Miten ja mistä löydätte ulkovaatteet aina alesta? Maalla ei ainakaan vaatteita juuri aleen jää...
Meillä lähikauppa on isossa kauppakeskuksessa ja käynkin tsekkaamassa aina ruokakauppareissulla lastenvaatekauppojen aletilanteen. Hyviä tärppipäiviä ovat olleet ensimmäinen arkipäivä joulunpyhien jälkeen tai uudenvuoden jälkeen. Tältä palstalta olen saanut myös vinkkejä. Yleensä ostan alesta, kun aleprosentti on vähintään 40%. Ostan yleensä alesta vain yksivärisiä ja neutraaleja vaatteita (esim. Po.P:n tummansininen, kirkkaanpunainen, Reiman ruskean sävyt, oranssi Ticket jne.), koska niihin voi sitten helpommin yhdistää seuraavan kauden värejä. Reiman kolmiväristä pukua ei kannata ostaa, koska siihen pitäisi löytää Reiman vastaavat asusteet. Yritän myös miettiä, kuinka aleostoksiin sopivat vanhat asusteet. Aleostos ei tule edulliseksi, jos joutuu ostamaan sitten kaikki asusteet uusiksi. Kenkiä olen myös ostanut alesta, mutta vain esikoiselle. Jos kengät eivät olekaan esikoiselle seuraavana kautena sopivat, niin on vielä 2 nuorempaa lasta, joille kengät aika suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa sopivat.
Kommentit (2)
myös ulkomaan (Tanskan viimeaikoina) alet käytän hyväksi. Vaatii siis vähän kyttäilyä niin kauppoihin kuin nettisivuillekkin : )
Moni täällä palstalla tunnustaa ostavansa aina tai ainakin usein lasten ulkovaatteet edellisen kauden alennusmyynnistä. Järkevää ja kukkarollekin kivempaa. Itsekin haluaisin tehdä niin. Ongelma on vain se, että ainakin täällä maalaiskaupungissa kokoja ja malleja tilataan liikkeisiin niin vähän, että nyt esim. vk-haalarit on jo monesta paikasta myyty loppuun, vaikka aleajasta ei ole tietoakaan. Tuotteita ei siis riitä aleen asti.
Kyselenkin nyt, millaisissa paikoissa asustavat ne, jotka ulkovaatteita alesta saavat. Mistä niitä voisi löytää? Koska menette ostoksille? Heti kun ale alkaa ja tuotteet on -20 % vai uskallatteko odottaa vaikka loppurysäystä, jolloin ale saattaa olla -50 %.
Ostatteko muuten vaikka haalarin, vaikka siihen ei enää olisi saman sarjan hattuja ja kintaita olemassa? Mulla tämäkin pakkaa olla esteenä, kun tahtoisin asusteet samaa sarjaa, mutta niitä ainakaan ei aleen jää. No, kaikkea ei voi saada, mutta kun saisi edes joskus niitä kalliita ulkovaatteita alennusmyynnistä. Kertokaa parhaat vinkit!