:-) KULTAINEN 60-LUKU, viikko 14 (-:
Kommentit (71)
Hyvää alkanutta viikkoa minultakin. Pääsiäinen tulossa ja odotan sen olevan munarikas...
Olen tämän viikon lomalla, joten saatanpa ehtiä useammin koneellekin.
Lapset ovat niin onnellisia, kun olen kotona. Voi miten toivoisin voivani jatkaa täysipäiväisenä äitinä pikapuolin.
wemppa
Hyvää huomenta !
Pinkerton kiitos meno toivotuksista ! Eilen sitten kannatti ahkeroida, ja harrastaa sitä kivaa ässää, koska lapsivedet menivät aamulla klo.6.30 ja edelleen liruttelee .. iiiiiiiikkk .. Supparit eivät ole alkaneet vielä kovin kivuliaasti ja kättärille soitin, ja sinne lähdetään tuossa muutamien tuntien kuluessa ' töihin' Joten emmi on suorittanut 41+ viikkojen työn-ihanaa .. Lapsivesi oli ihan ok väristä, sellaista pinkkiä+ kirkasta ... Nyt syömään ja rentoutumaan !!!! Kaikille terkkuja, ankkikselle onnea, t. emmi rv-41+1
ja onnellisia treffejä Tinturan kanssa :)
minultakin ihanaa työmatkaa.
Halaukset matkaan!!
wemppa
Jippii emmi,täällä me kaikki pidämme peukkuja pystyssä ja odotamme kovasti tiinuskan ensi kuulumisia ja sinun tietysti. " Työn iloa" !
Ankkis,ihania uutisia sinulla ja toivotaan että wempan synttäripäivä tuo sinulle odotetun plussan.
Wemppa,tosi onnellinen olen puolestasi että olet noin positiivisella mielellä. Ja eihän sitä tiedä miten nopsaan tärppää. Niinhän moni sanoo että helpommin tärppää km:n jälkeen. Minulla se on kestänyt n. 4 kiertoa mutta siihen on varmaan tämä ikä yksi syy ja toinen on että ovistikkuja olisi kannattanut käyttää joka kierrossa. Meillä ne yritykset olivat ihan liian aikaisin niissä kierroissa joissa en tikkuja käyttänyt. Huomasin sen tässä plussakierrossa noista kivuista. Ei taida meillä siimahännät kestää enempää kuin joka toinen päivä taktiikkaa...
Pinkertonillakin on lähellä jo h-hetki. Tosi nopeaan menee nuo kuukaudet. Tietääkö kukaan muu odottajista lapsen sukupuolta etukäteen kuin emmi?
Täällä navassa ei mitään uutta. Iltaetominen on tosi voimakasta mutta oksentamaan ei ole tarvinnut ryhtyä. Olisi varmaan soitettava neuvola-aika mutta pelottaa niin kovasti...
Nyt aamu" kahville" eli vesimukille.
-pietu-
Täällä sitä ollaan freesinä ja hierottuna :)
Kävin lukaisemassa viime viikon loppupinon ja paljon olitte taasen saanet kirjoitettua!! Tuntuu että te innostutte silloin kun mä en pääset langoille PÖH :)))
Emmi on tainnut lähteä, mutta silti vielä yritän saada toivottetua hyvää synnärimatkaa!! Onneksi ei ihan sentään aprillipilaa alkanut ulos pukertamaan ;))
Wemppa; kuulumisiasi oli mukava lukea :)) Ihanaa että olet positiivisella mielellä, ja minäkin olen samaa mieltä (vaikkei kokemuksia km:sta olekaan) että usvaa putkeen vaan, jos ei ole mitän lääketieteellistä/terveydellistä estettä sille ettei km:n jälkeen saisi heti yrittää. LA:n pystyy nykyään selvittään ultrilla niin hyvin ja tarkkaan ettei sen takia kannata jättää kiertoa väliin... mun mielestä. Mukavaa että oit lomailla näin pääsiäisen kynnyksellä, ja että lapsetkin pääsevät siitä nauttimaan. Munarikasta pääsiäistä tosiaan toivon teille, ja hedelmällistä sellaista ;)))
