Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOS joutuisit tilanteeseen että tarvitsisit äkkiä muutaman satkun, mistä sen hankkisit (työttömänä).

Vierailija
30.07.2025 |

Mulla on tää tilanne, ja vaikka luottotiedot puhtaat niin en saa lainaa mistään onnettomien tulojen takia. Eikä ole ketään keneltä voisi lainata. 

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, ettei ole ketään keneltä pyytää apua? Vanhemmat, puoliso, isovanhemmat, sisarukset, mahdollisesti lapset, vastaavat henkilöt puolison puolelta, ystävät Onko se muutaman satasen kulu oikeasti tarpeellinen vai esim. tarvitset vain uuden TVn tai astianpesukoneen?

Miksi kukaan antaisi ystävälleen satoja euroja rahaa?

Minä lainaan kaverilleni (ei siis edes ystävä) joka kuukausi. Hän on aivan pa työssäkäynnistä huolimatta, monestakin asiasta mm. pienipalkkaisuudesta ja sairauksistaan johtuen. Aina maksaa heti palkkapäivänään takaisin, usein on tililläni jo ennenkuin herään :) 

Ai niin miksi, no miksi ihmeessä en auttaisi kaveria, jolla asiat niin paljon huonommin kuin itselläni? Empatia, lähimmäisenrakkaus ym syyt.

Vierailija
42/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myisin torissa tms vanhoja vaatteita/tavaroita joita en enää tarvitse (hätätilanteessa ehkä jopa jotain arvokkaampaa)

pullonkeräysprojekti päälle

tarjoutuisin ehkä tekemään pieniä hanttihommia pimeästi läheisille/kavereille, kuten siivousta, puutarhanhoitoa, nurmikon ajelua, lastenvahtikeikkaa jne.

Vanhoja vaatteita ei torissa kukaan huoli edes puoli-ilmaiseksi. Saati nyt muutamilla satasilla. Pulloja täytyisi kerätät tuhansia, jotta niillä saisi kasaan edes yhden satasen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, ettei ole ketään keneltä pyytää apua? Vanhemmat, puoliso, isovanhemmat, sisarukset, mahdollisesti lapset, vastaavat henkilöt puolison puolelta, ystävät Onko se muutaman satasen kulu oikeasti tarpeellinen vai esim. tarvitset vain uuden TVn tai astianpesukoneen?

Kyllä mä voisin antaa äkilliseen oikeaan tarpeeseen muutaman sadan euron korottoman lainan ystävälleni, miksi ei? En tietenkään puolitutulle.

Vierailija
44/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan ensi viikolla veronpalautusta tuistani.

Vierailija
45/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomisia nämä ehdotukset myymisestä. Ihan kuin köyhällä työttömällä olisi nurkissa röykkiöittäin satasien arvoista tavaraa, jonka joku ostaa välittömästi kun se laitetaan myyntiin. 

mulla ainakin on mm merkkilaukkuja ajalta kun olin nuorempana töissä eikä tullut mieleen säästää. Suurin osa työttömistä ei ole pitkäaikaistyöttömiä.

Vierailija
46/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lainaan kaverilleni (ei siis edes ystävä) joka kuukausi. Hän on aivan pa työssäkäynnistä huolimatta, monestakin asiasta mm. pienipalkkaisuudesta ja sairauksistaan johtuen. Aina maksaa heti palkkapäivänään takaisin, usein on tililläni jo ennenkuin herään :) 

Ai niin miksi, no miksi ihmeessä en auttaisi kaveria, jolla asiat niin paljon huonommin kuin itselläni? Empatia, lähimmäisenrakkaus ym syyt.

Minulla on periaate, että ystävyyttä ja raha-asioita ei sotketa toisiinsa. Siitä ei oman kokemukseni mukaan seuraa mitään hyvää. Empatiaa ei minun maailmassani osoiteta lappamalla toisille rahaa. 

Vierailija
47/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tililtäni. Olen säästänyt.

Vierailija
48/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sukanvarresta 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
49/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomisia nämä ehdotukset myymisestä. Ihan kuin köyhällä työttömällä olisi nurkissa röykkiöittäin satasien arvoista tavaraa, jonka joku ostaa välittömästi kun se laitetaan myyntiin. 

mulla ainakin on mm merkkilaukkuja ajalta kun olin nuorempana töissä eikä tullut mieleen säästää. Suurin osa työttömistä ei ole pitkäaikaistyöttömiä.

Merkkilaukuilla saa torissa muutaman kympin. Eikä todellakaan äkkiä. 

Vierailija
50/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen etkä täryjyrän kokoinen niin on helppoja keinoja saada ihan haluamansa määrä rahaa. Niihin liittyy kyllä kaikkiin hanurisi mutta hyvin  toimivia ja nopeita keinoja ovat tarvittaessa eikä se nyt niin paha ole lopulta, siihen se on tarkoitettukin.

Jos olet mies, niin hyviä laillisia keinoja on huomattavasti vähemmän.

Kyllä se mieskin voi kaupata hanuriaan

Vierailija
51/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin rahasto-osuuksia. Sieltä tulee rahat muutamassa tunnissa. 

Vierailija
52/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myisin torissa tms vanhoja vaatteita/tavaroita joita en enää tarvitse (hätätilanteessa ehkä jopa jotain arvokkaampaa)

tarjoutuisin ehkä tekemään pieniä hanttihommia pimeästi läheisille/kavereille, kuten siivousta, puutarhanhoitoa, nurmikon ajelua, lastenvahtikeikkaa jne.

Vanhoja vaatteita ei torissa kukaan huoli edes puoli-ilmaiseksi. Saati nyt muutamilla satasilla. Pulloja täytyisi kerätät tuhansia, jotta niillä saisi kasaan edes yhden satasen. 

onko parempia ideoita?

Vierailija
53/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole työtön, enkä myöskään köyhä, mutta sukulaiset antaisivat vaikka muutaman tonnin jos pyytäisin.

Vierailija
54/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Mietin tätä tämän yön....

Vierailija
55/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko parempia ideoita?

Ei. Siksi en heittele aivottomuuksia, joilla ei ikinä saa muutamia satasia äkkiä. 

Vierailija
56/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon tässä kuussa tienannut päälle 600e mustikoilla.

Muuten teen käsitöitä pitkin vuotta ja myyn kun jaksan alkaa siihen rumbaan. Jonkun verran esim vaatteita ja esineitä bongailen halvalla ja myyn kalliimmalla. Viimeisimpänä sain kympillä kolme korsettia jotka 60e/kpl lähtöhinnalta. 20e sais heti yhdestä, 30-40e jos jaksaa odotella.

Vierailija
57/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan sukanvarresta 🤣🤣🤣🤣🤣

Mulla ne on kirjekuoressa. Kuka käyttää sukkia rahajemmana?

Vierailija
58/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin luottokortilta. Jos on luottotiedot kunnossa, pankki kyllä herkästi sellaisen myöntää.

Vierailija
59/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukuilla saa torissa muutaman kympin. Eikä todellakaan äkkiä. 

En oikeita merkkilaukkuja myisi Torissa vaan esim Vestiairessa tms. Aito Chanelin veska menee äkkiä jos hinnan laittaa alle 2000.

Vierailija
60/91 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nuorempana ostanut muutaman kitaran ja aika hyvän läjän LP-levyjä. Nykyarvo on tonneissa, jo yksi levy on nelinumeroinen summa. Mutta mieluummin oon syömättä ja revin rahat ihan mistä tahansa muualta kuin myisin niitä.

Varmaan myisin jotain muuta.