Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko huono idea kerrankin varata huone Hilton-hotellista?

Vierailija
30.07.2025 |

Oon menossa Islantiin ja siellä tosi kallista. Ensin meinasin yöpyä osittain hostelleissa, koska olenhan ennenkin niin tehnyt, mutta jotenkin ei enää houkuttele idea siitä, että jaan huoneen täysin vieraiden tyyppien kanssa varmaan senkin takia, kun nykyään liikkeelle ties mitä pöpöjä ja oma rauha on kuitenkin ihan eri asia. Päädyin siis siihen, että varasin oman huoneen jokaisesta kohteesta ja nyt on varaamatta vain yhden yön majoitus. Halvimmillaan hostellissa yöpyminen maksaisi 40 euroa ja, jos varaisin huoneen jaetulla kylpyhuoneella, maksaisi sen päälle sata euroa mikä on mielestäni ylihinnoiteltu.

Yleensä olen hyvin tarkka budjetistani, mutta nyt tekisi mieli vain repäistä ja varata puuttuva yö aamiaisen kera Hilton-hotellista, vaikka maksaakin lähemmäs 300 euroa ajatellen, että kerran täällä vain eletään. Olisiko huono idea, jos niin tekisin? Katuisinko jälkeenpäin?

Onko kukaan muu miettinyt koskaan samaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pitäisikö kuitenkin varata hostellipaikka, koska saa jopa 40 eurolla? Törkeää pyytää yli satanen vähintään huoneesta, jossa yhteinen kylpyhuone ja jos haluaa oman kylpyhuoneen, on 200. Kyseessä lopulta vain yksi yö ja sekin ensimmäinen koko matkasta, joten voisi sanoa, että majoituksen taso paranee aina loppua kohden, koska kaikissa muissa vähintään oma huone yhteisellä kylpyhuoneella ja loput pari yötä oma kylpyhuone sekä aamiainen.

Ap

Vierailija
42/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin aktiivityöaikanani jonkun 200+ yötä Hiltoneissa ympäri maailmaa.

Ainoa superjuttu oli sängyt. Nukuin aina tosi hyvin.

Muutoin mikä tahansa mid-high on samaa tasoa. Ei niitä luksukseksi voi kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon eroja on niissä ihan muutaman korttelin sisällä.

Esim. Lontoossa Paddingtonin Hilton aika tusinahotelli (huoneet hienommat kuin kahden tai kolmen tähden hotelleissa samalla aluella, mutta aula ei ole hyvä eikä aamiainen, lähellä sitä on paljon parempia ja halvempiakin hotelleja), mutta Park Lanen Hilton on/oli tosi hieno, koska siellä oli vielä muutama vuosi sitten Michelin-ravintola ja kivoja night clubeja, ja 28-kerroksisen hotellin yläkerrosten ikkunoista näki koko Lontoon.

Lue arvostelut ensin. Itse pihinä satsaisin johonkin muuhun kuin hotelliin yhdeksi yöksi. Eri asia sitten, jos aikoo viettää aikaa hotellissa pidempään jonkun kanssa, jolloin siihen kannattaa satsata, mutta yhden yön vuoksi en Hiltonista maksaisi kuin korkeintaan 150 - 200e.

Millaisen hotellin itse valitsisit? Olisiko oma kylpyhuone ja aamiainen must.

Mitä ihmettä selität? Missä Hiltonissa on yhteinen kylpyhuone käytävällä?

Vierailija
44/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että Hilton ketjun hotellit voivat olla tosi erilaisia keskenään. Suurin osa taitaa olla persoonattomia liikematkailuhotelleja, mutta joukossa on myös sekä selvästi tasokkaampia mutta myös tasoltaan heikompia hotelleja. Pelkkä ketjun nimi ei siis hiltonin tapauksessa takaa mitään. 

Olen tainnut neljässä tai viidessä hiltonissa asua työmatkoilla, ja itse vertaan tuota mielessäni johonkin Scandic tai Sokos ketjuun Suomessa. 

Vierailija
45/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että Hilton ketjun hotellit voivat olla tosi erilaisia keskenään. Suurin osa taitaa olla persoonattomia liikematkailuhotelleja, mutta joukossa on myös sekä selvästi tasokkaampia mutta myös tasoltaan heikompia hotelleja. Pelkkä ketjun nimi ei siis hiltonin tapauksessa takaa mitään. 

Olen tainnut neljässä tai viidessä hiltonissa asua työmatkoilla, ja itse vertaan tuota mielessäni johonkin Scandic tai Sokos ketjuun Suomessa. 

Minulla on hyvä kokemus 10 vuoden takaa Reykjavikin Hiltonista. Voinko luottaa, että on pysynyt samanlaisena laadultaan?

Vierailija
46/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimein yhteyden Blue House-vierasmajataloon, jossa yövyin kymmenisen vuotta sitten ja, josta hyvä kokemus. Siellä jäljellä yksi perushuonetyyppi tarvitsemalleni päivälle, joka maksaa 130 euroa yhdeltä yöltä jaetulla kylpyhuoneella aamiaisen kanssa. Viimeksi maksoi puolet vähemmän. Minusta jaetulla kylpyhuoneella olevan huoneen ei kuuluisu maksaa noin paljon!

Kumpi parempi, maksaa yli 100 euroa huoneesta jaetulla kylpyhuoneella vai 250 huoneesta omalla kylpyhuoneella?

Tykkäisin myös yhdestä viikinkihotellihuoneesta, jonka hinta 150 euroa aamiaisen kera, mutta ei ole keskustassa ja asioita hoidettavana seuraavana aamuna ennen siirtymistä seuraavaan paikkaan, jolloin joutuisin raahaamaan matkalaukkua mukanani asioilla ollessani, koska muuten joutuisin hakemaan sen erikseen bussilla.

Ap

Vierailija
47/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viimein yhteyden Blue House-vierasmajataloon, jossa yövyin kymmenisen vuotta sitten ja, josta hyvä kokemus. Siellä jäljellä yksi perushuonetyyppi tarvitsemalleni päivälle, joka maksaa 130 euroa yhdeltä yöltä jaetulla kylpyhuoneella aamiaisen kanssa. Viimeksi maksoi puolet vähemmän. Minusta jaetulla kylpyhuoneella olevan huoneen ei kuuluisu maksaa noin paljon!

Kumpi parempi, maksaa yli 100 euroa huoneesta jaetulla kylpyhuoneella vai 250 huoneesta omalla kylpyhuoneella?

Tykkäisin myös yhdestä viikinkihotellihuoneesta, jonka hinta 150 euroa aamiaisen kera, mutta ei ole keskustassa ja asioita hoidettavana seuraavana aamuna ennen siirtymistä seuraavaan paikkaan, jolloin joutuisin raahaamaan matkalaukkua mukanani asioilla ollessani, koska muuten joutuisin hakemaan sen erikseen bussilla.

Ap

Hotel Viking on hotellin nimi. Ainakin vaikuttaa persoonalliselta ja eikö erikoisemmat kokemukset aina parhaita? Sitten pitäisi vain ottaa matkalaukku mukaan asioille.

Vierailija
48/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/50 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotel Viking tosiaan houkuttelisi, mutta täytyy käydä pankissa asioimassa eli toivottavasti matkalaukun voi ottaa sinne. Säilytys aika kallista.

Vierailija
50/50 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussin päivälippu voisi olla ratkaisu, jos hotelli kauempana. Kannattaa laskea tuleeko halvemmaksi myös bussikulujen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi