Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunta muuttumassa epävakaammaksi?

Vierailija
30.07.2025 |

Missä kohtaa siihen herätään että Suomen maahanmuuttopolitiikka on epäonnistunut? Kaduilla alkaa olla turvatonta liikkua tietyillä alueilla ja monet julkiset paikat (esim. uimarannat) ovat muuttuneet rauhattomiksi ja turvattomiksi verrattuna esim. 10 vuoden takaiseen. 

Kuka tältä muutokselta pystyy enää ummistamaan silmänsä? Jotkut tuovat mukanaan ongelmia - jotkut eivät. Tätä voisi jokainen pysähtyä miettimään. Tässä ei ole kyse rasismista vaan väistämättömistä tosiasioista. 

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut pelottavat eniten, olen ulkokuoreltani vihreä ja sisältä punainen , eli vihreä kommari. 

Mä olen entinen vihervassasi. Nykyyän en tiedä, ketä äänestäisin. Se, että yhteiskuntaamme on tullut lyhyen ajan sisällä paljon ihmisiä, joiden arvot eivät vastaa lainkaan suomalaista arvopohjaa, tekee yhteiskunnastamme epävakaamma. Jos et vielä itse näe sitä, kannattaa tutustua siihen, miten yhteiskunta on muuttunut Saksassa, Iso-Britanniassa ja Ruotsissa hyvinkin nopeasti. Minusta ei kannata työntää päätä hiekkaan ja ajatella, että ongelmat menevät sillä pois. On kaunis ajatus suhtautua kaikkiin ihmisiin avoimesti ja toivottaa heidät tervetulleeksi, mutta tuollaisella sinisilmäisyydellä ampuu itseään helposti jalkaan.

Vierailija
2/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut pelottavat eniten, olen ulkokuoreltani vihreä ja sisältä punainen , eli vihreä kommari. 

Voi sinua pientä reppanaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä päättäjät ja työssäkäyvät akateemiset asuu, ei ole turvatonta. Heille tämä puhe on "rasismia".

Vierailija
4/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaaa ma naura deille dyperad.

Vierailija
5/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen entinen vihervassasi. Nykyyän en tiedä, ketä äänestäisin. Se, että yhteiskuntaamme on tullut lyhyen ajan sisällä paljon ihmisiä, joiden arvot eivät vastaa lainkaan suomalaista arvopohjaa, tekee yhteiskunnastamme epävakaamma. Jos et vielä itse näe sitä, kannattaa tutustua siihen, miten yhteiskunta on muuttunut Saksassa, Iso-Britanniassa ja Ruotsissa hyvinkin nopeasti. Minusta ei kannata työntää päätä hiekkaan ja ajatella, että ongelmat menevät sillä pois. On kaunis ajatus suhtautua kaikkiin ihmisiin avoimesti ja toivottaa heidät tervetulleeksi, mutta tuollaisella sinisilmäisyydellä ampuu itseään helposti jalkaan.

Suomessa on onneksi noita puolueita ideologioineen valita asti.

Aina voi äänestää sitä kenen kuvittelee puhuvan itseään miellyttävää asiaa.  Puolueesta viis.

Vierailija
6/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. ilmastonmuutos ei tuhoa tulevaisuutta vaan se valtava rahastus mitä tehdään ilmastonmuutoksen nimissä... valtava köyhtyminen ajaa ihmiset asumaan kaduilla ja yhteiskunnat romahtavat ja huumeet ja väkivalta valtaavat kadut... myös Suomessa... ja samalla pieni rikas rahastava eliittiryhmä maailmalla rikastuu päivittäin muiden rahoilla... toivottavasti etenkin nuoret ymmärtävät tämän ja kapina rahastavaa EU ja muuta eliittiä vastaan alkaa täälläkin...

Vierailija
7/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä missä päättäjät ja työssäkäyvät akateemiset asuu, ei ole turvatonta. Heille tämä puhe on "rasismia".