Pietun paha olo vain jatkuu, tuntuu varmasti kurjalta :( Ja lapset onvat laittamassa sua lekuriin, voi pieniä kun huolehtivat äidistään noin kovin. Soitappa vaan sinne neuvolaan, niin pääset taas lippujen ja lappujen täyttöön :))
Mineallako alkoi sitten myös piinaviikko :) Mä sanoin etten piinaile, kun pelit eivät tainneet osua kohdalleen, mutta epävirallisesti tietysti voin vähän piinata :)) Kiva että olet kaverina :))
Niin paljon oli viikonlopun jutuissanne mitä piti kommentoida, mutta palaan niihin sitten kun muisti toimii :)
Oltiin siis miehen kanssa kylpylässä ja mukavaa oli. Erityisen mukavaa oli se, että sai syödä ruoka-annoksen ilman että piti edes kertaakaan nousta lautasen äärestä pois. Ikävä lapsia kyllä tuli vaikka poissa oltiin vain kaksi yötä, mutta tekin tosi hyvää kahdenkeskinen aikakin. Omassa navassa on nyt jotain kummallista tänään. Tuntuu kuin olis vuosisadan kankkunen!!! Aamulla ei tehnyt mieli mitään, leivän söin väkisin, hirvee hedari oli ja nytkin kun kirjoitan niin kädet tärisee ja hikeä pukkaa. Kankkunen ei tosiaankaan voi olla!!! Koko ajan tuntuu siltä että anders laatta lentää kohta. Olenkohan saanut sieltä kylpylästä jonkun pöpön?? Noh, pikkulikan kanssa kohta ulos, josko olo vähän helpottuisi.
Palailen tänään vielä :)
Hyvää Pääsiäisviikkoa kaikille!!
ANI
Emmi on jo varmaan ehtinyt lähteä hakemaan Tiinuskaa kotiin, mutta onnea matkaan kuitenkin ja mukavaa synnytystä!
Wemppa, mukavaa lomaviikkoa ja kiva, että olet positiivisella mielellä. Mä pidän myös huomenna lomapäivän ja sitten on onneksi pitkä viikonloppu.
Ankkikselle piti sanomani, että mahtavia uutisia :))) Nyt vain toivotaan että tärppi käy, ja täti pysyy poissa piiiiiiitkän aikaa!!!!
Olo on pikkaisen parempi, muttei bueno kuitenkaan :(((
Pikkulikka rääkyy sängyssä joten mentävä.
ANI
Siellä se Emmi nyt varmaan punnertaa:-) Sitten vaan ootellaan kuulumisia! Voi ettien että! Ankkiksen inssikin oli onnistunut, jes. Nyt peukut ja varpaat pystyssä, että osuma olis käynyt!!
Itsellä ei tässä sen ihmeempää. Miehen kanssa en päässyt juttelemaan sisarensa tilanteesta. Kun poika nukahti, niin sammuin itsekin samantien..Täytyy kuitenkin päästä puhumaan, kun ahistaa ja vaivaa se niin paljon. Sitä ei voi olla myötäelämättä toisen surua ja tuskaa, vaikka en ole koko ihmistä koskaan nähnytkään, emmekä yhteisen kielen puuttuessa pääse toistemme kanssa juttelemaan.
Turvotusta on nyt päivittäin ja just nyt olen äärimmäisen väsynyt. Onneksi keskiviikkona on neuvola, niin saan tietää taas kaikki lukemat. Tokko niissä mitään taaskaan on, mutta jotenkin se varmistus aina helpottaa. Tänään meinasi yhdessä työpalaverissa mennä taju, kun oli niin kuuma ja väsytti. Kauhee tunne kun ihan istualtaan meinaa lähteä viemään.
Askarteluksia ei juurikaan viikonloppuna tehty ja pihahommiakin vaan vähän. Eilen kuitenkin ulkoiltiin porukalla ja oli mukavaa. Raitista ilmaa pitäis harrastaa enemmänkin, mutta kun työpäivän jälkeen on niin rättiväsynyt..
Eipä tässä sitten muuta. Tulkaahan linjoille!
