Jaksaako muut ihan oikeasti vääntää usein jotain lasagnea?
Top 5 -ruokajutusta tuli mieleen. Minä en ainakaan arkisin pysty hääräämään hellan vieressä tuntikausia. Heitän yleensä jotain uuniin, kalaa tai kanaa ja perunaa tai pastaa jossain muodossa lisäksi.
Viikonloppuisin mies taiteilee sitten jotain aikaavievää. Ja yleensä perjantai-iltaisin syömme kahdestaan jotain aikuisten ruokaa, kun lapset nukkuvat. Pihvit tms.
Kommentit (52)
olisi nopeampi tehdä....
Juu en itsekään tee kuin viikonloppuisin lasagnea =)
- Ruskistan jauhelihan sipulin kanssa ja sotken mukaan mausteita, tomaattimurskaa & kermaa = toinen kastike valmis
- Avaan valmiin valkokastikepurkin = toinenkin kastike valmis
- Avaan mozzarellaraastepussin sekä lasagnelevypakkauksen
- Laitan kaikkia kerroksittain uunivuokaan ja pidän uunissa tunnin
Oliko tuo nyt niin haastavaa..?
juuri sen takia, että sehän on joka lapsiperheen arkiruoka! Meillä tehdään lasagnea ehkä kerran vuodessa!
Mutta - tässä ketjussa tuli hyviä ehdotuksia, miten saada ruoka tehtyä nopeammin, eli ehkä mekin rupeamme sitä useammin syömään=)
Meillä tehdään kaupan valmiista pusseista arkena. Helppoa ja nopeaa, ja kaikenlisäksi hyvää!
Meillä monesti arkisin. Jos teen itse, niin teen max kerran kuussa, tai vuodessa... Just kun tulee sotkua ja on turhauttavaa tehdä satsi, joka menee samantien. Pitäisi hommata isompia uuniastioita että voisi tehdä kerralla enempi pakkaseenkin?
eikä bechamel-kastikekaan pussista maistu miltään. Jos teen lasagnea, niin teen lasagnea enkä " lasagnea" (helpompiakin pastaruokia on)
Onhan noita valmiskastikkeita sun muita, mutta haluan tehdä itse, koska niin tulee parempaa. Laitan jauhelihakastikkeen joukkoon kaikkia kasviksia mitä kaapista löytyy ja haudutan tomaattikastiketta pitkään, joten tekemiseen menee kyllä jonkin verran aikaa. Eli en minäkään alkaisi aamulla tehdä lasagnea saadakseni sitä lounaalle.
Ja en siis ole rasvakammoinen, vaan siinä maistui jo liikaa se rasva.
ja on sitä ns. helppona ruokana + epäterveellisenä ruokana. Itse väännän kastikkeet, vain tomaattikastikkeeseen laitan Pirkan chilitomaattimurskaa. Niin, eli siis mielestäni yksi helpoimpia ja nopeimpia ruokia valmistaa.
laitan siis usein ruokia, joiden pelkkään valmistukseen menee pari tuntia, plus keittäminen/kypsentäminen päälle.
vai teetkö " pitkiä" ruokia viikonloppuisin?
Itse en ainakaan arkea voi töiden jälkeen ruveta odotuttamaan perhettä kahta tuntia ruuan takia. Siinä vaiheessa pitää olla jo iltapesuille menossa.
kiehautus ja levy kolmoselle teflonkattilassa, se ei vaadi kovin kummoista vahtimista. Sitten kun tulee töistä, tekee sen juustokastikkeen, latoo vuokaan ja tyrkkää ruuan uuniin. Siinä se. Ja minä olen tosi laiska ruuanlaittaja, meillä syödään usein uuniruokia, keittoja ja keitettyjä pottuja ja kastiketta. En jaksa väkrätä...
Sitä tomaattikastiketta kannattaa keitellä joskus joutoaikanaan pari purkkia pakastimeen valmiiksi. Sitten kun lasagnehinku iskee niin sieltä nopsaan sulattaa ja ei tarvii tehä kun valkokastike ja törkätä uuniin
Teen aina niistä paketeista, missä tulee kastikeainekset ja lasagnelevyt mukana, ja on hyvää!
Mutta siihenkin menee sen verran aikaa, että se on ennemminkin viikonloppuherkkua. Arkena en ehdi viettämään hellan ääressä kuin 15 minuuttia.
Uuniruokahan se lasagnekin on. Ruskistaa jauhelihan, ja tekee vaikka sellasesta pussista sen valkokastikkeen.