Kaikki omien eväiden mässyttäjät pitäisi potkia ulos junista ja antaa porttikielto
Voiko olla mitään ärsyttävämpää kun kuunnella jotain eväsleipien maiskuttamista, omenan haukkailua, jugurttipurkin kalinaa tai jotain fakin pähkinä- tai sipsipussin rapistelua kun yrität matkustaa rauhassa ja rentoutua hetken? En ymmärrä minkä takia joidenkin ihmisten pitää alkaa heti työnnellä eväitä suuhunsa kun matkustavat johonkin? Onko se jotain lapsuudessa opittua kun äiti pakkasi eväät mukaan joka ikiselle juna- tai bussimatkalle kun pelkäsi että lapsi kuolee nälkään tunnin tai parin matkan aikana? Ei järjen hiventäkään moisessa.
Mässyttäjä tietenkin imeskelee kuuluvasti omat sormensa lopuksi. Nämä ihmiset ansaitsevat todella kuuman oman osastonsa helvetissä.
Kommentit (128)
Taas sama aihe, kun edellinen ketju poistettiin. Lauantaina lähdetään rouvan kanssa Oulusta Helsinkiin. Eväät: 2 litraa kokista, 2 litraa vichyä, 2 Jallulla terästettyä kokispulloa, 2 pizzan puolikasta, korvapuusteja, Imatran piirakoita. Näillä aiomme pärjätä sunnuntai iltaan, koska välissä on hotelliaamiainen. Sunnuntaina pitää ostaa jotain. Maanantaina on hotelliaamiainen, päivällä on aikaa ostaa Lidlistä eväitä niin paljon, että pärjäämme Ouluun. Keskiyöllä Oulussa sitten omalle jääkaapille. Joo, kirjoitelkaa te muut tänne ihan mitä vaan sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikajunien ravintolavaunuissa voisi olla sellainen sääntö, että siellä voi olla 30 minuuttia. Kyllä tuon ajan puitteissa pystyy ihan tarpeeksi syömään ja juomaan, että muutkin matkustajat pääsisivät halutessaan sinne syömään ja juomaan.
Aika iso ongelma allergisille ihmisille ovat nämä aamuiset "hajuvesijunat", joissa pääkaupunkiseudulla asuvat ihmiset matkustavat työpaikalleen. Kun vaunussa on kolmisenkymmentä ihmistä, jotka ovat aamulla kotonaan meikanneet ja hajustaneet itsensä, niin löyhkä on melkoinen useiden eri hajuvesien tuoksun sekoittuminen pienessä tilassa.
Olen maksava asiakas ja saan juoda vaikka koko matkan ravintolavaunussa kaljaa jos haluan. Mitä tulee hajuvesijuniin niin luulisi että jos on varaa kalliseen hajuveteen niin olisi fyrkkaa myös haista omassa autossa.
Tällä hetkellä hajuvedet trendaa nimenomaan nuorten miesten keskuudessa.
50. aloitus tästä ja samoin sanoin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin junamatka kestää 7-9 tuntia tai pidempään. Aamulla aikaisin lähtiessä ei ole ehtinyt välttämättä syödä mitään. Otan yleensä junaan proteiinijuoman ja haen ravintolavaunusta aamukahvin itselleni. Joskus syön vielä eväsleivän tai salaatin ju jos on tulossa kiirepäivä perillä eikä sielläkään ehdi syödä. Jos et halua kuunnella kenenkään maiskutusta junista voi varata hyttejä omaan käyttöön eikä tarvitse kuunnella toisten ääniä.
Näitä eväiden mässyttäjiä näkee kaikkein eniten lyhemmillä junamatkoilla eikä millään 7-9 tunnin reissuilla. Jopa alle tunnin matkalla monien pitää jostain käsittämättömästä syystä alkaa työnnellä eväitä kyselyaukkoonsa.
Niin, se kun voi olla se paras hetki siihen. Oikeastiko heidän pitäisi syödä ne eväät kadulla? Vai jossain aseman nurkissa? Sen sijaan, että syövät silloin, kun ei ole muuta tekemistä, kuin istua junassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se junamatka voi olla monelle päivän ainoa tauko, jonka aikana ehtii syödä. Eiköhän VR määrää säännöt, mitä saa tai ei saa tehdä. Jos syöminen on sallittu, niin se on.
Älä puhu paskaa. Lähijunissakin on näitä eväspellejä jatkuvasti. En todellakaan usko että kellään niistä ei ole 24 tunnin aikana oman vuorokautensa aikana mitään muuta taukoa jolloin syödä.
Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mun junissa ei kukaan syö mitään 😎
mutta mutta ei kai vielä ole yksityistetty rataverkkoa?
Taitaa puhua suklaajunasta.
Meen joskus Keravalle lähijunassa. Sukulaisen luo ja sitä ennen ollut pitkä matka Tikkurilaan. Tai sitten ollut päivän Helsingissä tapahtumassa missä jonojen takia ei ehdi syödä ja omat eväät kielletty. Tosin en syö niissä mutta kerroin vain ettei kaikki niissä ole paikallisia.
Vierailija kirjoitti:
AP lla selvästi misofonia. Tiedän mitä se on mutta en Vaadi että junallinen ihmisiä toimii MINUN pillini mukaan.
Itse käytän korvatulppia tai kuuntelen musiikkia.
Minulla on myös misofonia. Mutta minut on myös kasvatettu niin, että täällä maailmassa asuu ja elää muitakin kuin minä, joten kaikilla on oikeus olla ja elää. Aika moni ääni häiritsee niin paljon, että alkaa ärsyttää. Mutta sitä varten on juurikin ne vastamelukuulokkeet ja korvatulpat.
Itsekin syön joskus junassa, koska on aikataulullisesti pakko. Kun on kuulokkeet itselläni korvissa, ne omat syömisen äänet ärsyttää myös minua. No, elämä on.
Ap:lle vinkki: et pysty muuttamaan kaikkea ympärilläsi sellaiseksi, ettei mikään häiritsisi. Kannattaa siis miettiä keinoja, joilla voi pärjätä paremmin itse ja blokata niitä ikäviä ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se junamatka voi olla monelle päivän ainoa tauko, jonka aikana ehtii syödä. Eiköhän VR määrää säännöt, mitä saa tai ei saa tehdä. Jos syöminen on sallittu, niin se on.
Älä puhu paskaa. Lähijunissakin on näitä eväspellejä jatkuvasti. En todellakaan usko että kellään niistä ei ole 24 tunnin aikana oman vuorokautensa aikana mitään muuta taukoa jolloin syödä.
Se ihminen voi olla tulossa suoraan töistä/koulusta ja menossa treeneihin. Ihan loogista, että syö eväät junassa tässä välissä.
Minu jos rassisti alat tuijotta, minä heittä sinua kanan luu päähäsi.
VR extraluokassakin (hiljainen) maiskutus ja rapina on jatkuvaa. Tulispa sellainen osasto jossa myös syöminen on kielletty. Olen laittanut myös suoraan VR: lle palautetta. Eivät tietenkään ole vastanneet.
Vierailija kirjoitti:
VR extraluokassakin (hiljainen) maiskutus ja rapina on jatkuvaa. Tulispa sellainen osasto jossa myös syöminen on kielletty. Olen laittanut myös suoraan VR: lle palautetta. Eivät tietenkään ole vastanneet.
Varmaan saat sellaisen luotua, kun varaat sellaisen työskentelykopin vain itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin junamatka kestää 7-9 tuntia tai pidempään. Aamulla aikaisin lähtiessä ei ole ehtinyt välttämättä syödä mitään. Otan yleensä junaan proteiinijuoman ja haen ravintolavaunusta aamukahvin itselleni. Joskus syön vielä eväsleivän tai salaatin ju jos on tulossa kiirepäivä perillä eikä sielläkään ehdi syödä. Jos et halua kuunnella kenenkään maiskutusta junista voi varata hyttejä omaan käyttöön eikä tarvitse kuunnella toisten ääniä.
Näitä eväiden mässyttäjiä näkee kaikkein eniten lyhemmillä junamatkoilla eikä millään 7-9 tunnin reissuilla. Jopa alle tunnin matkalla monien pitää jostain käsittämättömästä syystä alkaa työnnellä eväitä kyselyaukkoonsa.
Et sinä voi tietää muiden matkakokonaisuutta ja aikatauluja. Vai ajatteletko että lähijunassa on ainoastaan lähimatkaa tekeviä ja tunnin matka tarkoittaa vain sitä tuntia kotoa paikkaan B? Ja että kaikilla aina on aikaa/mahdollista käydä muualla syömässä.
Ap ei varmaan koskaan matkusta lentokoneella. Siellä se pelkkä lentokoneen hurina on niin kova, että misofoniasta kärsivän pää räjähtää ilman vastamelukuulokkeita. Lisäksi siellä syövät kaikki. Matkan pituudesta riippuen ehkä MONTA KERTAA. Siis ihan hirveää.
Junassa olen syönyt monia monia kertoja. Koskaan en huvikseni, vaan ihan tarpeeseen. Juuri pari viikkoa sitten kävin ensin juoksemassa 15km. Sitten nopean suihkun jälkeen suuntasin junalle, kun olin menossa parin tunnin matkan ystäväni luo. Pakko oli syödä eväät tai olisi ollut todella huono olo ennen perille pääsyä. Toisella kerralla oltiin oltu lapsen kanssa tämän urheilukisoissa koko päivä myslipatukoiden ja muiden pikkueväiden kanssa. Oltiin jossain pienellä paikkakunnalla, josta juna kulki vain harvoin. Vaihtoehtoina oli käydä nopeasti hakemassa ruoat mukaan ja mennä aikaisemmalla junalla, tai syödä ravintolassa ja odottaa neljää tuntia paikkakunnalla, jossa ei juuri mikään muu ollut sunnuntaina auki ja oltiin oltu jo siinä 30 asteen helteessä aamusta saakka.
Nämä esimerkit nyt vaan sen takia, että ap ymmärtäisi, että hyvin usein se syöminen johtuu tarpeesta. Ja vaikka söisi vaan ajankuluksi, niin eipä sekään pitäisi ketään liikuttaa.
Aloittajan kaltaisten ihmisten takia en jätä eväitäni syömättä usean tunnin junamatkallani.
Ravintolavaunu ei ole vaihtoehto itselleni huonon tarjonnan takia!
Varaa valittaja itselleen yksityivaunun jossa matkustaa!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vastaavat ihan parissa päivässä, jos palaute on asiallista ja aiheellista. Itse laitoin palautetta, miksi myyntikärry vieläkin myy alkoholia lastenvaunussa. Lapset liukumäessä, pariskunta korkkasi viinipullot ja oluet. Pitkällä matkalla ehtii useamman kitata...
Suurin osa ihmisistä syö tiettyinä aikoina nälkäänsä tai verenpaineen ja verensokereitten vuoksi. Elimistö sen sanelee, milloin pitää syödä ja juoda, eivät VR:n aikataulut.
Lasten kanssa olen käyttänyt sekä ravintolavaunun palveluja että syönyt eväitä. Juna kun pysähtyi kuumalle suoalueelle pariksi tunniksi ja ilmastointi hiljeni, niin kyllä vesimelonipalaset ja ruisleivät tulivat ihan tarpeeseen. Vettäkin mukana aina.
Pizzaloota ja 1,5l viinablandattu jaffa on just sopiva junaeväs!
"Olen maksava asiakas ja saan juoda vaikka koko matkan ravintolavaunussa kaljaa jos haluan. Mitä tulee hajuvesijuniin niin luulisi että jos on varaa kalliseen hajuveteen niin olisi fyrkkaa myös haista omassa autossa."
Et ole maksanut mitään siitä ravintolavaunun paikasta. Se on tarkoitettu pistäytymiseen ravintolavaunussa. Silloin siellä mahtuu käymään vaikka äiti lapsineen. Lapsilla voi olla kovakin nälkä. Ravintolavaunupaikkoja ei ole tarkoitettu kaltaisillesi tenukepeille, jotka istuvat siellä koko matkan Rovaniemeltä Helsinkiin.
😅😅 Rupes mielikuvitus lentää, kun ajattelin konnaria haistelemassa matkaajien perseitä syyllisen löytämiseksi.