Tulin just ulkoilemasta koirulin kanssa ja kuvittelin että ulkoilmassa lähtisi tämä kamala jysäri mutta paskat, yltyy vaan ja on ihan ykä olo...no kunhan teitä moikkaan niin menen makoilee soffalle ;-)
Huomenna olisi heti aamusella se neuvolalekuri,,pitäkää peukkuja, että kirjottaa sen lähetteen sinne alkuraskauden ultraan !!
Töissä piisaa kiirusta ja kaikenlisäksi mulle tuli tänään opiskelijakin ohjattavaksi ja täytyy sanoa että just nyt tässä tilanteessa evvk..
Tietääpähän sitä etten päivällä enään pääse sitäkään vähää koneelle
lukemaan ja kommentoimaan juttuja mutta iltasin sitten senkin edestä !!
Emmi oli lähtenyt Tinturaa hakemaan, yes toivotaan että synnytys sujuu hyvin :-) Mietinkin just lenkillä onkohan Tiinuska jo nähnyt päivänvalon ???
Piinailijoille oikein paljon plussasädetystä ( minealle ja anille ??? )
Mitkäs teillä on kp:t ??
Pietu mullakin taitaa pikkuhiljaa tulla se öllötysolo iltasella, muutamana iltana on jo ollut merkkejä :-(
Senniina sano neuvolassa että tarvii saikkua mitä sä siellä töissä turhaan raadat, et sen kirkkaampaa kruunua kuitenkaan saa ja väsymyskin helpottaa..
Wemppa kiva kuulla, että harjoitukset on aloitettu, mulla on sellainen kutina, että tärppää pikaseen !
Ankkis mulla on sellainen kutina että plussa sieltä wempan syndelahjaks pamahtaa !! Plussasädetystä täältäl lähetän...
Pinkerton kiitos kun avasit pinon !!
ja sitten en muista mitä muuta mun piti kommentoida ai niin oltiin eilen lapsimessuilla ja näinpäs uuden tämän vuoden äitiyspakkauksen jota aloitetaan jakaa toukokuulla ja aikas neutraaleja värejä...olen varmaan tottunut iloisempiin ja värikkäämpiin pakkauksiin, että tuo näytti jotenkin ihan vaisulta....mutta ihan sievää siellä kaikki oli kuitenkin !!
Nyt makaa soffalle.....
Isotikru
Pari päivää meni, etten kirjoittanut mitään. Jotenkin vaan en jaksanut. Muutamana päivänä olen testaillut niillä Senniinan lähettämillä tikuilla. Ei ole kovin positiiviselta näyttänyt. Voi olla, että missasin oviksen tässä kierrossa. Päiviä on jo yli kakskymmentä, en nyt just jaksa laskea kuinka monta.
Itku meinasi tulla aamulla, kun oli lehdessä pienen pojan kuolinilmoitus, syntymä- sekä kuolinpäivä 20.3.
Emmi ei tätä varmaankaan ole enää lukemassa, mutta silti haluan toivottaa ihan älyttömästi onnea ponnistukseen.
Onneksi on vajaa viikko töissä ja sit pari ylimääräistä vapaapäivää. Meillä on koko ajan töissä niin henkisesti rankkaa. Nyt on ollut ihan rauhallista, mutta se on näennäistä. Ootetaan vaan mistä asiasta taas tulee räjähdys ja milloin ja keneen se kohdistuu.
Kiitos kaikille, kun iloitsette mun positiivisesta mielestä. Täällä vauvan palstoilla olen " tavannut" ihmisiä, jotka ovat kärsineet monista -jotkut jopa viidestä- km:sta. Aina ihmettelin, mistä he saavat voimansa ja uskon parempaan ja jatkavat yrityksiä... no, nyt kun itselläkin on jo 3 km:oa, sitä vaan huomaa, että kaikkeen " tottuu" . Toiset puhuu ummetuksesta ja flunssista, minä keskenmenoista...Tämä on nyt mun elämää. Mutta tää palsta kaikenkaikkiaan on ollut yksi parhaista terapia-muodoista. Kun te tiedätte kuumeesta, niin ymmärrätte myös menetyksen tuskan ja aina jaksatte tsempata eteenpäin. ISO KIITOS!!
Ani: Mun pitäisi tietää sun kp:t mutta en nyt muista... eli kun luin sun pahasta olosta tuli heti tietenkin mieleen, että oletko mahdollisesti jo niin pitkällä, että oireet voisivat olla olemassa...
