Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta ok jos kyläpaikassa isäntäväen koirat vaeltelevat jaloissa/ pöydän alla kahvia juodessa?

Vierailija
31.07.2025 |

Kysymys otsikossa. Voi mennä myös niin päin, että joku tuo koiran luoksesi, ja se toimii noin. 

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditko myös, että lapset ja isäntä pannaan eri huoneeseen, että saat juoda kahvisi rauhassa?

Vierailija
62/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, mutta siitä en pidä, jos koira hyppää minua vasten. Se pelottaa.

Meille ei valitettavasti pääse koira sisälle, eli pihalle jäisi. Kissamme eivät pitäisi koiravieraista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ei kerjää, niin sitten on täysin ok.

Mun omalla koiralla lapsuudessa oli tyylinä, että se tuli ruokapöydän alle makaamaan. Ei koskaan kerjännyt yhtään mitään, mutta jos sattui pulla tippumaan pöydästä, niin ei tarvinnut kahvittelijan vaivautua kumartumaan pöydän alle, puhtaanapito toimi ripeästi...

Vierailija
64/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo elää tavallaan. Vieras kulkee ajallaan. Eli vieras ei sanele, ketkä perheestä saavat olla missäkin huoneessa. Vieras voi toki päättää, tuleeko kylään. 

Meillä taas kuunnellaan ja kunnioitetaan myös vieraiden toiveita. Ei ole ongelmaa pitää eläimiä vieraasta erillään, jos hän pelkää tai ei oikein osaa tai halua olla niiden kanssa. Allergisen takia lisäksi siivotaan hyvin etukäteen. Ihan periaatteesta eläimiä inhoavaa hyhhyttelijää en toki tapaa muuallakaan. 

Olet kyllä harvinainen. 

Vierailija
65/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditko myös, että lapset ja isäntä pannaan eri huoneeseen, että saat juoda kahvisi rauhassa?

Tämähän on ihan itsestään selvää kun menen ystävän luo kahville, tai oma ystävä tulee meille.

Vierailija
66/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä koirista ja kylässäkin kavahdan niitä, mutta en voi kyläpaikan koiria kouluttaa. Minun kotiini koirat eivät ole tervetulleita, tämän ovat vieraat ja perheenjäsenet sisäistäneet. 

Vierailija
67/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos ne nuolee mun nilkkoja pöydän alla.

Vierailija
68/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omakin koira, mutta en silti tykkää, että kyläpaikan koirat nuohoavat kimpussa koko ajan, varsinkaan kahvi- tai ruokapöydässä. Aikanaan yhdellä opiskelukaverilla oli todella isoja, kuolaavia ja karvaavia koiria, ja sain osakseni avointa pilkkaa sen takia, että yritin väistellä niitä sen jälkeen, kun sain ensimmäisen limavanan housunlahkeeseen.

Ja vaikka meillä tuo oma koira onkin, niin ei tulisi mieleenkään viedä sitä muiden koteihin, kun itse menen kyläilemään, enkä myöskään haluaisi, että meille kukaan toisi omaa koiraansa.

Vierailija
69/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minusta ok, enkä tykkää siitä että koirat hyppii ympärillä ja nuohoaa pöydän alla/lähettyvillä. Mutta tietenkin kyläpaikassa mennään kyläpaikan tavoilla. Myönnän, että se ärsyttää tai tuntuu vähintäänkin epämiellyttävältä, mutta avoimesti olen myös kertonut, että vierastan eläimiä. (Pelko on liian voimakas sana, mutta kyllä siinä vähän sitäkin on). Pitää aina oikein asennoitua, kun tällaiseen kyläpaikkaan menee, niitäkin lähipiirissä on. Nauttisin NIIN paljon jos varsinkin isot, hirveän innokkaat koirat olisivat jossain muualla kuin hyppimässä päälle/jaloissa.

Vierailija
70/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luokse ei tule koiria 

enkä mene koirataloon ikinä 

Siksi meillä on "koira".

Vierailija
71/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissataloudessa saatat laskea pullasi pöydälle, jossa on juuri ollut kisun tähtikuvio tai lautaselle, jonka misse on nuollut puhtaaksi shebasta tovi aikaisemmin.

Vierailija
72/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, koska olen vieraana muiden kodissa. Epämiellyttävää se kylläkin on. Mutta vieraan kuuluu sopeutua.

Vierailija
73/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun luokse ei tule koiria 

enkä mene koirataloon ikinä 

Joo, sitähän kysyttiin. Eikun.

Vierailija
74/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille hygieniafriikeille kerron jotain...Itselläni on ollut kaksi koiraa nyt seitsemän vuotta. Pidän kodin puhtaana, joten epäsiistiä meillä ei ole, mutta koirat nukkuvat sängyssä ja välillä poski poskea vasten. Totta kai eläimien kanssa joutuu tekemisiin bakteerien kanssa ihan eri tavalla kuin jos niitä ei olisi.

