Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaako muut ihan oikeasti vääntää usein jotain lasagnea?

Vierailija
02.04.2007 |

Top 5 -ruokajutusta tuli mieleen. Minä en ainakaan arkisin pysty hääräämään hellan vieressä tuntikausia. Heitän yleensä jotain uuniin, kalaa tai kanaa ja perunaa tai pastaa jossain muodossa lisäksi.

Viikonloppuisin mies taiteilee sitten jotain aikaavievää. Ja yleensä perjantai-iltaisin syömme kahdestaan jotain aikuisten ruokaa, kun lapset nukkuvat. Pihvit tms.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä nähdään muutenkin vaivaa ruuan eteen varsinkin vkl.

Vierailija
22/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelma ole ruokien monimutkaisuus vaan sinun harjaantumattomuutesi keittiötöissä. Treeniä vaan niin alkaa sujumaan nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedän, että monet tekevät jauhelihakastikkeen 10 minuutissa - niin tein itsekin nuorena, mutta onneksi olen oppinut ;)

Vierailija
24/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin valkokastiketta tekemään. Valkokastike ei tuntikausia vie. Kun valkokastike valmis, niin ainekset vaan kerroksittain vuokaan ja uuniin.

Vierailija:

Helppo, mutta vie aikaa! Ei juustok..

Vierailija
25/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi käyttää mm. spagettikastikkeena, pitsantäytteenä ym. Lasagne todellakin valmistuu tunnissa tätä hyödyntäen.

Vierailija
26/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis siinä aidossa reseptissä maini..

Vierailija
27/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä: mies ei tykkää, kun lasagne kuulemma lihottaa (on ikuisella laihiksella), itse en tykkää, kun on niin sotkuista tehdä. Eikä se sitten ole kuitenkaan NIIN hyvää. Mieluummin teen puolessa tunnissa jonkun ihanan pastan.

Mä olen kylläkin kotiäiti, joten aikaa ruuan laittoon löytyy, mutta ei hyvätkään ruuat ole aina aikaavieviä. Koska en ole mikään intohimoinen kokki, olen kerännyt itselleni reseptejä lehdistä yms., joissa ei mene kuin se puoli tuntia-tunti aikaa laittaa. Uuniruokien uunissaoloaikaa en tosin edes laske, koska niitä ei siellä tarvitse kytätä. Mutta esim. erilaiset pastakastikkeet ja wokkiruuat on tosi nopeita tehdä. Ja hyviä!

Vierailija
28/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rakastetaan ruokaa ja varsinkin italialaista ruokaa. Tärkeää on myös kuinka ruoka on tehty, se kokkaus on meillä myös osa nautintoa. En todellakaan voisi syödä mitään pussijauheista keiteltyjä kastikkeita, mahtavat olla myös tosi terveellisiä... Eli kun lasagnea meidän taloudessa tehdään niin se tehdään aidon italialaisen reseptin mukaan. Jauhelihakastiketta PITÄÄ keittää se pari tuntia. Muuten juustokastike ja itse lasagnen kokoaminen on tietysti helppo ja nopea juttu ja kyllähän se lihakastikekin kiehuu sen kaksi tuntia lähes itsestään eli senkin ajan voi käyttää muuhun. Mutta arki-iltaisin ei todellakaan ole resursseja tuohon joten siksipä meillä syödään lasagnea ehkä kerran pari kuussa viikonloppuisin.

Vierailija
29/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvis- tai pinaattilasagnea. Se on varsin nopeatekoinen.

Vierailija
30/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla pitää ravata täyttämässä pyykkikonetta, pyyhkimässä pyllyä, siivoamassa, ... Meillä ei syödä lasagnea koskaan. Pastaa ja jauhelihakastiketta kylläkin.

Vierailija
31/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niillä huippukokeillakaan aikaa mene sen lihaliemen keittämiseen kovin kauan. Katos heitetään aineet pataan ja annetaan kiehua. Ei tarviste sitä kymmentä tuntia istua vieressä vahtimassa. Voiskin tulla ravintolan asiakkailla nälkä ootellessa...