Tuo " miehen kanssa kaksin" on kadehdittavaa. Me saadaan sellainen aina joskus järjestettyä, ja vaikka lapsia onkin ikävä, on se aika kyllä sen arvoista.
Ankkis: hyvää lomapäivää sinulle!!
Pietu: Älä suotta pelkää!! Kaikki on varmasti hienosti pienellä asukilla. Onneksi et ole joutunut oksentamaan. Vaikka kaiken kärsiikin raskauden vuoksi, niin oksentaminen on ikävää.. Toivotaan, että olo pysyy " vaan" etomisena.
Senniina: Raitis ilma tosiaan tekee hyvää, mutta se ulkoilu ei ole niin helppoa työpäivän jälkeen. Voimia sinne miehen sisaren vuoksi. Raskaana ollessa tuollaiset uutiset tuntuu entistä ahdistavammilta.
Isotikru: Toivottavasti sun kutinasi yltyy ja pitää paikkansa. Ja jos nyt ei ihan heti tärppää, niin toivotaan että pikana kuitenkin. Meinaatko muuten ottaa pakkauksen, vai onko teillä tavaraa entuudestaan riittävästi? jaksamista sullekin siihen iltaällötykseen!!
Elsamarja: Sullakin töissä raskasta... jaksamista sinne. Tiedän tuon tunteen jonka koit luettuasi pienen pojan kuolinilmoituksen. Minulla on tuttu, jonka vauva kuoli kahden päivän ikäisenä. Oli vakavasti sairas... Odotin itse silloin viimeisillä viikoilla kuopustamme ja pelko ja ahdistus oli sanoinkuvaamatonta. Sitten kun tuon pienen tytön kuolinilmoitus oli lehdessä itkin ja itkin ja itkin...
Toivottavasti kuitenkin saisit jo tässä kierrossa toivotun tuloksen. Älä ainakaan vielä luovuta!!
No nyt pitääkin mennä!! On muuten ihan mukava kierto, kun en yhtään osaa kalenterista katsoa milloin olisi ovis. Kun en tiedä miten tuo km " sekoitti" kiertoa... nyt vaan pelataan täysillä silloin kuin siltä tuntuu ilman pakkoa... Tietenkin mahdolliset oviskivut vähän antavat vinkkiä...
Illan jatkoja !!
wemppa
Kiva että Wemppa on jo paremmalla mielellä.
Itsellä nyt odottelu viikko. Lugestroneja lykkään ja toivon parasta ja kuitenkaan en usko et ois tärpänny.
Touhuttiin kylllä tuon miehen kanssa ihan oikeaan aikaan,mut viikon päästä vasta saan tehdä testin - ja masentua (tai yllättyä...) aika näyttää.
Jaahas nyt neiti kaipaa iltapalaa. Siispä puuron keittoon.
Hyrysysylle peukkuja!!
Minä olen tulossa kipeäksi, tytöt on jo kovassa nuhassa ja tää väsymys päänsärkyneen ei voi muuta tietää kuin tautia.. Todella mahtavaa sairastaa lomalla..
Voi kun ei kuule nyt sitten Emmistä varmaan pitkään aikaan... olikos se niin, että hänen pitää olla pari vkoa sairaalassa..?
menen päiväunille pikkuneidin kanssa. Tiedän kyllä jo etukäteen, että meistä kahdesta minä olen se joka nukahtaa...
wemppa
Keli on kylmä mutta ihanan aurinkoinen silti =)
Wemppa: no voi harmi jos olet tulossa kipeäksi!! Kunnon työntekijähän sairastaa lomalla, vaikka eipä se taida paljoa lohduttaa. Ajattelin ihan samaa, että Emminhän pitää kaiketi olla siellä lasareetissa " normaalia" kauemmin, joten miten me kestetään se ettemme kuule tinturasta kuin vasta pääsiäisen jälkeen. Kiitos muistamisesta :) mun koopeet on tänään 22/28-29. Olo on tänään ollut parempi, mutta jotenkin omitunen silti. (Kaippa alan niitä oireita hakemlla hakemaan..). Koita pitää flunssa loitolla.
Nyt on mentävä, pikkulikka huutaa sängyssään.. jatkan kohta
ANI
Wempalle piti vielä sanomani, että vauvakuumeilu voi olla hyvinkin hedelmällistä ilman kalenteriin tuijottamista ja oviksen bongaamista ;)) Toivon sydämeni pohjasta että teillä hetmiten tärppäisi!!!!
Hyrysysylle peukut ovat pystyssä siihen " yllätykseen" eikä pettymykseen :)))
Elsamarja: ikävää sanoa mutta voipi hyvinkin olla että ovis ole jo menoillaan kun aloit tikutella. MUTTA eihän ole mitään hätää, jos singeriä on poljettu ihan oikeeseen aikaan ;)))
Nuo pienten vastasyntyneiden kuolinilmoitukset ovat niin sydäntä raastavan surullista luettavaa :' (
Voimia sulle työssä jaksamiseen ja tärppionnea puhallan *puuh puuh*
Isotikrun neuvolakuulumisia odottelen, mitäs siellä sanottiin?? Toivottavasti sait paprun alkuraskauden ultraan :)) Harmi, jos sullekin alkaa öklö olo tulla, onkos ollut muissa raskauksissa? Siksi vaan kyselen että voin alkaa spekuloida tulevan vauvan sukupuolella.. olen sen homman jo (pietun kohdalla) aloittanut :))
Senniina: toivottavasti olet päässyt puhumaan miehesi kanssa kälysi tilanteesta!! Eikä tosiaan tarvi olla edes nähnyt ihmistä, kuten sanoit, ettei olisi toisen puolesta huolissaan.. ja varsinkin vielä kun on itse raskaana. Miehesikin on varmasti huolissaan sisarensa puolesta. Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin, toivon todella!! Ja haeppa sitä saikkua, jos et töissä jaksa. Tai jos töissä juuri ja juuri jaksaa, niin kotona on sitten ihan veto poissa, onko siinäkään mitään järkeä??!! Ulkoilma tosiaan piristää (ja tuo aurinko), jos vain jaksat nenäsi ulos laittaa.. mieluummin se massukin :))
Missäs mietin Pietu on?? Toivottavasti olosi ei ole pahentunut entisestään..
Oma napa: kierto on nyt siis 22/28-29 (viime kierto oli 30). Mä en millään viittis alkaa kehitellä oireita, kun kuiteskin taas petyn. Pää on eilen ja tänään ollut kuin haminan kaupunki enkä muutenkaan ole ihan täydessä terässä. Tissien perusteella ei voi sanoa mitään, samanlaiset kuin muutenkin tässä vaiheesssa kiertoa. Luulenpa, ettei pelit osunut oikeeseen aikaan (eikä taida olla ukon simpat niin kauheen eläväisiä että kolme päivää sinnittelisivät). Katsotaan nyt miten ämmän käy :) Mites mun piiniskamu Minea??
Nyt jotain syömään.. nälkä on mutten tiedä mitä tekis mieli.. PÖH!!
ANI
Ani: Joo, on hyvä, että edes kerran voin tuntea olevani kunnon työntekijä. Vahinko vaan, jää pomolta tietämättä tämä lomalla sairastelu. Pitää muistaa jotenkin mainita ensi viikolla, jos vaikka saisi jotain säälipisteitä kyseiseltä herralta. Ja että piinailut sulla sitten alkaa. Peukkuja pidellään pystyssä, että olette touhuilleet hedelmällisin seurauksin. Punkkua tarjoilen sitten vaikka joka ilta jos mieli tekee.
Olin äsken pikku tirsoilla ja vähän tuntuu paremmalta olo, mutta kyllä tuossa otsalla vaanii sellainen kipu, että taidan kohta mennä takaisin sänkyyn. odotan vaan, että koululaiset tulee vartin kuluessa kotiin.