Ei ole mielestäni hygieniafriikkiä, jos koira ei tule keittiöön silloin kun laitetaan ruokaa, syödään eikä koira saa tulla pöydälle. Kirjoitin että otan itsekin koiraa kainaloon ja eletään samoissa tiloissa. Toinen pointti unohtui sanoa, meillå on pieni koira joka jää heti jalkoihin kun kokataan. Ei oo kivaa kun säädät painavan astian tai tulikuuman pannun kanssa ja potkaiset vahingossa koiraa tai astut tassulle, tiputat jotain päälle jne

Sänkyyn en ota koiraa enää. Kerran pari otin kun koira oli vasta tullut meille. Sen jälkeen meni pari kk niin että koira tuli sängyn viereen itkemään  kunnes nostin sänkyyn. Hetken päästä itkee alas sängystä. Sitä huutoa ei jaksa kauaa kuunnella, nyt sitten ei oteta ollenkaan :D Jos osais itse hypätä sänkyyn niin sais ehkä tulla. Meilläkin on perussiisti koti ja terveenä ollaan. Tietty määrä altistusta bakteereille kaiketi lisää luontaista vastustuskykyä?

Vierailija
75/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koiraihminen ja koiranomistaja.

Ei kukaan vaadi lapsia tai isäntää eri huoneeseen. Kyse on siltä että jotkut pelkää koiraa tai kokee epämiellyttävänä koiran lähestymisen, silti halutaan joskus kyläillä ja tavata. Minusta voi silloin huomioida vierasta ja laittaa koira  kyläilyn ajaksi portin taakse tms. Esimerkiksi vanhemmat sukulaiset maalla ovat usein tottuneet siihen että isohkot paimen- tai ajokoirat pidetään pääosin ulkona, kuistilla tai korkeintaan olkkarissa ja heillä on isot pihat, on koppia ja aitausta lisäksi koiralle

Ei vieraan tarvitse olla mikään koiravihaaja, että ei tykkää koirasta jaloissa. esim vanhan hauraan ihmisen on tervettä hieman vältellä isoja koiria, hyppiviä koiria tai jos on koira purrut niin hyvin voi olla että ei halua olla niiden lähellä. Meidän koira on patalaiska eikä hypi, kukaan ei ole pyytänyt laittamaan pois vierailun ajaksi vaikka sitä tarjoan. Mutta koiria ja vieraita on erilaisia enkä tuomitsisi jos joku ei halua kahvittelun ajaksi koiraa jalkoihin

Vierailija
76/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minusta ok, enkä tykkää siitä että koirat hyppii ympärillä ja nuohoaa pöydän alla/lähettyvillä. Mutta tietenkin kyläpaikassa mennään kyläpaikan tavoilla. Myönnän, että se ärsyttää tai tuntuu vähintäänkin epämiellyttävältä, mutta avoimesti olen myös kertonut, että vierastan eläimiä. (Pelko on liian voimakas sana, mutta kyllä siinä vähän sitäkin on). Pitää aina oikein asennoitua, kun tällaiseen kyläpaikkaan menee, niitäkin lähipiirissä on. Nauttisin NIIN paljon jos varsinkin isot, hirveän innokkaat koirat olisivat jossain muualla kuin hyppimässä päälle/jaloissa.

OK, meillä pyrkisin ottamaan epämukavuutesi huomioon ja tarvittaessa laittaisin koirat eri huoneeseen. Tai päästäisin vain sen yhden rauhallisimman koiran paikalle, jos se ei haittaa, koska se ei hypi eikä tee muitakaan äkkiliikkeitä. Mutta ilman muuta en halua tarkoituksella aiheuttaa mitään negatiivista. Eläimet ovat eläimiä ja ihmiset tulevat ensin.

Vierailija
77/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan eivät hauku on ok. Jatkuvasti korvan juuressa räksyttävä rakki on jotain ihan hirveää.

Vierailija
78/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissataloudessa saatat laskea pullasi pöydälle, jossa on juuri ollut kisun tähtikuvio tai lautaselle, jonka misse on nuollut puhtaaksi shebasta tovi aikaisemmin.

Meillä ainakin pullat syödään lautaselta, ja ihmisten ja kissojen lautaset on erikseen...

Vierailija
79/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä panin keskikokoisen koiran toiseen tilaan, kun meille tullut vieras sanoi, että hänen poikansa pelkää koiria.

Meillä oli myös pikkuisia koiranpentuja, joita tää samainen poika jahtasi nurkkaan. Silloin siirsin pennut turvaan huoneeseen, ja oven panin kiinni.

Kahvittelun alkaessa, tää kakara sanoi, että tuo yksi pentukoira tänne. Minä sanoin, että en tuo, nyt on kahvihetki.

Vierailija
80/117 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes mene sellaiseen kyläpaikkaan missä on koiria, etäisyys pitää olla, koiranvihaaja en ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi