Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haukkuu työni, vaikka asiakkaat kehuvat - onko tämä tavallistakin?

Vierailija
30.07.2025 |

Takana +10 vuotta alalla, joten osaan työni hyvin, vaikka itse sanonkin. Huomioin työssäni asiakkaiden toiveet, olen huolellinen ja teen lopputuloksesta henkilökohtaisen. Ammattia mainitsematta kyse on ammatista, jossa työn jälki on näkyvää (luokkaa kampaajan leikkaamat hiukset, leipurin tekemä kakku tai kukkakauppiaan sitomat kimput tms). Saan asiakkailta paljon positiivista palautetta kasvokkain ja somessa. Viimeisimmässä tapauksessa eräs asiakas kehui työtäni vuolaasti julkisesti organisaatiomme somessa. Tästä kuullessaan eräs työkaverini tuli ihan erikseen useamman kerran sanomaan, että ei tippaakaan ymmärrä, miksi ihmiset ovat työhöni tyytyväisiä, mitä he työni jäljessä näkevät ja hänestä se ei ole kummoista. Ihmetteli, miksi työni jäljestä tykätään somessa.

Onko tällä tavalla puhuminen tavallistakin? Kateudestako tässä on kyse vai mistä? Itselläni ei kävisi mielessäkään mennä kommentoimaan toisille noin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä työkaveri! On varmaan kateellinen. Ap, asiakas on se, joka maksaa palkkasi, ei työkaveri. Asiakkaiden mielipide on tässä asiassa ainoa, jolla on merkitystä. Jos asiakkaat tykkää, niin se on se pääasia.

Vierailija
2/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedät kyllä kellä on ongelma. Mitä turhaan vatvomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kuulostaa siltä, että vika on siinä suunnassa, ei sinussa. Vihaajat vihaa ym.

Vierailija
4/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ikäviä tyyppejä on. Pidä etäisyyttä. Voi olla narsisti. 

Vierailija
5/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat puuttuu kokonaan. Sano sille, että tee perästä! Tai näytä mallia, miten tehdään vielä parempi, kun kerran osaat. 

Vierailija
6/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa savustaa sinut ulos.

Vierailija
7/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita ikäviä tyyppejä on. Pidä etäisyyttä. Voi olla narsisti. 

On siinäkin neuvo. Ne on ihmisiä. Mulkkuja, mutta ihmisiä siinä missä muutkin.

Vierailija
8/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on esim. myrkyllisessä päiväkodissa työskentely. Niissä on AINA kuppikuntia jotka käyttävät paljon työssäoloaikaa muiden olemuksen/persoonan/työtavan ruotimiseen. Joku vanhempi polvivammainen lastenhoitaja istuu naama norsun vtulla pihalla penkillä ja skannaa koko ajan mitä inhoamansa kollega tekee. Sitten siitä omassa kuppikunnassa jauhetaan ja luodaan työpaikasta kaikille taas entistä raskaampi ja ahdistavampi. Pomot ei voi nähtävästi mitään. Pukinmäki.

Vierailija
9/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateudestapa hyvinkin. Työkaverisi ei kaiken lisäksi edes osannut naamioida sitä mitenkään, koska tuollainen "mitähän ne sussakin näkee" -panettelu on umpityypillistä kateellisen jupinaa.

Hienoa, että asiakkaat ovat tyytyväisiä työhösi ja antavat positiivista palautetta julkisesti! Jotainhan sinä teet oikein ja erinomaisen hyvin teetkin. Työkaveri joko ottakoot sinusta mallia tai tikahtukoot kateuteensa. Veikkaan, että hän valitsee jälkimmäisen mutta se ei ole sinun huolesi. Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. 

Vierailija
10/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista se on esim. myrkyllisessä päiväkodissa työskentely. Niissä on AINA kuppikuntia jotka käyttävät paljon työssäoloaikaa muiden olemuksen/persoonan/työtavan ruotimiseen. Joku vanhempi polvivammainen lastenhoitaja istuu naama norsun vtulla pihalla penkillä ja skannaa koko ajan mitä inhoamansa kollega tekee. Sitten siitä omassa kuppikunnassa jauhetaan ja luodaan työpaikasta kaikille taas entistä raskaampi ja ahdistavampi. Pomot ei voi nähtävästi mitään. Pukinmäki.

On tällaista muillakin aloilla. Haukutaan selän takana. Arvostellaan toisen persoonaa ja työtapaa, vaikka oikeasti toinen hoitaisi hommansa hyvin. Ollaan vain kateellisia ja ajatellaan, että toisen hyvä suoritus saa minut näyttämään huonommalta.

Vierailija
11/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksityisyrittäjä vai palkansaaja? Jos palkansaaja, niin mitä mieltä pomosi on työkaverisi käytöksestä?

Voi olla kateutta, voi olla alemmuudentunnetta  voi olla narsistin käytöstä. Niin tai näin, työpaikalle tuo käytös ei kuulu. Jos pomosi on sinuun tyytyväinen ( ja ne asiakkaat), niin työkaverilla ei pitäisi olla sulle valittamista. 

Kirjoittaisin nuo kysymykset ja kommentit mitä työkaveri on sanonut johonkin vihkoon päivämäärineen ja kellonnaikoineen. Tuo on nimittäin häiritsevää käytöstä.