Ja ap varmasti tekeekin lasagnensa ihan alusta itse, teurastaa ja paloittelee lehmän, keittelee lihaliemet, kypsyttää juustot... ei ku ensin pitää tietty lypsää se lehmä että saa valkokastikkeen...

Vierailija
32/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei sitten tee edellisiltana jääkaappiin valmiiksi, mutta se 30-45 min uunissa on aivan liikaa. Tullaan kotiin noin 16.30 ja yleensä jo klo 17 lapsella on kiljuva nälkä.

Harmi, minä tykkäisin kunnolla valmistetusta lasagnesta ;)

Vierailija
33/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasagnen jauhelihakastiketta ei tosiaan tarvitse keitellä tuntikausia, se muhii ihan riittävästi siellä uunissa.

Vierailija
34/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ap varmasti tekeekin lasagnensa ihan alusta itse, teurastaa ja paloittelee lehmän, keittelee lihaliemet, kypsyttää juustot... ei ku ensin pitää tietty lypsää se lehmä että saa valkokastikkeen...

Vierailija
35/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lasagnen jauhelihakastiketta ei tosiaan tarvitse keitellä tuntikausia, se muhii ihan riittävästi siellä uunissa.

Vierailija
36/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen lasagnen näin..

-ruskistan ja jauhelihan, sekoitan joukkoon mausteet

- teen ruskean kastikkeen ja sinne jauheliha tomaattimurska ja juustoraaste, vähän maitoa

- sitten vaan vuokaan ja uuniin ja hyvää tulee

Vierailija
37/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule ihan niin herkullista, jos tekee nopeasti, mutta hyvää se on silti arkiruoaksi.

Itse teen näin nopeasti:

Ruskistan 400 g jauhelihaa, maustan mm. valkosipulilla, paprikajauheella, pikkasen pippuria, mitä nyt mieli tekee.

Lisään purkin tomaattimurskaa ja pikkasen vettä. Laitan lihafondia sekaan. Seos porisee sen aikaa kun teen valkokastikkeen.

Valkokastikkeeseen en laita juustoa, vaan juuston lisään joka kerroksen väliin jonkin verran.

Sit vaan kasaaminen ja uuniin.

Joskus jos mulla on aikaa, niin teen kunnolla lasagnen, mutta parempaa tuo nopea versio on kuin se kaupan ylisuolainen lasagne.

Vierailija
38/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ymmärrä tehdä arkena vähän nopeampaa versiota ja sitten pyhinä kun on enemmän aikaa nysvää niiden kastikkeidensa kanssa. Onhan tuo taas yksi naurettava syy pikaruuan mättämiselle. Tai sitten on vaan täysin avuton ja vailla maalaisjärkeä.

Vierailija
39/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänhän hauduttaa lasagnekastiketta joka päivä viisi tuntia? Aktiivisina aamupäivinään?

Mua kyllä rupesi kiinnostamaan, että mitä makuja sieltä tulisikaan esiin, jos tosiaan haudutan sen pari tuntia.

Kuitenkin edelleen arkena saa meillä porukat sitä " pikalasagnea" , koska sekin on hirmuhyvää ja menee kuin kuumille kiville:)

Vierailija
40/52 |
02.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kaupan valmiilla mausteilla ja usein ostan lasagnettea, helpompi laittaa, ei tartte kerroksittain kasata aineita ja jätän valkokastikkeen pois, koska en pidä siitä.

Eli ruskistan jauhelihan pannulla ja siirrän sen sitten kasariin, sekaan maito ja vesi (niin paljon kun ohjeessa sanotaan) ja maustepussi ja kiehauttelen MUUTAMAN MINUUTIN (joka riittä minulle ihan hyvin, kerkee maustumaan uunissa). Sekaan saatan laittaa valkosipulia. Sen jälkeen voitelen vuoan ja sitten pastat ja kastike vuokaan ja vähän juustoa päälle ja uunin about 40min ja siinä se on. Mitä vaikeaa, työlästä ja/tai aikaavievää tässä on???