Me puhuttiin miehen kanssa vauvakuumeesta oikein kunnolla sunnuntaina. Jos mentäisi miehen ehdoilla, odotettaisiin kuukausi, pari. Hän pelkää ihan kamalasti miten mun kroppa kestää ja pääkoppa myös, jos aina tulee näitä pettymyksiä. Sanoi, ettei kertakaikkiaan pärjäisi tyttöjen kanssa yksin, jos mulle sattuisi jotain. Vakuuttelin kovasti, että kyllä mä kestän. Jotenkin mulle jäi vaan tunne, että minä olen painostanut hänet nyt tähän " heti uuteen yritykseen" , mutta jotenkin tiedän sen, ettei se kuitenkaan heti tärppää...
no nyt tuli koululaiset kotiin... heipat!!
wemppa
Hyryhysylle ja elsamarjalle peukut tulevaan piinaviikkoon. Anille kanssa vaikka et piinaakaan. Sehän olisi ihana yllätys kun piinaamatta plussaisi,vai mitä. Peukkuja kovasti!
Wemppa,toivotaan että päänsärkysi on muuta kuin flunssaa. Ihanaa kun sulla on lomaa.
Ankkis aloittaa sitten lomaa,täällä ollaan vihreänä kateudesta noista teidän lomista.
Isotikrun kuulumisia odotellaan. Toivottavasti pahaolo ei ylly oksennukseen asti.
Mitä tetille kuuluu? Joko teillä on ristiäiset olleet?
Hyvä ani nuo sinun ennustajataidot. Minä olen edelleen tytön kannalla jos mahassani joku matkalainen vielä on. Luulen että tämä minun karsea oloni johtuu iästä. Eilen juolahti mieleen,voisiko se 25 mg disperiini aiheuttaa tätä? Olo on tälleen iltapäivästä nukkumaan saakka ihan hirveä. Ei tule mitään ulos,eikä mitään tekisi sisälle laittaa,vain juotavaa. Ostin eilen erilaisia limppareita josko niistä olisi apua mutta tuntuu että mitä suuhunsa laittaa niin maistuu ihan p...lle. Jopa vesi maistuu ihan oudolle. Onko muilla tällaista tunnetta. Aamupuurolla vanhempi näsäviisas tuumasi isälleen että " aika outoa kun äidin huonoolo on iltaisin mutta aamulla se on ihan pirteä" . Mitään muuta ei voinut sanoa kun että paineita töissä,jospa se kohta helpottaa. Kaksi viikkoa on mennyt illat maatessa sohvalla. Hyvä että saa ruuan laitettua ja astiat koneeseen. Parin viikon päästä olisi nuorimmaisen synttärit ja mietin miten ne jaksaisi järjestää. Huoh!
Ensi viikon perjantaiksi sain ajan neuvolaan. silloin olisi viikkoja 9+3 jos kaikki menee hyvin. Voisikohan silloin kuulua sydänäänet? Kaikkea sitä tulee mietittyä kun välillä on olo ettei siellä ketään matkalaista ole kuitenkaan. Ajattelin nyt jättää sen yksityisen gynekäynnin väliin ja odottaa tuota neuvola-aikaa.
Olisi vielä tunti jaksettava olla istuiltaan,väsyttää vain niin älyttömästi.
-pietu-
jaksamista kovasti olosi kanssa. Ja usko nyt, että kaikki on kunnossa. Noin voimakkaat oireetkin sulla on. Periaatteessa sydänäänet kai voisi noilla viikoilla jo kuulua, mutta mulla ei muistaakseni ole koskaan vielä 9+ kuunneltu. Jottei tulisi TURHAA huolestumista. Voi että... Tää vauvakuume vaan kasvaa kun näitä juttuja ajattelee..
wemppa
Emmi, toivottavasti tällä viikolla sinua viedään :) Jos et ole kerinnyt vielä sairaalaan, niin toivottelen nyt tässä sinulle mitä parahinta ja muistorikasta synnytystä sekä sitä sairaala-aikaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Minusta tuntuu hullulta, kun minulla ja Emmillähän on periaatteessa yli kuukauden, miltei kahden, väli LA:ssa ja kuitenkin; meidän vauva olisi täysaikainen, jos syntyisi 4 viikon päästä ja Emmi ei ole ehkä vielä sairaalassa. On se jotenkin hassua.... Mutta todennäköisesti meillä pysyy se noin 7 viikon ero lasten syntymäajoissa, ei meillä olla koskaan ajoissa oltu :)
Ei ihmeitä muuta.
Kaikille oikein ihanaa alkanutta viikkoa ja paljon pääsiäishyvää :)