Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki omien eväiden mässyttäjät pitäisi potkia ulos junista ja antaa porttikielto

Vierailija
30.07.2025 |

Voiko olla mitään ärsyttävämpää kun kuunnella jotain eväsleipien maiskuttamista, omenan haukkailua, jugurttipurkin kalinaa tai jotain fakin pähkinä- tai sipsipussin rapistelua kun yrität matkustaa rauhassa ja rentoutua hetken? En ymmärrä minkä takia joidenkin ihmisten pitää alkaa heti työnnellä eväitä suuhunsa kun matkustavat johonkin? Onko se jotain lapsuudessa opittua kun äiti pakkasi eväät mukaan joka ikiselle juna- tai bussimatkalle kun pelkäsi että lapsi kuolee nälkään tunnin tai parin matkan aikana? Ei järjen hiventäkään moisessa.

Mässyttäjä tietenkin imeskelee kuuluvasti omat sormensa lopuksi. Nämä ihmiset ansaitsevat todella kuuman oman osastonsa helvetissä.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos junissa ei vielä ole, niin voisi olla vaunuja joissa ei syödä, puhuta puhelimissa, tai muutenkaan häiritä ihmisiä. Hiljaisia vaunuja. 

Ne jotka syö ja haluaa sosialisoida voisivat olla omissa vaunuissaan. 

Jos joku pieraisee, poistetaanko hänet vaunusta? Ja miten oikea syyllinen löydetään?

Vierailija
82/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsit misofoniasta AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina annoksen mukaan hesestä ja syön junassa

Vierailija
84/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin maauimalassa aamulla, siis aamulla. Kun mammat alkoivat vyörymään paikalle, heidän piti ensimmäiseksi kaivaa esiin eväät: oli jättisalaattiboxeja, sipsejä ym.  Koko ajan pitää mässyttää jotain, outoa.

Itse olen usein 9 tunnin työpäivän syömättä mitään, vähän kahvia ja menoksi.  Jokaisella lääkäri, neuvola, apteekki ym käynnillä pakollinen painon mittaus ja maksu painon mukaan....

Ja ajattele, että äärimmäisen kollektiivisesti "sivistyneet" kokoontuu hurjankin eväsmäärän kanssa Ullanlinnanmäelle joka vuosi jo aamulla, vaikka sataisi räntää. Picnikille. Jäljet on yleensä kuvina seuraavan päivän lehdissä.

Vierailija
85/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään syödä tonnikala purkkia ja banaania eväänä. 

Aika rouskutusta jos tonnikalapurkkia pureskelet

Vierailija
86/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euron sakko ruokien ja juomien mässyttelijöillekin! Vain junien ravintolavaunut sallittuja siihen!

Vierailija
87/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 euron sakko ruokien ja juomien mässyttelijöillekin! Vain junien ravintolavaunut sallittuja siihen!

VR ei ole samaa mieltä kanssasi, joten elä sen tiedon kanssa. 

Vierailija
88/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes, toinen misofonisti! Olen joskus joutunut jäämään pois junasta, koska olin oksentaa kun joku söi banaaneja vieressä. Banaani on kaikista pahin, sen haukkailu, mussuttaminen, leukaluiden ääni kun ne myöhentää sitä pehmeä mössöä.. hyi olkoon, välitön oksennus kurkussa. Toinen liki yhtä paha on juurikin se eväsleipä, paperit ja muovit siinä ympärillä, niitä sitten joka haukkauksella riivitään. Ja juomista ylivoimaisesti pahin on se, kun juoma päästetään koko suuhun niin, että posket pullistuu ja sitten nielaistaan äänekkäästi. En juuri käytä mitään julkisia kulkuneuvoja enkä siedä avotoimistoa, yllättäen. Ja kotona on kuulokkeet tai tulpat kun lapset syö näitä mainittuja asioita. En PYSTY kuuuntelemaan. 

Elämäsi on varmasti yhtä tuskaa?

