjätä vähemmälläkin :)

Ai niin, se vielä, että jos vauva on jo syntyessään yli 50cm, niin ne 50 senttiset vaatteet jää heti kättelyssä käyttämättä. Meillä esim. kakkonen oli 47cm ja hukkui alkuun niihin 50cm vaatteisiinkin, mutta kolmonen olikin sitten 53cm ja tarvitsi heti niitä 56 senttisiä. Eli mä aloitan sen hamstraamisen vasta tosta koosta 56cm :)

Ja kysymykseen meidän lasten sukupuolista, niin meillä esikoinen ja kuopus ovat tyttöja ja välissä siis kaksi poikaa :) Ja tosiaan, silloin kun kakkosta odotettiin, niin mun isä oli suorastaan raivostuttava sen POIKA hössötyksensä kanssa :( Joka puhelukin sen kanssa päättyi sanoihin " eihän sen ole väliä, kumpi se on, kunhan se on poika." Ja että mua sieppas! Sitten, kun se POIKA oli syntynyt, niin pappa totesi vaan, että nythän te ette enempää tarviikaan, kun on molempia yksi. Ja taas mä näin punasta! Eli ymmärrän tässäkin sua Kuutar oikein hyvin.

Ja mitä mahan kokoon tulee, niin just tossa miehelle muistelin, että vielä kolmosta odottaessa mullakin oli puolivälin paikkeilla sellainen maha, josta ei ulkopuolinen nähnyt raskautta kunnolla, ellei tiennyt. Mutta nyt nää kaksi viimestä raskautta tuo maha on kyllä pullahtanut ihan heti kohta esiin. Tosin, nykyään mulla on kohtukin kuulemma tosi edessä. Lohdullista oli kuitenkin kaupassa tänään se, että näin naisen, jolla la kuun lopussa ja siihen verrattuna mä olen kyllä ollut ihan loppumetreilläkin pieni :))

Ilma oli tosiaan hyytävän kylmä, kun kuopuksen kanssa käytiin kaupassa. Mutta niinhän se usein on ihan kamala keli pääsiäisenä. Tai ainakin pitkäperjantaina. Toivottavasti sitten jo pian taas lämpiäisi.

Mutta ennen kuin tämä muuttuu romaaniksi, niin poistun takavasemmalle ja annan muillekin vuoron. Ja jotta paino ei vaan pääsis tippumaan, niin menenpä keittämään kahvia ja juon sitä kera jäätelön ;)

Misti ja masu rv 26+5

Vierailija
20/35 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ihanista ultrauutisista Fiikukselle, Mistille ja Kuuttarelle! Saatiinhan sitä tyttövahvistustakin vielä!

Fiikus kyseli siitä kohdunkaulan lyhentymisestä - en ole mikään alan asiantuntija, mutta ymmärtäisin, että kivuttomatkin supparit saattavat kaulaa jo lyhentää. Ennenaikaisen synnytyksen riski on luonnollisesti vähän kasvanut, kun lyhenemistä tapahtuu jo nyt, mutta ei se onneksi mitenkään varmaa ole. Lepoa sulle varmaan jo määrättiinkin ja asiaa seurataan? Mullahan on se tilanne, että sisäsuu alkoi aukeamaan jo viikoilla 22 ja lepäsinkin sitten enemmän tai vähemmän 3 viikkoa ja tilanne oli rauhoittunut, kun Öttiäinenkin tajusi nousta vähän ylemmäs eikä pomppia koko ajan siinä kohduunsuulla. Mulla tilanne tarkastetaan taas tämän kuun lopussa, toivottavasti avautumista ei ole tapahtunut enää lisää eikä muitakaan muutoksia. Mua kyllä supistelee välillä kipeästikin, että sinäänsä tajuan, koska pitää vähän rauhoittua. Uudelleensynnyttäjillä tämä ei ole kuulemma mitenkään hirveän harvinaista, mutta enpä minä ainakaan ollut asiasta ennen kuullut. Muistahan ottaa rauhallisesti!

Kiharakin oli käynyt meikäläisen bongaamassa lehdestä - onneksi oli karvalakki niillä pakkasilla niin syvällä silmillä, etten kauhean tunnistettava pärstöineni ollut :). Nyt sitten taitaakin tulla selkeämpi kasvokuva seuraavaan päiväkirjaan, kun ei enää viitsi hattua silmille vetää :).

Kuuttarella oli vaatepohdintoja. Tuo vähintään 3 kappaletta kutakin vaatetta on varmaan hyvä ohje. Itse ostin esikoiselle silmät sumeana vaikka mitä, joten vaatteita oli vähän liikaakin. Ne ovat onneksi kaikki tallella, että kuopus saa sitten kierrätettyä vaatetta ja varmaan pari " starttipakettia" hankin hänellekin. 50cm vaatteita en aio ennakkoon ostaa yhtään (ellei kaveri nyt sitten tule etuajassa), koska esikoinenkin kasvoi jopa 56 senttisistä vaatteista ulos ennen 1 kk -päiväänsä. Itse pidin kovasti terällisistä potkareista, koska sukat eivät millään tuntuneet pysyvän jalassa. Samoin yöpukuja kului kun vaippa aina falskasi jostain. Nyt ajattelin ostaa myös niitä tumppubodyja muutaman, koska sukkaviritelmät käsissä raapaisujen estämiseksi toimivat myös vähän heikosti.

S@ri@ mietti vaunun pyöriä. Meillä teutonioissa tavalliset täyskumipyörät ja hyvin toimivat vielä vajaan neljän vuoden vanhoinakin.

Omaan (.) ei mitään ihmeellistä. Vatsa kasvaa hirmuista vauhtia (vatsanympärys oli joskus viime viikolla 102) ja öisin suonenvedot piinaavat. Kiitos kaikille tyynyvinkeistä - mulla eivät ne auta kun pyörin kuin väkkärä - pitäisi varmaan leikata patjaan mahan mentävä reikä ja nukkua mahallaan :). Neuvola on ensi viikolla - sitten taas näkee josko sitä painoa olisi jo tullut. Ainakin tuntuu siltä että on!

Meillä kotona todellakin kone rikki, en pääse siis edes lukemaan teidän kuulumisianne pääsiäisen aikana - huomennakin pidän vapaapäivän.

OIKEIN RENTOUTTAVIA PYHIÄ KAIKILLE KESÄHEINÄMASUILLE!

Palaan linjoille ensi viikolla!

-Cityäippä ja Öttiäinen 26+4-