Paljonko yleensä annatte hääparille lahjarahaa?
Kommentit (164)
Menimme pariskuntana tyttäremme häihin, emmekä antaneet euroakaan lahjarahaa tai mitään muutakaan lahjaa. Häät maksoivat lähes 30.000 euroa ja minä kuittasin laskut. Siinä oli mielestäni lahjaa ihan kerrakseen. Tyttären appivanhemmat olivat kuulemma ihmetelleet lahjattomuutta, mutta siinäpähän ihmettelevät, kun eivät eurollakaan tarjoutuneet osallistumaan kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50€
Ai 50€ kahdelta?
No maksimissaan satanen. "Yhtenähän" kuitenkin pariskuntana mennään.
Kyllä te siellä kuitenkin viette kaksi paikkaa ja syötte omilta lautasiltanne.
Kutsutaanko häihin vieraat maksamaan häiden pitopaikka, tarjoilu ja ruoka ? Onpa oudoksi mennyt. Luulin, että hääpari haluaa juhlia ystäviensä kanssa ja tarjoavat ruuan. Mitä jos otan vaan seisomapaikan ja en syö mitään. Voinko antaa lahjaraahaa vain 100€. Pitääkö hengittämisestäkin maksaa. Mihinkään kiskurihäihin en mene. Jos ei ole rahaa maksaa omia häitään, niin sitten häät ovat pienet, eikä vieraita kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta max satanen muille kuin omille lapsille. Ja vieraat kutsutaan juhliin, ajatuskin, että vieraat olisi jotenkin vastuussa häiden hinnasta on hullu. Jos minä maksan ruuasta, haluan myös valita missä ja mitä syön.
Jep! Oikeastaan voisi laittaa hääparille laskun perään. Majoitus, vaatteet, kampaus, matkat. Kyllä siinä satasia paukkuu ja sitten pitäisi kustantaa vielä omat kulut.
Juhlista voi myös kieltäytyä, dorka.
Ja sitten saa loppuelämän kiukun niskaan. Näin kävisi.
Mitä helvettiä? Miksi olet ylipäätään tekemisissä ihmisten kanssa jotka kantaa kaunaa tai joille sinä kannat kaunaa?
En mene kenenkään häihin. Turhaa touhua koko naimisiin meno.
Ostan lahjaksi 3.99e paistinpannun, jolla voi huoletta huitoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut vähän eri summia henkilön läheisyydestä riippuen.
Serkun häihin osallistuin sinkkuna, hänelle annoin 100€.
Siskoni häihin osallistuin puolisoni kanssa, sisko sai 200€.
Miehen serkku sai meiltä 200€.
Kun kaksi parasta ystävämme meni keskenään naimisiin niin annoimme lahjaksi 2000€ matkalahjakortin kaveriporukalla, minun ja mieheni osuus tuosta oli 500€.
Miehen veli menee naimisiin nyt syksyllä ja ollaan pohdittu että 400-500€. On niin auttanut meitä aina kaikessa ja on muutenkin todella läheinen. Minullekin tullut ihan ystäväksi.
Minusta olisi hirveää saada ystäväperheeltä tuollainen lahja. Ollaan hyvätuloisia suvuista, joissa on runsaasti varallisuutta, puhutaan useista miljoonista euroista, ja en ottaisi muilta kuin vanhemmilta/isovanhemmilta noin isoja summia. Perheen sisällä sitten kuusinumeroisetk
Jotakuinkin samat sanat. Ei todellakaan tuollaisia lahjasummia ole juhlissa tapana antaa tai saada. Kuulostaa aivan hullulta!
Ja kyllä, jutut noloista häälahjoista kyllä leviävät lähipiiriin. Älä siis pihistele.
No lähinnä nolaa hääpari itsensä tuolla. Sivistynyt ihminen ei edes itse katso lahjojen summia. Saati kerro muille. Ei ole minun tuttavapiirissäni onneksi sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50€
Ai 50€ kahdelta?
Kutsutaanko häihin vieraat maksamaan häiden pitopaikka, tarjoilu ja ruoka ? Onpa oudoksi mennyt. Luulin, että hääpari haluaa juhlia ystäviensä kanssa ja tarjoavat ruuan. Mitä jos otan vaan seisomapaikan ja en syö mitään. Voinko antaa lahjaraahaa vain 100€. Pitääkö hengittämisestäkin maksaa. Mihinkään kiskurihäihin en mene. Jos ei ole rahaa maksaa omia häitään, niin sitten häät ovat pienet, eikä vieraita kutsuta.
Ei, mutta etiketin mukaan lahjan hinta kattaa oman lautasen hinnan, joka yleensä keskimäärin on sen 50 e/lärvi.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä, jutut noloista häälahjoista kyllä leviävät lähipiiriin. Älä siis pihistele.
No lähinnä nolaa hääpari itsensä tuolla. Sivistynyt ihminen ei edes itse katso lahjojen summia. Saati kerro muille. Ei ole minun tuttavapiirissäni onneksi sellaisia.
Ei nolannut, hyvät naurut saatiin tyttöjenillassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha mennä kenenkään häihin. Itselle tulee vaan valtavasti kuluja. Tulevaisuudessa pari eroaa kumminkin. 😁
Hiljaista tulee olemaan sitten sinunkin häissä. Kannattaa varmaan se maistraatti varata että saa edes sen yhden pakollisen todistajan paikalle. Ja ajattele, niistä vieraista SINÄ joudut maksamaan että tulevat paikalle.
Kirkossa voi pyytää vaikka kanttorin todistamaan. Ei tarvitse pyytää vieraita ollenkaan. Kummallista, kun jotkut aina luulevat, että maistraattihäät olisivat jotenkin helpommat ja halvemmat kuin kirkkohäät.
No onhan ne. Vai meinasitko että kahden ihmisen osallistuminen maistraatissa (hääpari) maksaa enemmän kuin kirkkohäät?
Vierailija kirjoitti:
Myötähäpeäni on syvä tuolle pariskunnalle ja kaveripiirilleen. Järkyttävän junttia porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut vähän eri summia henkilön läheisyydestä riippuen.
Serkun häihin osallistuin sinkkuna, hänelle annoin 100€.
Siskoni häihin osallistuin puolisoni kanssa, sisko sai 200€.
Miehen serkku sai meiltä 200€.
Kun kaksi parasta ystävämme meni keskenään naimisiin niin annoimme lahjaksi 2000€ matkalahjakortin kaveriporukalla, minun ja mieheni osuus tuosta oli 500€.
Miehen veli menee naimisiin nyt syksyllä ja ollaan pohdittu että 400-500€. On niin auttanut meitä aina kaikessa ja on muutenkin todella läheinen. Minullekin tullut ihan ystäväksi.
Minusta olisi hirveää saada ystäväperheeltä tuollainen lahja. Ollaan hyvätuloisia suvuista, joissa on runsaasti varallisuutta, puhutaan useista miljoonista euroista, ja en ottaisi muilta kuin vanhemmilta/isovanhemmilta noin isoja summia. Perheen sisällä sitten kuusinumeroisetk
No onneksi sun ei tarvitse tuollaista vastaanottaakaan, kun kyse ei ollut nyt sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä on kyllä tullut ihan uskomattoman ahneita. Onneksi ei tarvitse osallistua muiden juhliin kuin sellaisten läheisten ja kavereiden, joiden ajatusmaailman tietää. Aivan jäätävän suuria summia tässä ketjussa pidetään jonain "normina".
Kuka on ahne ? Eihän hääpari tiedä paljonko he saavat kutsuessaan. Eikö pitäisi enemmänkin sanoa onpa avokätisiä ihmisiä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha mennä kenenkään häihin. Itselle tulee vaan valtavasti kuluja. Tulevaisuudessa pari eroaa kumminkin. 😁
Hiljaista tulee olemaan sitten sinunkin häissä. Kannattaa varmaan se maistraatti varata että saa edes sen yhden pakollisen todistajan paikalle. Ja ajattele, niistä vieraista SINÄ joudut maksamaan että tulevat paikalle.
Kirkossa voi pyytää vaikka kanttorin todistamaan. Ei tarvitse pyytää vieraita ollenkaan. Kummallista, kun jotkut aina luulevat, että maistraattihäät olisivat jotenkin helpommat ja halvemmat kuin kirkkohäät.
No onhan ne. Vai meinasitko että kahden ihmisen osallistuminen maistraatissa (hääpari) maksaa enemmän kuin kirkkohäät?
Kirkkovihkiminen virka-aikana ei maksa seurakunnan jäsenille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Maistraatissa saa todistajat viranpuolesta. Ei maksa mitään.
No mutta tarkoitin että ei ne maistraattihäätkään ilmaiset ole, sisältyy siihen hintaan sitten kuka tai mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa maksaa kirkosta jos vieraita ei ole? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistraatissa saa todistajat viranpuolesta. Ei maksa mitään.
No mutta tarkoitin että ei ne maistraattihäätkään ilmaiset ole, sisältyy siihen hintaan sitten kuka tai mitä tahansa.
On ne virka-aikana viraston tiloissa ilmaiset. Kuten kirkkovihkiminenkin kirkossa virka-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Menimme pariskuntana tyttäremme häihin, emmekä antaneet euroakaan lahjarahaa tai mitään muutakaan lahjaa. Häät maksoivat lähes 30.000 euroa ja minä kuittasin laskut. Siinä oli mielestäni lahjaa ihan kerrakseen. Tyttären appivanhemmat olivat kuulemma ihmetelleet lahjattomuutta, mutta siinäpähän ihmettelevät, kun eivät eurollakaan tarjoutuneet osallistumaan kustannuksiin.
Ja vieläkin nakertaa ja jäi paha mieli hampaankoloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50€
Ai 50€ kahdelta?
sekoitat 2 eri asiaa keskenään. Hääpari kutsuu vieraat. He eivät kutsuessa tiedä annatko esim 10 e, 1000 e vai jotain siltä väliltä. Oletko kartalla vielä ?
Sinä vieraana päätät täysin itse paljonko annat.
Jos haluat, voit ajatella mikä olisi pitopalvelun hinta, tai sitten mietit jotain muuta.
Älä sekoita näitä 2 asiaa keskenään
Minusta olisi hirveää saada ystäväperheeltä tuollainen lahja. Ollaan hyvätuloisia suvuista, joissa on runsaasti varallisuutta, puhutaan useista miljoonista euroista, ja en ottaisi muilta kuin vanhemmilta/isovanhemmilta noin isoja summia. Perheen sisällä sitten kuusinumeroisetkin summat on ok, mutta ei todellakaan 500 euroa kavereiden kesken. Eikä sisarustenkaan.