Vierailija
89/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin maauimalassa aamulla, siis aamulla. Kun mammat alkoivat vyörymään paikalle, heidän piti ensimmäiseksi kaivaa esiin eväät: oli jättisalaattiboxeja, sipsejä ym.  Koko ajan pitää mässyttää jotain, outoa.

Itse olen usein 9 tunnin työpäivän syömättä mitään, vähän kahvia ja menoksi.  Jokaisella lääkäri, neuvola, apteekki ym käynnillä pakollinen painon mittaus ja maksu painon mukaan....

Eli ongelma onkin, että syömishäiriöisiä ärsyttää nähdä ihmisiä syömässä, kun itse pitää elää pelkällä kahvilla ja vedellä, jotta ois tarpeeksi luuranko? 

Vierailija
90/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina annoksen mukaan hesestä ja syön junassa

En aina, mutta joskus olen näin tehnyt Helsingistä lähtiessä. Helsinki siis välipysäkki laivalta junaan vaihtaessa. 

Vierailija
91/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se junamatka voi olla monelle päivän ainoa tauko, jonka aikana ehtii syödä. Eiköhän VR määrää säännöt, mitä saa tai ei saa tehdä. Jos syöminen on sallittu, niin se on.

Miten sinua voikin noin paljon ärsyttää jokin sipsipussin rapistelu? Oletko kokeillut vastamelukuulokkeita?

Ai meinaat että eväiden syöjät eivät elämässään ehdi syödä muualla kuin JUNASSA? Oikeasti? Vuorokauden 24 tunnista vain sen junamatkan aikana on aikaa laittaa mitään suuhunsa?

Edes Trump ei lauo noin aivottomia kommentteja. 

Itse syön samoihin aikoihin päivässä. Jos juna lähtee puolen päivän aikaan (jolloin lounas maistuu) ja junalle on lähdettävä kahta tuntia aikaisemmin, en todellakaan syö, jos ei ole nälkä. Miksen voisi sämpylääni syödä heti lähdettyä. Ihme valitusta.

Vierailija
92/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan harvoin, mutta silloin monta tuntia. Yhden kerran olen käynyt ravintolavaunussa ja saanut jotain, mikä aiheutti vatsavaivoja monta päivää. Hinnat ovat ihan järjettömiä ja vaunu täynnä kaljaa litkiviä ja iso  äänisiä äijiä. Siis omat eväät matkaan, tietää mitä syö. Hyvää matkaa kaikille ja rapistelkaa ihan rauhassa, niin minäkin teen.

Vierailija
93/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisten päävikaisten kannattaa ottaa oma hytti. 

Kerrotko vielä miten tällainen hytti varataan paikallisjunassa? Mistä teitä torspoja sikiää? Anna kun arvaan, imeskelet sormesi puhtaiksi kuuluvan lurpsutuksen ja imuäänien säestämänä syötyäsi eväsleipäsi ja sipsisi?

Harvoin lähikunnissa syödään. Ja niissä on helppo itse vaihtaa vaunua. Niin itse teen, kun joku hajuvesityyppi tulee viereen. 

Lähikunnissa 🤦🏼

Kaikkien mölyapinoiden, mässyttäjien ja muiden häiriköiden mielestä ratkaisu on muka aina se että muut väistyvät sen sijaan että itse käyttäytyisivät enemmän muut huomioon ottaen. Ei tämä maailma niin voi toimia. Minä en todellakaan siirry toiseen vaunuun, vaan mässyttäjä tai hajuherne saa suksia vi**uun.

Vierailija
94/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan harvoin, mutta silloin monta tuntia. Yhden kerran olen käynyt ravintolavaunussa ja saanut jotain, mikä aiheutti vatsavaivoja monta päivää. Hinnat ovat ihan järjettömiä ja vaunu täynnä kaljaa litkiviä ja iso  äänisiä äijiä. Siis omat eväät matkaan, tietää mitä syö. Hyvää matkaa kaikille ja rapistelkaa ihan rauhassa, niin minäkin teen.

Mene tutkituttamaan suolistosi ja sen jälkeen töihin niin voit syödä ravintolavaunussa niin kuin sivistyneet ihmiset tekevät.