En ole täysin samaa mieltä tästä. Mä uskon enemmän kognitiiviseen dissonanssiin. Ihmisillä, jotka eivät pysty näkemään nnaahannvvuton negatiivisia puolia, on sinällään kauniita ajatuksia ihmisten auttamisesta, kohtaamisesta ja hyväksymisestä. He vain noita kauniita ajatuksia ajatellessaan unohtavat, että asioilla on useampia puolia. Heidän kohdallaan ei välttämättä (tai jopa todennäköisesti) auta se, että heitä vastustavat poliittiset tahot tuovat heille todisteita epäkohdista. Niitä kohdatessaan he voivat kääntää asian niin, että vika on viestin tuojassa ja tämän ajatusmaailmassa. Luin just tällaisia somepostauksia, joissa nimettömien kysymysten vastaanottaja sivuutti kysymykset täysin ja keskittyi ihan muuhun (ei liittynyt tähän aihealueeseen). Näin on helppo tehdä, kun oikeasti uskoo asiaan. Usko ja tiedon omaksuminen sulkevat usein toisensa pois.

Vierailija
8/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on onneksi noita puolueita ideologioineen valita asti.

Aina voi äänestää sitä kenen kuvittelee puhuvan itseään miellyttävää asiaa.  Puolueesta viis.

Mulle ei ole vielä tullut vastaan puoluetta, jonka kokisin puhuvan itseäni miellyttävää asiaa. Inhoan kaikkia poliittisia puolueita.

Vierailija
9/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun idästä tehdään mielipide vaikuttamista, jotka jotkut vähemmän älykkäät suomalaiset vielä lisäksi levittää. 

Kai jokainen on huomannut tämän? Enkä puhu vasemmistosta, joka arvot eivät mitenkään kohtaa Putinin maailman konservatiivisen arvojen kanssa. 

Vierailija
10/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Oikeistolainen) vihreä, vai vasemmistolainen? 

Vain persut sekoittaa nuo yhdeksi samaksi massaksi. 

Vierailija
11/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin maata ulkomaalaiset häiriköivät uimarannoilla? Minun kotikaupungissani ulkomaalaiset ovat ainakin toistaiseksi pysyneet lähinnä esteettisenä haittana.

Mutta sehän riittää.

Vierailija
12/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteiskunnallisia ristiriitoja lisäävä toiminta on idän informaatiovaikuttamisen piirissä. Siksi ne pyrkivät vahvistamaan MYÖS niitä vihervasemmistolaisia juttuja, jotka jakavat kansaa, jotta voivat pyrkiä vahvistamaan myös niiden vastustusta. 

Ei niille ole väliä mistä suomalaiset riitelevät, kunhan riitelevät. 

Vierailija
13/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. ilmastonmuutos ei tuhoa tulevaisuutta vaan se valtava rahastus mitä tehdään ilmastonmuutoksen nimissä... valtava köyhtyminen ajaa ihmiset asumaan kaduilla ja yhteiskunnat romahtavat ja huumeet ja väkivalta valtaavat kadut... myös Suomessa... ja samalla pieni rikas rahastava eliittiryhmä maailmalla rikastuu päivittäin muiden rahoilla... toivottavasti etenkin nuoret ymmärtävät tämän ja kapina rahastavaa EU ja muuta eliittiä vastaan alkaa täälläkin...

maailman rikas rahastava eliitti onkin kerännyt omille tileilleen valtavia rahasummia tämän nerokkaasti rakennetun huijauksen avulla - tavallisten ihmisten köyhtyessä samaan aikaan. Ja edelleen ihmiset maksavat eliitille yhä enemmän...ja missään ei ole mitään lukuja siitä paljonko ilmasto on parantunut kerätyillä triljoonilla mikä kertoo kaiken tästä huijauksesta ja ei myöskään lukuja siitä paljonko ilmasto muuttui suomalaisilta viedyillä ilmastomaksuilla, käsittämätöntä että on olemassa tällainen pohjaton rahastus ilman mitään perusteita...

Vierailija
14/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain ajan kysymys.

Vierailija
15/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Oikeistolainen) vihreä, vai vasemmistolainen

Vain persut sekoittaa nuo yhdeksi samaksi massaksi. 

Joo, oon kuullut tuon argumentin usein. Saatoin itsekin toistella sitä ollessani vihervassari, vaikka ei mulla sille mitään perusteita ollut, kunhan olin näin lukenut. Mutta esim. itse äänestin sekaisin vihreitä ja vasemmistoa, niin kuin tekevät tosi monet muutkin geneeriset vihervassarit. Persuja en ole koskaan äänestänyt, vihreitä sen sijaan viimeksi presidentinvaaleissa (mutta nyt vasta toisella kierroksella). Edellisissä eduskuntavaaleissa en äänestänyt lainkaan. En kyllä tiedä, miksi näitä kirjoittelen, koska en oleta sinun olevan kiinnostunut keskustelemisesta.

Vierailija
16/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole täysin samaa mieltä tästä. Mä uskon enemmän kognitiiviseen dissonanssiin. Ihmisillä, jotka eivät pysty näkemään nnaahannvvuton negatiivisia puolia, on sinällään kauniita ajatuksia ihmisten auttamisesta, kohtaamisesta ja hyväksymisestä. He vain noita kauniita ajatuksia ajatellessaan unohtavat, että asioilla on useampia puolia. Heidän kohdallaan ei välttämättä (tai jopa todennäköisesti) auta se, että heitä vastustavat poliittiset tahot tuovat heille todisteita epäkohdista. Niitä kohdatessaan he voivat kääntää asian niin, että vika on viestin tuojassa ja tämän ajatusmaailmassa. Luin just tällaisia somepostauksia, joissa nimettömien kysymysten vastaanottaja sivuutti kysymykset täysin ja keskittyi ihan muuhun (ei liittynyt tähän aihealueeseen). Nä

Kai jokainen näkee ne negatiiviset puoletkin. Mutta suuri osa tietynlaista ihmisistä ei näe mitään hyvää tai edes normaalia, mihin suurin osa maahanmuuttajista kuuluu. Ja vielä osa näkee vain värin. Valkoinen maahanmuuttaja on hyvä ja musta paha. 

Kaikki rikolliset pitäisi karkottaa. Niitä on vain pieni osa kaikista ihmisistä. 

Vierailija
17/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo. 🙄

Vierailija
18/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Algoritmit. Kaiken pahan alku, vaikka niillä voidaan tehdä myös hyvää. 

Vierailija
19/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailmassa toiseksi vakain valtio Norjan jälkeen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Fragile_States_Index

Vierailija
20/76 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole täysin samaa mieltä tästä. Mä uskon enemmän kognitiiviseen dissonanssiin. Ihmisillä, jotka eivät pysty näkemään nnaahannvvuton negatiivisia puolia, on sinällään kauniita ajatuksia ihmisten auttamisesta, kohtaamisesta ja hyväksymisestä. He vain noita kauniita ajatuksia ajatellessaan unohtavat, että asioilla on useampia puolia. Heidän kohdallaan ei välttämättä (tai jopa todennäköisesti) auta se, että heitä vastustavat poliittiset tahot tuovat heille todisteita epäkohdista. Niitä kohdatessaan he voivat kääntää asian niin, että vika on viestin tuojassa ja tämän ajatusmaailmassa. Luin just tällaisia somepostauksia, joissa nimettömien kysymysten vastaanottaja sivuutti kysymykset täysin ja keskittyi i

Kai jokainen näkee ne negatiiviset puoletkin. Mutta suuri osa tietynlaista ihmisistä ei näe mitään hyvää tai edes normaalia, mihin suurin osa maahanmuuttajista kuuluu. Ja vielä osa näkee vain värin. Valkoinen maahanmuuttaja on hyvä ja musta paha. 

Kaikki rikolliset pitäisi karkottaa. Niitä on vain pieni osa kaikista ihmisistä. 

Olen samaa mieltä noista mainitsemistasi tietynlaisista ihmisistä. Mutta tuosta en ole samaa mieltä, että kaikki näkivät negatiivisetkin puolet. Tai varmasti näkevät, mutta joko vaikenevat niistä tai yrittävät jopa kiistää ne. Eli molemmat noista ääripäistä eivät etsi totuutta, vaan ainoastaan yrittävät vakuuttaa muita omasta näkökulmastaan.

Ja mihin perustan sen, että osa ei myönnä noita huonoja puolia... no, vaikka siihen, että vihervasemmistohan on lähtökohtaisesti feminististä porukkaa, mutta eivät he sitten kuitenkaan ole kiinnostuneet siitä, millaisia rakenteita maassamme olevissa islamilaisissa yhteisöissä on. Ne rakenteet saavat olla, vaikka se tarkoittaa sitä, että naisia alistetaan, mutta vastaavasti suomalaista kulttuuria tarkastellaan suurennuslasilla ja etsitään siitä väkisin kaikenlaista naista sortavaa ilmiötä (en väitä, etteikö niitä olisi, mutta sitä mieltä olen, että meillä on tasa-arvo aika hyvällä mallilla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi