Knokin-rattaat, kokemuksia?
Kommentit (5)
Knokinin vaunut 90-luvulla. Minulle jäi mielikuva, että olivat silloin niin suositut, koska olivat edulliset. Reilussa vuodessa vaunut menivät todella kulahtaneen näköisiksi, ruostuneiksi ja pikkuvikaisiksi ja tytön äiti harmitteli monta kertaa ostostaan. Silloin päätin, että sitä merkkiä en sitten harkitsekaan, jos joskus pääsen vaunuostoksille. Nykypäivän laadusta en osaa sanoa mitään.
Itse olin jo tilannut kyseiset vaunut, mutta tehdas perui kaikki tilaukset, kun lopetti toimintansa.
Niissähän oli lämpöeristeenäkin aito lampaanivlla ja kaikki rungot alumiinia, ettei todella voi ruostua. Olivat myös lähes kalleimmat vaunut, mitä Suomesta sai silloin. Kaverin Knokinien vuoksi olisin ne ostanutkin, kun oli vain hyvää sanottavaa. Yksi juttu jäi myös erityisesti mieleen. Niissä oli työntökahvan korkeussäätökin metallia eikä muovia, tarkoitan sitä niveltä. Ja tosiaan nehän voitti kaikki testit Saksassa. Näin myös " törmäystestin" jota ei ole kai muualla vaunuile tehty. Siinäkin Knokin oli paras. Harmi, ettei niitä sitten saa mistään.
Ekat olivat käytetyt, vm 98. Ovat tänä päivänäkin siistit ja aktiivikäytössä. Kevyet ja tilavatsekä vaununa että rattaana. Sitten ostimme vm 04 uudet Knokin mountain buggyt, ihanan muhkeat ja kauniin väriset. Ainut miinus oli pieni tavarakori, muten olivat mitä mainioimmat rattaat ja lampaanvilla oli loistava eriste talvivauvan vaunuissa. Nämäkin rattaat ovatedelleen aktiivikäytössä eikä moitteen sijaa ole.
Nehän olivat saksalaisissa kuluttajalehtien testeissä vuodesta toiseen voittajat. Eipä vaan saanut Suomesta ja nyt kuulemma on tehdas lopettanut toimintansa, kun ei suostunut siirtämään valmistusta Kiinaan. Knokin oli osa MAM-tuttifirmaa ja kuulemaa 90-luvulla yksi Suomen suosituimpia ratasmerkkejä.