Vierailija
95/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin junamatka kestää 7-9 tuntia tai pidempään. Aamulla aikaisin lähtiessä ei ole ehtinyt välttämättä syödä mitään. Otan yleensä junaan proteiinijuoman ja haen ravintolavaunusta aamukahvin itselleni. Joskus syön vielä eväsleivän tai salaatin ju jos on tulossa kiirepäivä perillä eikä sielläkään ehdi syödä. Jos et halua kuunnella kenenkään maiskutusta junista voi varata hyttejä omaan käyttöön eikä tarvitse kuunnella toisten ääniä. 

Näitä eväiden mässyttäjiä näkee kaikkein eniten lyhemmillä junamatkoilla eikä millään 7-9 tunnin reissuilla. Jopa alle tunnin matkalla monien pitää jostain käsittämättömästä syystä alkaa työnnellä  eväitä kyselyaukkoonsa.

Vierailija
96/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se junamatka voi olla monelle päivän ainoa tauko, jonka aikana ehtii syödä. Eiköhän VR määrää säännöt, mitä saa tai ei saa tehdä. Jos syöminen on sallittu, niin se on.

Älä puhu paskaa. Lähijunissakin on näitä eväspellejä jatkuvasti. En todellakaan usko että kellään niistä ei ole 24 tunnin aikana oman vuorokautensa aikana mitään muuta taukoa jolloin syödä. 

Vierailija
97/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse istuisit junassa vain tunnin, joku voi istua siinä samassa junassa monta tuntia.

Ihminen pärjää monta tuntia syömättä. Ja näitä eväsmässyttäjiä on paikallisjunissakin. Kaukojunissa on ravintolavaunu syömistä varten.

Joo ja ainakin nyt heinäkuussa se oli lounasaikaan niin tupaten täynnä, että piti viedä sieltäkin ostetut eväät ihan omille paikoille. Jos me ollaan junassa klo 10:30 - 15:30 lasten kanssa, niin valitettavasti vaan lounasaika osuu tuohon, ei voi mitään. Enkä myöskään voi mitään sille, että VR:n ravintolavaunun kapasiteetti on täysin riittämätön, kyllä se ärsytti minuakin.

Vierailija
98/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse istuisit junassa vain tunnin, joku voi istua siinä samassa junassa monta tuntia.

Ihminen pärjää monta tuntia syömättä. Ja näitä eväsmässyttäjiä on paikallisjunissakin. Kaukojunissa on ravintolavaunu syömistä varten.

Tiiäks mitä, kaukojunissa tuodaan ruoka sulle siihen junavaunuunkin missä satut istumaan. Ei ees tartte itse hakee, tilaat vaan. Ei ne ravintovaunut montaa ihmistä sisäänsä vedä, kaljoittelijat lähinnä, siellä istuu. 

Vierailija
99/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisten päävikaisten kannattaa ottaa oma hytti. 

Kerrotko vielä miten tällainen hytti varataan paikallisjunassa? Mistä teitä torspoja sikiää? Anna kun arvaan, imeskelet sormesi puhtaiksi kuuluvan lurpsutuksen ja imuäänien säestämänä syötyäsi eväsleipäsi ja sipsisi?

Harvoin lähikunnissa syödään. Ja niissä on helppo itse vaihtaa vaunua. Niin itse teen, kun joku hajuvesityyppi tulee viereen. 

Lähikunnissa 🤦🏼

Kaikkien mölyapinoiden, mässyttäjien ja muiden häiriköiden mielestä ratkaisu on muka aina se että muut väistyvät sen sijaan että itse käyttäytyisivät enemmän muut huomioon ottaen. Ei tämä maailma niin voi toimia. Minä en todellakaan siirry toiseen

Kuulostat vaaralliselta. Hae apua!

Vierailija
100/128 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misofonia on tuon ilmiön nimi. Varmaan ikävää ja rankkaa. Voi sinua. (Empaattisia pään taputuksia.) 

Kerran yksi nainen siirtyi pois mun edestä bussissa kun söin hänen takanaan eväitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä