Kyllästynyt someen.
Monta vuotta käyttänyt siihen, että päivittäin plärään facebookia ja instagramia, nykyään ennen kaikkea instaa. Alkuvuosina päivittelin silloin tällöin jotain, mutta nykyään hyvin harvoin. Käytän aivan liikaa siihen että selailen muiden elämiä. En halua enää jakaa elämääni, ei tullut mieleenkään päivittää mitään kesälomareissuilta. Päätin luopua someista ja elää ihan vaan oikeaa elämää jakamatta siitä jotain kiilloteltua ja siloteltua arkea muille ja tuhlaamatta aikaa muiden kyttäämiseen.
Onko muita, joille tullut samanlainen fiilis ja ovat luopuneet somen käytöstä.
Kommentit (24)
Sama tilanne, ettei jaksa enää. Facebookissa lopetin päivittämiset kaksi vuotta sitten ja Instassa vuosi sitten. Hävitin Facebookista suurimman osan kavereista, koska en vain pitänyt heidän päivityksistään. Ilmoitin kaikille, etten jaksa enää sometusta ja kiitos oli kiva seurata teidän juttuja-valheella. Siitä seurasi, että nyt saan aika kivoja viestejä WhatsAppiin ja yhteydenpito on henkilökohtaisempaa. Se oli yllätys.
Nypin somesta nyt vain parhaat palat seuraamalla erilaisia ryhmiä, jotka ovat lähellä harrastuksiani tai haluan tietää uusista asioista. Joskus huvikseni liityn ulkomaisiin ryhmiin, joissa tulee ihan erilainen maailma vastaan kuin Suomessa. VAuva-palsta on hauska, joten siitä en luovu
Instagram on yritykselleni tärkeä markkinointikanavana. Aika harvoin yksityiselämän faceen tulee enää mitään laitettua.
Itse olen nyt aloittamassa somen käytön ihan kunnolla. Teen kaikkiin palvelluihin tilit. Aikasemmin ainoastaan satunnaista kirjoittelua
Mulla ei ole fb, aluksi oli. Tyytyväinen ollut, ei tule häiriköintiä sillä tavalla. Mutta tuntuu että jos haluaa luoda verkostoja tai haluaa luontokuvia, pitäisi olla somet ja mietin pitäisikö olla joku insta tms. Ihmiset eivät pidä muuten yhteyttä kauheasti, jos silloinkaan.
Instagram on mennyt liian kaupalliseksi ja ammattimaiseksi. Sieltä puuttuu autenttisuus.
Mulla on ig-tili jolla seuraan joitakin mielenkiintoisia tahoja. Itse en päivitä mitään, enkä hyväksy seuraajia. Facebook on, en käytä. Tiktokia en ole edes harkinnut.
fbssä laskin joskus 50 mainosta/uutisjuttua peräkkäin
Kontakteja varten olen. yritän myös myydä tuotteita. Nykyään toimii myös chättinä kavereiden kanssa.Kun me ei jaksa puhelimessa hillua aina.
Seuraan vain lapsiani instagramissa. En päivittele mitään.
Pari vuotta sitten jäin pois. En ole kaivannut. Minua on kaivattu, jotta tietäsin paremmin muiden aamiaiset sun muut. Ettei tarttis erikseen kertoa.... Ja kun mua ei enää voi tägätä kaikissa kissanristiäisissä, enkä suostu edes kuvattavaksi. Juu ei kiitos enää.
Olen -70-luvulla syntynyt ja minulle on tullut jollain tapaa kaipuu sellaiseen oman nuoruuden aikaan. Enkä siis kaipaa nuoruuttani vaan nimenomaan sitä älypuhelin- ja somevapaata maailmaa, kun elämä ei ollut kiinni luurissa. Olen miettinyt somesta poistumista myös, ehkä se on nyt trendikästäkin?
En ole ollut koskaan somessa, jos vauvapalstaa ei siksi lasketa. Onneksi on tarpeeksi hyviä ystäviä ja sisarukseni. Lähettelen ja saan kortteja, joskus kirjeitä, tekstiviestejä ja tapaamme säännöllisesti toisiamme. Olen asunut myös ulkomailla ja siellä olevia ystäviä tapaan harvemmin mutta viestit kulkevat ja puhelin toimii. Pidän henkilökohtaisista kontakteista enkä halua saada enkä lähettää mitään ryhmäviestejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen -70-luvulla syntynyt ja minulle on tullut jollain tapaa kaipuu sellaiseen oman nuoruuden aikaan. Enkä siis kaipaa nuoruuttani vaan nimenomaan sitä älypuhelin- ja somevapaata maailmaa, kun elämä ei ollut kiinni luurissa. Olen miettinyt somesta poistumista myös, ehkä se on nyt trendikästäkin?
Ehkäpä tosiaan nouseva trendi!
Olen myös alkanut ikävöimään aikaa, kun ei tarvinnut ottaa puhelinta käteen ja selata muiden elämää. Ihan kamalaa, miten siihen onkin kouluttanut, eikä osaa lopettaa. Ei kai mikään villitys kestä ikuisesti, ei sosiaaliset mediatkaan!
Tästä palstasta minä tykkään kuitenkin (jos tämäkin lasketaan someksi) poislukien rasistiset ym. ikävät kirjoitukset.
En ole fb:ssä käynyt enää vuosiin. On se tili yhä olemassa mutta en käy siellä enää. Ig:tä selailen päivittäin mutta päivitän harvemmin. Alussa olin innokas ja aktiivinen, enää en jaksa eikä kiinnosta. Kun se on niin muuttunut, että näkyvyyttäkään ei saa enää. Täällä käyntiä olen vähentänyt myös. Eihän täällä enää edes jutella mistään kivasta.
Olen muutenkin väsynyt ihmisiin ja mediaan. En lue enää uutisiakaan. Ei mun tarvitse tietää koko ajan kaikkea. Ihan evvk mitä tapahtuu ja mitä ihmiset tekee. Yritän vain jaksaa päivästä toiseen, enkä tosiaan tarvitse siihen median ja somen tuomaa lisästressiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut koskaan somessa, jos vauvapalstaa ei siksi lasketa. Onneksi on tarpeeksi hyviä ystäviä ja sisarukseni. Lähettelen ja saan kortteja, joskus kirjeitä, tekstiviestejä ja tapaamme säännöllisesti toisiamme. Olen asunut myös ulkomailla ja siellä olevia ystäviä tapaan harvemmin mutta viestit kulkevat ja puhelin toimii. Pidän henkilökohtaisista kontakteista enkä halua saada enkä lähettää mitään ryhmäviestejä.
Arvostan! Haluaisin itsekin elää noin, mutta en ole kyennyt lopettamaan Instan käyttöä. Snapchatin onnistuin lopettamaan. Ärsyttää itseni, kun käytän hirveästi aikaa joka päivä Instaan.
Olin pois somesta 2kk, sitten palasin, kun nimenomaan halusin nähdä mitä ihmisille kuuluu. Niille, joihin ei muuten jaksa pitää yhteyttä.
En ole koskaan ollut Facessam, Instassa enkä missään noista. Älypuhelinta en ole omistanut koskaan. Asun Helsingin kantakaupungissa.
54vee
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut Facessam, Instassa enkä missään noista. Älypuhelinta en ole omistanut koskaan. Asun Helsingin kantakaupungissa.
54vee
Okei joillain on oikee elämä!
En jaksa pitää ihmisiin muuten yhteyttä, niin käytän siksi näitä sosiaalisia medioita.
Olen jättänyt somen aikoja sitten. En käytä whatsappiakaan.