Jos käytös jatkuu, niin pomoon yhteys.  Toki seuraavan kerran kun työkaveri jälleen huomauttaa, kysyisin, että mitä parannusehdotuksia tällä on työllesi. Ota muistikirja esiin, ja kirjoita siihen parannusehdotukset. Toki voit pomon kuullen kysyä, että tulit toissapäivänä mun luokse kertomaan useampaan otteeseen, ettei työnjälkeni ole kummoistakaan. Onko sulla siis parannusehdotuksia? Kun asiakkaat on kuitenkin tykänneet.

Vierailija
12/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tällaista muillakin aloilla. Haukutaan selän takana. Arvostellaan toisen persoonaa ja työtapaa, vaikka oikeasti toinen hoitaisi hommansa hyvin. Ollaan vain kateellisia ja ajatellaan, että toisen hyvä suoritus saa minut näyttämään huonommalta.

Tämä. Sitten saatetaan vielä pahimmillaan leimata se hyvä työntekijä huonoksi työkaveriksi täysin syyttä, mutta kun nyppii hänen saamansa kehut.

Vierailija
13/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oon itse piikitellyt takaisin ihmiselle joka aukoi päätään mulle ensin. Eli jos jotakin taustalla, niin voi olla se, mutta muuten perus kateellinen xD

Vierailija
14/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen esimies ja myös kollegat yrittivät yliajaa ja -kävellä, huusivat minulle, ym. Asiakkaat kuitenkin ostivat töitäni suuremmalla todennäköisyydellä kuin muiden kollegoiden. Jos pelaa luuserien kanssa samassa tiimissä niin sinua vihataan, vaikka olisitkin hyvä siinä mitä teet. Älä pelaa luuserien kanssa.

Vierailija
15/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yksityisyrittäjä vai palkansaaja? Jos palkansaaja, niin mitä mieltä pomosi on työkaverisi käytöksestä?

Voi olla kateutta, voi olla alemmuudentunnetta  voi olla narsistin käytöstä. Niin tai näin, työpaikalle tuo käytös ei kuulu. Jos pomosi on sinuun tyytyväinen ( ja ne asiakkaat), niin työkaverilla ei pitäisi olla sulle valittamista. 

Kirjoittaisin nuo kysymykset ja kommentit mitä työkaveri on sanonut johonkin vihkoon päivämäärineen ja kellonnaikoineen. Tuo on nimittäin häiritsevää käytöstä.

Jos käytös jatkuu, niin pomoon yhteys.  Toki seuraavan kerran kun työkaveri jälleen huomauttaa, kysyisin, että mitä parannusehdotuksia tällä on työllesi. Ota muistikirja esiin, ja kirjoita siihen parannusehdotukset. Toki voit pomon kuullen kysyä, että tulit toissapäivänä mun luokse kertomaan useampaan otteeseen, ettei työnjälkeni ole kummoistakaan. Onko sulla siis parannusehdotuksia? Kun asiakkaat o

Entä jos se on lähiesimies, joka on ollut talosa yli 10 vuotta ja itse olet vasta tullut? 

Ei tuollaiseen voi aina reagoida. Jotkut paikat ovat yksinkertaisesti niin mätiä sisältä, että parempi kun vaan kävelee itse pois.

Vierailija
16/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on se todellisin syy.

Itseäni tuo aina jaksaa hämmentää. Jos olet kateellinen työkaverin hyvästä työstä, niin ota siitä opiksi ja rupea itse tekemään paremmin.

Vierailija
17/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että uskalsi sinulle suoraan sanoa. Minulla on työkaveri, joka puhuu selän takana kaiken aikaa ja yrittää saada muitakin mukaan. Muut sitten naureskelevat minulle, että on se hullu. 

Vierailija
18/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista voipi ollakin valitettavasti, mutta normaalia ei missään nimessä. Meidän työpaikalle kun ei kateus ja kampittaminen ole päässyt pesiytymään, niin kehumme toisiamme, kysymme toisiltamme vaikka miten teet ton asian noin hienosti, ja sitten opetetaan vaikka se asia/ taito työkaverillekin. Älä välitä vaikka se vaikeaa onkin kun on vähän pakko olla tekemisissä tietenkin :/

Vierailija
19/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuollaista. Teen töitä alalla, jossa työtä tehdään omalla persoonalla. Asiakkaista suurin osa sattuu tykkäämään persoonastani. Minua kuvaillaan lämpimäksi, lempeäksi, valoisaksi- ja mielikuvitukselliseksi. Tunnistan itsenikin noista palautteista, jotka toistuvat. Tällainen nyt vaan olen ollut lapsesta asti perusluonteeltani.

Sitten taas kollegoissa on tullut vastaan tapauksia, jotka nurisevat tästä, kun saan positiivista palautetta persoonastani. Ärsyttää tuo nurina, sillä olen sellainen kuin olen. Ihan samalla tavalla, kun joku on persoonaltaan vaikka iloinen, toinen on vakava, kolmas avoin, neljäs hitaasti lämpenevä. Jokaisella on omat hyvät ja huonot puolensa. Niitä omia hyviä puolia voi korostaa.

Vierailija
20/27 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä työkaveri! On varmaan kateellinen. Ap, asiakas on se, joka maksaa palkkasi, ei työkaveri. Asiakkaiden mielipide on tässä asiassa ainoa, jolla on merkitystä. Jos asiakkaat tykkää, niin se on se pääasia.

Tämä. Kateellisen ininää. Hän ei kuitenkaan palkkaasi maksa, joten hänen mielipiteellään ei ole väliä.

Pidä lippu vaan korkealla ja jätä tuollaiset kommentit omaan arvoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme