Kaikki omien eväiden mässyttäjät pitäisi potkia ulos junista ja antaa porttikielto
Voiko olla mitään ärsyttävämpää kun kuunnella jotain eväsleipien maiskuttamista, omenan haukkailua, jugurttipurkin kalinaa tai jotain fakin pähkinä- tai sipsipussin rapistelua kun yrität matkustaa rauhassa ja rentoutua hetken? En ymmärrä minkä takia joidenkin ihmisten pitää alkaa heti työnnellä eväitä suuhunsa kun matkustavat johonkin? Onko se jotain lapsuudessa opittua kun äiti pakkasi eväät mukaan joka ikiselle juna- tai bussimatkalle kun pelkäsi että lapsi kuolee nälkään tunnin tai parin matkan aikana? Ei järjen hiventäkään moisessa.
Mässyttäjä tietenkin imeskelee kuuluvasti omat sormensa lopuksi. Nämä ihmiset ansaitsevat todella kuuman oman osastonsa helvetissä.
Kommentit (128)
Joillakin junamatka kestää 7-9 tuntia tai pidempään. Aamulla aikaisin lähtiessä ei ole ehtinyt välttämättä syödä mitään. Otan yleensä junaan proteiinijuoman ja haen ravintolavaunusta aamukahvin itselleni. Joskus syön vielä eväsleivän tai salaatin ju jos on tulossa kiirepäivä perillä eikä sielläkään ehdi syödä. Jos et halua kuunnella kenenkään maiskutusta junista voi varata hyttejä omaan käyttöön eikä tarvitse kuunnella toisten ääniä.
"Se ON oikea sairaus!
Misofonia (tunnetaan myös lyhenteellä SSSS, selective sound sensitivity syndrome eli 4S) on sairaus, jossa ihminen on neurofysiologisesti herkistynyt jokapäiväisille äänille, jotka ovat valtaosalle muista ihmisistä yhdentekeviä. Tavallisesti ne liittyvät muun muassa syömiseen ja hengittämiseen ja aiheuttavat kuulijassaan hallitsematonta raivoa. Kyseessä ei ole hyperakusia, jossa henkilö kokee sietämättömänä kaikki ympäristön äänet, vaan inhoa valikoiduille voimakkuudeltaan matalille äänille, jotka ovat luonteeltaan toistuvia"
Mitä sitten? Ei muiden tarvitse elää jonkun sairauden ehdoilla. Sen teette te sairaat itse. Jos ette kestä normaalia olemista julkisissa kulkuneuvoissa, ette käytä niitä. As simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Se junamatka voi olla monelle päivän ainoa tauko, jonka aikana ehtii syödä. Eiköhän VR määrää säännöt, mitä saa tai ei saa tehdä. Jos syöminen on sallittu, niin se on.
Miten sinua voikin noin paljon ärsyttää jokin sipsipussin rapistelu? Oletko kokeillut vastamelukuulokkeita?
Jotain rajaa siihen maiskuttamiseen silti. Kyllähän sitä voi silti syödä nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien eväiden syöminen ok, mutta suu auki mässyttäminen kieltämättä antaa kuvan jostain sivistymättömästä hölmöstä. Semmoiset voisi palata sinne lapsuuteen opettelemaan pöytätavat uudestaan!
Eikö kukaan ole opettanut, että tuijottaminen on rumaa? Tapoja opettelemaan sinäkin.
Sen kuulee kyllä, joten ei tarvitse tuijottaa! Yleensä laitankin vastamelukuulokkeet korville siinä kohtaa. Ei poista silti sitä faktaa, että jotkut ovat vahingossa päässeet kasvamaan aikuisiksi ilman normaaleja pöytätapoja. Nämä asiat opetettiin jo päiväkodissa, kuten sekin miten pidetään haarukkaa ja veistä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaisten päävikaisten kannattaa ottaa oma hytti.
Kerrotko vielä miten tällainen hytti varataan paikallisjunassa? Mistä teitä torspoja sikiää? Anna kun arvaan, imeskelet sormesi puhtaiksi kuuluvan lurpsutuksen ja imuäänien säestämänä syötyäsi eväsleipäsi ja sipsisi?
AP lla selvästi misofonia. Tiedän mitä se on mutta en Vaadi että junallinen ihmisiä toimii MINUN pillini mukaan.
Itse käytän korvatulppia tai kuuntelen musiikkia.
Sama tyyppi tekee 1:1 saman avauksen monta kertaa päivässä?!
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse syömisen äänimaailma, vaan niiden idioottien, jotka eivät osaa/halua käyttää kuulokkeita selatessaan ties mitä TikTokkeja, pelatessaan pelejä tai puhuessaan puhelimeen.
Hyökkäys on paras puolustus: seuraavan kerran laitat YouTuben soimaan. Valitse hyvä kappale. Esimerkkejä: M A Numminen, Jaakko Teppo, Irwin, Popeda, virret, Juha Watt Vainion mikä vaan sanoitus.
Minä en enää VR:n karjavaunuihin mene tai köyhien bussiin. Onneksi on oma BMW<3
Mutta junasta ostettuja tuotteita saa mässyttää sun vieressä? Ok.
Todellakin syön eväitä. Pitkillä matkoilla se on ajankulua. Ja ravintola vaunusta voi tilata ruuan omalle paikalleen . Lähikunnissa syön ,jos en ole ehtinyt muuten syödä. Mutta yleensä banaanin tms pientä.
Lähden aamujunaan aamupalan kanssa. Ihan suunniteltu aikataulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itse istuisit junassa vain tunnin, joku voi istua siinä samassa junassa monta tuntia.
Ihminen pärjää monta tuntia syömättä. Ja näitä eväsmässyttäjiä on paikallisjunissakin. Kaukojunissa on ravintolavaunu syömistä varten.
Niin pärjää. Mutta joskus silti pitää syödä, miksei sitten junassa, kun on hyvin aikaa ja vain vähän tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hauska😆
Kyllä eväät pitää olla, se on junamatkustamisen suola.
Ainoastaan appelsiinin kuorijat pitää heittää pihalle. Se katku leviää pisaratartuntana läpi junan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miten tällainen hytti varataan paikallisjunassa? Mistä teitä torspoja sikiää? Anna kun arvaan, imeskelet sormesi puhtaiksi kuuluvan lurpsutuksen ja imuäänien säestämänä syötyäsi eväsleipäsi ja sipsisi?
Harvoin lähikunnissa syödään. Ja niissä on helppo itse vaihtaa vaunua. Niin itse teen, kun joku hajuvesityyppi tulee viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa helle olla kiristänyt pinnan. Se on kyllä ihan ymmärrettävää. Saa raivota.
Olin maauimalassa aamulla, siis aamulla. Kun mammat alkoivat vyörymään paikalle, heidän piti ensimmäiseksi kaivaa esiin eväät: oli jättisalaattiboxeja, sipsejä ym. Koko ajan pitää mässyttää jotain, outoa.
Itse olen usein 9 tunnin työpäivän syömättä mitään, vähän kahvia ja menoksi. Jokaisella lääkäri, neuvola, apteekki ym käynnillä pakollinen painon mittaus ja maksu painon mukaan....
Vierailija kirjoitti:
"Misofonia (tunnetaan myös lyhenteellä SSSS, selective sound sensitivity syndrome eli 4S) on sairaus, jossa ihminen on neurofysiologisesti herkistynyt jokapäiväisille äänille, jotka ovat valtaosalle muista ihmisistä yhdentekeviä. Tavallisesti ne liittyvät muun muassa syömiseen ja hengittämiseen ja aiheuttavat kuulijassaan hallitsematonta raivoa.
Kyseessä ei ole hyperakusia, jossa henkilö kokee sietämättömänä kaikki ympäristön äänet, vaan inhoa valikoiduille voimakkuudeltaan matalille äänille, jotka ovat luonteeltaan toistuvia. Tila on tunnistettu sairaudeksi mm. englanninkielisissä maissa, mutta sitä ei löydy toistaiseksi ICD-10-järjestelmästä, minkä takia suomalaiset lääkärit eivät laajalti tunne tilaa."
Joo ja tinnitus saattaa liittyä tähän.
Mutta kyllä mä kuitenkin selviän jos ei
Mä inhoan niiskutusta. Siis nenä vähän vuotaa, eikä viitsitä niistää. Tuossa äänen lisäksi aiheuttaa raivoa se piittaamattomuus. Ihan hyvin voisi niistää eikä niiskuttaa haitaten toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se junamatka voi olla monelle päivän ainoa tauko, jonka aikana ehtii syödä. Eiköhän VR määrää säännöt, mitä saa tai ei saa tehdä. Jos syöminen on sallittu, niin se on.
Miten sinua voikin noin paljon ärsyttää jokin sipsipussin rapistelu? Oletko kokeillut vastamelukuulokkeita?
Jotain rajaa siihen maiskuttamiseen silti. Kyllähän sitä voi silti syödä nätisti.
Osa ei pysty hengittämään nenän kautta. Siksi jopa syödessä.hengitetaan suun kautta. Kokeile, onko helppoa.
Mä tykkään syödä tonnikala purkkia ja banaania eväänä.
Mielisairaat voi mennä omalla autolla.