JOS joutuisit tilanteeseen että tarvitsisit äkkiä muutaman satkun, mistä sen hankkisit (työttömänä).
Mulla on tää tilanne, ja vaikka luottotiedot puhtaat niin en saa lainaa mistään onnettomien tulojen takia. Eikä ole ketään keneltä voisi lainata.
Kommentit (91)
Mulla on yks muori jolle käyn siivoamassa. Jouduin jo sanomaan että nyt vietän kesälomaa. On vähän kitupiikki niin pitänee nostaa työn hintaa. Eli ehdotukseni on: käy pimeästi tekemässä mitä tahansa työtä. Naisimmeisellä on helppoa tarjota siivousta vanhuksille. Mies voi keksiä muuta apua: pihan hoitoa, atk-taitoja, jos niitä on jne. En tiedä mihin laittaisit ilmoituksen. Kauppaan? Itselläni on entinen asiakas entisestä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule sellaista tilannetta johon en olisi jo varautunut.
Huh huh. Kohta 30 vuotta olen tehnyt töitä elämänkriisiin joutuneiden kanssa ja totean, että kukaan ei pysty varautumaan elämässä täysin, ei edes taloudellisesti.
Tämä oli minun ratkaisuni nuorempana. Radiomankka, kihlasormus ja matkatelkkari kaniin. Makaronia ja makkaraa kaupasta niin selvisi tilipäivään.
Vierailija kirjoitti:
panttilainaamo eli korut, desing esineet ja vaikka muumimukit käy sinne. voit saada esineet takaisin rahaa vastaan tai sit jättää ne sinne ja pitää rahat.soittimet käy ja kallis electroniikka (ehjä)
moni sormus (kulta) voi olla 200e arvoinen jne.
taulut voi olla satasten arvoisia myös.
Panttikonttoriin kannattaa viedä sellaiset esineet, jotka haluat takaisin. Jos olet valmis luopumaan kokonaan, niin nyt saa hyvät rahat niissä kiertävissä kulta-autoissa. Vein aiemmin tarpeettomat hopea-aterimet, ex-mieheltä nuoruudessa saadut hopeiset Kalevalakorut (2 sormusta ja 2 ranneketjua) ja pari kultasormusta ja sain reilusti yli tonnin. Samoin sai ystäväni, joka vei mummon perintöhopeita ja kasan rikkinäisiä ja epäsopivia kultakoruja.
Myisin jonkun harrastusvälineen. Niissä on säästöjä kiinni eikä niistä tarvitse tilitellä veroja kun ei myy kaikkea kerralla.
Poimisin mustikoita. Niistä tienaa äkkiä 400 €. Olen tiennanut kohta jo 3000 € tänä kesänä. Työni ohessa. En siis ole työtön.
MULLA oli työttömänäkin rahaa pankissa, ei ne mihinkään kadonneet työttömänä ollessakaan, eikä saldo pienentynyt yhtään sinä aikana
Kyllä minä jotain pimeetä työtä saisin- Sukulaisella on hevostalli ja olen siellä ollut kaikkea hommaa tekemässä. Siellä aina pitää jotain rempata. Voisin myös myydä ahvenia koska kalastan usein ja minulla on ahven filettä pakastimessa ja ne menee kaupaksi helposti. Kerään pakkaseen yleensä 10-15 kg ahven filettä vakuumipakkauksessa ja sitten myyn pois kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla, ettei ole ketään keneltä pyytää apua? Vanhemmat, puoliso, isovanhemmat, sisarukset, mahdollisesti lapset, vastaavat henkilöt puolison puolelta, ystävät Onko se muutaman satasen kulu oikeasti tarpeellinen vai esim. tarvitset vain uuden TVn tai astianpesukoneen?
Vanhemmat kuolleet.
Puolisollakaan ei ole rahaa.
Lapset 3-5v, ei niilläkään ole rahaa.
Puolison vanhemmat kuolleet.
Puolisolla ei lapsia muiden kuin minun kanssa.
Ystäviä ei ole.
Sori siitä.
Suurin valhe ever!